tirsdag 5. februar 2008

Tirsdag :O)




Ja allerede nå etter hauger med kommentarer og diverse god bedring klemmer føler jeg meg mye bedre. TUSEN TAKK for all omtanken fra dere der ute i Blogglandia:O)
Jeg har gjort ferdig noen saker og ting mens jeg alikevel måtte være hjemme. Som denne Tildaen med home skilt.
Begynner å kjenne litt mer behov for disse vårlige fargene og det merkes på tingene jeg lager.




En stor GARDEN TILDA har ingen laget før, så det ville jeg lage.
Den skal legges ut for salg på veslehuset bare den får hår, hatt og på sydd rose.
Det er kjekt å kunne gjøre noe ikke alle har gjort før meg.
Det er også kjekt å kunne selge noe til kunder som ikke finnes alle steder:O)
Selv om jeg bruker tilda mønsteret blir det liksom mitt eget design.
Det samme gjelder flere ting vi lager på veslehuset. Skiltene til marit har kansje ordtak dere har sett før men disse skiltene er designet av henne. De er nydelige. Ta en titt så får dere se selv.

Jeg synes det iallefall er veldig hyggelig å viderutvikle disse tingene å selge dem på veslehuset.





Litt maling har det også blitt i løpet av dagen.(må jo få tiden til å gå)




Og til slutt en Teo bamse skal også gjøres ferdig i dag.
Denne kommer med en pose i de samme fargene som Teo selv.
Også for salg på Veslehuset


Ønsker dere alle sammen en flott tirsdag.

Masse klemmer fra Elin:O)

31 kommentarer:

Ingrid_blafre sa...

Heisann Elin og takk for hilsen i bloggen min :-) Som jeg skrev der, en link er selvfølgelig helt okei!
Ønsker deg en fin dag og lykke til med dine kreative prosjekter!
Ingrid

Grip dagen sa...

Blir koselig når nye dukker og en bamse flytter inn i Veslehuset!
Gleder meg til å se dem ferdige.

Jeg har bare sydd ting til Krims og Krans idag. Det begynner å bli et lite lager...

Skal også prøve å sy en mann til Tilda. Tegner mønster på kroppen nå. Skal forsøke meg på ei skjorte senere! Gøy med litt nye utfordringer...
Kos deg videre!
Hilsen kollegaen...

My little footprints sa...

Hei Elin!
Flott at du føler deg bedre! Våre gode tanker hjelper nok på ;) Så fine Tildaer du lager! Skjønner det er morsomt å lage noe helt nytt! ingen skal klandre deg og si at du ikke er kreativ iallefall! ;) Jeg gikk visst "glipp" av ditt forige innlegg, så nå har jeg kosa meg på bloggen din en god stund! Så fint kreativt hjørne du har laget deg! jeg har et helt rom til disposisjon her, for nettopp å lage meg et lite kreativt rom! Men tror du det blir noe ordning på det da? Nei, for jeg finner ikke den rette pulten/bordet som jeg ønsker å ha der enda, så da får det bli i sofaen i kjellerstua så lenge. Litt tungvindt er det jo med symaskinen på et stuebord, men det går jo ;)
Ønsker deg en strålende uke!
Klem fra Beth
Ps: takk for koselig kommentar hos meg!

Garden Angel sa...

Hei igjen!
Ja boksene har litt størrelse på seg. Iallefall de to største!
Jeg er veldig fornøyd med de:)
Nydelig vårlig Tilda og flotte de andre også!
Fortsatt fin dag til deg!
Klem:)

Trude sa...

Heisann der,håper formen snart er bedre.Jo,da toalettengelen har utstyret i orden. Noen må jo holde orden på et slikt rom også (",) Denne engelen reiser i mrg nordover sammen med sine 5 søstre til et nytt hjem.Koser meg på arbrommet,mye som skal gjøres. Mye fint du har laget,blir artig med Krims og krams!!Vi høres

Lene sa...

Hei, Elin.

Å, det forundrer meg ikke et sekund at ikke en syk elindame er som sndre syke damer. Men godt å lese at du iallefall tar litt hensyn og steller godt med deg selv i form av god bok og tekopp på sofaen :)

Så flotte Tildadamer som blir til hjemme hos deg. Og han Teo bamsen ser virkelig ut til å bli en kul fyr ;)) Nyydelig farge - kanskje inspirert av Emmelines drømmemann - Kenneth? ;))

Ha en fin kveld, Elin - godt at du er på bedringens vei - det meste går visst unna i en fei hos deg ;)

liven sa...

Hei hei!! Det var nå godt at du var på bedringens vei!! Ser at du ikke har vært syk i kreativiteten:)
Det var nå bra!!
Ha en fin kveld:o)
P.s. hva koster det i porto når du sender??

Mrs.J sa...

Så bra at du føler deg bedre idag! Du er sannelig effektiv selv om du er syk! Du er så flink til å sy. Lekre Tildaer med deilige vårlige farger. man kan ikke annet enn å glede seg veeldig til våren..mmm..
Ha en fin tirsdags kveld! Jeg skal slappe av på sofaen etter en lang dag på jobb.. Deilig! :)

Silkeline sa...

Hei, kjære Elin!
Så hyggelig at du har vært inne på Veslestua å tittet.....(du har huset og vi har stua.....hehe;)) Det kommer litt flere stoffer i nettbutikken utover uka:) Bra du begynner å føle deg bedre, det er noe herk å være syk:(......men jeg ser at du står på likevel, du overskuddsmenneske:)Herlige Tildaer, og flott ble kurven også. Greit med alt som kan males.
Stor klem fra Flower:)

MiaMaria sa...

Skönt att du håller på att bli frisk!

VAckra dockor som alltid!

Miamaria

MODERN COUNTRY sa...

Hei på deg vennen!
Håper som du sier at du føler deg bedre. Nå får du iallefall nok tid til å sy, eller? Jeg klarer heller ikke ligge i senga, da skal jeg være dødssyk tror jeg. Samboeren skjønner ikke noe av det. Da pleier jeg å sitte på sofaen med dyne, blader og tv. Sånn blir altså jeg frisk. Veldig spent på de nye bamsene dine, artig. Ja, har jo lurt på om ikke du blir lei av å bare sy Tildaer :)
Men er behovet stort er det bare å sy ivei..Flott krok du har! Godt å få frisket opp bord med litt hvit maling. Ser så fresht ut med en gang.
Hmm..lurer på hva det var jeg ikke fikk med meg av Krims Krams..ser noen har nevnt dem. Ja, det var jo så mye å ta igjen. Håper du tilgir meg for det. Men du skjønner vel av alle hvor travelt man kan ha det noen ganger.

God bedring Elin og kos deg i sofaen! (Eller med sying)
Klemmer fra meg ;)

liven sa...

Hei igjen. Tror jeg betalte 49,90 for denne str. Hadde forskjellige størrelser av de.
Vi er ganske lik når det gjelder kaffedrikking skjønner jeg.....drikker altfor mye jeg!!

Gunhild sa...

Hei! Så koselig kommentar. Ja kjenner meg igjen når det gjelder disse uttrykkene som barna bruker. Det suger noe så sinnsykt!! Lol!! Den bare eier!! osv...
I kveld har jeg prøvd å gre igjennom et utrolig hår, som den ene jenta mi har. Stort, tykt med masse floker. Vi fikk bare tatt halve hodet, for hun er så hårsår....
Godt å avreagere litt med blogging etter det der.. :)

Emmeline sa...

Juhuuuuu---dette er jo Kenneths korthårede fetter Teo:) Syns det var veldig veldig imponerende av Lene å se den likheten, men jeg gjør det også. Spesielt når du er moren til Teo er det klart at det må ringe noen bjeller...Dette er en aktiv kar.
Vet du ikke hvem min drømmemann er??
Kenneth????????????????
Den lille blå bamsen som er gift med en søt dame i reklamene for Byggmakker, de bygger hus og Kenneth er rett og slett en kløpper både på flislegging og gulvlegging. Han sender sin søte kjæreste på tur mens han gjør ferdig terassen og når hun kommer hjem venter han med grillmat og vin. Du har vel sett han på tv??
Man skal ikke skue bamsen på blåfargen nemlig....Kenneth er en drømmemann! Tror jeg har skrevet om han for noen uker siden, det har tydeligvis ikke gjort inntrykk på deg, kun på Lene med sine gylne sko... hehehehe. Fine ting ellers også-- bare så det er sagt!

liven sa...

hehehe....det var ikke jeg som skulle sende...det var hvis du skulle sende til meg:O)
Jeg venter tålmodig på en Tilda i mest mulig blått jeg!! Er på hugget!!

Lynetmor sa...

Hei, så fint at du føler deg bedre :-)
Så fine Tildaer og bamse du har laget. Jeg har også vært hjemme med barna i dag for Tobias er litt små syk. I morgen og onsdag skal jeg på kurs på Hamar igjen og sove på hotell. Ønsker deg en fin kveld.

Solstad sa...

Du er såå effektiv ..selv ikke feber stopper deg altså :) he he Det er bra!! Her i huset sliter vi også med sykdom ....jeg krysser både fingrer og tær på at vi blir bra til torsdag, da skel nemlig jeg og mannen åleine til oslo O YES!! :)
Fortsatt god bedring ! Klem

Lene sa...

Hahahaha... Jaaada. Emmeline - eller Emmy, som du kaller henne (litt treg i oppfattelsen på den, jeg og da) har stemt i med Herreys før, ja - hehe.

Og minsanten tror jeg at jeg ser rosa.... Gjorde jeg det i sta??? Flott bakgrunnsfarge :))

borghild sa...

Helt enig i at det er ekstra gøy med en egen vri på Tildaene. De er jo populære, og mange lager dem, og det hadde vært kjedelig hvis alle så like ut. (Selv om Tilda-stoffene er veldig fine, da, så noen ganger blir det blåkopi...) Du hadde iallfall din signatur på den som matchet Dear Agnes-puten!
Holder på med noen nye selv også, og når det gjelder klærne, tenkte jeg å finne på noe med alle blondene jeg har...
Klem fra Borghild:-)

Mita`s hjørne sa...

Så godt at formen er bedre da... (her "flater" jeg ut om feberen overstiger 37,5 og da sover jeg til den er borte, kan faktisk sove i flere dager...)...
Theo blir jo bare så skjønn da...

Ha en koselig kveld...

liven sa...

Gjerne skjørt.....ellers kan du bestemme:) I fargene off white og blått.......var det kjedelig det???

Nette sa...

Som du styrer på selv om du er syk...imponert ja!
Kjempefine Tildaer igjen:)

Anita sa...

Såå fine ting!! Såå bra at du føler deg bedre!
Ha en flott kveld!
Klemmer fra Anita

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken söt Teo Bamse!!! Och fina Tilda dockor! Bakar du när du är sjuk!? Men hoppas du har kryat på dig nu i af! : ) Mari.

organic-lizzi sa...

Er du noen gang i ro???Makan til framdrift skal man lete lenge etter:-))Knallsøt Tilda.. Supert at du føler deg bedre...
Natti nat & stor klem fra randi

Anonym sa...

Du er et unikum på de Tildafigurene.. Alltid morro å titte innom og se hva som har kommet til siden sist:)Den kurben var jo ogs kjemefin.. Ha en fortsatt flott kveld:)

Verkstedet sa...

nydelig den bamsen kommer til å bli!!! dere lager så mye fint.
her har de tblitt noenhjerter i det siste, hadde tenkt å annonsere til morsdag og valentine, men sikkert nesten litt sent nå...får se om vi får hevet oss rundt ala deg. er jo liksom en fin aneldning til å ønske seg noe.
så siste episode av geys nå. er sint på meredith...jeg tar han gjerne...;)
tror jeg lager meg et hjerte med mc dream på....;)

Zizzi Molde sa...

Det er IKKE min feil at du er syk, jeg har slettes ikke smittet deg!! Men med alle de gode tankene jeg har sendt deg, er det ikke rart du beynner å bli frisk allerede.
Er ikke helt i form selv ennå, men fra og med i morgen håper jeg att all alvorlig, og ikke fullt så alvorlige sykdom, forsvinner fra min hverdag. Fortsatt god bedring!!

Klem fra mmeg

Tonje sa...

så flink du er....er helt utrolig hva du får gjordt i løpet av en dag...

Håper du er bedre,for det er kjedlig å være syk

Fru Fryd sa...

Godt at formen er på vei tilbake:0) Når jeg så Teo på siden din kom jeg på at jeg har en Teo liggene også, som det bare er å sy hode og diverse kropsdeler sammen på. Akk, ja det skulle vært flere timer i døgnet:0)Heldigvis så går vi lysere tider i møte og da øker i alle fall min arbeidslyst. Koselig at du stikker innom på besøk til meg i bloggen og legger igjen kommentarer:-) Ha en produktiv uke...

Anonym sa...

Hello!
I hope that you understand my english =)
This bear / bamse looks so great, is this from Tilda too?
It looks so lovely!!!!!