lørdag 2. februar 2008

God lørdag alle sammen:O)



Jeg har vært så opptatt de siste dagene med både jobbing og diverse andre ting her hjemme at jeg har ikke hatt tid til å være på pcen.
Jeg har sydd Tildaer i fleng. Dette er min jobbehelg så da blir det mye jobbing og lite tid til blogg.
Her har vinteren kommet og det er skikkelig snøstorm utenfor.
Godt at vi kan kose oss innendørs i sånn et vær.




Fant frem noen gamle bilder som jeg har vist før på den gamle bloggen men synes disse tingene er så flotte at jeg viser dem igjen jeg.
Denne snella med garn, var en av loppis funnene mine i sommer. Den kommer fra en lokal fabrikk fra min hjemby. Så den måtte vi selfølgelig ha!!!

Jeg elsker kurver! Kan ALDRI få nok. Jeg er så glad i kurver at jeg kjøper heller dette enn pynteting. Denne fant jeg også i min hjemby. Synes det er ekstra stas med kurver med for i.




De fleste som har blogget med meg en stund vet jeg samler på hvitt og creme steingodts. Har masse men er det ikke slik at "alle vil ha mer"
Dette salt og pepper setter blir brukt til å ha Maldon salt i.
Her spiset det ikke noe annet.
Prøv det - å du vil bli overrasket over forskjellen.




Trodde dere at jeg lå på latsiden selv om det er travelt.....å nei du! Jeg har laget denne som kommer for salg på Veslehuset.
Har brukt et mønster som tilhører juledamene.
Men det var noe pirk og få til. Resultatet ble bra. Fine farger som minner om vår.



Å her ligger søskenbarnet og venter på å få hår og et "home" skilt på magen. Dette skal bli en husengel i blått og creme med brunt hår. Fine og duse farger.

Begge disse legges ut senere i dag.

Jeg er som en potet kan brukes til alt! Når jeg ikke er her hjemme å steller med mitt, på butikken og selger vinterklær, hvor finner dere meg da???
I går var jeg å finne i en blomsterbutikk- bak disken!
Her var det virkelig manko på folk....det vil si rett og slett ingen.
De var på julebord! Tenk å dra på fest midt i arbeidstiden. he he
Så nå Signe skylder du meg en tjeneste;O)


Nå skal jeg stikke ned på jobben og gjøre den siste innsatsen for denne uka.
Jeg skal heldigvis bare jobbe i 4 timer så er det HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELG.


Ha en fin dag alle sammen.
Vi blogges om jeg ikke blåser vekk eller snør ned.
(men det gjør jo egentlig ikke noe for jeg selger både fjellduk og felt spader på butikken)

Klemmer fra Elin:O)

44 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Du bobler du Elin:-))Herlig!!
Selv om jeg ikke er svart/hvitt var puten og Tildaen utrolig lekkert..
Tenker nok du kan steppe inn over alt,ja..Heldige de som har deg i nærheten:-))
Kos jobb i dag,og herlig lørdag til deg..Stoor klem fra Randi

MiaMaria sa...

Så vacker kudde och docka.
Och visst kan man visa bilder i repris.......

Hoppas du får en fin HELG!
Miamaria

Tea Kristin sa...

Kjempefine bilder - de tåler vi å se mange ganger!!! :) Ha en super helg (selv om du må jobbe)!! Klem

Mita`s hjørne sa...

Hvem har for mange kurver da??? ikke jeg - ser jeg en kurv, gåt liksom kroppen dit av seg selv... de er jo så koselige - og kan brukes til mye...
Det saltet må jo prøves...

Ha en koselig helg...

borghild sa...

Så artige Tilda'er du hadde laget! Likte spesielt godt de i pastellfargene (kanskje fordi en lengter mot vår?), men matchende Tilda og pute er jo også kjempefint.
Ha en god helg,
Klem B:-)

Nette sa...

Nei, kurver kan man vel aldri få nok av, kjempefin den med hvitt for der ja! Det er vel ellers ingen som kan påstå at du ligger på latsiden nei...hihi...du er så flink! Fine Tildaer ja!
Ha en fin helg, Elin:)

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej vännen!vilka fina Tilda figurer du skapat!! du har så ljust och fint hemma, skönt med att vara på rätt sida av vintern om du förstår vad jag menar. Stor kram Lisa

liven sa...

Hei på deg:) Full i energi som vanlig:)
Kurver ja.....det er jo så koselig!! Og nå har jeg kjøpt hvit spraymaling som jeg skal bruke på de kurvene som ikke er så fine lenger. Har ikke erfaring med sånn spray men pytt pytt....vi prøver.
Ha en fin lørdag:o)

Metteflette sa...

Herlige bilder!!!! Kurver får man aldri nok av nei. Har nok en liten dilla der jeg også :-) Ønsker deg en fortsatt god helg! Klem fra Mette

Helene sa...

Kjempefine bilder, og koselige ting du viser. Du er jo produktiv som vanlig du. Hvordan fikk du egentlig den "avtalen" med Duracel. Kunne trengt en slik "avtale" jeg også he,he
Ønsker deg en fin helg!
Ps nå har også vinteren kommet her. Våknet til 10 cm med nysnø. Alt ute var så vakkert og fint.

Ting og Tang sa...

Innom å ønske dej god helg:)

Emmeline sa...

Ja hvor skal man begynne å kommentere dette lange og koselige innlegget??? Det høres iallefall koselig ut å jobbe på blmomsterbutikk til en forandring:) Jeg har aldri jobbet i butikk i hele mitt liv, så for meg høres det knallkjekt ut. Her er det kaldt i dag. ISKALDT rett og slett..
Koselige Tildaer du har laget, de ser litt tykkere ut enn de andre..hehehe. Knallfine farger iallefall.
Jeg deler din entusiasme for kurver --det må jeg bare si, denne var utrolig flott. Jeg har også mange kurver og de kan brukes til utrolig masse forskjellig!!!
Både til oppbevaring og selvfølgelig til å ha blomster eller andre dekorasjoner i.
Maldon salt derimot har jeg aldri hørt om før??? Hva er det for et salt da?? Ha en fin lørdagskveld Elin:) Kos deg masse!

Pulsatilla sa...

Noen ganger tror jeg du er litt manisk jeg, Elin! ;-) Hvor henter du all energien fra? Heldigvis er energien voksende her også, nå som det går mot lysere tider.

Ha en deilig lørdag!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Tildaen var helt nydelig, teller på knappene om jeg skal sy en bamse eller en katt fra Tildaboken, men først må jeg gjøre ferdig alle de ørten andre prosjektene jeg har i gang! Ha en herlig helg!
Klem fra Lisbeth

Verkstedet sa...

hei min venn.
skikelig koselig innlegg med masse nydelige ting. elsker selv kurver og fikk en av mamam i byen i dag. og et lys på et slags sølvfat fra house doctor. kommer bilder etterhvert, men er jo ikke like effektiv;)
kom nettopp hjem - var ute og spiste med jobben i går kveld, og sov hos min mor, fikk da sove lenge og en liten bytur;)
ellers har vi vært på riding i skikkleig snevær- jeg er jo litt redd disse hestene, men gu så flott de er der de turer avgåde på de flotte dyrene.
nå har vi proppet i oss boller for 200 kr fra godt brød...håper prisen sier noe mer enn antallet boller, dog er det en liten sammenheng...;) heldivis tåler jeg den slags noenlunde, selv om jeg tom meg ser sdvær ut ved siden av tilda modellene;)
ha en deilig kveld og fastelaven i morgen!
klem fra Karoline.
forresten flotte tildaer. og krukkene og trådsneleln var bare så flott!!!
så utrolig dyktig som du er hadde du lett klart de nåleputene. men det var for all del mer ment som et kompliment!!!!!! jeg beundrer deg for alt du har lært innen sying på så kort tid!!!!!

ChatrinesLiving sa...

Håper du er i go behold når stormen har lagt seg;)
Du er bare så effektiv, tar hatten av for det!
Her er det snart styling på ny-rommet, bare jeg finner den hærsens drillen... Trur du ikke den er borte akkurat når den skal brukes til viktige oppgaver, som å få hengt opp gardiner...
Lille gutten i huset er på hyttetur i helgen med kompiser, så her er det "hjemme-alene" fest, ja, med strykgjernet og gardinene;)hehe;)
Å litt vin attåt da;)
Tilda ja(!) Jeg tror hun må ha lys farge, og kansje se ut som en liten engel, for jeg har jo ingen engel i huset (før hun kommer;)
Gu, som jeg gleder meg:)
Enn din sko da? Har du noen ønsker på farger på den?
Har investert i nydelig bånd, og blonder!:) Så de blir fine!
Ha en super lørdagskveld!
Klem:)

Mrs.J sa...

God helg til deg også! Maldon salt og pepper skal sannelig prøves ;)

Klem

Tiril sa...

Koselige ting du viser oss Elin:) deilig!
Kurver har jeg og dilla på , jeg er spesielt glad i de som er sånn vrak ved farge,
liker så godt putene dine.Hos oss er det også snøvær i dag.æsjjj, håper det forsvinner i en fei.
Ha en fin helg.

Anne-Berit sa...

Koselig innlegg,og flotte bilder.Kjempefin tilda,du er så utrolig effektiv.Og koselige kurver får en vel aldri for mange av.Ønsker deg en fortsatt fin helg:)

Anna Lisa sa...

Hei Elin!! Takk for helsing i bloggen min:) Eg elskar også kurver...det finnes så mange flotte variantar. Og dei med fòr er ekstra søte. Heilt enig! Fin tilda du har laga. Kjempe flink!!Ha en fin helg tross jobbing. Her snør vi nesten inne, ungane kosa seg i akebakken i dag og er slitne etter all leikinga:) Slik det skal være. Vi snakkes! klem

Mrs.J sa...

ja er det ikke fint! TEnker prinsessa blir glad for det! jeg må nok få tak i noen sko esker jeg og, å dekorer syrommet mitt med.
Du er så flink til å sy. Liker godt dear agnes serien din,men det har jeg vel sagt før. :)
Ha en fin helg. Snør det forresten? her har det vært veldig vår i luften idag. Deeilig.. :)

Grip dagen sa...

Søtt med forkle på Tilda!
For at det skal bli lettere under armene kan du lage belegg på innsiden.
Det er ikke vanskelig, jeg kan vise deg en dag. Da er mulighetene til variasjon MANGE!

Husbonden står for kveldskosen ikveld... Maten, mener jeg...
Han har laga hamburgere fra skretch! så nå skal vi kose oss!

Snakkes Elin!

Anita sa...

Som vanlig masse flott!
For en nydelig kurv!
Klem fra ANita

Lene sa...

Elin - jeg tror at om man skal snp ned - så må man stå stille ;) Så jeg tror ikke det er noen fare :))

Den snella di var knall - og som du sier - så morsomt å ha fra en gammel lokal fabrikk :)

Og vi er to som til stadighet er på kurvjakt :)

Ha en deilig helg :)

Anonym sa...

Så fine puten og Tildaen i Svart/hvitt ble! Tildaen ble litt sånn Viktoriansk ;-) Kjempe imponert jeg! Også jobber du jo som en gal, hvor mange timer har døgnet ditt egentlig?! Så lekkert stengods, og nydelige saltskåler! Enig med deg, maldonsalt er best!

Anonym sa...

Så flotte bilder. Kurver får ein aldri nok av,nei... God helg:0)

Hilsen fra landet sa...

Jeg ELSKER også kurver!! Både i pil og ikke minst trådkurver som fil de fer. Tar gjere imot spesialisttips om hvor man får tak i fine eksemplarer!!

Anonym sa...

Håper du er trygt på landejorda fortsatt og ikke svever oppe i det blå på en vindpust? hihi... du syr og lager så flotte Tildaer :) kjempefine!
skulle øsnke jeg var så flink :)
jaja, god søndag :)

Bo med Lena sa...

Hei og takk for koselig velkmst på den nye bloggen min:-) Veldig koselig når noen legger igjen kommentarer.

Så flotte Tildaer du lager. Liker de veldig godt, men tror desverre ikke jeg har tålmodigheten ti lå lage de.

Håper du fortsetter og stikke innom siden min.

Ha en fortsatt god helg!

Lena

Kreoline sa...

Halais Elin, joda så klart me komme, lurte på kor lenge de har åpent. Me e 4 stykker, så ska me på jobb den dagen, så eg håbe at de har lenge åpent. Ska sei du lage mye for tiå, nydelige puter. Glede meg te å se ka du har med te krims og krans. Du ska nok fort få greia på kem eg e, har jo sett billede av deg, så eg regne med at eg ska klara å lokalisera deg ganske fort, hvis ikkje så robe eg bare på ELIIIIIIIN, haha. Ha ei flotte dag, her e nå snøen forsvunne i løpet av nottå, det va ikkje så lenge den varte. Knib te deg og.

Lena sa...

Jeg likte den svarte puta og Tilda med sort kjole innmari godt! Knallfint. Kurven var også nydelig:-) Ønsker deg en fin fastelavenssøndag, her er det snart middag, og senere blir det boller med krem. Nam, nam:-)

åsemor sa...

At du er ei "potet" har jeg skjønt for lenge sia, det finnes ikke det som Elin ikke gjør :)
Her har det også gått litt i hundre for tia, men heldigvis er det blitt februar og alt blir lysere og lysere.....

Ha ei fin uke !

. sa...

Kjempe fin pute og tilda figur du har sydd:))
Du får ha en fortsatt fin søndag!

Kreoline sa...

Nå forstår eg ingenting, ska du vera der fra 7 om kvelden til 12 om nottå, så ska du på fest ittepå????,(eg misforstår vel,hahaha) me kan ikkje komma før i 5-6 tiå, så eg håpe de har åpent då. Forsto det så at de sko ha åpent udøve kvelden. Håbe på snarligt svar fra deg, hihihi, raska på her. Nå får du ikkje ein te knib.

Anonym sa...

Lekkert steingods, og så flott den kurven var, hvor fant du den mon tro? Jeg er stadig på utkikk etter forskjellige kurver selv jeg... Her går det også kun i Maldon :) Ha en fortsatt fin søndag! Synnøve :)

♥ Pia... sa...

Hej så mycket fint du har ...dockor ..kuddar..ja en hel del sen jag var inne här sist...nu är det sändagkväll och hoppas din helg varit lika goo och mysig som min varit...PIA

h.espe sa...

Hei, og takk for besøket!

Her likte jeg meg du - så flott blogg..!! Jeg bare elsker de Tilda dukkene. Har laget noen selv, men oj, her var det inspirasjon i massevis til å lage flere... Kommer nok veldig snart innom igjen. Og du, jeg linker deg jeg...Ok?

Ha en fortsatt flott søndagskveld!

Lynetmor sa...

Hei, så fin Tilda du har laget :-)
Og kurven var også fin. Det saltet har jeg aldri hørt om.... Det må være gøy å jobbe i blomsterbutikk. Ønsker deg en fin søndagskveld :-)

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Jammen er du flink til å sy! Tildaene dine er kjempefine! Lekkert steingods også, og veldig fin snelle med tråd. Du gjorde et kupp på det loppemarkedet. Kikket på bilder av stue nedunder også. Så koselig! Ha ei fin uke! Klem Trine Ps. Og takk for koselige kommentarer hos meg!

Tilonino sa...

Så kjekt at dere også skal bygge hytte. Er det langt hjemmefra? Du kan vel glede deg, jeg koser meg masse.... Ha en fin uke-
Mye fint du lager forresten.

Tone sa...

Flott pute og veldig fin og nostalgisk Tildadukke. Det var skikkelig stilig med den sorte fløyelen. Og kurver ja, det liker jeg også. Jeg skal faktisk på kurvflettekurs til uka. Det er nok bare sånn helt basic til å begynne med da... Så får vi se om jeg blir bitt av basillen, he, he. Ha en fin uke da Elin, klem :-)

Line sa...

Tildaene dine er sååå skjønne!

og kurver kan man da aldri få nok av..jeg jakter stadig på nye. Det neste kurvprosjektet mitt gjelder tv stua..der trenger jeg kurver til ved, blader, tepper, joeys leker, cd'er og fjernkontroller og en hemmelig kurv hvor mor stæsjer bort godteposen sin..tjihi
ha en fin mandag (¨,)

Andrea sa...

Hei hei. Er så morsomt å lese det du skriver at jeg må bare le. Snøstorm hos deg ja, var hos meg også på fredag at strømen i hele bygda gikk midt på fredagsvkvelden akkurat i deal or no deal og batteriet på laptopen min brant opp når strømmen kom tilbake, jaja. Men du er virkelig i sving som vanlig leser jeg, jobber i mange butikker og syr. Så mange nydlige Tildaer at jeg gruer meg til når jeg skal begynne å sy dem(en gang når jeg gidder å bgynne, hehe) Elsker kurver, du har jo så mange fine. Ha en super uke Elin vennen. Mange klemmer til deg. Endelig klart å oppdatere jeg, tok sin tid ja..hihi...

Millas hem sa...

Första gången här!
Jättefin blogg du har..kommer gärna igen!
Camilla