lørdag 15. september 2007

Et lite innlegg på lørdagen:O)



God helg alle sammen!

Her har det blitt sånn helgefølelse i heimen, mannen har dratt på klassefest, mamma og pappa sitter å ser nyheter, prinsessa sitter på nettet og jeg blogger mens maten putrer i steik ovnen.
En fantastisk følelse at vi har fortsatt en kveld og en hel fridag forran oss!




Når vi er inne på mat, kan jeg fortelle at siden mannen er ute av huset så benytter vi sjangsen på å få i oss noe vilt!
Så i kveld er det reinstyrsteik på menyen.
Med ny rørte tyttebær, sopp, grønnsaker og den beste vilt sausen i hele verden!



Mamma har stått å rørt tyttebærene og da smaker de alltid best.
Så nå har jeg tyttebærsyltetøy i frysen, frem til våren igjen.
Det er det som er så fint om høsten, at man kan få fatt på så mange fantastiske råvarer som man kan ta vare på å fryse eller hermetisere. Å kose oss med utover vinteren.





Vi var en tur i byen i dag(Stavanger) å da måtte jeg innom Søstrene Grene. Av en eller merkelig grunn kom jeg "bare" ut med dette.
Oppvask koster, tegneblokk, de søsteste små thelys, silkebånd og gavebånd. Litt rart til å være meg egentlig:O)




Men grunnen for at vi skulle innover, var at mannen skulle ha ny vinterjakke og jeg skulle på Kontantengros. Et lagerutsalg for Panduro. Å det er jo slettes ikke feil! Her ble det kjøpt ullfilt og nye stoffer. Jeg fikk også med meg det nye gave papiret i Thilda serien. Lys rosa med brune små prikker.
Hvor søtt er ikke det?
1O meter med dette og mor er såååå fornøyd. Noe skal bli hyllepapir, noe skal brukes til å kle pappesker til gjesterommet og noe skal brukes til å pakke inn gaver med. Jeg tror jeg kunne sittet å berundret prikkene i timesvis. he he





Så til slutt en liten beskjed til Karoline: Jeg har skrevet en beskjed til deg kommentarfeltet i forrige innlegg:O)


Ønsker alle sammen en deilig kveld.

Klem fra Elin:O)

33 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.. for en kosli blogg du har. Her var det masse fint. Du har laget så mange fine tildafigurer, de er kjempekoslige. Ønsker deg ei fortsatt fin helg.

Anonym sa...

Ååå så kjekt, du har kjøpt så mye fint.
Beundrer ditt gode humør og stå på vilje -her lager du den ene engelen etter den andre og kjøper stadig nye stoffer for å få laget flere, så flink du er.
Fine stemningsbilder -tipper at dere får en superduper kveld med nydelig mat. Kos dere! Klem

Hulda sa...

MMM, jeg sitter er og er sulten, og ble ikke mindre sulten da jeg leste hva dere skulle ha til middag, det hørtes så godt ut! Rørte tyttebær til kjøtt er så godt!

Flotte stoffer du har funnet på Panduro, fikk nylig pakke derfra, og er godt fornøyd. Der var det litt av hvert. :)

Lynetmor sa...

Hei, ønsker deg en kjempe fin lørdags kveld :-)

Anonym sa...

Hei:)
Så flink du er å lage Tilda engler. De er skjønne.
hilsen Ellen.

Anonym sa...

Rensdyr... gad vide hvordan det smager? Det har jeg aldrig smagt - men det ser lækkert ud....

Karna sa...

Nammmm, reinsdyrstek er sååå godt, litt misunnelig der ja!

Mine to brødre har startet med hjortejakt, så det er allerede kommet flere hjorter i låven, så det skal nok bli noen gode hjorte steiker her hos meg....gleder meg allerede!

Kjempe flotte ting du fikk handlet, har et stripete papir fra Tilda serien som er så flott til gaver....

Ha en fin søndag!

Anonym sa...

Det er akkurat sånn det er her, og absolutt alt dumper ned på den øyen...hehehe!
Skal si du er kreativ om dagen:) Så søtt papir!
-Reinsdystek er jo NAM, og med rørte tyttebær...mmmmmm! jeg liker veldig godt fløtegrat. pot. til:)
tenker det smakte, og håper du får en like fin søndag:))

MODERN COUNTRY sa...

Hei lille venn!
Hvis jeg ikke tar helt feil har du kost deg veldig i går. Ja,for med stek, tyttebær og deilig viltsaus med sopp til må du da hatt et kongemåltid som samboeren pleier å si! :) Ja, vi var så heldig å få tak i reinsdyrsetk til Jul i fjor. Bestillte nesten 2 kilo som kostet oss skjorta, men da fikk vi iallefall følelsen av å være litt hjemme i Norge på Julaften. I sommer tok jeg med meg noen poser med Rondane viltgryte hit og kjøpte masse tyttebær på Ikea. Haha, ja det er jo ikke nyplukkede og nyrørte da, men iallefall en smak som kan minne om bæra :) Flotte stoffer du har kjøpt, ja her er vel produksjonen av engler på høygir. (la igjen kommentar i innlegget under her om det)
Som sagt, meget imponert :) Har brodert litt i helga jeg da. Satt vel i 3 timer i går og ble jammen ferdige med bildet. Jeg fant et fint motiv i bloggen Angry Chicken og printet det ut på transferpapir og strøk det på stoffet. Så broderte jeg oppå. Første gang og veldig usikker selvfølgelig men etter noen prøvesting gikk det i grunnen greit :) Moro å prøve noe nytt!! Ja, og i dag skal jeg lage en blomsterkrans. Idee og inspirasjon hentet jeg fra Minna i Blomsterverkstad. Jeg fant ikke alle materialer så det blir mer Aina krans enn Minna krans tenker jeg, men det gjør ikke noe :) Hovedsaken er at jeg lager en krans selv. Så får vi se da, hvordan det kommer til å se ut, hihi..vel, håper du sov godt i natt og at dagen blir fin i dag. Her skal det soles litt før jeg lager krans. Ja, vi har sol og 22 grader, juhuuuu!!! Klem fra Aina

Vangen sa...

Hei Elin:) Nå er det lenge siden jeg har hatt tid til å blogge så nå ble det masse koselig lesing på bloggen din! Alltid så inspirerende å se hva du holder på med. Må si du har fått dreisen på Thilda-englene! Kos deg med det som er igjen av helga:)

Kreoline sa...

Hei på deg min venn, takk for dine koselige kommentarer, har ikke hatt så mye tid i det siste, men nå skal jeg prøve å ta meg sammen å kommer mer på besøk til deg. Det er jo så godt med reinsdyrsteik, selv hadde vi lammestek i går, herlig det også. Skal si du har ommøblert og sydd Tilda i det siste, du er kjempeflink. Herlig å få orden på rotet, det trengs av og til selv om det tar tid. Du kunne nå komt på besøk te meg når du va i byen, eg bor ikkje så langt unna bare ein liten spasertur bort te vannet med alle båtane i vett du. Vel Elin, kos deg i det fina veret med har, går det ann å bli mer møkkalei av regn enn eg e, nei det gjør ikkje det, tenke du e leie du og. Kos deg iallefall, klem fra meg.

Mia sa...

Heia Elin! Jeg regner med at reinsdyrsteken smakte... (jeg ble bare sååå sulten av å lese innlegget ditt) Og ja, det er deilig med alle de deilige råvarene som vi har nå på sensommeren/høsten, og som man kan lagre (fryse, sylte, safte etc.) til å nyte utover den laaange vinteren. Og så er jeg stadig imponert over Tilda-produskjonen din. Hvor mange har du sydd nå? Skal du beholde noen selv? Herlig det ansiktet til den siste Tildaen i det forrige innlegget ditt. Tilda-gavepapiret likte jeg også veldig godt. Tror jeg må innom Panduro neste gang jeg er i byen...

Andrea sa...

Hei hei snuppa. Så mye deilig mat dere skulle ha til middag i går, nam nam! Så mye fint du shoppet, alle elsker Panduro, ikke sant? hihi. Dem har virkelig så mye fint og jeg venter fortsatt på den store pakken jeg har bestilt fra dem. Regner med det er litt ekstra ventetid der nå, sikkert mange som har bestilt mye rundt disse tider. Kjempe fint stemingsbilde, så koselig helger dere har. Kos deg så mye i dag også! Stoor klem vennen...

Norah sa...

Good day :-)
For en deilig meny - jeg elsker vilt!! Fasan og hjort er mine favoritter:-)
Liker du å lage mat kanskje?
Jeg kan virkelig slå til når det er mer en meg og lillemor til middag (for hun er såååå kresen i matveien)og særlig når vi har vært på hytta (som vi forøvrig har solgt for å bygge ny)da er det kos med god mat og kjære venner.
Ja, som sagt hytta er solgt. Den kommer jeg til å savne. Men etter å ha sett tegningene til min kjære så er jeg ikke i tvil om at den nye blir bra den også. Tømmer, glass fasader i fronten, relax avdelig i første, gode boder for klær og utstyr og litt mindre enn den gamle. Den var på 150 kv. og tok sin tid å vaske!! Den vil ikke stå ferdig før til neste år, så denne jula skal vi feire hjemme.
(det er litt kjekt å være kjæreste med en entrepenør :-))
Drømmehuset i Danmark lar vente på seg :-( Vi har vært nede på skift for å se på ulike objekter. Det fineste er litt vel stort. 7 bygninger!!??!! Jeg har problemer med å vedlikeholde ett hus, så tenk deg 7! De har drevet med hester så de fleste bygninger er staller. Super beliggenhet på Fyn, men vi må vel sjekke om noen av bygningene kan saneres.
Bla bla bla - nei nå må jeg ut på trappa - vi snakkes ved :-)
(har forresten tatt pause fra bloggen min, men jeg leser alle innlegg, så du må bare skrive til meg. Ellers vet du jo hvor jeg jobber om du skulle trenge noe fint til jul) GOD KLEM

åsemor sa...

Det hørtest ut som en koselig lørdagskveld, deilig med viltkjøtt.
Her har det ikke vært noe koselig, da virusene har inntatt meg. Snufsete og med feber ble det dårlig med lørdagskosen, men neste helg da.........
Kjempekoselig gavepapir, så behagelig med rosa og brunt sammen.
Ha ei fin uke :)

Albertines verden sa...

Lykkelig kan den være, som bor nær Stavanger og Søstrene Grene! Må le av menyvalget når mannen i huset er bort. Da hadde ikke min reist bort. Vi må passe på å ha fiskegrateng, grøt og supper, vi. Det hørtes jo ufattelig godt ut, da. Min har nettopp kommet fra rypejakt på vidda, ble ikke så veldig mange, men middag blir det nok ja. Satser på samme tilbehør som deg. Fin uke til deg! Klem!

Jeg er Kristine sa...

Åh, det tilda papiret falt jeg for =) Brunnt ogrosa og prikker - kan ikk ebli bedre!

Helene-Årets gleder sa...

Heia, Elin.Så koselig du laget til vaskesaker og telys i glass på kjøkkenet.Og middagen......mmmmm, den så bare helt herlig ut:-)

Håper du får en herlig søndag ettermiddag også.

Mange klemmr fra Helene.

Solsjö - Under en vind sa...

Har missa flera av dina sista inlägg! Du hinner med mycket du!! Ha en fortsatt mysig söndag! Kram!

Anonym sa...

Hei hei Elin! Så koselig du har det! Du er så flink med Tildafigurene ja. Jeg har alle bøkene hennes, men jeg får ikke til noenting. Har liksom mista helt sy-touchen min! Til og med en rett søm blir skjev. Jeg prøvde meg litt i sommer, men fikk ikke til noenting. Kanskje det kommer etter hvert igjen? Håper det! Ha en flott søndag videre!

Nette sa...

Mmmmm...hjemmelaget tyttebærsyltetøy er godt ja!
Masse søtt du har kjøpt!

Merete sa...

Så herleg helgestemning med nydeleg mat m.m Søstrene grene er eg og innom stort sett kvar gong eg er hos søster mi i stavanger..mykje kjekt å finna der!
Nydeleg stoff du har kjøpt på panduro..sukk...det blomstrete var alldeles herleg! Nyt resten av søndagen!!

Anonym sa...

En sådan trevlig helg du haft!
Men godmat, trevligt sällskap och fin shopping!
Jag brukar baka bröd med lingon i, det är super gott!
Jag var på panduro och såg dom nya tilde tygerna, det var så svårt att välja.Men det du köpt med rosor var ju så söt.
/S

min sin lille tue sa...

Hei på deg:)
Vilt ja, det er godt det. Og alt det gode tilbehøret:) Kos dere, eller, jeg regner med at dere HAR kost dere:)
Fine ting du hadde fått med deg også, rart med det, har lett for å dette med noe sjøl om det er gubben som skal handle, hihi.
Ha en fin søndagskveld.

Anonym sa...

Så masse flotte ting du har fått kjøpt...
Jo det papiret var nydelig, kan du ikke ramme inn det da??? og legge en blondebit eller noe slikt i bildet da... det var liksom det først jeg tenkte på da jeg så papiret...
De mini te-lysene så søte ut, har ikke sett de før, smart...
Arv blir vårt nye servise, synes det er så nydelig...

Ha en koselg kveld

Anne sa...

Ja, hva er det med prikker?! Flott papir. Håper dere hadde en kjempe koselig kveld i går. Det så virkelig sånn ut!

Ingrid sa...

Høres ut som dere hadde det kjekt da! Helga er nok desverre over, men vil ønske deg ei fiiin uke! :)

Ellie sa...

Så lekkert gavepapir du har kjøpt deg, også akkurat en slik oppvaskkost som jeg ønsker meg! Håper dere koset dere med middagen, regner med det. Vilt er jo kjempegodt!

Lena sa...

MMmmm...fikk vann i munnen når du skriver om den maten ! Å så masse flott du har handla....visste ikke at Panduro har sånne utsalg jeg. Gleder meg til å følge med på Tilda-damene du tryller fram :)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Elsker vilt jeg også:)
Hjort er min store favoritt da ",
Selv om reimsdyr er jammen ikke feil det heller gitt!
Håper dere har hatt en suuuuper duper helg !!

Jeg var ute en tur på lørdag , herre min , merkes man ikke er i gamet lenger gitt!
Hele dagen i går gikk med til å gå med kromma rygg og bøyd hodet , haha!! Tror det blir lenge til neste gang , ...

Du er virkelig flink til å sy Elin , jeg har sagt det før, men du imponerer virkelig!!

Oppvaskbørstene fra Grene er jo ikke dumme de nei , jeg har den lille selv .

Ha en god dag , klem!

Anonym sa...

Hej på dej!
tack för dina gulliga kommentarer på min blogg.
Vad duktig du är på att sy och det ska bli kul att se vad det blir sytt av dina inköp.
Mmmmm man blir ju hungrig....
Finns inte lingon här....
Ha en fin dag!
Klem.

faster atta sa...

Har gjort iordning ett brev till dej som kommer att postas ikväll. Innehållet kanske de redan listat ut....hihi
kram

Lavendel & Romantik sa...

Vad mycket fint du köpt och maten måste ha varit himmelsk....Ha det gott Kram/Majsan