fredag 28. september 2007

Helgen er her igjen:O)



Endelig er helgen her igjen. Det er liksom høydepunktet i uken. Hadde jeg ikke vært så snill alltid, så hadde jeg hatt tatt helg på denne tiden. Men en stakkars ekstrahjelpen hadde så mye lekser at jeg sa at jeg kunne gå for henne. Så jeg tar ikke helt helg før kl. 20 i kveld. (jeg pleier aldri å jobbe fredagskvelder for den er liksom hellig for meg)

Heglen skal brukes til å lage masse ting til messen. Blondene skal pynte opp diverse såper og lyspakker som skal selges.





Så en litt rar ting. HJELP! Jeg har kjøpt en "bønnestengel" Denne ble kjøpt på Krims og krans tidligere i høst. Da var den lubben og fin. Nå har den helt tatt av. Vokser opp og blir sånn? Kan de klippes?




Kaninen er ferdig!
I allefall denne første. Må nok lage noen til.
Utrolig hvor stor denne egentlig er.
Kan være greit å lage litt store ting også. Å ikke bare små tynne damer. he he
Synes denne var kjempesøt med de store ørene hengende ned.





Fikk denne boka i posten i går. Har bare bladd litt i den før jeg lånte den bort (snill som jeg er lånte jeg den bort til en venn av meg som måtte være på jobb helt til kl. 20)
Har lenge hatt lyst på denne boka.
Inspirerende bilder og gode ideer til å dekke bord for alle anledninger.

Her skinner sola så nå må jeg utnytte dagen med lufting og klesvask.

Ha en fin fredag alle sammen.

Klem fra Elin:O)

26 kommentarer:

Tussaluso sa...

Er veldig imponer over deg, når det gjelder produksjon av ting og tang. Håper du får ei fin og produktiv helg.

Jorunn sa...

Nydelig bilde med blonder, roser og lys! Blondene blir nok nydelig på såper og lys ja - du er så kreativ Elin!! Og jeg får så lyst til å være kreativ når jeg titter inn til deg, men så sitter jeg på jobb dagen lang og i helgen og. Det er ikke så kreativt å skrive sluttrapporter... Men det er SLUTTrapporter og på tirsdag er jeg ferdig. Da skal de pusses og males og møbleres og shoppes! Da skal symaskina fram i lyset og strikkepinnene skal gå som trommestikker. Gleder meg!! Ha en riktig god helg Elin! Håper du får en koselig fredagskveld på jobb da!

Moodboardwithflowers sa...

Vilka söta paket! Och kaninen! Jättesöta skaer du visar!

Ha en superskön helg!

@afjo72 sa...

Hihi, du er altfor snill ja! Jobbe en ekstra fredag sånn da gitt. Enig med deg nemlig; fredag er nesten helligdag. :o)

Ellers henger jeg meg på og lar meg fortsatt imponere over produksjonstakten din ja. You go girl! :o)

GOD HELG!

Nette sa...

For en søt kanin det ble da:-)
Ønsker deg også en fin helg, når den endelig kommer:-)))

Tonje sa...

hei=)
Takk for hilsen i bloggen=)
Så søt den kaninen ble da=)
Nydelige bilder av vakre detaljer=)
Håper du får en flott helg=)

Lina sa...

Tack för besöket på min blogg och välkommen åter! Skrev precis om tv-rum, hur det såg ut hos andra och så fick jag se ditt! Vilket sammanträffande!

faster atta sa...

Hej vännen! Så fin kaninen blev!! Jag stannade hemma från shoppingen, det har hänt hemska saker idag men nu är allt bra!
kram

Tone sa...

Så søøt kanin, og så utrolig flotte og mange andre Tilda-figurer du lager. Jeg blir helt grønn av misunnelse....Hørtes veldig hyggelig ut i den derre klubben deres, altså ;-) Ha en fin helg når du er ferdig med kveldsvakta, klem :-)

Anita sa...

Her hos oss er fredagen også hellig, og vi er nå i full gang med våre ritualer.....
Go helg til deg og dine!!

(nå har jeg prøvd å legge innen kommentar to gg, men den blir borte etter en stund? Rart!)

Helene sa...

Hei Elin
Pakken min kom i dag og Tildaene var SÅÅ fine!!
Har fått dem på plass og er kjempefornøyd.
Ha en fin helg!

Andrea sa...

Hei hei snuppa. Du har jobbet i kveld ja, håper du slapper av etter jobb da. Du er veldig snill du er som jobber for den personen i kveld da! Kjempe søt kanin du har laget da, så søt, du må nok finne på en navn til den også. Og vet du hva, jeg har lært noe nytt. Du hadde problem med å linke til andre, jeg leste de svarene du fikk på det og nå har jammen jeg også lært det, hihi. Utrolig hva vi blondier kan lære etter en tid, hihi. Kos deg så mye i helgen. Stoor klem til deg

Anonym sa...

Hei Elin,

din bønnestengel ser ut om den har stått for mørkt, så at den strekker seg mot lyset, eller kunne det være at den vil blomstre ?
Hilsen fra en liten gartner

elin1976 sa...

Anonym: Tusen takk. Det kan nok stemme med at den har stått litt mørkt. Skal prøve å sette den lysere. Klem fra Elin:O)

Anna Lisa sa...

Så koselige bilder du har tatt. Og kaninen var så søt. Ha en fin kveld og god helg.Klem

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka helmysiag och vackra arrangemnag du har gjort! Och kaninen, sååå söt!!

Ha en trevlig helg! Mari.

Anonym sa...

Så nydelege kanin. Eg har sikkert sydd 30 slike ein gong i tida. Kjøpte billige handklær på Sparkjøp og sydde kaniner av dei. Nå fekk eg lyst til å sy fleire, sidan di var så fin :) Ha ei kjempefin helg! Klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Ja, det er virkelig herlig at det er helg igjen ...men det er jo også helt sprøtt at dagene går så fort da!
Snill du er som tar å deg kveldsvakt. Jobbet 11 år på et kjøpesenter og hata alt som hette kveldsvakter da , og ikke minst lørsager til 18....hvor ble helgen av da liksom!

Du er jo blitt helt rå på disse figurene gitt !Kanin var så nusselig Bra med litt pondus også ",

Håper du får en fin helg med all pyssel -tid er messen?

Goood helg min venn , klem !!

Emmeline sa...

Enig med deg; helgen er høydepunktet i uken. Så kjekt at du skal lage noe nytt i helgen, da blir det spennende å følge med på bloggen for du husker vel å holde oss oppdatert.

Jeg trodde det var pakken din som kom i dag, men jammen santen var det en annen pakke...men kanskje i morgen?
Ser du setter ut den stakkars nudisten på utstilling jevnt og trutt. Han er nok glad for å få bein, men skal han ikke få noen klær eller? Må jo være enig med deg i at den var kjempesøt. Nusselig var han, heter han Nusse?
Bønnestengelen var jo endelig blitt en skikkelig bønnestengel lang og litt tynn, du må ikke være så negativ mot den for det... Det kan være fint å være lang og tynn også tross alt!
Skal ta en titt på den boken jeg også. Har lånt STYLING av Alexandra Villefrance på biblioteket...men etter å ha bladd i den er jeg litt i tvil? Er damen riv ruskende gal eller? Hun har nok en filosofi der å gruppere er det viktigste, men hvis du roter sammen alt skrotet ditt i en haug og kaller det en gruppe??? Blir det nødvendigvis fint...? Vel satser på dine tips i stedet. Ha en deilig helg;)

Anita sa...

Go morgen! Ang tomat marmeladen min; den kan visst brukes både til kjøtt og på skiva. Store frøkna her bruker den på skiva og sier den smaker bedre enn sjokade, og det sier litt!!

Jeg har forresten sydd påskekaniner i brun lin med hvite mamelukker og kjole med broderier. De er helskjønne!!

Skal se og få tatt bilde og få lagt inn på bloggen min!!

Hulda sa...

Fine blonder på et søtt fat, blir artig å se hva du skal kreere ut av de. :) Høres spennende ut med messe, har aldri prøvde meg på noe slikt.

Boka du har kjøpt så skikkelig bra ut. Jeg bestilte Julealfabetet for ei stund sida, fikk den i posten i går, den er kjempefin! Mange ideer å hente til vinter og jul.

Eva Agnes sa...

Hej Elin!
Förstår att du har mycket att stå i nu inför mässan.
Kaninen är ju så söt. Kusin med Claras?
Kramar och trevlig helg
Eva Agnes

MiaMaria sa...

Söt kanin!
Trevlig helg! // Miamaria//

Merete sa...

Herleg med helg!! kanina du har sydd er såååskjønn, så du kan trygt hiva deg i gong med produksjon av fleire slike :o) Ha ei superduper helg!!

Anonym sa...

God helg Elin fint innlegg.
klem fra meg

Lykke sa...

Så flink du er. Og snill som jobber ekstra:)
Ha en riktig fin lørdagskveld, da:)