mandag 11. februar 2008

Morsdagslykke:O)



Helga var topp med masse snop og god mat. Faktisk har vi spist mer snop denne helga enn det vi har spist i hele 2008 tilsammen. Så tror dere vi dirret eller???
Morsdagen fikk jeg dette fyret fra prinsessa og mannen. En kopi av Lille Torungen fyr i Arendal.
Det er et av mange i en serie av både fyr, kjente hus og kirker. Foruten dette fikk jeg to flotte tegninger og så hadde min søster og prinsessa laget en bombe av en sjokoladekake.(enda mer sukker)




Siden vi skulle opp til svigermor med blomster og denne dama ikke hadde så mye som ofret henne en tanke( vi skulle jo egentlig være på fjelle hele søndagen) sendte jeg mannen inn på en bensinstasjon for å kjøpe blomster. To pakker med tulipaner og det var 15 i hver..... å nei du!, en av pakkene havnet hos oss....man kan da ikke overdrive, hun kan få feil inntrykk. ha ha ha.
Missforstå meg rett men vi har bomma på dette før og gitt for mye slik at de andre som gir føler at det de har gitt ikke har vært noe i forhold til gaven fra oss.
Det skal ikke skje igjen. Sånnt gir meg veldig dårlig samvittighet.
Men når det er sagt....så hadde de glimtet til med gavekort på fotpleie til henne. he he.
De har vel tidligere morsdager friskt i minne. he he




Bursdagsgave til meg fra min søster på forskudd. ( ikke så mange dagene igjen nå før dama blir 32) Hun hadde kjøp ting som jeg elsker og som jeg samler på.
Disse store krukkene i VILLA COLLECTION og to små skåler. Det er både til sukker og løk. Å så glad jeg ble.
Elsker disse tingene i creme hvitt. Begynner å få en del etter hvert men kan ikke få nok. Tidløst og fine. TUSEN TAKK, VENNEN MIN.



For å vise hvor store de er har jeg satt en av krukkene jeg fikk av henne til jul et år ved siden av....bare for at dere skal se størrelsen. Disse kommer til å bli fantastiske på kjøkkenbenken.

Jeg har fått sydd en del i helga. Ble ikke helt ferdig med Tildane som er bestillt men det er ikke rart med 3 unger og 3 hunder springende rundt pedalen på maskinen. Men jeg får jobbe litt i dag med sakene.

Dagen i dag skal jeg til med vasking og rydding av grovkjøkken, og kleskap i gangen. Det flyter inni skapene.
Det ser det ut som det rett og slett har vært krig inne dem.
Det er ride utstyr, trenings tøy og diverse vinterklær om hverandre og alt blir bare dyttet inn i dem til fordel for et ryddig grovkjøkken og en ryddig gang.
Ute av øyet ute av sinn............

Ønsker dere alle sammen en flott mandag og en flott kommende uke.

Masse klemmer fra Elin:O)

27 kommentarer:

Anita sa...

Åh! Så flott! Likte veldig godt den til løk, jeg da! Har selv en del villa collection, har noen krus som jeg er så blad i, men som de ikke tar inn i butikkene her lenger:o( Typisk, har 4, men kunne tenkt meg å hatt 6! Ha en flott dag! Nå skal jeg på jobb!!

Olstad sa...

Åh så flott det fyret var jeg liker slike minjatyrer. Det er hyggelig med morsdag og familie gaver. Så flott med tulipaner. VI hadde kjøpt kake på bakeren vi til svigermor... Hun syntes det var stor stas.

Grått og trist på toten i dag så greit å være på jobb. Hastalavista.

Hulda sa...

Høres ut som du også har hatt ei flott helg, jeg skulle gjerne hatat fri i dag også. :) Men, den gang ei! Vi ble ferdige med badet i helga, ble kjempefornøyd. :)

Så heldig du var som fikk en for tidlig bursdagsgave, flott når det er noe man samler på. Jeg har foresten også snart bursdag. ;)

Grip dagen sa...

Heisann!
Ser du har hatt ei fin helg på fjellet! Ble det noen skitur på deg??
Jeg tok med 4 unger med godtelov på hytta... Gjett om jeg sleit!
Ingen fare for noe sukkersjokk her i gården...
Skal du har noe fra Stoff og stil? Jeg sender snart en laaaang bestilling. Den katalogen var jo som skapt for hytta! Det er jo akkurat mine farger!!!
Nå skal jeg male noen skilt. Og etter været å dømme, blir det kansje litt hagearbeid også...
Kos deg, Elin!
Hilsen fruen oppe i liå...

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei sugarbunny !!

Høres ut som det har vært en helsg "sweet as candy"....hahahaha, åh dårlig!

Ja, uasnett masse flotte pakkesanger har du fått .

Stor klem

Karna sa...

Så utrolig tøft den modellen av fyrtårnet var, slikt liker jeg vet du....

Kjempe fine bursdagsgaver du fikk også, du får gi et lite hint når dagen din er her så vi kan gratulere deg med dagen!

Lovise sa...

Hei på deg Elin.
Så fine ting du har fått. De krukkene blir flotte på kjøkkenet tenker jeg. Så heldig du er som har så snill søster.
Ha en fin mandag.

liven sa...

Hei hei:) åh så fint fyr du hadde fått da!!!
Og kjempefine krukker til bursdagen:)
Har hatt fridag og her er et nydelig vær!! Burde gått ut men idag når lyset kom inn kunne man få støvsjokk :O( Kjekt at det går mot lysere tider selvfølgelig men du verden hvor synlig alt blir da!!!
Og jeg venter i lengsel på min Tilda:) Jeg er så spent jeg. hehehe...... Ha en fin dag Elin!!

Klarafina sa...

De krukkene liker jeg også veldig godt. Har ingen selv men de står på ønskelista.
Ha en fin uke!

Verkstedet sa...

aå masse flott fra barn, mann og søster. kjekt det var en flott helg med masse godter!
her er det sol og diverse forsendeleser som gjøres i stand.
skal se å få lagt ut bilder etterhvert, i kveld håper jeg å få somlet meg til morsdag innlegg, jeg er ikke så effektiv vet du....;)
ha en fin ettermiddag og kveld. gleder meg til sommer på nrk 1.

Anonym sa...

Hei på eg :-) Så koselig du har pyntet med påske banneret da ;-)!! Det var gøy!! Så koselig morsdag! Gøy du blir satt pris på, det fortjener du vennen! Kjempe lekre krukker!!

åsemor sa...

Så fine gaver du har fått, tenker nok du gir greie signaler om hva du ønsker deg(på seg selv kjenner en andre) :)
Her har vi og hatt ei kjempekoselig helg, masse kvalitetstid sammen med familien.
Ha ei fin uke !

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Bara én sak.....du är så go!!stor kram till dig vännen för dina snälla kommentarer. kram

Nette sa...

Så deilig med skikkelig snopehelg da:) Fikk morsdagsgave i form av et lass med kindersjokolader i dag jeg...yummie!
Fin gave du fikk av din søster, kjekt ja!

Albertines verden sa...

Ho-ho! Lille virvelvind. Sånne krukker har jeg også noen av. Synes de er enkle og vakre. Bare synd de ikke kan skaffes fra Villa lenger, de har gått ut. Så det er bare å passe på når man kommer over dem. Ellers ser jeg at du ikke sitter og tvinner tommeltotter. For lediggang er roten til .... osv. Jeg sitter og venter på linstoffene jeg bestilte fra Stoff og stil, slik at jeg får gjort noe fornuftig. Har benyttet hver bidige lille stoffrest til hjerter, så nå håper jeg det ramler en hentelapp ned i postkassa snart. Ønsker deg en fabelaktig uke. Klem.

Silkeline sa...

Så bra at du har kost deg i helga og hatt en fin morsdag. Gøy å se fyret ditt, jeg var nemlig på leirskole på Haraldvigen og lå på en hytte som het Torungen. Alle hyttene hadde navn etter fyr i nærheten.....doen het Møkkalasset, og daværende kjæreste bodde i Oksøy-hytta.....ble noen besøk dit....hehe:)Jeg har mange gode minner derfra enda det er så lenge siden....hjelp, det er 38 år siden! Følte meg plutselig veeeeldig gammel....sukk.

Herlige de krukkene dine fra villa collection, enig at cremehvitt stentøy er flott, og tidløst.Håper dere har kommet dere etter sukkersjokket i helga, og jeg ønsker dere en fin uke:)

Berit T sa...

Trivlig helg forstår jeg.
Fine gaver du har fått både av dine kjære og søster.

(bjørnebærene mine var i fryseren, bilde fra da de ble plukket)
Men kake ble det ikke, bare tanken hehe. Vi var på hytta og malte og ikke tid til baking, men drømme det kan en jo.
Ha en fin kveld.

Emmeline sa...

Puuuh...Jeg var litt redd for at ingen ville skrive en kommentar på mitt seriøse innlegg. Jeg må jo bare få innrømme at jeg sjelden er så særlig særiøs nemlig, og da blir det litt skal skal ikke om jeg skal blogge om noe seriøst.
For jeg hadde selvfølgelig egentlig tenkt å blogge om en utavdegsjøl opplevelse i butikken, men det får jeg heller ta i morgen.
SÅ FINE TING du stadig får deg.
Jeg kjøpte meg morsdagsgave i dag selv, hehehehe. Fikk nemlig bare melk i sengen ( bokstavelig talt) og et kort pyntet med så mye glitter at vi har glitret i hele dag alle seks.
Liker veldig godt den vrien med---- vi pleier å gi så fine gaver at vi bare gir litt styggere gaver for at de andre ikke skal føle seg forbigått----hehehehe. Jeg lo lenge da jeg hadde lest akkurat det. Flotte krukker fra din søster, grei søster syns jeg!
HVILKEN DAG HAR DU BURSDAG FRØKEN??
KOM IGJEN FORTELL......
Vi må få vite det snarest!

Gunhild sa...

Håper du fikk en grei dag og at du fikk ryddet skapet ditt. Blir imponert over all produksjonen til butikken deres. Dere er jo så flinke. Må stadig inn og kikke.

Christinas låvebutikk sa...

Hei!! Det er ikke noe stress med dukka. Jeg har det ikke travelt. Krevende kunde å jeg da! Men nå har jeg noe å glede meg til og det liker jeg!! Ha en fin dag! Klem!!

Tiril sa...

Fint fyrtårn ,skal si det ble mange pakker på deg.Du må ha hatt en fin helg.
Kjempe fine kjøkkenkrukker.Etter at jeg skiftet kjøkken for et par år siden, og kjøkkenet fikk en "strammere" stil satte jeg bort ting og tang, men etterhvert titter det litt "stash"opp både her og der.

Merete sa...

Flott minifyr du fekk til morsdagen! likte godt krukkene du har og..flotte detaljar på dei :o) kos deg og ha ein fin tirsdagskveld :o)

MODERN COUNTRY sa...

Fine krukker Elin!
Koselig å bli satt pris på. Villa collection har mye vakkert. Har selv noen duker som jeg har blitt veldig glad i.

Ha en hyggelig kveld!
Aina

Mrs.J sa...

Ai ai Torungen fyr! Er rett utafor det! Der er det deilig! Var der senest i sommer og spiste deilige reker og drakk kald hvitvin i solnedgangen! Det var skjønt det!mmm.. FIn gave du har fått! De var nydelig!

My little footprints sa...

Hei!
Så mye fint du har fått i helga! Disse krukkene var jo bare kjempefine da! Så faktisk noe lignende når jeg var å snoket litt i butikker i dag! Men nå får jeg vel kanskje prioritere å kjøpe litt andre ting før jeg setter i gang med å fylle kjøkkenet mitt med enda mer *kremt*.. ;)
Ønsker deg en herlig uke! Jeg forstår nesten ikke at du får tid til alt dette jeg, med alt det fine du lager og 3 barn og 3 hunder? Da hadde det nok frodd støv på min symaskin ;) hihi..
Klemmer fra Beth

Anonym sa...

så flotte krukker du har fått deg! koselig blogg! :) frå fru Dings

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så fin fyr då!Älskar ju sånt:)
Jag får passa på att gratulera dig på födelse dagen i förskott!
Det var vackra presenter du fått dig!
Trevlig alla hjärtans dag också!
/S