torsdag 14. februar 2008

Tilda Christina og fasjonable sko



Endelig ser jeg lysning i tunellen for det nærmer seg helg. Jeg har en dag igjen på jobben så skal jeg har fri i et par dager. Huset ser helt for jæv... ut, jeg kommer liksom ikke lenger enn første etasje så er det enten jobben som kaller eller så er det sengetid.
Jeg bøyer meg i støvet for alle dere damer som er i full jobb, barn, hus og blogging. Skjønner ikke at dere klarer å henge med.

Tilda Christina skal fly avgårde med posten i morgen til sin nye eier. Hun skal få en rose i håret til pynt og så er hun ferdig.
Jeg lurer jeg på hva den nye mammaen ønsker at hun skal holde?
En rose, en gammel kakeform eller kansje et skjell? Fint hvis mor kan gi beskjed:O)



Denne datt ned i posen her i går....er den ikke herlig.
Et nydelig håndarbeide og helt meg.
Tusen takk kjære Chatrine Den er nydelig.




Emmeline gjorde meg oppmerksom på at snegler parer med seg selv(?), å dermed trengs det jo ikke mer enn en for å bli 400.
Her har de allerede begynt å poppe ut, en etter en.
Så da er det bare å lene seg tilbake å se på at disse syr seg selv.




Jeg var en tur hos min kollega på veslehuset i går. Hun hadde dette mønsteret til kaniner.
Dette er en prøve kakin.
Denne har fått seg ny kjole for anledningen.
Prinsessa tok denne til odel og eie.
Forhåpentlig vis etter nr. 2 er sydd så gjør de som kaniner flest....Ja da er det bare å lene seg tilbake enda en gang å se på at disse fikser flere selv.

En dag til så er det helg. Helga skal så gå med til vasking og rydding. Jeg skal bake 60 rundstykker på lørdagen til barnedåp på søndagen.
Da er det Bidos som står på menyen.
Skal se om jeg får tid til å sy noe til dåpsbarnet også siden jeg er fadder og skal bære han.

Ønsker alle en fin torsdag og en flott fredag.
Hvis det ikke kommer flere innlegg på bloggen før til uka så er det for jeg vasker....:O)

34 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Hi hi så gøy. Tilda Christina var jo passende. En rose i håret da ønsker jeg en rose i hånden også! RÅ NYDELIG var ho.Gleder meg masse til å sette den opp på kjøkkenet. Kan hende den blir flyttet på også-jeg liker det. Takk så masse. Natta klem

Aalerud Stall sa...

Hei!

Du lager så utrolig mye flott, og den Tildaen var toppen! Ser ut som du rekker minst like mye som de supermammaene du beskriver :-)
Hvor finner du dem forresten? Jeg kunne nemlig godt tenkt meg å leie en...

Klem fra Britt :-)

Karna sa...

Jeg syns du er kjempe flink jeg, du får jo sydd mer enn de fleste!

Veldig greit med disse som "som lager seg selv"....he,he...

Kjenner til det at når mennene er syk, så er det dobbelsidig lungebetennelse og den værste forkjølelsen noen noengang har hatt...er det mulig?!?

Du må ha en god helg, og lykke til med barnedåp på søndag!

Anita sa...

Syns da virkelig du rekker over masse jeg! Vurderer selv og skaffe meg vaksehjelp jeg! Slik at jeg iallefall en gang i blant har reint hele huset!
Ha en strålende helg! Og pass på og kos deg litt også!

Lena sa...

Nydelig Tilda Christina...
Og du som er så effektiv selv, du er jo en skikkelig supermamma du også:)
Håper du får en riktig god helg, og fine fridager:)
Klem.....

IKT i min vardag sa...

Så fina saker du har sytt! Tilda dockan var så söt och snigeln var ljuvlig!

Kram Linda

Lynetmor sa...

Hei, så fine ting du har laget :-)
Synes du rekker det meste jeg, men vet hvordan følelsen er å ikke rekke det man vil. Jeg har fri til uka, og håper jeg får vasket mye da he, he. Ønsker deg en god helg :-)

h.espe sa...

Åh, så nydelige Tildaer - jeg bare elsker de figurene!

Ønsker deg en herlig helg!!

MiaMaria sa...

Som vanligt så vackra dockor....

Hoppas du får en härlig helg!
Miamaria

My little footprints sa...

HEi Elin!
Det ser visst ut som at du har nok å gjøre om dagen gett! Ja jeg er helt enig med deg! Denne uken har det vært en del på planen, og jeg har ikke hatt tid til å blogge så mye dessverre, og jeg har ikke barn en gang! ;) Jeg synes jeg ser meg selv når jeg får barn, da får vi vel gå til innkjøp av en bærbar pc, så jeg kan blogge litt mellom kjøttkakestekinga *ler* Jeg synes du er kjempeflink til å sy jeg!
Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Jeg måtte jo le litt da, for det badet du beskrev kunne vært svigemor sitt! *hysj...* får ikke håpe hun er inne og leser.. hihi.. Men det er faktisk sånn, og i tilleg har de en blå do og en blå vask og ett blått speil! I tillegg til brune svimerker på det gusjegulegresselige gulvet dems! Og brun og oransje dusj da selvfølgelig *grøsse*
Vi tenkte vi skulle tilby dem å pusse opp når vi er ferdige her! ;) Det trengs!!
Ønsker deg en Kejempefin helg!
Klemmer fra Beth

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh så godt å høre at andre må bruke vaskefillen... umulig å holde dette huset strøkent så har gitt opp det prosjektet... Får pokker ta meg ikke gjort annet om det stunt nummeret skal utøves. Praktfulle ting du syr og lager, lekkert.
God helg!
Klem

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Se der ja var skoen på plass:) Flott at du likte den:)
Her går det i ett... å mye vasking på gang her også. Datteren kommer hjem på ferie i kveld, og hun har jo en kraftig astma... så her fyker hybelkaninene rett ut;) Å formert seg masse i det siste hadde di også gjort gitt!
Snart kommer "peppes" på døra, å da blir det en etterlengtet matpause.
Ha en fantastisk helg Elin!
Klem:)

krinkelkroken sa...

Heisann Elin:)
nydelig Tilda, sneglen var også søt;)
Ser du har travle dager hos deg også, merkelig hvordan dagene bare forsvinner.....
Ønsker deg en fin helg med dåpsfeiring:)

liven sa...

Hei på deg:) Ja her er Tilda på plass. Hun var kjempefin:O)
Tror nok at jeg kommer til å bestille noe senere en gang også!!! Ha en fin kveld

Tonje sa...

så mange vakre ting du har lagd og kjøpt deg=) Håper du får en kjempe flott helg=)

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån fin Christina, sko och lille kaninen! Och vackra burkar för salt och pepper i bloggens överkant!!! Ha en mysig helg! Mari.

Katarina sa...

Ha en riktig god helg produktive Elin:-)

Anonym sa...

Himmel jeg blir helt utslitt av alle prosjektene dine jeg Elin! Hva går du på?! Thi hi ;-) Den kaninen var jo bare helskjønn!!!

MODERN COUNTRY sa...

hihi, du er gal! Kanskje det skulle vært mulighet for oss å gjøre det sammme?
Du altså, du holder på! Her går det mer i sneglefart :)
Synes din nye prøvekanin var så skjønn. Ja, alt du lager er skjønt!

Håper du hadde en topp Valentine`s dag og ble satt pris på.
Nyt helgen som kommer Elin!

Helgeklem

Verkstedet sa...

masse fint, og tildaene er jo perfekte!!!!!
håper du ble satt pris på på valentine- maken til en som står på har jeg aldri opplevd!!!
koselig hestebilde av prinsessa! ha en sånn i liten utgave selv:)
da er det vinterferie, så blir en stund til neste gang. kos deg masse!
klem

Emmeline sa...

Jeg ler meg ihjel av deg Elin;)
Du har sikkert møtt min tvillingsøster, for jeg er en sånn stor dame vettu...hahahahaha.
Men jeg pleier i grunnen aldri å spørre om størrelser i tilfelle sånne tynnisser som deg kommer på glattisen med kommentarene sine.
( Nå ler jeg så jeg rister her)

Jeg har forresten storkost meg med hotellferie disse dagene. På Valentinesdagen i går hadde de satt ut store krukker med gelehjertesnop stående over alt rundt omkring- Det hadde faktisk en merkelig effekt på meg.

Jeg var SINNSYKT fristet til å stjele en hel krukke med sånt snop....Det må jo ha kostet en formue og Olav Thon hadde sikkert unnet meg det!

Men du vet; Det var HELE TIDEN folk rundt omkring. Så hadde det jo vært litt dumt å bli tatt for stjeling på Valentines dagen av Valentines snop i tillegg....

Men dette beviser vel at jeg egentlig er en SKURK og ULV i husmorforkledening...hehehe! Ja det innlegget begynte jammen santen å leve sitt eget liv i samme øyeblikk som det kom på trykk. Folk hadde sendt linken til den damen det gjaldt også--å hildrane du, dermed måtte jeg jo slå til og lage to innlegg på rappen...Slik at det ikke ligger helt øverst på bloggen min hele tiden, hjelpe og trøste!

Jeg liker så godt disse snegle og kaninparre planene;) Syns de er knallgode. Tror det blir min måte å få noen snegler i hus på også... Lage seg selv snegler er vel imidlertid litt vanskelig å få til når man ikke har en eneste snegl å bygge på----

Vi skal i barnedåp begge to på søndag. Jeg er i gang med kransekaken, og du er i gang ved symaskinen skjønner jeg. FLINKE JENTER:) God helg Elin og takk for dine knallvittige kommentarer:)

Klarafina sa...

Hei!
Jeg lo for meg selv da jeg leste om sneglene og kaninene som syr seg selv. Synes du rekker å sy en hel masse selv om du blir bortheftet med jobb.
Ha en super helg! :))

Nette sa...

Så nydelig Tilda Christina:)
Ha en fin helg, Elin!

Anonym sa...

Vilka söta små figurer! Ha en trevlig helg du med :-) Kramar från mig!

Mrs.J sa...

Så flink du er! Du er så rasende flink til å produsere på løpende bånd at jeg blir helt matt ;)
Ha en kjempefin helg, husk at husarbeidet går ingen vei hvis det er andre ting som frister mer ;)
Klem

"M" sa...

Tack för kommentaren, roligt med nya bloggansikten här...och vilka fina grejer du fått...stöveln är jättefin....trevlig helg till dj med...

Verkstedet sa...

her er vi snart klare for avreise:)
ha en fin helg.
et spørsmål-de hjertene dere taster på bloggen ha rjeg prøvd på før, men....hva er trikset???
klem

Lene sa...

Hahahaha. Storkoser meg over dine arbeidsmetoder - bare å ordne noe som ordner seg selv. Jeg gjør sånn, jeg og - og nå gleder jeg meg masse til våren når hundrelappen jeg planta uti hagen i høst begynner å spire ;)Mange som har lurt på hvorfor i all verden jeg ikke planta en tusenlapp, men jeg synes det er greit å begynne i det små ;)

Ha en fin dag, Elin - duuu den skoen fra Chatrine er bare rålekker!!! Og psst - jeg har en liten konkurranse på gang om du har tid og lyst mellom rundstykkebaksten ;)

Eva Agnes sa...

Elin, du gör så härligt hantverk. Sniglarna och Tildorna är bara så läckra.
Cathrines sko är ju också något i särklass.
Kramar Eva Agnes

@afjo72 sa...

Hehe, god helg du travle! :o)

liven sa...

Hei:) Ja ja ...jeg får ta av blonden da....Synest jo alt sammen var sååå fint jeg!!!
Ha en fin helg;)

åsemor sa...

Så fint at Emmeline gjorde deg oppmerksom på forplantningslæren :)
Her skal det også vaskes, ikke det morsomste jeg gjør men trives heller ikke når det "tårner" seg opp. Men så er det den skiskytinga da, blir litt hefta av den.
Kos deg på dåpen, stas å få være gudmor da:)

Merete sa...

Tilda Christina er jo bare sååå herleg då :o) kanonflott sko duhar fått frå Chatrine...er like fine alle dei ho har sydd så det er ikkje lett å velge der i gården ;o) Håpar du slappar av og kosar deg i helga etter all jobbinga i veka som gjekk!! kjenner eg deg rett så går vel symaskinen for full guffe nett nå :o) ønsker deg ei super helg!!

Broarne sa...

Hej
Vilken häftig sko!!!!
Roligt att du gillade min nya e-butik. Vi är åxå så glada för att den äntligen har rullat igång.
Annmarie