torsdag 20. september 2007

Torsdag og snart helg:O)



Siden det er sykdom på jobben har jeg jobbet dag hele uken og derfor legger jeg inn et nytt innlegg nå på morgenen. Synes det er litt deilig å jobbe dag for da er jeg ferdig kl. 15.00 og har god tid til å ta meg av lekselesing og diverse andre ting med prinsessa, i steden for å gå på jobb akkurat i det hun kommer inn dørene.





Denne dukket opp i posten i går.
Panduro ettersendet denne siden de var tom på lager.
Av erfaring fra sist kit med Thilda, så kommer jeg til å bruke mønsteret å lage et par dukker med eget stoff før jeg lager denne som er i kiten.
Mønster og måte å gjøre det på er helt anderledes fra de vanlige Thildaene. Gøy med nye ting og så gøy å kunne lage sin egen variant av disse.





Når det er sakt har endelig Jule Thilda fått seg en venninde.
Å den er ikke svart svidd. he he.
Disse skal pryde bokyllen når det nærmer seg jul, men hvis noen skulle ønske seg en til å pryde heimen med så lager jeg på bestilling:O) 280,- pluss porto.



Siden høsten er her, kjøpte jeg disse pynte gresskarne på blomsterbutikken i går.
Har sett at de har sånne små pynte epler og tror jeg kommer til å kjøpe slike for å lage en krans til å ha ute.
Gresskarene skal også ligge ved inngangen men siden det er så dårlig lys tar jeg ikke bilde av dette nå.

Ønsker dere alle en flott torsdag.

Klem fra Elin:O)

33 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg! Takk for koselig hilsen i bloggen min :)
De er så flotte disse tilda dukkene dine! Har sittet å studert gruppebilde, i stor versjon! Jeg har bare sååå lyst å sy! Men tiden strekker ikke til akkurat nå, så må nok bare avvente litt til! Mye jobbing, og en 30 årsdag som skal gå av stabelen på fredag! Så her er det bare til å løpe!
Koselige gresskar du har kjøpt forresten! :)
Kos deg i dag med tildaene dine! :)
Forresten finnes det noe mønster på de skjørtene?? Eller syr man dem bare på fri hånd??
Ha en flott dag!
klem lillemy :)

Lilla Blanka sa...

Vad fin "prinsesskrona" du har, jättefint!
Kram

MiaMaria sa...

Vad du är kreativ. Fina dockor som vanligt.
Vacker bild! //Maria

Karna sa...

Sikkert lurt å lage noen prøvedukker først, det gjorde ikke jeg, og dukken ser ut deretter...hmmmm....

Deilig å være ferdig tidlig, liker best det jeg, heller stå opp litt tidlig, og komme seg hjem på ettermiddagen.

Gleder meg til å se nye engler fra deg!

Brunkullan sa...

Måste köpa mig ett tilda kit jag med och pyssla med i stugan:-)

Susanne

K sa...

Flotte Tilda-dukker. Likte din variant på stoffer og farger.
God torsdagshelg! ;o)

Andrea sa...

hei hei vennen. Hihi, bra at falt i smak da, at noen som koser seg med å titte, hihi. Ikke enklt å være mamma da. Nydelig tildaer du har sydd og dem pynter jo så fint opp. Gøy å lage så mye fint! Ønsker deg en fortsatt fin dag og håper det går bra på jobben. Stooor klem

Sarah sa...

Hej
uha har set alle de nye tilda ting, men tør ikke at købe dem, da det kniber lidt med tiden. Det er da helt utroligt så mange fine Tilda figurer du har fået lavet. Det kribler helt i fingrene på mig, for at komme til symaskinen...
Hav en god dag.

Sol sa...

Så fine juleTildaer....;-}
I fjor høst kjøpte jeg meg et sånt pyntegresskar, og det varte faktisk helt til i sommer..Skal jemmenimeg kjøpe meg et nytt et jeg også ;-}
Klemmers.

Anonym sa...

Nydelige stemningsfulle bilder her i dag...
Den nye Tilda-damen så flott ut, må ta meg en tur i hobbybutikken og se etter denne... (er egentlig ganske lei av å sy tildadamer for tiden - har ikke tall på de jeg har sydd - så det blir litt morro med en NY)...

Ha en koselig dag/kveld...

Merete sa...

Herlige tildadamer du har sydd igjen!! Litt av ein fart på deg ;o) Krona på det øverste bildet har eg akkurat maken til ;o)er så glad i den.. har vel kjøpt den hos Anna`s du og??
Ha ein flott torsdag, Elin!

Interiørhuset sa...

du har blitt en virkelig kløper på å sy de nydelige tildaene dine=)
Nydelige bilder av ditt hjem,husfreder er noen av de vakreste grønnplantene jeg vet om=)

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

hej vännen! vad fina de är och vad spänannde med den nya Tilda ängeln!!måste du visa sen. Jo, snart fredag igen det är inte klokt vad veckorna går fort. Kram på dig

Ardisia sa...

Hejsan! Du tycker också att helgen börjar redan på torsdagar ;) Det gör jag med!

Jättefin krona har du!

Ha det bra!

/Ardisia

Ellie sa...

Her formerer Tildaene seg med en voldsom fart! Jeg ble veldig fascinert av buksa til Jule-Tilda, jeg da. Der har du en dame som ikke er redd for å skille seg ut! Ho er bare så skjønn i de buksene! Ellers lar Burka-Tilda vente på seg, ser jeg, men ho passer vel kanskje ikke så godt som venninne av Jule-Tilda ;-)

Anonym sa...

Hei!
Jeg har veldig lyst til å bestille en Thilda engel av deg hvis du vil lage! :D
En med kjole og vinger!! :)

Klem Camilla!

Anonym sa...

Jeg regnet med du er litt sånn som meg på den humoren;) Fremdeles like impregnert over den effektiviteten din på Tilda..., spørs om ikke jeg må få meg en slik;) Kan ikke du finne en du synes passer til meg:) Det kan jo bli riktig så morsomt...hihi;) Ikke burka agurka...hahaha!Mail adressen er info@mollysheaven.no
Og selvfølgelig har du mye hilsener, du er jo SOL nr 1, å gå på besøk til...ha en fin kveld, NÅ skal jeg legge meg, bare jeg kommer meg hjem:)

Silkeline sa...

Jule Thilda er heldig som har fått en venninne! Og så fjonge de er begge to:=) Jeg må virkelig si du er i siget Elin, med full jobb og det hele....imponerende!
Blir veldig spennende å se den nye Thildaen som kom i posten...:)

Koselig å pynte med gresskar nå på høsten, det er jo så flotte farger på de:)

Kos deg masse med syingen, du er en skikkelig flinking:0)
Klem.

Mia sa...

Heia Elin! Nå er det gått alt for lang tid siden jeg var innom deg (har ikke blogget så mye denne uken...) og du har hatt mange herlige innlegg. Slektsbildet med alle dine Tildaer var bare sååå imponerende! Litt av en produksjon! Og juleTildaen din (med venninne...) var bare herlig. Jeg har idag bladd litt i eldre juleblader (Lantliv etc.) på søken etter juleinspirasjon, men har ikke fått noen. Burde ha skjønnt at det var bare å stikke innom blogggen til Elin! Likte også de gresskarene dine, har så lyst til å ha noen i hagen neste år, med tanke på høsten og det hele.

Kreoline sa...

Eg tror du har blitt heilt Tildagal, du har vel sydd rundt 150 stykker nå tror eg. Nydelig den i pakken, blir spennandes å se an ferdige. Pyntelige gresskar, koselig å ha på kjøkkenbenken. Nå får du ha ei fine helg, håpe du har fri så du kan kosa deg. Klem fra Mona.

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

God morgon!

Här trillar jag in på något sätt, vilka underbara Tilda-figurer Du syr :) Jättefina!
Jag har börjat med en trädgårdsängel för...jättelänge sedan, men plötsligt tappade jag sugen :( Nu fick jag inspiration, så nu kanske jag får den färdig i helgen!

Mysig blogg!

Ha en skön fredag,
Kram Flisan.

@afjo72 sa...

Heyyyy! En sånn Thilda-engel venter på meg på posten også. Og nå vet jeg hvor jeg skal henvende meg hvis jeg har noen spørsmål... hihi!!

Ha en super helg da!!! :o)

Hulda sa...

Fine juletildaer du har sydd. :) den i pakken så også stilig ut. Har sett på de, men ble ikke til at jeg kjøpte. Ha en fin dag!

Guro's lille hjørne sa...

Takk for kommentar på bloggen min :o)
Har lenge tenkt på å kjøpe den nye engelen til Tilda jeg også, men nå bare MÅ jeg gjøre det ser jeg :D
Lurt å sy den i andre stoff først... Er nok litt for ivrig selv noen ganger.. *ler*
Ønsker deg en fin helg.

MODERN COUNTRY sa...

Hei kjære Elin!
Vet du, nå må jeg først få takke deg for alle snille ord du skriver om meg!! Ja, jeg får jo nesten tårer i øya her. Var innom Anniche og så hva du hadde skrevet, snille deg. Det du føler om meg føler jeg også for deg. Du er en god bloggevenn du, og egentlig bor vi for langt unna hverandre. Derfor må jeg kose meg så godt jeg kan når jeg besøker din lille verden :)
Disse juleTildaene, jeg dåner!! Tror du ikke en av disse hadde passet perfekt hos meg eller? YES!!! Så flink du er, de er jo så nydelige! Ja, fargene passer så perfekt inn hos meg og (",) Skulle nesten hatt en swap vi vettu. Jeg laget ett par hjerter og en pute, og du en Tilda til meg :) Bare tenker her, hehe..
Koselig med gresskar, har kjøpt noen til ute på plantebordet jeg. Det gjør det så høstlig og fint :)
Håper ellers at formen er bra og at du vil kose deg i helgen som kommer. Men det klarer du nok bra, hehe :) Og husk på det jeg sa lille venn, varm klem (";)

[morgrethe] sa...

Hoi.... har de kommet alt, disse jule-Thildaene. Da må jeg se å få kjøpt meg en engel jeg også. Jeg har kun sydd en av de første Thilda-dukkene, så det skal bli spennende. Er ikke så dreven som du har blitt;-) Tiden flyr jammen, synes ikke det er lenge siden vi skrev at disse Panduropakkene måtte komme så tidlig at en skulle rekke å sy de før jul. Kjenner panikken komme nå, det er vel lenge til jul vel???? God helg Elin.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

HEI DU !
Såååå søte jule tildaer da ....og uten brente merker så tar de seg jo riktig så flott ut på hyllen ..!!
Du er imponerende flink.

Endelig helg , og en stooooor palle varer som endelig kom frem hit den skulle, (skulle vært her på mandag ....grrrrrr!)

Klem

Emmeline sa...

En snartur innom for å ønske deg en god helg!! Gleder meg til å se hva du produserer i løpet av helgen, alltid like spennende! Inspirert av deg har jeg lånt meg en tilda bok på biblioteket i dag, jeg har jo to fra før, men dette var en litt nyere variant. Kjekt å få noen gode sytips, men skal det bli noen engel på meg så tror jeg faktisk at jeg kommer til å ende med å bestille fra deg istedet!

I morgen skal jeg på loppemarked. Jeg regner med at den gode feen skal dit også-så da er det om å gjøre å klare å rappe alle de gode kjøpene før feen gjør det...
(hehehe) -Etter at feen kjøpte den porselenshunden har hun kanskje fått problemer med dømmekraften, så dette skal gå så det griner!!

FO - 2 sa...

Enda flere sjarmerende Thildaer her ja.... :)
Kos deg med produksjonen.
Flotte gresskar. Fin pynt det nå på høsten.
Kos deg og god helg. :)

Anonym sa...

Fina bilder som vanligt:)
Ville bara titta in här och
önska dig en trevlig helg.
/S

Anne sa...

Flotte juledukker du har laget denne uken! Men hva er egentlig en Thilda? Alle syr jo slike flotte dukker... God helg!

Helene sa...

Hei
Tildadukkene dine er så fine at jeg har problemer med å bestemme meg for hvilke jeg liker best.
Ønsker å bestille to fra deg. En godnatt-Tilda,og en Badekåpe-Tilda.
Skal sende deg en mail.

Ble litt nyskjerrig da jeg så navnet ditt på mailadressen, så jeg MÅ bare spørre om du er født i Flekkefjord for da er vi faktisk i slekt.

God helg!

Daria sa...

tilda dukkene er jo så fint,forige uke har jeg også kjøpt meg tilda stoffer,men de blir nok brukt til lapper tenker jeg:)

kos deg så mye i helga!!!