mandag 10. september 2007

Spa?



Denne helgen har vi vært på fjellet og kost oss sammen med familien. Jeg har vært på skattejakt på min søsters gård, å se hva jeg fant. Det gamle loftsvinduet fra huset lå enda på låven. Jeg ble helt i himmelen og følte det var både jul og 17 mai på en gang.



På låven fant jeg også en gammel skuff som var ødelagt men flott. Den er bygget av gjenbruks matriale. Økonomi kaffefløte.... Ble jo så glad at denne måtte jeg snekre sammen å ta med hjem.
Så etter mor hadde brukt hammer, skrujern og vasket alt sammen....




Så fikk alt komme opp på badet hjemme hos oss.
Vinduet tar seg godt ut på hyllen satt sammen med andre ting som jeg liker å ha på badet.




Og den gamle skuffen skal brukes som en spa kasse.
Her finnes en boks til de utallige hårstrikkene til prinsessa, noen lys, håndklær og såper. Alt samlet i skuffen.

Foruten å samle gamle ting, så har jeg plukket en sekk med lyng som skal bli til noen kranser, kongler og annen naturmatriale som skal brukes når det nærmer seg jul.

Tusen takk for ale de hyggelige kommentarene som dere legger igjen på bloggen.

Nå skal jeg ta meg en runde til dere alle, å se om det har skjedd noe nytt.

Klem fra Elin:O)

42 kommentarer:

Tussaluso sa...

Fantastisk flott å bruke slike gamle ting til pynt. Ikkje alle ser muligheten, og som oftast går det i bosset. Vinduet passet kjempefint på hylla, og spa-skuffa var ein kjempefin idè. Ha ein fortsatt fin dag.

Albertines verden sa...

Små perler kan man finne hvor som helst og når som helst. Da er det flott å ha evenen til å se skjønnhet og muligheter, der og da! Flott fangst. Ha en fin uke!
:0)

Embla sa...

Så herlige skatter du har funnet. Det gamle vinduet var jo bare så sjarmerende på hylla der, og den fine kassa fylt med litt "godsaker" for kropp og sjel var jo bare genial.

Lynetmor sa...

Hei, så fine ting du har funnet og så kjempe fint det ble på badet deres :-)
Vi har også vært på fjellet i helga og kost oss. Ha en fin dag :-)

Hulda sa...

Fantastiske ting du har fått tak i!! er selv på utkikk etter et slikt lite vindusglass, du var virkelig heldig, Elin! Skuffen var også super! Minner litt om den gamle kassen med skrift på som pappa laget blomsterkasse av til meg. (Den jeg har erica i nå.) Ble lekkert på badet med de nye sakene!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennnen !

Guri så heldig! Jeg venter på vinduer fra pappa, han skulle egnetlig ta de med ned her i sommer, men så flytta min bror ned, og da ble det hans flyttelass i stedet , så vinduene måtte vente ...frekt!

Ja, men herlig land åh fint det blei på badet ditt nå! Herlig inspirasjon altså!!!

Du er kreativ og flin min venn .

Ha en god dag
ps håper virkelig du får det til slik at du kommer innom meg og butikken før jul , det hadde jo vært sååååå koselig!

Anonym sa...

Hehe ja hva gjør man ikke for skjønnheten, men da det er sagt tror jeg neppe at jeg skal ligge på "nåler" hver natt......

Anonym sa...

Så tøft, heldig du som fikk gå på skattejakt;)
Passet jo så flott på hyllen på badet!

Her males det fortsatt og ikke minst ryddes uff!
I morgen kommer det en venninne som har tilbudt seg å hjelpe med maling, sier ikke nei takk da hehe

Ha en fin uke Elin:)

MiaMaria sa...

Tack för titten hos mig!
Vad fint du har arrangerat och grejat på din hylla. Kul med fönstret och lådan.
Ha det så gott! // Maria

Nina sa...

Så artig å finne sånne små "skatter". Fin skuffe. Virkelig fin stemning ble det.
Å jeg skulle ønske jeg hadde et sted jeg kunne gå å lete etter sånne gamle ting...å bare kose meg:) Ha en fin mandagskveld, Elin. Klem

Anonym sa...

Så flotte saker, jeg ser også muligheten i ting som andre ikke ser vitsen i...artig at du finner frem slike ting med minner i. Ble jo flott på badet.

Anonym sa...

Så flott det ble!!! Fikk jammen meg litt inspirasjon, her jeg, for på låven har jeg sikkert 15 gamle vinduer, både med og uten glass i. Hmmmm... I``m on to it! ønsker deg en flott mandagskveld! Klem :-)

Anne sa...

Superfint! Så kreativ du er som klarer å sette tingene så fint sammen. Det er så morsomt å se hvordan gjenstandene får en ny funksjon og historie av det. Kos deg i spa!

Linda sa...

åhh va fint det blev! roliga tips va man kan göra med såna saker!
/Linda

Anne sa...

Tøft. Kreativ er du.
Har en slik gammel nattbord skuff jeg også. Har den på kjøkkenet jeg nå, men kjøkkenhåndklær i. Når jeg har fått kjøp noen fine såper skal den flyttes til badet.
Jeg har satt på et gammelt håndtak, ganske fint ble det. (Bare et tips)

Klem på en mandag.

Anonym sa...

Så koselig det vinduet var, vi bare elsker sånt, og den kassen var jo et funn, sammen med det nye skiltet, og badet som oppholdsted ble jo dette bare SÅ riktig lekkert;)
Flinkesen er du:)

Anonym sa...

Tror det skulle være riktig SÅ lekkert hehe;)

Anonym sa...

Masse flotte bilder du viser fra forrige innlegg... og tilda figurene dine er jo helt nydelige...
Og for noen funn!!!! du har gjort i helgen da!!!! Gode ideer til andre og da!!!
ha en fin uke! klem

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei på deg:o)
Ser at du og likar gamle trekassar...Den du fann var jo knallflott, og for ikkje snakka om vinduet.
Tenk at folk hive sånt!!!
Godt at det fekk ein ny heim hos deg.
Ha ein fin kveld.

Helene-Årets gleder sa...

ååååå, så stilig!!!!!
Det vinduet og kassen ble knall altså...:-)
Nydelig var det:-)

Store klemmer fra Helene

åsemor sa...

Hei, jeg har vært innom deg på hemmelig besøk flere ganger. Synes du har en koselig blogg, håper det er greit at jeg linker deg.
Så artig med slike skatter, og heldig er de som får komme til deg, der blir de tatt godt vare på. Skikkelig "shabby" ble det, tøfft :)

Anonym sa...

underbaet vackert! kramar Jessan

Andrea sa...

Hei hei snuppa! Du har vært på skattejakt i helga, ja, hihi. så mye fint du fant da, sikkelig heldig! Det gamle er veldig fint og kan pynte opp veldig i et hus. Så er jeg spent på om det blir pute på deg i badekaret, det må du nok ha. Hånkler duger ikke når man skal ha litt luksus i badekaret, hihi. Kos deg så mye da. Stooor klem...

Anonym sa...

Imponerende....Du vet hva du skal gjøre med tingene Elin. Vips så har de fått nytt liv hos deg..
Hos meg er det mer sånn: vips så står de i kjellerboden, hehe!

Kjempekreativt og stilig, både med vindu og kasse. Gode ideer for alle oss andre!!

Rosépikene sa...

Så mange fine ting du fant i helgen! Butikken "Krims og Krams" så utrolig koselig ut lengre ned på siden, den må jeg kikke innom igjen. Ha en fin valg kveld :-)

Jorunn sa...

Så utrolig tøft det ble på badet ditt Elin!! Du er så oppfinnsom og flink! Det er så gøy å lese bloggen din og følge med deg, får masse inspirasjon hos deg.
Jeg vet det finnes flere gamle vinduer på gården til mormor og morfar, så jeg skal gå på skattejakt når jeg reiser hjem i oktober.
Ha en fin høstkveld Elin!
Klem fra Jorunn

Silkeline sa...

Hei kjære Elin:)
Så mye fint du har funnet! Koselig det lille vinduet...skaper skikkelig stemning på hylla. Skjønner at du var i himmelen etter å funnet disse skattene ja! Flink til å skru skuff er du også...hihi:)Trenger jo litt spasaker etter en sånn innsats kan jeg skjønne...*smil*
Går det bra med Thulda?....hun har vel ratt mange søsken hun nå tenker jeg:))
Jeg er litt treig i vendingen om dagen til å legge igjen spor etter meg, men jeg titter ofte innom deg...
Klem:))))

Brunkullan sa...

Underbart fönster:-)

Susanne

Anonym sa...

Hej! Kransen el hjärtat var jätte lätt att laga! Jag böjde bara till ståltråd till ett hjärta, band fast lite kvistar och virade ett band runt.
Lycka till!
Ps. jätte fina bilder du visar!

Anonym sa...

NÆ-æ... skjønner godtdetvar julaften og 17-mai på samme dag hos deg ja...
Utrolig flott ble det, heldig du som har et slikt spa-rom...
Slikke gamle vindu er jo så flotte, det blir jo slik, finner en jo noe som er litt slitt og gammenlt jubler man selv, og de andre, de tror jo det har rabla helt for en...

Ha en koselig dag...

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilka underbara saker :). Det är min första gång här...men kommer verkligen tillbaks :).
Kram

Grip dagen sa...

Takk for himla mye inspirasjon og for å ha vist meg denne blog- verdenen som jeg ikke visst fanst engang!!!
Mange gode idèer har du, og det er kjekt å følge dine mange prosjekt.

Karna sa...

Oj for noen fine funn, gøy når en kan finne slike skatter! Kjempe fint både vinduet og kassen...

I fjor la jeg en pose med lyng i frysen som jeg skulle ta opp til advent, men gjorde jeg det...nix

Så i vår var det bare å kaste den posen....har mange planer, men er ikke alltid det går slik jeg hadde tenkt...

My White Cottage sa...

Vilka fynd du gjort! Å så fint det blev när du arrangerat dem i ditt hem!!!

Kram från Jenny

Interiørhuset sa...

så heldig du er! Det var jammen jul og 17mai det ja...det ble fantastisk nydelig...leter etter gamle vinduer jeg også...nå skal naboene bytte ut sine så jeg skal se om det ikke er noen å få tak i=)

Så flott at du likte inspirasjonsbildene på bloggen min=)
Ha en fin dag!!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Elin,
Så flotte saker du har funnet! Å, det vinduet altså, hadde vært noe for meg og, hehe..så stemningsfullt som det ble på badet ditt, koselig!
Ser dere har vært ute på turer og koset dere i det siste, moro det :)
Her er det edna litt pause. Driver og setter mine ideer ut i livet, og da kan jeg ikke ha så mange avledninger som disse flotte bloggene er vettu :)Men ville iallefall stikke innom deg og si hei og gi et tegn på at jeg lever. Savner deg jo fort og da :) Ha en finfin kveld min venn!
Goklem fra meg

Ps:fått laget enda flere engler eller dukker?

MODERN COUNTRY sa...

Jeg synes det er så moro at du har begynt å sy alså, velkommen i klubben!! Smask (",)

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men så fint du har gjort det! jättemysigt. Kram kram

Anonym sa...

Hehe...det var de jeg hadde tenkt å vise som neste innlegg på den gamle bloggen, men det ble jo så mye styr;)) De kommer heltfra Italia:))
Så det var jo kjekt at Emmeline var så hyggelig å vise de:))
- Du er jo bare helt RÅ på den symaskinen, og "kjenner" jeg deg rett så klarer du å sette sammen en STOR kolleksjon innen den utstillingen!!
Du må fortelle oss mer når det nærmer seg;)

Elisabeth sa...

Oi, så fint! :) Jeg vil også ha hylle på badet med ting jeg synes er fine!

Ble inspirert nå! ;)

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga saker! Alltid lika kul att få leta gamla saker som man kan arrangera med :) KRAM

Anonym sa...

Ett sånt fint fönster och fin låda! Kram :)