fredag 22. februar 2008

vinterferie:O)



Tusen takk Emmeline for å sette meg på flere ideer....ikke nok med at det maritime har kommet frem fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle ommøbelere oppe i tredje etasje. Så nå skal skapet som er på soverommet ut i tv stua, den lille sjenken som er nede opp og en hylle som er oppe ned....får håpe at det ikke går som med meg som med Karna for en tid tilbake der hun ble sittende fast i trappa med et bord. he he
Måtte en tur ut på IKEA i går for å kjøpe diverse små ting. Kom over denne store kurven som passer perfekt til å ha vatt tepper i. IKEA har fått inn hvite vatt tepper og et av disse fløy regelrett opp i handlekurven min!

Mia har jo alltid inspirert meg med disse kjøkkenhåndkle putene sine, så noen kjøkkenhåndklær i hvitt og rødt ble også med hjem( når skal jeg få tid til å sy de?)

Så da er det bare å brette opp armene å sette i gang.



Jeg hater saftflasker med emnlem som "husholdningsaft" eller "Fun".
Fun er ikke noe gøy( de var det før) og frukten på husholdningsaften ser bare kunstig ut.
Jeg liker ikke saften noe særlig heller.
Derfor kjøper jeg Hervik sin hjemmelagede saft og heller den på glassflasker.
Den ser både hjemmelaget og smaker godt.
Den er ganske dyr men det er virkelig hjemmelaget saft for hver en krone.

Våren planlegges her i huset, og hagen står jo snart for tur. Jeg skal plante litt urter i år, som i fjor.
Hva passer vel bere enn sink skilt til å notere seg hvilke urter som befinner seg hvor. IKEA det også.





Det nærmer seg styggelig fort den 29 februar. Da bør jeg ha laget ferdig alt som skal til Krims og Krans. Jeg er godt igang med både Tilda produksjon og diverse andre ting. De siste dager produksjon ligger her.
God natt engel( har sydd opp 3 til som skal monteres og kles) og en kanin i rosa kjole. Denne så dere sist umontert. Her skal det også monteres et par til men det blir helgas jobb.



Til å være snegler så synes jeg de er gangske slappe når det gjelder å formere seg. Mine søte små som bor i hagen er jo mye kjappere.
Det virker iallefall slik.
Kansje jeg bør sette ut disse 4 i hagen slik at de kan ta litt lærdom fra de andre søskenbarna som har skjønt det!
Tror jeg skal montere disse på blomsterpinner slik det bare er å stikke dem ned i den urnen man vil friske opp med litt pynt.




Disse ligger i en haug å venter. En skal bli en slåbrok engel, en hage engel og en skal bli en hus engel. Som dere ser på bildet har et par av de vært i varmere himmelstrøk å slikket sol.
Synes det er finere å bruke litt mørkere hudstoff på dem som går i rosa eller turkis. De blir liksom mye friskere i fargen da.

Vinterferien har vært topp så langt. Det er deilig å ha fritt, bare gå her hjemme og stelle med mitt.
I dag blir det muffins baking. Muffins på 1-2-3. Jeg sendte mannen ned på butikken for å fikse dette i går. Han kom hjem med en pakke som inneholdt opptil 50 muffins.
Ja ja da er iallefall jeg sikker på at jeg også får smake en eller to. De pleier somregel forsvinne ganske fort her i huset.

I helga er det ridestevne så jeg blir å finne på tribunen der med en stor matkurv og en termos med kaffe.
For å ikke ha noe som helst form for dautid skal det også oppi kurven ligge stappepinne, fyllvatt og noen tildakropper som skal gjøres ferdig.

Ønsker dere alle sammen ei flott vinterhelg.

Masse klemmer fra Elin:O)

44 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Skal si du står i,Elin,tror jammmen du trenger å få smake litt muffins,ja !!! Må jo ikke glemme og stoppe opp,for å spise vettu !! Uten mat og drikke....... Spennende med besøket på Krims og Krans,du blir nok ikke arbeidsledig etter det...!! Så nusselige snegler og kaniner,og Tildaer,som du kreerer. Artig med om-møblering,så lenge du ikke kiler deg fast i trappen....og du vet,vi ser gjerne noen bilder...hihiiii :) Du er heldig som har muligheten,jeg har prøvd her,uten hell......flytter jeg på sofaen,-kommer vi ikke inn på kjøkkenet....skjønner ??? Lite populært !!!!! Nei,kos deg,og ha ei flott helg, - med masse stapping på tribunen : ) Klem fra luftige Bodø....

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!

Ja, så er det Fredag igjen da. Tiden flyr jammen fort avgårde.
Du altså, står på som Mona sier. Herlig Tilda og søt Kanin. Moro at du også har begynt med Snegleproduksjon!
Vet du Elin, nå har jeg en kjempefin link til deg. Jeg har en god bloggevenninde fra Tyskland, Anita i "my Country Cottage Garden". Hun er også hektet på alle disse fine kreasjonene fra Tone Finnanger. Her om dagen gav hun meg en link til ei side hvor alle Tilda Avhengige poster sine siste kreasjoner. Sjekk denne linken : http://tildaaddicts.canalblog.com/

Der er det sååå mye fint å se! Tenkte kanskje det kunne være både til glede og inspirasjon for deg :)

Så moro å dra på ridestevne i helgen, kos deg mye fra meg og! Er så glad i hester selv og håper jeg kan ta opp ridning når vi er i Norge igjen.

Du får ha en hyggelig og produktiv Helg Elin, lykke til med produksjonen til Krims Krams og flytting av møbler!!

God klem fra Aina ;)

Emmeline sa...

wow.... Dautid er vel et ukjent begrep for deg Elin?? Det er bare utrolig hva du setter i gang med fra dag til dag. Den grytekluten ( ?) som vi ser i bakgrunnen der har den strykelogo? Den ser så klar og fin ut i fargene, ser ut som om den er brodert rett og slett.
Jeg har i grunnen fått nok ommøblerring på en stund, men skal forsøke å knipse noen fine bilder i løpet av helgen. Denne uken har det ikke vært så lett å få det til; du vet ungene er hjemme og okkuperer sofaen absolutt hele tiden, og når jeg kommer hjem fra jobb så skumrer det jo...Så da blir bildene bare mørke og dunkle. Nei det får bli i helgen i stedet:)
Flotte saftflasker med saft fra Hervik. Her hadde det vært et håpløst prosjekt om jeg skulle kjøpt økologisk dyrt og eksklusivt. Ungene drikker alt opp på et sekund. 1,5 liter saft? Vips i løpet av en time er all saften forsvunnet... Det er ikke tull engang. De stiller seg opp og drikker som gale, omtrent som Emil i lønneberget som brukte alle pengene sine på brus...
Håper du gir meg et tips om urteplanting. Jeg er hageanalfabet og trenger de tipsene jeg kan få!
Jeg er imponert over de fantastiske Tildakroppene som ligger der som noen slakt men etterhvert utvikler seg til å bli noen lekre damer... Ikke alle som klarer å få det til samtidig som de drar på ridestemne??
I dag skal jeg NYTE helgen. Kos deg du også:) Klem

Nette sa...

Hahaha...multitasking på høyt nivå hos deg ja, skjønner jeg! Ønsker deg en fin helg!

Lena sa...

Hei:)
Travle dager for deg forstår jeg..
Men du, lurte litt bare..Syr du kaninene i samme stoffet som Tilda dukkene?
Syns det ser ut som det nemlig..
De i materialpakken som jeg brukte hadde et tykkere slags filtstoff nemlig..
Men kjempefine blir de jo:)
Ha en fin helg da, og ikke slit deg helt ut!
Klem fra Lena

åsemor sa...

Det virker som omdet blir ei helg helt etter din smak Elin :)

Vet du hvordan jeg forestiller meg deg?
Jo som hun mega dama på reklamen med fire armer, hver gang jeg ser den reklamen tenker jeg på deg :)

Ha ei fin helg på ridestevne!

Merete sa...

Kjekke ting du har fått tak i på IKEA! Korga var genial til å ha tepper i - takk for tipset :o) Saftflaskene var søte og dekorative..og veldig greit å sleppe å ha plastflaskene ståande framme ;o) ommøblering er alltid kjekt syns eg..får liksom nytt rom då, på ein måte! Gler meg til å sjå bilder etterpå ;o)
Ønsker deg ei flott helg på ridestevne-med stappepinne og vatt :o)
Og forresten knallsøte alle tildafigurane du har sydd i det siste!!

Miss.T sa...

Du er jammen meg et ekte rivjern !! så produktiv. Synes de sneglene dine er veldig fine... tror kanskje jeg må skaffe meg en slik til sommeren !! i maritim stil..hehe : ) skal shine opp vinterhagen min i en maritim stil ser du. Goood helg Elin.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Du er eit rivjern du Elin:)
Ikea er kjekt, men nå er det ei stund siden eg var der.
Les at du har litt ommøblering stadig vekk, og det er veldig kjekt når det ereg, men hjelpe meg når det står på,kaoskontroll
de lux,hehe.
Eg blei så glad når eg las at du drikk Hervik saft, og det er den beste i verden, spesielt rips/bringebær safta. Du ser det, at det er den bygda som er mi barndomsbygd:) Patriot vettu, sjølv om eg ikkje kunne tenkt meg å flytte tilbake:)
Det blir spennande når du og Marit skal på Krims og Krans den 29, synd det er så langt å kjøre, fo r skulle eg gjerne ha vore. Kanskje til sommaren.
Du må ha ei fin helg Elin.
Klem.

liven sa...

Å du som du produserer!!! Fine Tildaprodukter:O)
Ha en fin helg og kos deg på ridestevne! Skjønner at du tenker effektivitet der du sitter å stapper. Hi hi...

Aina sa...

Du har ikke og skal ikke hvile på laubærblader du, eller hva pokker det heter hehe..
Og nå kommer jeg for alltid til å tenke på deg når jeg ser den reklamen, åsemor fikk virkelig sagt det;-D
Men du lager så mye fint og får gjort så mye at det er helt imponerende!
Og jeg leste din kommentar hos Emmeline at det var ikke noen fake Lexington i kurven din, så da skal jeg si fin orginal du har hihi
Du får kose deg med muffins og på stevne, ha en trivelig helg:0)
Klem!

Tone sa...

Må bare føye meg inn i rekken av imponerte her, helt utrolig hva du rekker og får til!! Dine snegler så ikke veldig morderiske ut, ville heller hatt hagen full av dem istedet for deres mindre apetittelige slektninger, grøss...
Ha en herlig helg, klem :-)

Hulda sa...

Heisann Elin!

Her er det storproduksjon, ser jeg! Så fin den kaninen var, har lyst til å prøve meg på en slik, men er ikke flink med de figurene. Søt Tilda også. Minner meg litt om Tøydukke Anna, husker du henne? :) Sneglene er også skikkelig artige. Lette å sy?

Så fine de flaskene fra IKEA er, holder med deg, det er finere enn saft på plast!! De frøpinnene var fine. Kunne du tenkt deg å kjøpe noen for meg? Jeg betaler deg for de, vet du. Hadde vært supert å få tak i noen! :)

ChatrinesLiving sa...

Heisann Elin!
Der fikk jeg endelig satt meg ned for å blogge litt:)
I løpet av siste uka har alle funnet ut at de skulle besøke meg, og det er jo veldig koselig, men ingen tid til blogging...
Så effektiv du er! Så blir det vel spennende med varene i ny butikk!:) Lykke til med det!
He en super helg med hester og alt som hører med;)
Klem fra chatrine:)

Lemi sa...

oi at du har overskudd t all den vattstappinga! har laga flere tildafigurer sjøl, men HATER vrenging og stapping.. gidder du gjøre d for meg??

ha ei trivelig helg me søm, vrenging og stapping ;o)

silje-sin sa...

God kveld Elin:) Tror ikke jeg vet om noen som er så kreative og effektive som deg,hva du rekker!! Og så masse fint du lager. Ha en riktig god helg! Mange klemmer fra Silje.

fru Dings sa...

Så flink du er!! :)du e heldige som har ferie, ser ut som du nyter tida. Ønsker deg ei flotte helg!

Anonym sa...

Som du styrer på Elin, mange jern i ilden hos deg alså, jeg ble så grepet av Karnas ommøblering , så jeg satte igang, dro og flytta og flytta tilbake igjen, og nå går jeg her med vond rygg, hmm lærer jo aldri , morsomt og: ) måtte flire av saft flasken, sånn gjør jeg selv hihi.
Imponerer meg alt du styrer med, du syr ,stapper mens du ser prinsessen rir ,baker og ommøblerer
for en energi.
Ha ei kul helg.

Anna Lisa sa...

Heisann!! Ville bare sende ein lita helsing fra Island. Koser meg med strikketöyet og har det bare bra. Vi er tilbake i Norge på tirsdag. Tida har gått fort. Ha en kjempe fin helg!! Klem

Sigurd Olav Silset sa...

Sannelig dame som vet å utnytte ferien sin:) Spennende med nattåpent da, regner med både tildaene og sneglene fårfart på seg da...:)

Anonym sa...

skjønner ikke hvor for kommentaren min kom på anonym, sorry Tiril

Kreoline sa...

Du står på du, greit å gjør noe på ridestevnet også du, haha, må jo ikke blir arbeidsledig. Ser frem til neste helg, håper nå ryggen er god da ja, eller kommer jeg kroket med en stokk i den ene hånden, skulle være lett gjenkjennelig da. Så ska du på ridestevne i det veret, håpe det er inne og ikkje ude, minnes den tiden med ridestevner og rideleirer, hm, mange år siden det. Det var nå helst mannen i huset som fulgte opp det der, orke ikkje de store dyrå, fine å se på avstand, men ikke når de komme nærmare.Nå har me bare oss sjøl å tenka på, hm, hvis ikke mannen i huset finne på han ska begynna å ri då, hahaha, det synet ville eg sett, hadde nok blitt brukne lårhalsar og det som verre e. Ha ei flotte helg då, så blir det spennandes å snakkas neste helg. Knib.

[morgrethe] sa...

Tilda-produksjonen går så det suser ser jeg... Du har like mange sy-prosjekter som jeg har strike-prosjekter du. Men morgrethe vil så mye, men rekker så lite. Men prinsessa rekker alt.

Beundrer dere som orker å flytte om.... mine ting står år etter år. Derfor kunne jeg ikke blitt interiørblogger, har hatt utrolig lite å vise etterhvert.... Ha ha.

Ha ei fin helg som stapper på ridestevne.

MiaMaria sa...

Trevlig helg!!!!!!!

Miamaria

Margareta sa...

Underbart i prinsessans lilla värld. Hit kommer jag gärna fler ggr. Lycka till med butik, hantverk. ALLT GOTT!
Hälsningar Margareta

Anonym sa...

Ser jeg har blogget meg inn som anonym hos deg og Elin, var ikke meningen, det var alså Tiril som var på tokt i går kveld. håper jeg har fått rettet på det nå, viss ikke så ser du hvem det er. klem Tiril.

Tussaluso sa...

Hei, må bare få sei at eg er imponert over kor effektiv du er. Ha ein fortsatt fin vinterferie.

Karna sa...

Nå må du være forsiktig, hvis du sitter fast, får du sende ut en SOS melding, så kommer jeg flygende på sopelimen min....

He, he

Kjempe fine ting du lager til messen, kunne godt tenkt meg å vært der og sett, men jeg håper dere tar bilder så vi andre som ikke bor i nærheten får se.

Ha en kjempe fin helg, og lykke til på ridestevne!

Mummimamma sa...

Du får virkelig ting gjort unna, er helt satt ut av effektiviteten din jeg!
Flotte ting du har kjøpt på Ikea.

Hmmm...skulle virkelig ønske at jeg kunne dratt på Krims og Krams...sukk..

Ønsker deg en rikitg GOD HELG, husk å slapp av litt også :)

Klem fra meg

Mita`s hjørne sa...

Den kurven var jo utrolig flott da.... ser ut som jeg må ta en tur til IKEA snart... har jo hørt at de har fått inn masse flott i det siste...
Skjønner du har det travelt om dagene - ikke lenge til dere skal på Krims Krams nå...

Ha ei koselig helg...

Lotta sa...

Hejsan!
Det var länge sedan jag var här inne hos dig. Jag har fått diagnostiserat diskbråck i nacken så jag försöker dra ner på datortid så mycket jag bara kan.

Väldigt fina bilder och härlig inspiration bjuder du på!

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta

Aalerud Stall sa...

Hei!

IKEA er bare helt genialt! Jeg skulle egentlig vært der forrige uke, men pga. uvelkomment besøk av magesjuke ble det utsatt. Pleier å reise sammen med ei venninne og hver gang greier vi å fylle opp bilen, og det er bilen min altså, som jeg har bilde av på bloggen...
Du har igjen laget mye fint og det er morsomt å se! Bestillingen min av en Tilda gjelder fremdeles, men det haster ikke hvis du har mye å gjøre. Ta det når du får tid.
Håper ridestevnet gikk bra! Ønsker deg en fin kveld!

Hilsen Britt :-)

Huset i Hagen sa...

Jeg må visst ha meg en tur til Ikea snart! :0) Tildafigurene dine er så skjønne. Har en nedstøvet sneil i drivhuset mitt. Den har bodd der 1 år nå he,he. Vel dine var veldig fine og med kaninene så blir det bare vår det! Klem

mali-mo sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Kjekt å bli ønsket velkommen av "de etablerte" hehe. Må si jeg smilte litt da jeg så deg for meg på ridetevne mens du produserer Tildaer og klapper om hverandre. Hehe. Jeg har ridd i mange år, men (hittil) aldri sett noen Tilda-stappende jentedame på tribunen ;) Kommer nok til å kikke etter en slik på hvert eneste stevne jeg er innom i fremtiden hehe. God helg!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Tempo-gigante tror jeg passer på deg, himmel for en fart, her snegles det av sted, ommøblering her og.... men fytt i osv så mye rot som følger i kjølvannet av møbler opp og ned stønn. Anyway, kos deg videre i helgen.
Klem

h.espe sa...

Du verden så produktiv, energisk og flink du er.... Det fine med å lese slike blogger er at inspirasjonen sniker seg innpå seg selv også. Tji, hi... må gå igang jeg også...

Ser at jeg så absolutt må en tur på IKEA snart. Utesesongen starter jo snart og da må krukker og kar, puter og pledd være på plass. Vårkatalogen til IKEA hadde jo så mange herlige fristelser... :O)

Ønsker deg en strålende søndag. Solen skinner, og jeg skal ut på tur :O)

Klem

♥ Carpe Diem ♥ sa...

God søndag til deg Elin.
Du får kose deg i ditt kreative hjørne ;)

Anne-Berit sa...

Du verden hvor mye fint du lager,skjønner ikke at du får tid til alt.Og omregulering atpåtil(men det er no bra gøy da,hihi).ha ei super uke:o)

Anonym sa...

Så fine ting du lager: jeg tror jeg må kjøpe en Tilda engel av deg i løpet av året jeg. Jeg klarer jo ikke å sy sjøl så da får jeg vel ty til proffen. Skal sjekke ut Veslehuset ditt sånn etter hvert ;)
Håper du har hatt en fin helg og kost deg masse :)
Det har jeg - med både jåletime hos hudpleier, tur på den ytterste "ø" og filmer og god mat. Kan man ha det bedre da? Godt selskap har vi også hatt i løpet av helgen så det har vært perfekt! :)

Albertines verden sa...

Heisan. Måtte bare innom for å sjekke om du er i virke, og det trenger jeg jo ikke engste meg for. Her er det bra fremdrift som vanlig. Blir spennende å lese om salgsdagen deres på Krims og krams, moro å være i øyekontakt med kundene! Hadde jeg vært i nærheten, skulle jeg tatt meg en tur! Nå er der bare å riste av seg feriemodusen, for her kommer hverdagen og en ny arbeidsuke! Med ønske om en fin og produktiv uke! Klem.

Lynetmor sa...

Hei, så fine Tildaer, kaniner og snegler som du har sydd :-)
Tenker du får tid til å sy putetrekk også jeg. Og de saft flaskene var kjempe fine. Håper du har hatt en fin helg og kost deg på ride stevne.Ønsker deg en fin mandag :-)

Tea Kristin sa...

Oi oi... Må visst på IKEA en tur snart jeg også!! :) Lykke til med alle nye og pågående prosjekter! Morsomt å følge med på alt du driver med!! :)

Aalerud Stall sa...

Jeg kan gjerne ta en av de Tildaene du har laget, send meg en mail etter fredag :-) Håper det ikke var altfor kaldt på ridestevnet i dag, jeg har frosset mye på stevner... Ønsker deg en fin uke!

Hilsen Britt :-)

Anonym sa...

Så smart med de saftflaskene! Hater fun saft flasker jeg og!! Klarer ikke plastflasker, så jeg heller oppvaskmiddelet over på glassflasker, og manne får fnatt, for de kan han jo ikke klemme på ;-) Hvor har du funnet de flaskene med kork på? Sånn må jeg jo bare ha!!
Supersøte snegler!!