tirsdag 12. februar 2008

Tirsdag:O)



Jammen sa jeg smør....i går så skrøtte jeg så veldig av at jeg skulle vaske. Jo, da jeg fikk vaska men ikke noe mer for kl.10 så ringte telefonen, det var sjefen som var blitt syk. Så nå blir det jobbing hver dag på dag tid denne uka, til og med fredag.
Det resulterer i at jeg mister to hele fridager som jeg skulle hatt sydd på.
Men men neste gang kan det være jeg som må ha fri.
Det er helt rart å jobbe og ikke minst vite at man skal jobbe hver dag.
Men jeg har en grei jobb og jeg er glad for å jobbe dager isteden for kvelder.


For å trøste meg selv i dag så kjøpte jeg denne trebakka.
Planen er å ha perleblomster i den utenfor men så hadde de ikke slike igjen på blomsterbutikken.
Så da ligger den på vent og i mens kan den ny sydde sneglen min få bo i den....den er ikke planteeter i motsettning til de andre 4000 som bodde i hagen min ifjor sommer.





Har begynt å samle inspirasjonsbilder til hytta vår.
Dette innlegget som stod i Elle interiør for en tid tilbake sier alt.
Akkurat denne stilen blir det.




Denne + to Tilda bøker til, fikk jeg av denne dama som hadde oppryddning i bøker.
Her var det første mann til mølla.
Siden denne dama her var før meg så spurte jeg henne om jeg kunne kopiere noen mønster av henne.
Hun gav meg likså godt hele boka. Hun mente jeg hadde bedre bruk for den en hennne selv. Tusen takk begge to. Dere er to fantastiske damer som jeg bryr meg veldig mye om.




Akkurat nå for øyeblikket holder jeg på å sy på 4 forskjellige Tildaer, en snegle, en kanin, to putetrekk og 4 brødposer....kan det bli verre enn det? Så i dag har jeg skrevet litse over hva som må gjøres først og hvilken rekkefølge.

På kjøkkenet står det pinnekjøtt i vann som skal bli middag i morgen, Mandelkjærne pudding med rød saus skal lages etter jeg er ferdig å skrive. To brød skal også inn i stekovnen i løpet av en halvtime, så her skjer det mye på en gang.

Ønsker alle en fortsatt fin kveld og en flott morgendag.

Masse klemmer fra Elin:O)

35 kommentarer:

Marie sa...

Du er travelt opptatt ser eg, både på jobb og heime.

Ha ei fin veke framleis :)

Christinas låvebutikk sa...

Hei Elin! Så flink du er. Gleder meg så til min Tilda!! Skal reklamere for deg! Ha ei flott uke! Klem:0)

Hulda sa...

Skal si du står på, Elin! Vet hvordan det er når man ikke får de "sydagene" man har regna med å få. VELDIG kjedelig, og alt blir liksom bare tull, hele planen går jo i vasken.. Jeg holder også på med bestillinger, men håper å få sendt alt ut i løpet av uka. Har to store løpere jeg skal begynne på etterpå.

Flott den trekassen du har kjøpt, akkurat sånne jeg også liker. Fin blomst og søt snegle. :) En ufarlig en. ;)

Verkstedet sa...

jeg var blir matt!!!! du er superkvinne nr 1. tørr ikke fortelle mannen min om slike som deg, da byttes jeg nok ut i morgene den dag, enn så lenge at han ikke vet lar jeg han varte meg opp slik du kanskej varter opp dine...;) eller han har nok litt skole igjen han også. men ivrig er han,dog er vel ikke pinnekjøtt, dessert og brød under produksjon samtidig....helt vilt elin!!!!! hva går du på????? jeg trenger det samme raskt!!!!!!! nå er jeg sen i seng og kommer vel til å sove vekk halve morgendagen....har fri da, men likevel...
når morgendagen er omme er det snart helg igjen, tenk på det. og så jobber jo du hele tiden uansett hvor du er, dog hjemme sikkert er mest kos. du er helt rå!!! som sagt si ifra når kursene begynner...jeg trenger plass;)
klem fra Bergen
ps. glemte jo å si at trekassen var veldig fin!!!!

Bestefars Verksted. sa...

Heisann,skal si du er driftig,har du tid å sove litt,tror du........hihihiiii ?! Snakker om fru Lyng !!!!! Med det tempoet ditt,kan det sikkert skje at den ene Tildaen blir levert med et brød under armen.....hahaaaa ! Kjempefin trebakke,den skulle jeg gjerne hatt,er jo så glad i sånne...Kjedelig at du hadde 4000 snegler,de er noe herk !! Men din egen,var jo bare sjarmerende....!! Ha en fin uke da,på tross av mye jobb ;)

Albertines verden sa...

Tusen takk! Gjør meg nå klar til å levere prinsen i barnehagen, og så legge turen til Oslo, for jeg skal på kurs i dag. Lære å lage enda bedre kaffe! Det blir spennende, og jeg grugleder meg, som Karsten og Petra sier. En fin fag til deg, også. Klem Ann-Helen

Gunhild sa...

Hei Elin! Skal si du planlegger og får utnyttet dagene. For meg er det helt utrolig alt du greier.
Jeg fallt veldig for bildet du viste fra det bladet. Dette er jo også mine farger. Brunt, hvitt, dongri, pels....

Karna sa...

Jeg bestiller herved en bøtte med energi fra deg, hvis ikke det må bli en tønne...skal si du får tingene unna selv om du må på jobb.

Kjempe fin trekasse, og skjønn snegle, MYYYYE finere enn de gulbrune...usj...har heldigvis vært spart for den store snegle invasjonen i hagen, og jeg tror kanskje det kan skyldes alt saltvannet som sprøytes over hage og hus i løpet av høsten og vinteren...

Har alle Tilda bøkene, men det er lite jeg har laget fra dem, skal finne frem Tilda's Påske og se om jeg ikke får laget litt nå før påsken kommer.

Grip dagen sa...

Hos deg skjer det litt av hvert, ser jeg...
Hos meg ligger to kaniner klar på sybordet. De er jo veldige på å formere seg, så det var greitt å lage to, så går det kanskje av seg selv etterpå...

Ser frem til møte ikveld!
Sees da.

Ha en fin dag!

borghild sa...

Du mangler ikke jern i ilden, du nei..:-)
Så gøy å se alt det du lager, og trekassen var kjempefin. Hadde passet godt her også, den...
Klem B:-)

Anita sa...

I går hadde jeg en flott sydag! Sydde en heks! Ble såå fin! Kommer i bloggen min i løpet av kvelden! Også fikk jeg lyst på hjemebakt brød;o)! Ha en flott onsdag videre!

MODERN COUNTRY sa...

Travel som alltid du Elin! Ble brøda forresten gode? Jeg kjøpte brødmiks i går, tenkte jeg skulle prøve meg på det til helgen. Hjemmelaget brød er så digg.
Fine nye bøker, Tildabøkene er supre. Mye fint å lage til barnerom..
Du får ha en fortsatt God God uke,nå skal jeg innom veslehuset for å se hva dere har laget for noe nytt.

Gode klemmer!

Huset i Hagen sa...

Ja, det er ofte slik at dem som har mye å gjøre, også får gjort veldig mye. :0) Fin sneil! Jeg har også sydd noen av de sneilene. Jeg har den boken jeg også. Tror jeg har alle Tildabøkene. :0) Kos deg videre med jobb og sying og vasking og og...:0)

Miss.T sa...

Du er jo bare nødt til å være en supermamma.. syr, vasker, steller, baker , jobber +++++
Tipper du skulle hatt et par timer extra på klokken hver dag.
Ha en flott uke supermommy : )

Tonje sa...

her jobbes det som aldri før ser jeg...er helt utrolig hvor mye du får gjordt i løpet av en dag...du er jo rene super-woman!

Anonym sa...

Så lekker den tre kassen var! Jeg har også lett etter perle blomster, men de må være populære, for borte er de!! Kunne jeg fått bytte noen av mine Iberia snegler mot den søte din?! ;-) thi hi din var mye søtere!!

Nette sa...

Her var det mye på gang ja...hehe! Kjempesøt snegle:)

Lena sa...

Så heldig du er som har fått de fine bøkene:)
Nå ønsker jeg meg en sånn også, var jo litt gøy å sy de skjønne kaninene...nå skal jeg prøve meg på en Tilda, men er jammen ikke helt sikker på hvordan det skal gå!
Ha en fin kveld, Elin!
Klem fra Lena

Aina sa...

Leser innlegg og har mange kommentarer på lur...helt til 4000 snegler!!
Stakkars deg, tror jeg hadde fått panikk hvis det kom så mange i hagen min, de er sååååå ekle!
Var på besøk hos et vennepar i Bergen, plukket full 2 melkekartonger på 10 min. Følte de kom kravlende opp på meg;-p
Tok vel 100 sist sommer her, nok det!

Og ellers var det noe med søt tøysnegle og fin kasse;0)

Anne-Berit sa...

Her er det full fart dagen på tamp forstår jeg,med mer jobb enn vanlig,og masse på gang heime også,så jammen må du være full av energi.Husk å sette av litt tid til deg selv også da.Ha det kos:o)

Anonym sa...

Så flott trebakke du har funnet, og det blir en bra sveisen hytte om den blir sånn må jeg si..! Lekkert :) Ha en fin kveld! Synnøve :)

Lemi sa...

lenge sia æ har vært på bloggrunde, så no måtte æ faktisk lese tre flotte innlegg inne hos deg :o)har alle bortsett fra di to eldste tildabøkene, og elske di!!
ha ei flott uke!!

Emmeline sa...

Jeg føler at det er en EVIGHET siden jeg har vært innom her hos deg, men ser at jeg ( Heldigvis) ikke har gått glipp av mer enn akkurat dette innlegget. Der hadde du jo skrevet om meg, og det var SÅ koselig!! Hehehe, selvfølgelig var dette boken for deg. Jeg mener ---tror du at jeg hadde vært i gang med sneglesying på det nåværende tidspunktet kanskje???

I kveld sitter jeg her og har pittelitt dårlig samvittighet...Jeg har nemlig besøkt en butikk der butikkdamen stadig behandler meg som LUFT, og har dermed blitt så irritert at jeg har skrevet om dette. Jeg skjønte jo at noen ville skjønne HVOR jeg hadde handlet, men jeg hadde vel ikke trodd at det var SÅ mange som ville skjønne UMIDDELBART hvor jeg hadde handlet.
Nå må nok Emmeline trekke på seg Burka neste gang hun er på besøk i butikken der.... Jeg mener; Det er vel ikke akkurat SÅ mange som har kjøpt polkadot mønstrede kopper der på mandag??? HJELP!
NOk om det; Ha en knallfin uke Elin:) Du er supereffektiv som vanlig, kjekt å se...
Men du: SVART TAK???? IKKE GJØR DET... HUFFFFFFF!

Olstad sa...

Jeg liker virkelig den vennligsinnede sneglen du har. Håper jobbeuken går fort.

h.espe sa...

Ja, hos deg går det unna gitt...

Lykke til med Tiladene - gleder meg til å få se de ferdige... :O)

Ha en fortsatt kos kveld!

klemmers

Emmeline sa...

Hahahahaha jeg ler høyt så snorkemannen hopper i sofaen her:)

Meg og Sigve; Interiørgeniene i egen person.

Syns at han uttaler seg UTROLIG bra når det kommer til det hyttetaket. Klinkende klar melding ut til alle mann!!

Hehehehe.. Glemte jo helt å si at den kule kassen var knallfin, og du: Ser den teorien til Marit om at kaninene kommer til å formere seg. Vet du at sneglen kan formere seg alene; Denne nysydde sneglen kan dermed bli til tusen snegler av seg selv faktisk, Skal bli spennende å se hvordan det går i Veslehuset da ja!!!

Mita`s hjørne sa...

Pjuuu... blir jo helt satt ut med det tempoet du har...
Har lister over alt jeg... blir jo litt mobba for det...he,he... men det fungerer, det er jo så hærlig å sette en rød strek over det som er ferdig...
Å du, jeg blir gjerne med til syden...he,he... skal være så snill å grei så...
Men det blir nok sykkel på oss, første rittet er siste helga i april - å da går det slag i slag utover sommeren til september - masse farting hver helg, men morro...
Ha en flott valentinsdag...

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Speedy Duracell du er ikke sann du !! Skjønner virkelig ikke hvordan du rekker alt ....
Trekassen var kjempeflott , og man kan så si var ikke den sneglen så verst ! ehehe---gleder meg til sommeren med skrekkfryd, bare tanken på alle de slimete greiene som åler seg gjennom stemoren min .

Meeeeen du , en liten ting ! Frøken Danmark , si meg , lurer på om jeg spurte deg i fjor også, men jeg har korttidshukommelse.....
Vi lurer fortsatt , hehe, på å leie et sommerhus i Ebeltoft , hvem leier dere igjennom ? Noen tips, er litt skeptisk til Dancenter nemlig !

Klem

Andrea sa...

Hei hei sann. Nå er det en stund siden hørt fra deg, du er vel travelt opptatt som jeg leser her. Jobber hver dag og snart bursdag og greier. Du er jo flink til å sy så kjekt med boken du fikk! Du er jo så effektiv at du slår vel alle sammen tror jeg, hva er det du ikke kan gjøre raskt da? hehe. Ha en fortsatt kjempe fin uke. Mange klemmer...

Helene sa...

Måtte bare innom for å ønske deg en fin Valentinsdag
Klem ;0)

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske deg en fin Valentines dag :-)

elisabeth sa...

Ja, jeg sier det igjen stilling ledig hos Mollys Heaven, og Familien min AS, så det er bare å hive seg på sykkelen...hahaha:))
Ja, blir det flere Tilda salg, så må finne på noe;)

Her er mye møte virksomhet om dagen, som krever masse hodebry, og opptil flere hjerneceller i bruk på engang...puh!
Men det skjer mye spennnende, som kommer alle mine kunder tilgode, så da får jeg bare bruke dem...haha:)

Jeg må bare lalla fint nå, så jeg kommer meg opp kl. 06.00, mykje å gjøre, men fungerer visst best om morgenen, sådet er bare å finne puten! Må på LA imorgen og hente noen tapeter, og litt ymse...
Kanskje jeg får ferdig noen rom i helgen, for ineste uke blir det VARER, mer VARER, og enda mer VARER:))

Sweet dreams my friend;)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

JA du står på du Elin
eller fru. Når jeg ser den reklamen tenker jeg på deg hiiih.
Sent og tidlig og er en engeribunt av di skjeldne.Men husk ta vare på deg selv også.
Du er unik og flink dame.
God klem fra Ella
GOD HELG :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

FRU LUND skulle det stå :)

åsemor sa...

Ja, sånn kan det gå, uka ble ikke som du tenkte !
Skjønner ikke hvor det blir av ukene, tror jeg skal rekke så mye, men plutselig er det leggetid :)
Blir lysere for hver dag nå, så kanskje blir jeg ikke så trøtt når jeg ser "lyset" :)
I morgen har jeg fri, og da må jeg vaske, tror jeg !

Ha ei fin helg Elin, regner med alle prosjektene dine er ferdig da.