mandag 25. februar 2008

Våren har kommet....



... her i heimen. I allefall er jeg veldig klar for den og har forbredt meg så godt som mulig.
I helga ble det kjøpt inn en høne som er en blanding av vårlige prikker og Green gate roser.
Akkurat hva jeg forbinder våren med.
Det var ikke vanskelig å be meg to ganger når jeg så denne.
Ikke er den typisk påske heller så den kan få stå fremme uansett årstid.




Før helga startet jeg et om møbelerings prosjekt i huset. Det var deilig å få forandret litt. Her som den lille sjenken står, stod et skap før. Skalpet var stort og tok masse plass på soverommet så det ble flyttet. Nå er det deilig å luftig på soverommet.
Lyset på soverommet er så flott nå på denne årstiden.



Dette er utsikten som møter meg hver morgen når jeg titter ut av vinduet på soverommet.
I dag er det grått og surt ute men dere kan tro det er flott når det er sommer og sola glitrer i vannet.
Dette vannet er så likt sjø som man kan komme.
Et ganske stort vann som kruser seg og blir helt svart når det blåser og regner og som folk står vannski og bader i om sommeren.
På flotte sommerdager er det yrende liv her.





Da var vinterferien over for dette året og prinsessa er plassert på skolebenken igjen. Litt deilig det også, å komme til bake til det normale mener jeg.
Det blir fort sene kvelder og sene morgener når man har fri slik som vi har hatt.
I kveld kaller jobben men skal prøve å få kommet innom dere alle sammen i løpet av kvelden eller morgendagen.

Ha en deilig dag alle sammen.... våren er her....

Klem fra Elin:O)

31 kommentarer:

Trude sa...

Heisann,godt at våren begynner å snike seg frem hos deg da. Her er det kommet litt snø igjen,men sola skinner godt...så lenge det varer.Ha en fin dag du,koselige blider fra hjemmet igjen.Flink du!

Bestefars Verksted. sa...

Hei på deg,nå må jeg bare le litt......jeg har fallt for den samme høna !!!! Den ropte bare på meg fra hylla......taaaaaa meg meeeeeeed !!! Så lyst og koselig et soverom dere har,og DEN utsikten....her blir jeg påkjørt om jeg stikker armen ut av soveromsvinduet.....veien rett utenfor !! Men utsikt fra verandaen er jo mer viktig,det er jo der vi sitter og ser på midnattsola :) Da får vi heller sove omtrent midt på veien....hihi... ! Kos deg videre da,og ha ei ny,fin uke,på tross av tidlige morgener.....igjen :)

Grip dagen sa...

Javel, tippa...
Nå ligger det litt av hvert her og venter på deg...
Jeg har nok stoff til å pakke inn hele huset med!
Dine stoff så ved første øyekast ut som det amerikanske flagget...
Ut av den svære posen dro jeg rødt og blått stoff med stjerner og mye hvit lin... Nyyydelig!
Du kan glede deg!

Ha en fortsatt suuuuper dag!
Marit

Hulda sa...

Så fint det ble med det lille bordet på soverommet, likte knaggrekka dere har der også. Jeg har vært så opptatt i helga, har helt glemt å gi deg adressen min. Men, den kommer i løpet av dagen. Er på jobb nå, er inne på datarommet med noen elever.

Hulda sa...

Forresten, veldig søt høne. :)

borghild sa...

Så fin høne du hadde! Hm... merker det ble litt rart å si det, men du skjønner jo hva jeg mener;-)
Og soverommet deres var så lyst og innbydende, deilig med den utsikten! Merker jeg savner litt utsikt her hos oss, er stort sett hus på alle kanter, men kan gå opp i 3. etasje og skue et stykke utover, da...
Ha en produktiv uke!
B:-)

MiaMaria sa...

Vilken utsikt!
Och så mysigt du har det hemma.

Här börjar sportlovet denna vecka.

Ha en bra dag!
MiaMaria

♥ H@rmoni ♥ sa...

Heisann!
Så fin høne! Gøy med litt ommøblering innimellom.

Herlig at det snart er vår!
c",)

Anita sa...

Nydelig utsikt! Og skjønt når våren OG hverdagen kommer!
Ha en produktiv uke!

Helene sa...

Heisann
Jeg er veldig klar for fredag! Gleder meg som en unge. Bare si ifra når du vil jeg skal komme bortover til dere, så kommer jeg, og følger etter dere. Har liten peiling på hvor det er, så det kan nok være det smarteste ;0)

Lynetmor sa...

Hei, så fine høne :-)
Soverommet deres ble også veldig fint. Og så fin utsikt da. Ønsker deg en fin kveld. Klem

Tea Kristin sa...

Kjempekul høne!! :) Så utrolig flott utsikt du har ut av soveromsvinduet - det må være herlig å bo sånn til! :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hellojs, vad vint ert sovrum blev!!!Millan

Lovise sa...

Oj det var ei fin høne.
Våren er deilig men her hos oss er det bare dårlig vær nå med regn og sludd....
Enig med deg om safta. Her i huset har vi vår egen blåbærsaft som vi lager hver høst.
Har bilder av saftflaska som jeg heller den på i et av de første innleggene på bloggen min:)
Samme type flaske dom du har, he he..

Landlig sa...

Koselig å få besøk av deg:-) Flott blogg du har også! Synes det ble veldig fint på soverummet deres! Det er alltid gøy å forandre litt på ting i huset. Noen gjenstander hos meg blir flyttet ofte på, mens andre blir stående uberørt og har liksom fått sin faste plass.
Kjempefin utsikt du hadde fra soverommet også - ser ut som du bor ganske høyt oppe, gjør du ikke?
Ha en kjempefin uke!

Nette sa...

Ja, den høna kan du godt ha fremme hele året:) Lovely!

Tonje sa...

for en vakker utsikt dere har fra soverommet=) Må være ekstra koslig å våkne opp å se over det landskapet når det er sol og blå himmel=)
Det ble ett lyst og luftig soverom,nå som du har fått fikset det...Nydelig overkast du hadde på sengen=)
Ha en flott uke!

Marte sa...

Så morsom høne, den var bare døds søt!
Nå er det ikke lenge til vår... :)

Soverommet ble kjempefint!
Og flott utsikt!!

Sov godt!
Klem fra marte (ps:har ny blogg, og den bør ikke gi meg problemer med kommentarer, da gir jeg opp;)

Mita`s hjørne sa...

Den høna var jo bare supersøt da...

Ha en flott tirsdag og uke...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för rara om om Sessan!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Ia & Millan♥

Lena sa...

Så enig med deg...flytte på saker og ting er ofte lurt..nye muligheter dukker stadig opp:)
Såg du hadde bursdag i dag, gratulerer så masse med dagen!!!
Kos deg, jeg går her og venter på pakke fra panduro så jeg kan sy meg en ny Tilda..
Og så du, har så lyst å lage meg en godnattengel, men hvor finnes det mønster til det??
Stor klem fra Lena

liven sa...

Hei på deg:O) Fin høne!!
Så lyst og fint soverom du har. Ser panelen i taket er malt.....det skulle jeg gjort i loftetasjen her også!! Men tror ikke jeg orker:O) Har brukt panellakk der så det er ikke så mørkt. Men synest jo det er mye finere malt da:O)
Ha en fin dag:)

faster atta sa...

Vilken underbar höna du har skaffat dig vännen! gillar att den är prydd med rosor....

Mia sa...

Herlig blomstrete høne! Det ser ut som at både du og hønen er klar for påske og vår, men er våren klar for dere...? Her hos meg er vi blitt lurt til å tro at det er vår i lange tider nå, men idag våknet vi til en sur og grå dag, og det føles som at det er leeeenge til våren enda. Herlig å gjøre om litt i heimen imens da, og soverommet deres ser jo så lyst og lufting ut at... Jeg har også lyst å forandre på noe, men vet bare ikke hva... (muligens alt sammen hadde hatt godt a vlitt fornyelse her i heimen...)

Emmeline sa...

Så koselig den hønen var:) Smiler når jeg leser at Mona har kjøpt den sammen hønen...hehehe... Men jeg skjønner godt at dere likte denne for den var KNALLSØT. Jeg liker jo veldig godt prikker og roser, så den var perfekt for meg.

Du har det så lyst og trivelig hos deg..Luftig soverom med en nydelig utsikt:) Herlig. Mitt soverom er stort, men etterhvert har jeg jo fyllt det opp med bøker og cdplater så da blir det ikke akkurat så veldig luftig lenger. Noen steder må vi jo ha sakene vet du...
I går fikk jeg nesten skulderen ut av ledd. Det var SINNSYKT vondt---og Herr Emmeline kom løpende i full fart da han hørte brølingen.
Siden han er en tøff fotballspiller gjorde han kort prosess og bare satte skulderen hardt på plass, men det var SINNSYKT vondt. I dag er jeg helt nummen i armen og i nakke og skuldre etter skulderens møte med tøff fotballspiller... Men fotballspilleren mener at man må tåle såpass.
Venter ellers på stoff fra Stoff og stil. Føler at det er på tide med en fornying, og hvis jeg skal være ferdig med påskekolleksjonen før påske så må jeg jo bare sy som bare tusan... Du jobber vel på du også, blir spennende å se resultatene fra Skuddårsdagen:)
Ha en fin tirsdag! See U:9

Marte sa...

:) Ja nå er jeg tilbake! Og alt ser ut til å funke fint (bank i bordet;)

De bokstavene er skjønne ja, ueheldigvis ikke mine..
Du som er så kreative kan vel lage noe lignende:) Du lager jo de flotteste skilt!

Så koselig med gode venner og varme rundstykker! Håper det var kos:)

Var innom veslehuset, så mye flott der! Kaninen er så skjønne!
Skal jeg bestille meg noe etterhvert:) Jeg er vel det eneste igjen i bloglandia som ikke eier et eneste tilda"produkt". Jeg har en tilda bok da;)
Men jeg må helt klart bestille en kanin for de var bare nydelige!

Kos deg videre i dag (med rundstykkene, heldiggris)

Stor klem fra meg:)

irina sa...

Heia :)
Flott utsikt ;)
Stemmer det at du har bursdag i dag !!!

Gratulerer så mye med dagen !!!
tror jeg leste at du hadde det

Stor klem

irina sa...

Har du foresten noe kule vesker liggende ?

Anne-Berit sa...

Heldiggrisen som har det så vårlig og fint.Fint her og,det er ikke det,men så langt fra vårlig.Bare se innom bloggen min i dag så får du se.Kjempefin høne du har kjøpt.Ha det kos:o)

Grip dagen sa...

Må bare få takke for deilig mat du hadde laga idag, og si nok en gang:

G R A T U L E R E R !!!

Ha en fortsatt deilig bursdag Elin.

Klem fra Marit

åsemor sa...

Gratulerer med dagen Elin, kos deg masssssssssse, hurra,hurra,hurra!!!!