søndag 2. september 2007

Søndagen er her:O)




Jeg har blitt mer og mer glad i søndager etter hvert som jeg har blitt eldre.
Før var dette en dag synonymt med å kjede seg.
Nå er det en dag som jeg gleder meg til. Vi koser oss med god mat, ser tv å slapper av.
I dag har det ikke vært noe unntak.
Middag hos svigermor kl. 13.00 har vært den eneste avtalen.
Kan det bli bedre? Mannen kommer hjem senere å da skal jeg bake rundstykker å lage kakao til kvelds mat.
Dette er en kjempefint avstluttning på helgen.






Jeg har vært rund i huset å smårydda i dag. Har flytta rundt litt på pynteting og i dag var det loftstua/TV stua som fikk seg en omgang med støv kluten.



Flikka over noen ting med malingskosten også i dag.
Dette serveringsbrettet hadde fått en del stygge merker etter å ha vært i bruk en stund. Nå har det blitt blått å står oppe på bordet forran TVen.



Dette er et av de siste kortene som jeg har igjen etter Spania turen ifjor. Gleder meg til vi reiser nedover. Da skal iallefall Modonna kort stå på inkjøpsliten min. De er jo så nydelige og kjempebillige. Skal se om ikke jeg får kjøpt med hjem en ordentlig Madonna også dette året.




En titt på hylla. Denne bilderammen fikk også seg et malingstrøk.

Så vil jeg minne alle dere som har skolebarn, at det er denne helgen som er den landsdekkende lusehelgen. I morgen når skolen begynner skal alle som har barn i skolealder, ha sjekket barna for hodelus! Nå må vi få bort den plagen.

Dere får ha en flott dag alle sammen. Kos dere å nyt resten av helgen.

Klem fra Elin:O)

29 kommentarer:

Anne sa...

Vet du. Har fått en slik følelse for søndager jeg også.
Tidligere syntes jeg det var en deprimerende dag, og en hang litt med hue fordi helgen var over.
I voksen alder synes en ukene går så fort at en bare må nyte hele søndagen også.

Ha en fin fin uke Elin.

Og hudelus,,nei nei, det vil vi ikke ha :-)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Vennen!
Så kort du var i dag, ja jeg ble litt overraska ;) Hehe, ja, er litt borskjemt med lange innlegg fra deg. Har som jeg ser ikke besøkt deg på noen dager, det var IKKE meninga. Nei tiden flyr litt avgårde om dagen. Er bare innom en liten tur på bloggen nå, driver og syr gardiner til rommet mitt. Ser du har vært helt super til å lage godnattengler og Tilda dukke! Jøsses, ja, jeg er veldig imponert. Ja, også den farten da :) De er så søte og jeg har beundret de så mange ganger inne hos Trude. Du har kanskje blitt inspirert av henne? Flink du :)
Synes Søndager er kose jeg og, det er liksom slappe av dagen for oss her hjemme. Men vi har brukt den siste tiden til å få ferdig alle prosjekter som har blitt liggendes da. Ja, det har vært mye uteaktiviteter og ferie i sommer, så nå ligger det mye å venter på oss. Det er vel en lur ide og skrive ei liste sa samboeren i morges. Ja, det er vel det..Hva blir det neste du skal lage? Noen flere godnattengler? Du får vel bestillinger snart du ;)
Ha en fin uke vennen, og ikke minst en fin kveld i dag. Lover å besøke deg oftere nå, klemmer (",)

Line sa...

Helt enig...søndager er deilige! Det er den dagen jeg liker å surre rundt med alle mine små prosjekter, lage hjemmelaget lasagna, ta et boblebad og gå lang tur med fibi :) Ha en fin kveld

MODERN COUNTRY sa...

Hehe, ja vi flyr ut og inn hos hverandre :) Fin stemning her i dag! Ja, måtte bare si det..Du, ja jeg har laget en haug med både små pynteputer og hjerter. Men det ville jeg ikke si noe om før til Uka. Ho venter nemlig på putene som kom i pakke to. Og da ville jeg selv introdusere Aina`s Charm i bloggen min med bilder av alt og link til Anna`s Rom :) Det er så gøy! Ja, vil du kjøpe? Så gøy!! Hehe..From Holland with Love (",)

Merete sa...

Enig i at søndagar blir sett meir pris på jo eldre eg er blitt ;o) Eg nyt desse dagane med turar, håndarbeid, besøk og gjerne litt ekstra god middag! Så fine bilder du viser frå loftsstova di..mange koselege ting du har og du har verkelg sansen for detaljar! Ha ei fin kommande veke, Elin :o) klem...

Andrea sa...

Det ser ut som dere har en sikkelig kose dag på søndager. Så koselig, får så god stemming i kroppen når jeg ser på alle de fine bildene dine. Jeg elsker søndager, en dag som bare kan slappe av på før uken begynner igjen. Kos dere så mye alle sammen. Nydelige bilder. Stoor klem vennen

Katarina sa...

Hei Elin!
Beklager at jeg ikke har fått tak i noen madonna til deg,men jeg har ikke funnet flere. Jeg var på 2 føtex butikker..Regnet med også at de for fort da de kostet bare 30 kr.. Leser at du har hatt en fin søndag og derfor vil jeg bare ønske deg en fin søndagskveld.!Klem

Anna Lisa sa...

Ja det er koselig med søndager...eneste som plager meg er at eg tenker på at eg må stresse av gårde dagen etter på jobb og travel kvardag...men det er jo dette med å lære seg å leve i nuet..Ikke altid like lett det sjølv om man burde tenke slik. Men iallefall, var her mye fine bilder og mange koselige ting. Du har det så fint hos deg. Ha en fin søndagskveld. Klem

Albertines verden sa...

Du hadde ikke lurt på hvordan jeg har fått tid til alt. Du skulle ha sett hybelkaninfarmen som har vokst seg stor og stygg. Du verden som de formerer seg. Man kan jo ikke rekke alt, er jo ikke superwoman heller. Og vi velger jo det vi har lyst til, gjør vi ikke. (i hvertfall innimellom). Avlusing skal skje nå i kveld. Barna på rekke med håndkle over skuldrene! Hm. Jeg klør allerede!
Fin kveld til deg, og tror jammen jeg kjenner duften av nystekte rundstykker hel hit!

Anonym sa...

Hei Elin. Du er så flink til å vise mange inspirerende bilder. Så koselig med tente lys og at du skal lage kakao i ettermiddag. Jeg har visst hatt det litt for travelt i det siste... Det blir liksom ikke tid til å sette seg ned og bare nyte, men nå skal det bli en slutt på det...Nå skal høsten få komme med all sin kos!
Er helt enig med deg når det gjelder søndager, er en deilig dag. Pleier å sette meg ned på data maskinen når fotballen ruller på søndagskvelden, da kan jeg kose meg rundt på de forskjellige bloggene. Ble virkelig trist da jeg oppdaget at Karna gir seg i dag. Huff så leit! Det hadde jeg ikke trodd at hun ville gjøre, bra at vi er noen som er igjen iallefall. Ha en fortsatt god søndag Elin! Klem

Norah sa...

Jada, lusa må vi ta på alvor. Hørte om en skole som har hatt dette problemet i årevis. Helt forferdelig for ungene. Min pappa sa at de ble sjekket ofte på skolen da han var barn. Like etter krigen var nok dette er mega problem sku jeg tru..
Iallefall, lillemor er kontrollert og klar til skolen i morgen :-)

De dukkene dine er bare så flotte. Kanskje en sånn dukke hadde passet til min prinsesse i julegave? Men da må du lage en til meg - OK? Hvit og rosa!! Please??

Anonym sa...

ja søndag er en flott dag for familie hygge!flotte bilder du viser fra hjemmet ditt! Helt imponert over hva du får tid til! ha en fin søndagskveld!

Anonym sa...

Heisann Elin:)
Så fine bilder du viser fra hjemmet ditt, ser så lekkert ut!
Er enig i at søndagen er en herlig dag, litt rart egentlig, er ikke mange årene siden jeg syntes søndagen var kjedelig nei;)
Sjekker ungene for lus jevnlig, synes vi får de samme brevene fra skolen og barnehagen om og om igjen, så dette er nok et problem som er vanskelig å bli kvitt.Fikk en gang tips om å bruke masse balsam i håret og gre med lusekam, da kan man lett se om det finnes noen kryp, usj;)
Ser det har kommet flere innlegg siden sist jeg var innom, voldsomt så effektiv du er da Elin;)
Håper du får en fin uke, klem!

Anonym sa...

Her er nok søndagen - bare søndag, etter som vi begge jobber skift, er det skjelden vi har frihelger sammen, men bruker de dagene vi har fri sammen til "søndag"...
Stua de er bare nydelig...
Flotte servietter du har fått tak i, jeg kjøper stadig vekk "ting" som kan brukes til noe... men tror jeg snart MÅ begynne å bruke noe av det snart... det blir litt mye av og til...
Tilda-damene dine er kjempesøte...

Hulda sa...

Så fint du har rydda og pynta, nydelig! Det madonnakortet fra Spania var så fint!! Ha en fin mandag i mårra. :)

Kreoline sa...

Skal si du har kost deg i helgen, litt greit å være alene av og til, men det er greit når mannen kommer hjem også, ha,ha, er som regel litt ensomt, så er det ingen å mase på vett du. Så fint du har pyntet, her går jeg også og pynter og pynter, bytter om på ting, flytter rundt og prøver meg frem, kjekt å ha noe å gjøre på.
Du er jo blitt så flink å sy også, skjønne Tilda "engler", du har vel nesten huset full nå, hi,hi, sånn er det å få dilla på ting.
Uff de lusa, det er så ekkelt, mine unger har heldigvis aldri hatt det, nå er de for voksne til å få det, forresten, min datter er frisør så hun må nok være litt obs.
Vel Elin, du får ha ei kjempefine uga, kosa deg masse så snakkest me.
En stor klem fra Mona.

Gunhild sa...

Så fint bilde av stua du viser øverst her. Virker som om du til enhver tid har alt på stell. Det samme kan ikke sies her i huset, desverre. Og skal si du har kommet igang med dukkeproduksjon. De blir jo kjempefine. Jeg skjønner ikke helt at det går ann å få gjort så mye. Du må være ganske hyperaktiv. Det har jo absolutt sine fordeler...Du må ha en kjempegod dag!!!

FO - 2 sa...

Fine bilder og god stemning fra din søndag. :)
Håper mandagen din og uka di blir like fin også.
Du har en fin blogg med mye vakkert, fine og kloke ord og en humoristisk og varm vri.
Linker til deg jeg.
Klem fra Ida.

Anonym sa...

Tusen takk for det.
Her var det jo enda en koselig blogg. Får lagre siden slik at jeg lett finner tilbake. Du hadde det utrolig koselig forresten:)

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen!
Nei, du kjøper alt via Anna`s rom. Jeg lager nå alt hun måtte ønske, sånn blir det enklere for jenter i Norge å få tak i det jeg lager :) Ja, det er ikke så bra marked her i Nederland for dette. De innreder mer moderne...Ha en fin dag snuppa! Klem fra meg (",)

Marie sa...

Er visst nokre dagar sidan eg kikka innom bloggen din... Her var masse fint! Eg har alltid likt søndagen. Ei kjensle av helg. Då eg var lita var det alltid finklede og kjøtmiddag. Er ikkje det same lenger nå. Sidan me har mjølkekyr her har søndagen alltid vore arbeidsdag, men den dagen gjer me berre det me må...ute. Herleg å koble av med godt samvet! Elles på kvardagen er det; MÅ gjere, BØR gjere, KAN gjere. Av og til kjem eg til bør...hehe
Ha ei fin veke :o)

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

vad fina bilder...blir så sugen på att göra om hemma när jag kikar in hos dig. kram

Anonym sa...

Heia Elin!
Du no har det seg sånn at det er jeg som har overtatt hele gavealongen siden Anniche fikk så mye å gjøre. Haddde i planene å ta en runde no snart ja. Det er også mange som har falt i fra - sluttet med blogg så det blir vel plass til noen nye. Håper du har hatt en super fin mandag og tusen takk for de søte ordene!KLEM

min sin lille tue sa...

Hei:) Jeg har også forandret syn på søndager etterhvert. Og det ser da ikke ut som du har fått gjort endel selv om det ikke var så store planer til å begynne med.
Hm og grøss, hodelus ja, syns liksom jeg begynner å klø hver gang jeg hører om det. Og jeg jobber på skole, så det blir oftere og oftere.
Ha en fin kveld.

Anne sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min! Veldig hyggelig at noen finner den. Dette bloggfellesskapet er noe helt nytt for meg. Men det er utrolig koselig å se at det er så mange der ute som er opptatt av hjemmene sine, hverdagen og de nære ting. Bare det at man kan vise at man kan kose seg litt hver dag, vise hva man skal spise og gjøre i det små. Du hadde mange fine skilt! Gleder meg til å følge bloggen din videre. Hilsen Anne

Lynetmor sa...

Hei, tusen takk for koselig hilsen. Første dagen jeg er nesten bra i dag, det er godt. Men noe skal det være og nå har jeg fått isjas vondt i ryggen. Ja, søndager er deilige :-)
Du fikk gjort mye også. Ha en fin kveld.

Anne sa...

Huff og huff, men må nok innrømme at jeg blir med i party-teltet til Leonora jeg også.... :-(

Olstad sa...

Det er vel som du skriver at man blir eldre og det er derfor man liker søndagene så godt. I går ble det ikke slik kosedag hos meg for jeg kom hjem fra Stockholm (som jo var en artig tur..) men ble litt stress i går kveld.

De hjerefomede steinene du har på bilde var fantastisk vakre.

Klems

Norah sa...

Du sier ordentlig røyke telt...så du de teltene som Jeanne d`Arc hadde til salgs tidligere? Den dagen jeg blir "Godsfrue" i Danmark og vinner i lotto så skal jeg ha et sånt et.... :-)

Jeg viste Elena dukkene dine i går, og hun falt totalt for den hvite bamsen... Hun har siden hun var baby kun interessert seg for myke kosedyr...til min store fortvilelse for hun har ikke få. Men kanskje du kan lage henne en sånn en? En hvit jente bamse!!

Her er det 2 grader - brrr - og vi må begynne å ordne oss til skole og jobb.

Ha en super flott dag :-)