torsdag 28. februar 2008

Når ting tar overhånd...




.... blir jeg utilpass her hjemme.
Jeg samler på så mye og synes det finnes så mye flott til hus go hjem der ute på nettet og i butikker men av og til får jeg nok.
Da ryddes det opp. Ting blir pakka bort og man begynner liksom på nytt.
Det er slik min dag har forløpet seg.




Førtst ble alt at ting og tang satt på kjøkkenøya. Etter å ha tørka støv ble tingene satt på plass.
Tingene fant sine nye plasser og de 200 tingene som jeg har hatt i tillegg til dette, ble pakket bort for en periode.
Det kan jo byttes ut når jeg vil gjøre noen forandringer.




Å henge opp slike hyller under taket er synonymt med veldig mye støvtørking. Anbefales ikke hvis du er en av de som hater å tørke støv.
Jeg har flyttet på bilder i dag.
Denne rammen hang på wc før. Nå har jeg tatt inn en del svart hvitt bilder på kjøkkenet.




Brettbordet har fått komme inn på kjøkkenet.
Dette var en ide jeg kom på når jeg skulle legge meg.
Det har alltid stått i stua eller i tv stua men på kjøkkenet passet det også bra.



Framskapet har også fått seg en omgang med vaskeklut og såpevann.




Å hyllen intet unntak...




Siden det er torsdag så har jeg tatt helgevasken her nede. Det er deilig å våkne opp på fredagen og vite at man er ferdig med dette og man kan rett og slett bare kose seg.




Jeg må få lov å takke for alle de hyggelige hilsenene anledning min bursdag. Tusen takk. Det satte jeg virkelig stor pris på.

I morgen skal vi til Krims og krans. Det kommer til å bli såååååå spennende.
Vet at det kommer andre bloggere og disse er jeg veldig spente på å få treffe.
Nå skal jeg ta siste rest på vaskerommet og så avgårde for å handle inn til helga.

Mat må man jo ha!

Ha en fin dag alle sammen.


Elin:O)

29 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Tenk, her har jeg misset din bursdag... GRATTIS med overstått!;)
I går var jeg på pub, og da fikk jeg i allefall "feiret bursdagen din";) Men en masse god vin;)
Fikk litt dårlig samvittighet her når jeg ser bildene dine av et ny-vasket hus... det er det visst ikke hos meg. "kremt..." Men det er deilig å ha rent hus til helgen, så jeg må kansje ta en svingom med swifferen;) hehe:)
Spennende blir det i morgen, masse LYKKE til!!! Får vel høre i bloggen din hvordan det går?:)
Spennende!!
Ha en superfin dag!
Klem fra chatrine:)
P.s jeg tror jeg beholder min lille med litt mindre pels...;)HAHAHAHA:)

Ann-Cathrin sa...

Så fint du har det:) Greit å rydde vekk litt innimellom ja...sånn gjør jeg her og, plutselig blir det for mye:) Men har en lei tendens til å fylle seg opp igjen...;) Ha en fin dag, og kos deg med rent og pent hus!

Jorunn sa...

en forsinket, men desto større gratulasjon på dagen din Elin!!! ser ut til at du hadde en kjempefin dag.
så fint du har gjort det til helgen! det er deilig med nyvasket hus, er helt enig med deg, er det ikke orden så føler jeg meg ikke helt vel. så spennende det blir på krims og krams i morgen, skulle gjerne vært der!! håper du gir oss et referat etterpå!
ha en fin torsdag og lykke til i morgen!
klem fra jorunn

Emmeline sa...

Skal si at du har jobbet hardt i dag...du er virkelig flink:) Jeg har vært hjemme med sykt barn, men har jeg gjort noe?? Å neida. Ingenverdensting...
Har sett på alt som skal gjøres og gjort ingenting.
Har slått fast på bloggen at jeg må gjøre noe--men gjort ingenting!
SÅnn er det med den saken for å si det sånn!
Skjønner at du har mye pø (som både min mor og min yngste datter pleier å si---) men vi er vel flere som har litt på lager vil jeg tro!! Det ser jo i grunn alltid like fint ut hos deg, så for meg har det vel aldri virket overfyllt??
Blir spennende å se hvordan det går på Krims og Krams, regner med en fyldig rapport med bilder både av folk og fe:) LYKKE TIL!

Anita sa...

¨Greit med litt forandring ja! Så masse flott du har! Nyvasket hus ser skjønt ut, kjenner nyvasket lukta helt hit jeg!
Masse lykke til i morgen! Godt salg! Klemmmer fra Anita

Lemi sa...

kor ligg krims og krams?

Merete sa...

herleg å få tørka støv og rydda bort litt..kan vera greitt å sette ting bort ei stund og så heller ta det fram igjen seinare ;o)
Eg likar så godt det bordet ditt som du nå har flytta inn på kjøkkenet.. skulle hatt eit slikt eller eit lignande ;o)
Ellers vil eg ynskje deg lykke til med salget på krims og krans i morgon!! Skulle så gjerne ha vore der og nytt alt det flotte du og Marit har med dåke..men eg er desverre litt for langt borte :o( Kos deg masse og eg kryssar fingrane for at salget går som det susar ;o) klem frå meg!!

Mummimamma sa...

For en flittig dame du har vært i dag da!
Og nå så det veldig ryddig og rent ut hjemme hos deg.
Kjekt å få gjort sånt på torsdag, så blir helga litt lenger.

Kos dere på Krims og Krams. Og bruk fotoapparatet flittig, husk at det sitter noen grønnmissunnelige bloggerdamer rundt omkring, som gjerne vil se noen bilder :)

Ha en fortsatt super kveld!

borghild sa...

Deilig med litt forandring av og til, noen ganger finner man jo ting man hadde glemt man hadde... nesten som å få noe nytt!
Gratulerer på etterskudd med bursdagen, og lykke til i morgen!! Hadde det ikke vært 3 timer i bil, hadde jeg selvfølgelig tatt turen jeg også!:-)
Klem B:-)

Tonje sa...

Så flink du har værdt! Noen ganger er det godt å få pakket litt unna og starte på nytt,men jeg får nesten aldri tid til å gjøre ferdig ett hus eller en leilighet før jeg flytter,så det blir ikke ofte jeg får gjordt det.Men nå skal vi jo bo i dette huset en stund så da blir jeg nok også å gjøre det=)Må bare få starte med å pusse opp slik at jeg kan begynne å pakke ut de x-antall eskene mine først...hihi

Ønsker deg en kjempe flott helg=)

h.espe sa...

Så hyggelig kjøkken du har - lyst og fint - og det herligste stæsj... :O)

Jeg bruker også å bytte om på ting, alt etter årstider eller høytider - kan ikke ha alt fremme, da bli det jo bare kaos. på denne måten får jo både en selv og de som kommer på besøk variasjon. Og så er det alltid noen som tror du har kjøpt noe nytt da, som egentlig er "hau gammelt"... Hi, hi...

Ønsker deg en flott fredag, og en strålende helg!

Kos deg hos Krims og Krans - (skulle ikke forundre meg om det kommer noen nye tilskudd til hjemmet etter det besøket gitt..)!!

Klem :O)

FO - 2 sa...

Gratulerer med overstått og god helg til deg! :)

liven sa...

Heisann!! Kjekt å få ryddet litt opp innimellom. Ting du er litt lei av kan fint stues vekk for en periode...har fulle skap av alt mulig drit!!
Ha en fin kveld på Krims og krams:O)
Skulle gjerne vært der!!!!!

Kreoline sa...

Juhu, i dag er dagen du, vi kommer og hilsen på deg.

krinkelkroken sa...

Gratulerer med overstått!
godt med opprydding, trengs virkelig en her også;)
Og når man har ryddet så har man jo plass til nye ting og det liker vi:)
Håper du får en fin helg og at våren er på vei for fullt!

Nette sa...

Du har vært så flink, det der må ha vært en kjempejobb! Smart å pakke bort og bytte ut litt innimellom ja, sikkert. Kos deg på Krims Krams med bloggerne, det blir nok kjekt:)

Solstad sa...

Grattis med overstått bursdag!!!:)
Det er så rent og pent på bildene dine....det er nesten så jeg kjenner duften av nyvasket hus :)) En slik ryddesjau har jeg også planlagt ei stund.....man kan ikke ha alt stående fremme samtidig, da blir det sååå fullt ( og det er det hos meg nå!)
Vi får vel en rapport fra Krims Krams, spennende ;) Klem

Anonym sa...

Så deilig og luftig det ble! Kjenner at jeg må ta en våroopryddning selv snart! Hae en koselig helg :-)

Klem!

Hulda sa...

Forandringer er alltid bra, ja. :) Det ble så luftig og lett hos deg. I helga skal jeg gjøre det samme, ta bort litt, og kanskje ta inn noe jeg ikke har brukt på lenge. Kos dere i kveld, blir nok kjempeartig!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Grattis i efterskott!

Vad flitig du har varit och städat och plockat om bland dina saker! Jag hatar att dammtorka, bläää...!

Vilka fina skåp och hyllor du har :)

Ha en skön fredag!
Kram
Flisan.

Tea Kristin sa...

Så flotte bilder - du har det sååå fint hjemme! :) Herlig å ta en skikkelig opprydning hjemme da!! :D

silje-sin sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd,jeg har ikke fått det med meg! Håper du hadde en fin dag;) Så fint det ble hos deg,jeg kjenner grønnsåpelukta helt hit! Jeg også pleier å "rotere" litt på tinga mine,er greit å variere litt! Men det hoper seg jo opp i skuffer og skap da,jeg burde nok kvitte meg med noe.. Ihvertfall ikke kjøpe mer! Lettere sagt enn gjort:) Ha en FLOTT helg! klem

Anonym sa...

Wow, har du hatt bursdag? GRATULERE MED DAGEN :O)
God klem fra Norah

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Du har virkelig mange fine, hvite møbler; jeg elsker hvitt! Gjør det samme som deg innimelleom, nemlig rydder bort noe og setter frem noe nytt, eller noe som har vært ryddet bort en stund...
Soverommet ja, det er liksom det nye prosjektet. Før hadde vi et slikt soverom som dere, med skråtak, og det er en utfordring! Men det er absolutt mulig å få til fine løsninger der også, det har jeg sett på flere blogger.
Ha en flott kveld og lykke til på Krims krams!

Klem fra Britt :-)

My little footprints sa...

Hei Elin!
Kan skjønne du er spent på å treffe andre bloggere, det kommer nok til å bli knallgøy! Hadde det vært litt nærmere meg, skulle jeg jammen i meg ha tatt meg en tur jeg også!
Rent hus til helgen er herlig! Jeg har tatt i et tak i dag jeg også, vaska og rydda. Heldigvis har jeg ikke så mye å tørke støv enda av, og godt er det. Jeg har en slik herlig duppeditt å sette på støvsugeren min, og da går støvtørkingen lett og raskt som bare det!
Ønsker deg en kjempefin helg! Her skal det males og pusses opp i helgen ;) Håper vi har kommet godt på vei når søndagen er her!
Klemmer fra Beth

mali-mo sa...

Hmmm, deter nesten så jeg kjenner inspirasjonen komme over meg. Det er så utrolig deilig når det er rent og nyvasket. Og etter en sånn omorganisering-møbleringsøkt så blir dt alltid så ekstra koselig hjemme syns jeg. Det ble fint hos deg!

Klapp deg selv på skulderen for god innsats. Burde kvalifisere til 1000 poeng i husmorens premiebok.

Og du, gratulerer med vel overstått dag! Ble så opptatt av den deilige lunsjen og den fine bord dekkingen din i forrige innlegg at jeg reint overså grunnen til all festen. GRATTIS!

Bestefars Verksted. sa...

Håper det gikk supert med salget ikveld...måtte jo inn og se etter et innlegg vettu,så spent på å høre !!! Kos deg iallefall,og ha ei flott helg.

Verkstedet sa...

kjempefine bilder fra ditt koselige hjem.
spent å høre fra kvelden deres!!! skulle gjerne vært der!!!
klem og god helg.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen som var Elin!!!
Jeg har også masse småting hihi, jeg pakker også ting vekk og plutselig oppdager jeg at jo det og det har jeg visst, og har de vært borte lenge nok så er det som å få noe nytt igjen.
Det er moro:)
Jeg hater støvtørking så for meg gjelder regelen less i more og at det jeg setter fram skal være gjennomtenkt for meg. Jeg har brukt en hel evighet på å få ordna et stilleben på kjøpmannsdisken under trappa og endelig har jeg klart det og blitt fornøyd,. men det tok sin tid!!! Jeg fikk inspirasjonen fra Ralph Lauren med hvitt, sølv og glass og så satte jeg mitt iranske smykkeskrin der også som en fargeklatt.... perfekt :)