lørdag 16. februar 2008

Vinterferie stemning i heimen.



Her råder skikkelig helgesteming.

Mor har satt seg opp i Tv stua med både Tv, symaskin, strykejern og datamaskin.
Prinsessa sitter nede og nyter livet sammen med Hannah Montana!
Mannan er på bedringens vei for han befinner seg i garasjen.

Siden vinterferien begynte i går pisket jeg alle ut av huset kl.10 i dag.
Vi skulle inn på kvadrat og det skulle visst alle 50-60 000 innbyggerne i Sandnes kommune også.
Dette hadde jeg forutsett så derfor var det bare å komme seg avgårde for diverse innkjøp.




Dette kjøpte mor seg når hun var på farten. Et nydelig stoff, men akk så dyrt.
Det skal brukes med omhu.
Hadde planer om dette stoffet lenge men så hadde de ikke mer igjen.

I kveld skal en spesiell Tilda som forøvrig heter Tilda Chatrine få et skjørt i dette stoffet.
Blonder ble det også.....det blir det alltid.



Jeg leser med forundring at dere tror jeg alltid er bånn gass og har 100 ting på gang hele tiden.
Jeg har ikke det vet dere.
Jeg kan være skikkelig lat. Av å til så flyter det her også som hos alle andre men det får ikke dere se.

Jeg er nok som alle andre der ute men mange av dere jobber fullt og det gjør ikke jeg.
Jeg liker også å ha det ryddig og rent rundt meg når jeg skal jobbe med noe kreativt.

Symaskinen min går heller ikke noe spesielt fortere enn andres men jeg syr opp 4-5 Tildaer når jeg først er i gang og sitter å stapper mens tven surrer.
Samtidig så jobber cella mi uten at jeg har bedt om det.
Mens jeg syr noe jobber det sinnsykt i toppen med nye saker og ting.





Jeg er glad for at jeg har dere. Alle sammen.
Livet mitt er helt fantastisk og med dere er det enda mer perfekt. Tror ikke livet mitt hadde blitt det samme om jeg sluttet og blogge. Hadde nok følt at jeg hadde mistet en del venner. Dere.
Dere er fantastiske. Husk det.


(dere skryter alltid så uhemma av meg så jeg må jo få skryte litt tilbake
igjen til dere)


Ønsker dere en fin kveld:O)

50 kommentarer:

Anita sa...

Wow! Jeg var først! Nydelig stoff! Koselig at dere har vinterferiestemning! Her skal vi nå spise hjemmelagede hamburgere med hamburgerbrød, grønnsaker og chips! Idag har jeg sydd gardiner til syrommet! Tror det blir veldig koselig! Skal blogge litt om det i morgen,tror jeg!!
Ha en koselig lørdagskveld!

Miss.T sa...

Godt å høre det kan flyte litt hos deg også : ) hehe..Ønsker deg en god kreativ vinterferie. Vi får vel se et lass med ting du har laget i løpet av uka tipper jeg : )

Skatan sa...

Hej! Tittar in och önskar en skön kväll!

Du har en mysig blogg...nu skall jag kika runt ännu lite mer :)

VI ses!

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Så fint innlegg. Tror at jeg kan snakke for alle og si at du er ei kjempe kjekk blogg venninne og ikke minst så hjelpsom når man ønsker en Tilda etter sitt ønske. Dette stoffet var nydelig. Jeg skal sikkert ha flere etterhvert. Ha en flott lørdags kveld!:0)

Kamomilla sa...

Hej du! tack för besöket i min blogg! Vad mysigt du har i din blogg!
Kamomilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hellojs, vilken fin blogg du har!!

Trevlig helg!!!

Aalerud Stall sa...

Hei!

Enig med deg, jeg, denne bloggverdenen er noe for seg selv :-) Og slike blogger som din er til stor inspirasjon, jeg har funnet ut at jeg trenger en Tilda! Går det an å spesialbestille en?
Ha en fin helg!

Klem fra Britt :-)

Anonym sa...

Så nydelig stoff! Skal tro om man kan finne slike lekre stoffer i min by.... Bortimot alle stoffbutikker har jo lagt ned *sukk*
Jeg har beundret Tildaene dine i smug lenge, og nå som vinterferien har startet ser det ut for at jeg kan få starta på mitt Tildaprosjekt også.
Ha en feiende fin helg!

Hulda sa...

Så koselig det så ut i stua hos deg med pynt og tente lys. Likte så godt trekket med ruter på sofaen hos dere. :) Ha ei god helg videre.

Livy sa...

Heisann!
Først: Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min-så koselig at du liker den:-)

Så utrolig mye fin du lager - sitter her stum av beundring! Kjempeflink du! Er det greit om jeg linker til deg fra siden min?

Det er deilig når helgestemningen senker seg over huset, godt å kunne tenne lys og slappe av! Vil ønske deg en riktig fin søndag!

krinkelkroken sa...

Så koselig skrevet Elin;)
Høres ut som dere har planer om en deilig vinterferie, slik blir det her også, masse avslapping og noe kreativitet, og turer , håper jeg:)
Vakkert stoff du har fått tak i, jeg ble så glad når jeg leste i avisen i går at stoff og stil skal åpne butikk her i Bergen til sommeren!
Ønsker deg og dine en deilig ferie!

Two sa...

Skjønar godt at du berre måtte ha dette stoffet, det var spesielt nydelig!Kosar meg med å lese om din helgekos, slik likar eg også å gjere det, samle rundt meg mange ting av det eg likar å styre med, litt blad og bøker, handarbeid mm. og ein koselig plass å utfolde seg på. God vinterferie! Her på nordvestlandet pøser det på med vatn frå oven, og elvane fløymer!

Silkeline sa...

Hei Elin!

Godt å høre at du ikke er turbo hele tiden, jeg begynte nesten å bli bekymret for deg....*smil*

Det nydelige stoffet du har funnet, har jeg maken til, men mitt er i blått! Jeg har hatt det i stoffhyllen min i flere år, men har liksom ikke turt å klippe i det ennå. Måtte "ruge" litt på det først, liksom:) Her om dagen bestemte jeg meg for at det skulle få bli gardinkapper på kjøkkenet, og noen puter til slagbenken.....vi får se:)Når jeg får opp farten litt her, så blir det kanskje litt sying på meg. Symaskinen står på vent om dagen stakkar, hun blir ikke prioritert....

Vi er alle glade for at du liker å blogge, for vi koser oss her inne hos deg, vet du:):) Her er det alltid masse inspirasjon å finne, og så er det såååå stas med de hyggelige og morsomme kommentarene som du legger igjen hos oss.

Ha en superduper søndag:)

Verkstedet sa...

jeg er på nett i fjellet med full storm!!!! blir skikkelig innedag med kakao og spil og bøker og strikking!!!!
flotte stoffer.
godt å høre at du også er litt lat....unasett er du litt av en drivjern, en herlig inspirasjonskilde og en dame med godt humør og lun humor. føle rjeg kjenner deg litt jeg!!! enig at denen bloggverden er en deilig oase, fri for jantelov og full av gleder og vi gir og deler. herlig. hatt det utrolig mye gøyere denen gangen enn sist. takker og bukker for at du dro meg tilbake. men akk...det tar tid også, men er der at det er verdt det. jeg koser meg sånn med kommentarene dere og også ikke minst å kikke rundt hos dere.
håper du koser deg i dåp i dag!
stor vinterklem fra Karoline

Verkstedet sa...

jeg er på nett i fjellet med full storm!!!! blir skikkelig innedag med kakao og spil og bøker og strikking!!!!
flotte stoffer.
godt å høre at du også er litt lat....unasett er du litt av en drivjern, en herlig inspirasjonskilde og en dame med godt humør og lun humor. føle rjeg kjenner deg litt jeg!!! enig at denen bloggverden er en deilig oase, fri for jantelov og full av gleder og vi gir og deler. herlig. hatt det utrolig mye gøyere denen gangen enn sist. takker og bukker for at du dro meg tilbake. men akk...det tar tid også, men er der at det er verdt det. jeg koser meg sånn med kommentarene dere og også ikke minst å kikke rundt hos dere.
håper du koser deg i dåp i dag!
stor vinterklem fra Karoline

Anonym sa...

Heia. Inne å titter på de flotte Tildaene du syr. Eg er inponert over deg. Kjempeflott blogg også....

Ja denne bloggverden er noe for seg selv. Man får bloggvenner over hele de norske land, og det er kjempekoselig. Man blir liksom kjent med dem gjennom en Pc skjerm. Artig synes eg...

Ha en fin søndag, kommer tilbake igjen.

P.S.(Er vel en av de som ikke har lagt igjen så mange spor hos deg)

åsemor sa...

Ja, ja Elin da er det kommet for en dag, du er også kun et menneske :)
Det kommer til å bli et nydelig skjørt av dette stoffet, skjønner denne tildaen skal bli møring.
Håper dere har bedre vær enn oss idag, her øs-pøser det ned.

Ha en fin søndag, og en koselig barnedåp :)

chevostar sa...

Koselig vinterferiestemning hos deg.. hadde det bare vært så vel her.. jeg skal jobbe nærmere 50! timer i uken som kommer.. så her er det ikke mye ferie.. men skal ha hobbykveld sammen med en veninne i morgen! Og det gleder jeg meg masse til! Koble av fra alt mas og jag på jobb!

Ha en flott søndag elin!
klem

Lin & Lavendel sa...

Mysig blogg du har!
Jag önskar dig en fin söndag!

Grip dagen sa...

Heisann.
Da var vi vel hjemme etter ei fin helg med kummerlige forhold...
Ikke vann, ikke strøm, utedo...
Men gøy var det allikevel!

Ser det har vært folksomt på Veslehuset. Jeg må visst sette meg ved symaskinen i kveld!
I morra må jeg nok en tur i snekkerboden for å gjøre klar flere skilt.
Gøy når vi har fornøyde kunder.

Tenker du er nyskjerrig hva denne helgas shopping-runde resulterte i... Kom meg jo endelig på Mosters Hus - og der var det NYDELIG!!!

Må nok ta bilder av tingene...

Kos deg med god bok (jeg er nettopp ferdig med den!) og kjekt sytøy!

Mange hilsner kollegaen...

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har.
Ska kika runt lite mer här.
Ha en trevlig kväll!

Zizzi Molde sa...

Det tror jeg ikke noe på.... At det flyter hos deg innimellom, altså! Stum av beundring og like anpusten hver gang jeg er innom deg jeg -)))
Ha en fin vinterferieuke, her er den over!
Og du, jeg setter STOR pris på deg jeg også!

Klem fra meg

Mrs.J sa...

Oi er det vinterferie allerede! Det går jammen meg fort!
Sitter her og hekler og leser litt blogger mens jeg er på jobb. Du imponerer stadig Elin! Må sei!!
Ha en fin vinterferie!
Klem

borghild sa...

Det var et kjempefint stoff, skal bli gøy å se hva du tryller fram av det... Synes nesten det er en plage når en finner et stoff som er nydelig fint eller sinnsykt dyrt, en MÅ jo bare kjøpe det, men så kan en jo ikke bruke det til hva som helst heller, så her i huset ligger ofte de fineste stoffene i hylla - lenge!! Jeg har blitt flinkere, men det er fortsatt litt skummelt å klippe i disse stoffene...
Ha en fortsatt fin vinterferie!!
Klem B:-)

Solstad sa...

Så kjekt å høre at det ikke alltid er så ryddig hos dere som jeg tror det er ;))he he..
Nydelig stoff du har kjøpt.....det blir vel litt produksjon i ferien da....gleder meg til å se :)Jeg har helt tørke på den kreative delen av meg .....jeg går og tenker at det kunne jeg ha gjort og det kunne jeg ha gjort...men så blir det ikke noe :)?
Ha ei fin uke !! Klem

Andrea sa...

Hei hei!! Nå pustet jeg lettet ut her, du er helt vanlig, haha. Neida, men godt å høre at det ikke bare er pent hos deg alltid, haha. Jeg har litt frykt for å begynne å sy Tildaer, stoffet ligger klart og venter på meg. Men så blir det helt sikkert forferdellig stygt de første, så derfor begynner jeg aldri, hehe. Ser jo hvor fine dine er og tror aldri mine kan bli så fine som dine! Ha en fin vinteruke, det er vinterferie her neste uke. Mange varme klemmer

Lena sa...

Det var et flott stoff ja, er sikker på at du får masse fint ut av det:-)Vinterferie her også, og guttene mine ser fram til en uke fri fra skolen, og sove lenge hver dag! Fin vinterferie til deg og dine:-)

Aina sa...

At det flyter hos deg tror jeg ikke helt på, sier du bare for å trøste oss vanlige dødlige det! hehe..
Og lat? Hadde du ikke klart om du prøvde;0)
Du skriver så koselig og jeg er så enig, verden hadde ikke vært det samme uten blogging og vennene en har fått her. Små kommentarer gjør dagen min super-bra.
Gleder meg å se hva du får til av det lekre stoffet og håper du vet at vi setter stor pris på deg også.

Ha en flott mandag, ny uke og blanke kommentarfelt;-D

Klem!

Tonje sa...

for ett nydelig stoff du har fått kjøpt deg...jeg syns ofte at alt stoff er så dyrt,men det er vel kanskje bare jeg som har litt for dyr smak....hehe Her er det ikke vinterferie før til påsken,de skal ha selve vinterferien og påskeferien samlet i år...Håper dere får en flott uke!

Albertines verden sa...

Tittei! Er bare innom for å ønske deg en fin vinterferieuke. Marit som jobber hos meg, har veldig lyst på en sånn veske som jeg har. Lager du flere etterhvert?
Jeg får så mye skryt og komplimenter for den. Og det er jo hyggelig, for både deg og meg. Klem.

elisabeth sa...

Goood morning sunshine:))
Ja, det var noen flotte stoffer, og tenker du tryller frem masse fint;)

Ja, vi bare måtte ha mere plass, og siden alle er noe sofadyr, så er nytter det ikke å plassere familien rundt i fine stoler...hehe!
I tillegg var de et kupp:)
Jeg vil også ha Ektorp på et landsted, når jeg bare får det...hehe, man må jo planlegge, det er jo halve gøyen;), du har iallefall tomt, vi har ikke det engang...hahaha:)

Vi har malt kjøkken, skrudd ned skpa, skrudd opp skap, og nå er prinsesserom nr. 2 klar for maling, det skrider frem...kremt! Skal ha ny tapet i stuen, og lurer på om jeg skal fjerne gardinene der, kjenner jeg trenger LYS!!!!
Forferdelig med alle de lure ideene, som hele tiden sniker seg inn;)
Nå er det bort i sjappa, og rydde for å gjøre klar til storinnrykk...endelig, også skal vi i viktig møte i hele morgen, ang nettbutikken....kjempespennende....iiiiik! Skal fortelle nærmere senere...hihi:)

Ha en strålende dag, og håper du får kost deg masse:))

elisabeth sa...

Også ser jeg at du også har den boken...jeg har ikke fått lest den ennå, men de to mennene i husstanden har og synes den var dr....tbra:)

Karna sa...

Ingen vinterferie i sikte her hos meg, men nevøen er satt i arbeid så jeg benytter meg av ferien til andre for å si det slik.
Nydelig stoff du har kjøpt deg, har sett dette stoffet som liftgardiner, og det var NYDELIG!

Jepp jett om jeg har sett stoffene hos Stoff og Stil, i dag er katalogen tatt med på jobben, og bestillingen skal sendes...gleder meg allerede...tipp hvilke stoff jeg skal bestille da...ha ha ha

Ha en fin uke, og nyt fridagene!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Herleg med vinterferie:) *me like*
Eg har alltid store planar om alt eg skal gjere når eg har fri, men dagane vert ofte oppspist av masse kjøring hit og dit....men,men.
Skal jobbe tre vakter i slutten av veka, men det er lenge til:)
I går kjørte me dattera ned til Hommersåk, der ho skulle vere hos søskenbarna sine, og på heimvegen stakk me innom ho eldste mi som bur i Stavanger, så me var ikkje heime før 00.30.
Ser du leser "engler og demoner", og den er veldig god synest eg, betre enn "da vinci koden".
Det var eit nydeleg stoff du hadde kjøpt deg, og skal bli spennande å sjå kva du tryllar fram av det.
Ha ei finfin vinterferieveka Elin.
Klem.

Lene sa...

Jaaa, Elin! Nå skal jeg virkelig skryte uhemmet av at også duuu kan slappe av og nyte slaraffenlivet iblandt :) Virkelig deilig lesning, dette :) Og deilig stoff :)

Og Tilda Chatrine gleder jeg meg stort til å se. Husk å ta på henne varme ullsokker, da - det er visstnok kommet masse nysnø igjen i Tromsø. Her banker våren forsiktig på døren - men altså, disse værgudene får jo aldri bestemt seg, så i morgene kan det være andre som banker.

Hehehe, jeg storkosa meg og lo over siste kommentaren din - og jeg eeelsker rett fra levra kommentarer!! Selv går jeg litt varsomt gjennom kommentarboksene her, hehe - men mitt løslupne snakketøy slipper likevel til iblandt, når jeg bare har fått følt meg litt fram først ;)

Og, ja - denne tosken gjorde virkelig det - danset på scenen i Spektrum. Denne tosken falt til og med så lang hun var, slo leggen sin gul og blå, men danset videre som om intet hadde hendt. Det var under en festforestilling med masse artister fra hele norden. Plutselig kommer en av disse karene ned og nærmest spidder meg med håret sitt. "The king wants to danse with you", sier han og røsker meg opp på scenen. The king (Elviskledd cowboy) tar tak i meg og slenger meg rundt i et forrykende swingtempo mens han synger. Heldigvis er swing en av mine favoritter, jeg følger med så godt jeg kan og forsøker å glemme salen. Og så snubler jeg i en ledning og deiser boms i bakken. the king slenger meg bare opp igjen og danser videre...

Jeg skal ikke si mere om hvilke lugubre forslag the king kom med backstage, men til resten av cowboenes store begeistring svarte jeg han med noen meget passende gloser på rettfralevrafinsk, hihi (mine besteforeldre var finske), før jeg gikk ned til mine venner i salen.

Ha en herlig vinterferieuke, forrykende ved symaskinen, eller avslappende med både engler og demoner :)

Tilonino sa...

Hei Elin

kjekt at dere likte kjøkkenet. Alt er kjøpt på Ikea...hyllene også

Lykke til.

Er på vinterferie...

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Gurimalla for et nydelig stoff! Måtte klikke bildet større å "studere":) Tilda blir superfin! Gleder meg:)
Koselig stemning hos deg!
Her er det bare kaos, i mønster og garn og div prosjekter (som vanlig...) Så snør det jo så innmari, så det går jo timesvis ute om dagen til måking, grrr...
Ha en superfin dag Elin!
Klem fra chatrine:)

Emmeline sa...

Tudelu
Håper at dåpsdagen ble vellykket i går... Og at det ble spennende å møte alle Eålelålelålelåene. Det høres jo veldig spennende ut i mine ører, men så liker jeg jo å få noen eksotiske impulser:)

Jeg kom hjem til ommøblering, og er ganske utslitt enda., PUH: Denne uken har mann og barn vinterferie mens mor er på jobb. Dermed har jeg tenkt å være LENGE på jobb hver dag slik at jeg kan komme hjem til duk og dekket bord.
I tillegg har jeg tenkt å gjøre minst mulig når jeg er på jobb, slik at jeg på den måten får vinterferie likevel, hehehehehe
Vi får se hvordan planen fungerer i praksis, trolig ikke særlig godt!
Skjønner at det flyter litt hos deg innimellom, selv om jeg slett ikke tror at det er mange sekundene det flyter av gangen, hehehe!
I kveld skal jeg sy litt jeg også, og så må jeg hekle videre. 100 ruter har jeg nå--men fy søren hvor seint det går med det hekleprosjektet. Det tar ALDRI slutt, og jeg glemmer det jo vekk med jevne mellomrom også...
Du må ha en fin mandagskveld:) Vi blogges!!

Anonym sa...

Hihi du er jo søt og da!! Vi må jo skryte når vi blir så imponert :-) Gleder meg til å se Tilda Cathrine i det lekre skjørtet hun skal få! Kos deg masse!

Merete sa...

Ahh..herlig med vinterferie!! ferie her i huset og, og me kosar oss med strikking, besøk osv..Maren har lært seg å strikke og, så nå sit vi ilag i sofan og strikkar..stas for ei strikkegal mor ;o)
Flott stoff du har kjøpt deg! spent på kva du tryllar fram av det :o) Nyt ferien og kos deg med sying og anna du putlar på med!

Lovise sa...

Hei søte deg. Deilig å høre at du han slappe av innimellom, for det er virkelig nødvendig. Og dessuten er det jo desto deiligere når man ser forskjell når man har ryddet og vasket litt. hvis alt var i orden til enhver tid ble det jo ganske kjedelig.
Det er helt rett at livet blir beriket med alle de nye vennene her. Kjempegøy å vente på kommentarer som varmer langt inn i hjerterota. Det trenger vi jo.....
En super kveld til deg:)

Anonym sa...

Så koselige bilder du viser, og nyydelig stoff. Gleder meg til å se hva du tryller frem av det :) Ønsker deg en fantastisk uke! Synnøve :)

liven sa...

Hei på deg:) Koselig innlegg du har da:O)
Det var jo godt å høre at du ikke alltid har turboen på da!! Du klarer også å konsentrere deg om å lese bøker?? Har ikke lest en bok på evigheter selv om jeg egentlig liker det veldig godt!!
Men nå har min datter lånt en bok som jeg også hadde tenkt å lese. Den heter "Dagboken" Har sett filmen og den er bare så skjønn!!
Ha en fin kveld

Mita`s hjørne sa...

Jammen har du fått tak i et nydelig stoff... her har symaskinen fått hvile - til fordel for miniatyrhuset...
Håper du får en flott vinterferie... her er heligvis snøen regna bort - så nå sitter vi her og venter på våren...

Ha en koselig kveld...

Bestefars Verksted. sa...

Dærsken' for et nydelig stoff,gleder meg til å se hva du skal trylle frem av dette ! Fine poser du har sydd,håper du får mange bestillinger,det er jo så kos når noen setter pris på det man legger all sin flid på :) Du lurer på om jeg bruker sjablong til skriften på tavlene mine,nei,jeg bruker vanlig matpapir......et langtrukket arbeid,men jeg har ikke funnet noe egnet materiale til å lage sjablong av. Skulle gjerne funnet det,tynn aliminium,eller noe....det hadde iallefall lettet jobben en hel del....har prøvd kontaktpapir,men det ble bare surr,- og mer jobb.....!! Nei ,du får kose deg med vinterferie,her snør det enda......nix vårfølelse !!

Kreoline sa...

Hei Elin, ja er det ikke herlig når ungene har ferie, slappe av og ikke stresse med det ene og det andre, husker det godt du, men nå jobber begge to så jeg har "vinterferie" hele året, haha. Ser du koser deg og holder på med ting, lekkert stoff du har kjøpt. Blir spennende å se hva du har med deg neste helg, det er vel utsolgt når vi kommer, alle skal på jobb så vi blir nok ikke så tidlige. Skal prøve å gå en time før, så jeg håper nå at du er der når vi kommer, hadde vært så koselig å få truffet deg vet du. Ha ei flotte uga, kos deg masse, knib fra Mona.

Mia sa...

Oi oi, nå må du ikke forandre på det bildet jeg har av Turbo-Elin; oppe til alle døgnets tider, mens vi andre sover og later oss, Elin som vasker, rydder og skaper i et sett! Det er det bildet jeg har av deg, min kjære bloggevenn, og det vil jeg gjerne beholde...hihiii. Neida, du er sikker som oss andre, bare "litt" med effektiv og energisk, og det er slik vi vil ha deg. Kos deg videre i vinterferien og med alt du har fore...

Lene sa...

Du, altså - man glemmer ikke prinsesser og andre adelige! Man ordner dem rød løper og VIP innganger ;)

Nattinatt

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så bra å høre at det kan flyte hos deg også ....hehe, selv om jeg mistnker ditt flyt for å være mye mere organisert enn mitt ;O)

Flott stoff du har kjøpt deg !!

Nå må du ha en herlig vinterferie , her er det skikkleig vår i dag !! Herlig , nå er det snart ut å kose seg i hagen -

klem

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack för din goa kommentar,,!! Så fint du gör!!

ÅÅ, älskar den boken...läst alla habs...sååå bra!!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥