lørdag 29. september 2007

Kreativ lørdag:O)




Lørdag er en fin dag til å være kreativ. Jeg sitter her oppe i loftstuen med levende lys, tv eller radio på(jeg er altfor sosial til å ikke ha noe bakgrunns støy he he) Så sitter jeg her da å nynner å koser meg. Sånn er det helst jeg vil at alle lørdagene skal være. Da er livet såååå herlig:O)






I går ble det noen nye planter på meg.
Har blitt helt hekta på sukkulenter og spesielt denne fargen.
Litt sånn matt grønn.
Denne var ikke så stor så den passet perfekt inne i glassklokken.




Å denne passet perfekt i denne fine kaffekoppen.
Vet ikke hva denne planten heter men den er så fin at den topper lista etter Husfreden.





I dag har jeg vært på brukt butikken og handlet.
Det ble noen bøker, litt blonder/sløyfer og Engelsk porselen.
Det er i brunt(sånn som de blå som blir vist her på bloggene hvis dere skjønner) og jeg har sett det på en eller annen blogg tidligere.
Jeg ble jo hoppende glad (bokstavelig talt) å måtte bare ha det.
3 kopper, 4 the fat og 6 tallerkener. JIPPI. Bilde kommer i neste innlegg. Det ligger til vask nå.




Litt mer sukkulenter i nye urner.
Dette er sånne mini planter og de passet så godt i den lille hyllen på kjøkkenet.






Å til sist, ble et par hvite alpefioler med meg hjem.
Her har jammen en Thilda sneket seg med på bildet......igjen......
Ikke godt å holde styr på disse når de er over alt her i huset.
he he.

I kveld blir det Taco, etter ønske fra Prinsessa.
Så nå må jeg snart komme meg i kjøttdeigen. He he.
Senere blir det blogging og enda mer kreative saker på menyen.
Ha en fin lørdag ale sammen.

Klem fra Elin:O)

33 kommentarer:

faster atta sa...

Så mycket fint du har vännen! Tidan passar ju perfekt i bild, jag skulle vara aldelles salig av att ha så många tildor i huset... :)
Taco låter mumsigt!
kram

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Ja, det hørtes ut som en herlig lørdag. Sitte og kose seg med ting man liker og nynne litt til radioen. Den blåblomstrete kaffekoppen din likte jeg kjempegodt. Nydelig! Helt enig med deg i at slike matte grønne planter er veldig fint.Jeg har forressten tagget deg, Elin. Ta en kikk innom bloggen min. Ha det fint fortsatt i helgen! Trine

Linneagården sa...

Vad mysigt du verkar ha haft det med tända ljus & pyssel. Fina saker & bilder du visar. Hoppas du får en fortsatt bra helg.
*kram* /madelene

Grip dagen sa...

Takk for en frisk luftetur!
Nå er jeg klar for flere arbeids-
timer.
Lysene og såpene du har pakka inn var himla koselige. Men du er jo temmelig sprø da... river ei bok fra 1918 i filler fordi arka er så fine og gule... Ja, ja.
Kongekrabba mi smakte fortreffelig. Nå blir det rødvin, stearinlys, lydbok og maling. Går det an å få det bedre? Jeg STORKOSER meg. Kvalitetstid kaller jeg dette!
Når skuldrene trenger å ristes litt løs springer jeg opp på loftet for å se til data'n. Trim er jo viktig...
Ha en super kveld da.
Marit

Merete sa...

Så utruleg flotte lysbuntar du har laga til der!! er jo så dekorative at ein kan ikkje bruke lysa, men ha bunten til pynt ;o) Dei to nye pottene til blomane dine var nydelege, så dei fallt eg for med ein gong! Kvar og ein av Tildafigurane dine er bare såå lekre så du må fortsetje med å vise bilder av alle dei nye du syr :o) ønsker deg ein fin laurdagskveld!!

Helene sa...

Hei igjen
Kjøpte lampa på Presangen i Kvinesdal. Bare 1190,- så jeg synes den var kjempebillig.
Tenkte meg en tur innom bruktbutikken i Flekkefjord. Har aldri vært der, men håper der kan være noe gammelt fint der.
Henger nesten med hode ut av vinduet når jeg kjører forbi,i håp om å se en godbit eller to. Det har det jo vært, men de har selvfølgelig alltid hatt stengt da.

Hem och Lycka sa...

Å vad vackert, helt underbart!

Anonym sa...

FLETTFRID HAR KOMMET HJEM!!!!!!!!
Den var bare RÅFIN, og enda finere enn jeg trodde....eh det ble litt feil...hehe, ikke vondt ment om dine evner, MEN hun var jo NYDELIG, og du kan virkelig ikke se hvor ordentlige fine de er på bildene!!!!!! Og hvilket nøysomt håndarbeid:))) Jeg er bare så lykkelig, over ENDELIG ha fått en i hus, og hvilket prakteksemplar:) Nydelige farger, og jeg tror hun må få bo på badet, for hun matcher fargene perfekt, jeg skal finne en riktig så fin plass til henne imorgen, og øyeblikket skal selvsagt foreviges, kanskje hun må på kjøkkenet også, for da får enda flere glede av henne....iiiik, t.o.m mannen ringte meg og sa: Flettfrid har kommet, og hun er dødskul;))
Det var en supergledelig overraskelse, og jeg driver å flytter litt rundt på henne, fordi jeg har angst for at noen skal komme borti, eller søle før hun har fått kommet seg på heeelt rette plassen:)
Man må jo bare bli glad av å se på slike fantastiske dukker...sukk! Jeg mener vi er klar for familitreff, men jeg ser jo at damen har klasse, så jeg vet ikke om sånne Spode kommer fra Ebay, er i helt samme klasse liksom...HAHAHAHA, nei vi må nok nok opp et hakk i standard...hehehe:)
Ha en super kveld, og jeg visste jeg valgte riktig produsent av TILDA, You go girl!!!

Anonym sa...

Spode kommer...????? Mener: Spode kopper...hehe;)

NICOLINAS BONING sa...

Vad flitig du har varit! Och vilka fina krukväxter du har köpt. Det känns så fräscht med nya växter ibland:-)
Kram/Birgitta

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei, på deg:o)

Ser at du er i det kreative og produktive hjørna for tida.
Så flott det var å pakke inn lys og såpe som du har gjort. Det er ikkje alltid det skal så mykje til, men ein må ha evna til å sjå kva som passar, og den har definitivt du.
Søte sukkulenter du har kjøpt deg også.
Du må ha ei finfin helg du også, det som er igjen av ho.
Klem:o)

Anonym sa...

Så flotte planter du har fått i hus! Godt med noe nytt nå som høsten er her! Jeg har og fått ryddet litt i plantene min, og kjøpt noen nye! koselig :)
Ser at du har mye å gjøre... Jeg kommer meg aldri i gang, eller fikk sydd noen hjerter i går, men har tante barnet på besøk i helgen, og hun har igjen blitt venn med 4 nabo unger, som og er her på besøk!!! Puh! Jeg som ikke har barn, har plutselig fått 5 !!! Travelt for tante.. hihi men veldig koselig :)
Håper du har en flott kreativ helg! Lykke til med all kreativiteten!! :) klem

Hulda sa...

Oi, oi, så lekre lysbunter du har laget! Jeg har laget noen få jeg også, men bare til små lys. Har planer om å lage noen å gi bort til jul, får se hva jeg får tid til, syns tida flyr.

Flotte sukkulenter du har kjøpt også. Jeg har noen jeg også, som du kanskje har sett. ;)

Nå er kjøpmannsdisken kommet opp i stua, fikk lagt inn bilder i dag tidlig. :)

Nygammalt sa...

Du har verkligen funnit mycket fint! Kul att få pyssla på sådär, har inte lycktats ta mig tid för det men det kommer snart =)
kram.

Silkeline sa...

Høres ut som om du har den ultimate drømmelørdagen der oppe i loftstua! Jeg hører nynningen din helt hit jeg!.....hihi:=D Skulle gjerne holdt deg med selskap der oppe...
Fine ting du har laget, og jeg blir jo så imponert over kapasiteten din! Du rekker jo over alt mulig du, og så er du så kreativ!!
Takk for at du stadig er innom meg med hyggelige og morsomme ord. Det er alltid stas når jeg ser du har vært innom, og jeg koser meg med lesingen:))

Fortsett å kose deg resten av helgen også:))
Klem:)

Rosépikene sa...

Så masse fint! God helg!

faster atta sa...

Visst är den rolig att göra!! Kaninen alltså...... Är lite trött nu, men klockan är snart 5 på morgonen och det är ingen ide att gå och lägga sej igen... jäsp... det får bli frukost istället!

Helene-Årets gleder sa...

Hei, snuppa.
De lyspakkene var fantastiske!!!!!
For ikke å snakke om kaninmannen....
Ønsker deg en kjempe-fin søndag, Elin.
Takk for at du er en så god inspirator og takk for at du tar deg tid til å vise oss alt det fine du får til selv om du har det travelt.

Stor klem fra Helene

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

hej vännen! det ser ut som om din helg varit jättebra och du har hunnit med massor. Ha det gott kram Lisa

Anne sa...

Ohoi så masse fint du har du da...., levende også... Selv er jeg også den typensom må en runde til blomsterhandleren innimellom. Har store problemer med å holde planter levende over tid desverre.

Tror faktisk jeg er litt for ivrig med vanningen. Og det sier Blomster Finn egentlig er et godt tegn, for da er man jo egentlig gavmild :-)

Falt helt for det runde store fatet du har på kjøkkenet jeg da. DET var lekkert det.
Hvor i all verden er det kjøpt ?

Fin søndag ønskes deg snuppa.
Klem Anne.

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Vennnen!
Så her sitter jeg da med trøttheten i øynene enda. Tørr ikke tenke på hvor tidlig du var oppe, regner med at det allerede føles ut som en halv dag? hehe..ja, du er jo en sånn morgenfugl du, jeg er nok litt mer B-menneske. Så du skal sy i dag ja. ja det skal jeg og, når vi bare har fått vært på stranda. Det er ikke så fint vær men jeg har lyst til å bli "blåst" ut litt (",)
Så deilig det skal bli med en tur til Spania!! Å hjelpes, det hadde vært deilig nå det! Heldige deg :)Dere drar til et fast sted hver gang? Drar hele familien med?
Så har du gjort det så kos hos deg igjen med nydelige planter og dekorasjoner. Du har så mange flotte lysbeholdere synes jeg! Og så har du fått sydd enda flere Tildaer ser jeg. Og i tillegg en kanin, du er flink!! Den kaninen var artig :)
Her har produktiviteten ligget litt lavt den siste uken, sånn på halv tolv har jeg vel følt meg. Men nå føler jeg meg endel bedre. Moro da og stikke innom deg og se alt det flotte du lager, man får motivasjon av det :) HÅper du får det kos foran maskinen i dag, og takk snille deg vennen for at du alltid tenker på meg :) Du er så go du! Varm klem fra Aina

Tone sa...

Så mye flott, lysbunter og planter og...Tilda-damene dine som jeg er så utrolig missunnelig på...Skulle ønske det var mitt hus som var bebodd av slike sjarmerende personligheter! Du har virkelig et helt eget lag med disse damene, de er bare så herlige! Ha en fortsatt fin søndag, og hils til damene fra meg :-)

Andrea sa...

Så mye lekkert det var her nå. En virkelig hærlig lørdag du hadde, du vet hvordan å kose seg mye ja, hihi. For noen nydelige blomsterpotter du hadde, og så fint med blomsten i den koppen, veldig gode tips og inspirasjon syns jeg. Så håper jeg at du slapper litt av i dag også, kjenner deg rett så driver du vel på med et prosjekt i dag også, hihi. Stooor klem

Anonym sa...

Så många fina arrangemang!
Ja,sukulenter är så söta och tacksammam växter, eftersom dom inte behöver så mycket vatten:)
Vad kul för dig att du fått köpt lite nytt porslin, det kan man inte få för mycket av:)
Ser framemot att få se dom.
Ha, en fin söndag
/S

Anonym sa...

Du ser verkligen ut att ha det mysigt hemma hos dig... önskar dig en fortsatt mysig söndag :) Kram kram

Lilla Blanka sa...

Åh vad mycket fina saker du visar!
Gillar glasklockan, den har så fint "mönster".
Kram

Lotta sa...

Hej!
Jag har alldeles missat din underbara blogg! Jag ser att du är lika tosig i Tilda som jag är. Fast du har sytt många fler än jag har. Jag såg att du också tyckte att vintage-ängeln var jobbig att sy, så himla smala armar och ben!

Ha det härligt!
Kram
Lotta

Merete sa...

Hi,hi..sjekk bloggen min ;o)

MiaMaria sa...

Härligt att få vara kreativ i lungnet och myset.
Vackra ljus!!!!!!!!

min sin lille tue sa...

Hei og hå:)
Fine ting du har kjøpt deg. Er enig i at sukkulenter er fine. Greie å ha med å gjøre er de også.
Så flott den kaninen ble da. Jeg har lagd noen Tilda snømenn en gang i tiden, så jeg vet hvor pjuklete de figurene er å lage:) Og at du har så mange da. Jeg er imponert.
En fin søndagskveld og ei god uke ønskes:)

inspired and handmade sa...

Du har själv en jättefin blogg!! Och tack för kommentaren på min sida!!! Visst får du länka till mig, jag blir bara glad!! Ha en riktigt go kväll! Veronica

Jorunn sa...

Det er bestandig så koselig å titte inntil deg Elin! Den lørdagen din hørtes helt perfekt ut!! Så flotte planter du har kjøpt deg og Tilda er jo bare super! Gleder meg til å se bilder av det engelske porselenet ditt, jeg har en kopp i brunt og hvitt. Men har ikke noe mer... Må ta en runde på bruktbutikken når jeg kommer hjem. Ha en finfin søndagskveld! Masse klemmer fra Jorunn

Anne sa...

Hei, kjære deg! Nå var det lenge siden jeg var her sist. Ser det har skjedd en hel del. Kaninen var super søt! Skulle ønske jeg kunne sy slik som deg. Det ser virkelig ut som du hadde en koselig lørdag i går. Flotte lys! Jeg ble også inspirert til å ha flere typer kaffekopper og porselen. Man kan jo ha planter i dem også! Klem