tirsdag 4. september 2007

Noen av mine skatter.....



...som jeg har samlet opp igjennom årene betyr mye for meg. Lysestagen en gammel. Den fikk mannens besteforeldre til bryllupet sitt, glassene er en gave fra min mor og hardangerbestikket har familiemedlemmer samlet til oss opp igjennom tiden.
Etuiet har Karna sydd.





Bestikk etuiet innvendig. Så nydelig og forseg gjordt. Typisk Karna.





Suppetrine og sausemugge fra Stavanger flint.
Dette er arv fra min mormor. Dette passer så godt til fest serviset som vi har fått fra Figgjo. Hvitt og gull. Dette blir brukt på bursdager og til jul.




En mor og barn vase fra Amerika. Disse hadde min oldemor med seg hjem i gave. Nå har det havnet hos meg.





Postkort fra Eilertsund skole i Farsund. Her har min mor og min mormor trødd sine barnsben. Skolen eksisterer den dag i dag.



Julekort anno 1919 fra Amerika. Dette sendte min oldemor hjem til familien.



Julekort anno 1913.


Her skinner sola i dag. Det er kaldt men en flott høstdag. Jeg har fri, så dagen skal gå med til huslige syssler.
Ha en fin dag alle sammen.

Klem fra Elin:O)

36 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, og takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Blir så glad hver gang noen skriver :-)
Ang. gardiner i skapene; Nei, har brukt wire oppe og nede, og sydd løpegang på to duker. JEG, som ikke håndterer en symaskin, greide det! Inni skapet har jeg nemlig dvd`er og bøker som hører ungene til, ergo blir det mye farge, som jeg har lyst å skjule. Ble fornøyd selv og, ja :-) Ha en fin dag, vi høres!!

Eva Agnes sa...

Vilka underbara gamla saker och kort du visar i dag. Med en fin historia. Jag skulle gärna vilja veta mer om din ollemor som tydligen bodde i Amerika, men kom hem igen?
Nostalgisk är också skolan som fortfarande finns. Det är väl härligt när något får stå kvar.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Så masse flott du har fått samlet...
De mor&barn vasene er jo bare skjønne da...
Lurt og ha bestikket i etui, har ikke fått somlet meg til å sy det enda... bestikket ligger i kjedelige esker her...huff...
Julekortene var nydelige, gubben samler på gamle kort/brev, og de ligger jo i mapper - mange nydelige, men ingen får jo røre de...

Nyt fridagen...

Anonym sa...

Hei søta.

Har du det programmet på fotoshop? Jeg har det bare på mobilen, synd egentlig for jeg har så mange bilder inne på PC'n som kunne blitt så kule. Hvordan fotoprogram har du da?

Klem fra meg:o)

Anonym sa...

Åhhh, så mye flott du viser! Mange fine skatter,og med så mange fine historier og minner som hører til.:-)
Utrolig morsomt med kort fra oldemoren din, høres ut som en spennende historie det. :-)

Måtte le da jeg leste kommentaren din om blomsterpottene! Her får jeg visst bare passe meg så ikke mannen min setter opp en hylle i oppgangen..*ler* Det er nemlig ikke bare blomsterpotter han synes jeg tar litt av på, han begynner også å få fnatt av sofaputer og lysestaker. Det kan bli en diger hylle hvis han setter i gang..*ler*

Ha en super dag, Elin!
Klem:-)

Nette sa...

Oi, så fine skatter! De kortene var nydelige du! Ha en fin tirsdag, Elin!

Sigurd Olav Silset sa...

SÅ mange fine ting du har Elin! Nydelig det service ditt! karna er veldig flink til å sy ja, mye bedre med slike etui enn disse eskene som tar så stor plass!!

Jorunn sa...

Hei Elin,
Takk for koselig hilsen! Må kanskje kjøpe begge settene med puter... Tenker på det enn så lenge.
For noen utrolig vakre skatter du viser fram. Det er så herlig å eie ting som har en historie synes jeg. Tusen takk for at du deler noen av dine skatter med oss! Nydelige og inspirerende bilder også.

Ha en kanonfin dag!!
Klem, J.

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Vennen!
Så, hvordan har din dag vært? Ja, du står selvfølgelig i butikken enda da, hehe..jeg føler meg ikke helt bra i dag jeg så jeg er hjemme. Ja, den kalde nordavinden har hatt litt påvirkning tror jeg. Jaja, jeg koser meg med te og prøve å sy litt. Så fint innlegge du har i dag. Elsker å se skattene i hjemmene. Alt er jo bare så skjønt. Både glass og ikke minst den pene Suppetrinna og sausemugga fra Stavanger flint. Kan tenke meg det ser helt flott ut på bordet til en julemiddag eller et selskap med mange av de lysestakene og lysbeholderne du viser her. Postkorta var vel mine favoritter, så moro med de helt gamle i svart hvitt!! Samler på de skjønner du..
Gøy at skolen fortsatt finnes!!
Ha en fin kveld i kveld! Godklem

Mia sa...

Så mye vakkert du viser da, Elin! Heldige du som så mange flotte skatter, både gamle og nye. Koselig med slike arvede ting. Koselig også å få en "ha en god dag, Mia"-hilsen fra deg i bloggen min. Du er bare så god!

Eva Agnes sa...

Tack snälla Elin, för berättelsen om Agnes och Agnes. Mycket ovanlig historia. Och att din ollefar kom tillbaka och hämtade din mormor. Fantastiskt.
Kramar Eva Agnes

Andrea sa...

hei hei. Tusen takk så mye da, fikk mye penger så selve dagen og en rar gave som jeg byttet i dag fordi jeg ikke likte den, hihi. Skal vise bilder om noen dager av det jeg. Ellers kjempe fin dag. Så kjempe mye fint du har samlet på da, ser på alle de fine bildene. Syns det bildet som er ovenfor innleggene er finest; av stuen din, du har det sååå fint hjemme hos deg. Ha en fortsatt kjempe fin dag min gode venn. Stoor klem

Hulda sa...

Så flotte favoritter du har! Likte virkelig godt den suppeterrinen, nydelig farge på den. Har et fat og noen kopper i samme kremfarge, nydelig. Fine kort også. Håper treninga gikk fint!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så nydelige skatter med en tanke bark Elin! Herlige bilder også:)
Ang bloggen , vet ikke hva jeg vil ennå...hihi!
Men sier ifra vettu, klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

hahahaha, med en tanke bak ....æ ler så æ griner, barke Elin!
Hihihihi

Jorunn sa...

psst; er du gammel skiløper?
leeenge siden jeg har gått på rulleski gitt ;o)

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka underbara bilder du visar i din fina blogg! Kommer tillbaka! Må gott! Kram!

Anonym sa...

Du viser sånne vidunderlige skatter i dag. Bestikketuiet var som vanlig et nydelig arbeid fra Karna, flotte vaser, terrine og sausemugge ---alt med en historie, du er virkelig heldig. Postkortene og bildet fra Farsund er jo historiske ting, og i tillegg vet du om historien... Dette er fantastisk, håper din prinsesse lærer å verdsette det like mye som deg! Håper du koser deg på fridagen din. Nyt høstværet!

Helene-Årets gleder sa...

Hei, Elin.
Nå har jeg ikke lagt ut noe siden lørdag....veldig ulikt meg.
Har hatt mye å henge fingrene i.
Reiser med jobbe et par dager, så hjeg måtte innom deg først.

Så mye pent du har lagt ut.
Det nye banneret ditt var helt nydelig:-)Du har de Lexinton-putene jeg ønsker meg:-)
Vi snakkes.Du får ha det så bra så lenge.

klem Helene

Anne sa...

For noen vakre julekort! Gleder meg til juleforberedelsene. Men som mamma alltid sier: "Start i september, så har du i desember!" Så det er kanskje på tide å begynne nå...

Anonym sa...

Flotte skatter du viser bilde av.. har noen sånne jeg og... Haen flott onsdag!

hvitstil.com/Christine sa...

hei hei Elin.
Nå har jeg prøvd 10000000 ganger å åpne bloggen din, men først nå fikk jeg det til. Tror det er hos meg feilen ligger, for internett er så utrolig dårlig her......jaja

Så utrolig fine ting du viser frem! Elsker de julekortene! Du skulle nesten få trykket dem pp- og brukt dem til julekort nå til jul.

Du skulle virkelig ha vært på det lexington salget. Det var på Lørenskog- fordi lexingtn skule flytte og tømme lagrene! Det var "go crasy" priser!!!! 300 for morgenkåpene og 50 for putetrekk!!!!!!!

Du får haen super dag. Klem Christine

Nygammalt sa...

Så mycket vackert du visar! Vad Karna är duktig också.

Det är ju suveränt om man har andra ställen att hänga av sig om man har en liten hall. Det blir lätt så plottrigt och stökigt annars.
Ha en trevlig dag! =)

Hilsen fra landet sa...

Signerer de andre her! Spesiell betydning med ting som har gått slik i arv. Litt koselig og litt leit å se det som Karna har laget... siden vi ikke kan besøke henne mer. Men hun fortsetter sikkert med de nydelige arbeidene sine og kikker innom til deg. Ha en fin dag!

FO - 2 sa...

Vakre skatter.
Nostalgisk og skjønt!
Sjarmerende gamle kort.
Vel verdt å ta vare på! :)
Ønsker deg en deilig dag.
Klem fra Ida.

Line sa...

Så flotte skatter du viser frem her! Slike bestikketuier er så smarte. Jeg har sølvbestikket i hulter o bulter i en skuff...huff-å-huff ;) symaskinen må visst frem ja
Ha en flott dag Elin!

Anonym sa...

Jeg er helt betaget af din udsigt i stuen. Man kan jo se feldene? Du er en meget rig kvinde Elin

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

så mycket fint du har visat upp...supermysigt. Kram

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du viser fram. Likte godt den suppeterinen og sausnebbet og de mor og datter vasene :-)
Ønsker deg en fin dag :-)

Hem och Lycka sa...

Vackra saker och kul med gamla kort! kram

Tilonino sa...

Hei Elin

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Alltid kjekt å se i bloggen din, du lager så mye fint. Kjempeflotte Tilda figurer du har sydd. Jeg har ikke tålmodighet til slikt. Men jeg har tolmodighet til mye annet rart da. Løye det... Ha en fin kveld. Tilonino

JULIEK sa...

Å så koselige saker. Julekortene var så flotte : )

Berit T sa...

Så mange flott gamle ting. Jeg liker også slike ting som har "levd" en stund.
Ha fortsatt en fin kveld

Interiørhuset sa...

det var noen nydelige skatter! Har sittet her og sett på alle de nydelige tingene og bildene som du har lakt ut siden sist...så mange vakre ting...!

Takker for koslige komentarer på bloggen!

Anne sa...

Å så mye vakkert. Og alt har sin historie. Nesten rørt jeg.
Og så KARNA da, som "gir seg"...!?

*snufs*

Elaine sa...

Så trevligt att du tittade in till mig.
Det var många fina skatter du visar. Jag är så glad i gamla vykort, härliga bilder som man kan kosa sig med.
I morgon ska jag "kosa" mig med att städa huset. Här har vi blivit lovade fint och varmt väder så kanske vi kommer att ta en sista grillkväll.
Ha det så fint
Klem!