onsdag 6. februar 2008

Blått:O)



Da var det jobb igjen på denne dama. Ikke at det gjør noe.
Det skal faktisk bli veldig godt å komme ut for en dame som ikke har vært ute annet for enn å hente posten siden lørdag.


Våren er litt blå for meg. Denne fargen har jeg alltid likt. Har mange ting i blått og blir aldri lei denne fargen.



I gangen er det blå detaljer som ønsker mine venner velkommen. Puten er selfølgelig sydd av skribenten.
Tilda stoff med ørsmå hvite prikker. Prikker er også noe som gir en vår og sommer følelse.
Disse prikkene er så små at man må nesten bruke forstørrelse glass for å se dem.




Et annet sted i gangen står dette. En mugge i emalje som skulle brukes til saft, men da saften skulle helles i glassene rant den ut på bordet.
Dette kalles dårlig sveise arbeid.
Man skulle nesten trodd at man måtte gå igang med slike ting selv for å få det riktig.

Urnen er fra Miljøgården. En serie som jeg har begynt å samle på.
Planten - en sukkulent.
Det eneste jeg klarer å holde liv i, i mer enn et par måneder.





Min fineste bakebolle. Kjøpt på Annas Rom. Denne er fantastisk. Pannekakene kan helles i panna og den lyser opp når brødene står å hever i den. Er det rart vi er glade i hjemmebakt her i huset!





På toppen av vitrineskapet står denne fake Ming. Denne har jeg hatt i mange år noe som har resultert i at den kræsja med en trehjulsykkel for ca 7 år siden.
Her har det aldri vært forbudt å bruke trehjuling inne.
Å med en 20 runder rundt kjøkkenøya, kan det gå rundt for noen å en hver.

Derfor står dene vasen på toppen av skapet...for det er et stort skår bak på den. Men jeg har ikke hjerte til å kaste den.




En st. Paulia. Som jeg gleder meg over mens jeg kan. Jeg vet at den ikke har lenge igjen for den er jo i her. Å ingen planter kommer levende ut herfra.
Har en styggelig tendens å gå i troen om at de kommer med flytevest!

Nå kaller jobben. Ha en flott dag alle sammen.

Masse klemmer fra Elin:O)

39 kommentarer:

Hulda sa...

Fine blå ting :) likte den krukka og mugga, har en sånn mugge somligner veldig på din. Bruker den ute til pynt om sommeren. Flott den kassen på første bilde. Har faktisk tre målebeger i samme fasong og serie som bakebollen din.

Anonym sa...

Såå mye lekkert i blått! Nydelig den pannekake bollen din da! Sånn vil jeg og ha ;-)! Kjempelekkert tableau du har satt sammen i den gamle kassen. Nydelig! Ha en kjempekoselig dag vennen!

Mrs.J sa...

Godt høre at du er "back in buisness" igjen!Pannekake bollen din var lekker! deilig blåfarge!
Her er det heller ingen planter som ser dagens lys lenger enn noen uker. Men til ALLEs store overraskelse har jeg klart å få fram en orkide som egentlig hadde tatt kvelden.. Så meget stolt der ja..
Ha en deilig onsdag!

elisabeth sa...

Du er jo bare så morsom, og kommentarene dine er jo høydepunkt i en travel hverdag:))

Blått we love!!!!

Det er bare å låne logoen, men jeg klarer jo ikke å legge inn link på den....hmpfr!!!!! Det var jo det som var meningen...sukk!

Og det er bare å låne logoen...be my guest;) Likte forslaget ditt I love My Molly's Heaven, og synes at det var en strålende ide...hihihi:) Så kan jeg ha I love my Prinsessa & Veslehuset:)))

Åh, så moro vi har det du;)

PS! Har hatt noen av Tildaene i butikken, i utstillingen, og alle spør hva de koster, mannen var butikkdame her en dag, og han solgte den ene....Jeg spurte om han var helt tussete, og han syntes han ikke kunne nekte damen å kjøpe noe hun absolutt ville ha, og hvordan i alle dager kunne han vite at den ikke skulle selges?!?!??!

Så kanskje det er noe å tenke på....;)

Vel, nå skal jeg rydde, og forhåpentligvis ta imot varer...det er ekko i butikken...iiiiik, og venter utåloooooooooodig på masse varer:(

Have a nice day Tildeline:)

elisabeth sa...

Så i tilfelle du skulle v'ære i tvil...Det er bare å låne logoen...HAHAHAHAHAHAHA! Er det mulig?????

h.espe sa...

Så flotte bilder! Er veldig glad i lysblått selv i tillegg til rosa. Synest alltid det er fint å supplere med dette i interiøret.

Ha en superherlig dag :O)

Guro's lille hjørne sa...

Så fint å sjå at du er bedre :o)
Masse fine ting har du også! Den bakebollen var jo berre knas!! Skulle bestille Theo fra panduro for ei tid sida, men var for seint ute selvfølgelig. Har ei venninne som har fått baby no, og det hadde våre så koselig å sy noko frå Tilda-serien for babyer. :o)
Vinhøna di på Veslehuset var forresten heilt fantastisk!! Er det egenkomponert mønster? Skal sy vinhøne til mamma, men har berre funne ei som ikkje er så fin egentlig.
No er nedtelling til ny symaskin starta for alvor. Skal hente den på lørdag, og berre gleder meg til årets morsdag då eg berre skal sitte og bli kjent med mitt nye vidunder :o)
Ønsker deg en kjempefin dag!
Klem fra Guro

MiaMaria sa...

Blått är flott!!!!!

HA´en riktig skön dag!
Miamaria

Merete sa...

Flotte blå ting du viser i dag, Elin!! skal det vera blått hos meg må det vera lys og dus blå..gjerne slik som på puta du har sydd av Tildastoff! den var søt :o) ha ein fin onsdag!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

vackert, vackert..så fin blogg!!!

Tiril sa...

Kjekt å høre at du er på beina igjen.
Enig med deg, blått er vår, tenk deg når blå perleblomster pryder krukker og bed. Senere overtar fioler og stemor blomst, de også blå selvfølgelig. nydelig den urna..
ha en fine dag .

My little footprints sa...

Hei!
Ja jeg er enig med deg at blå er en fin farge! Selv har jeg ikke så mye i blått enda, men det blir vel sikkert noe etterhvert tenker jeg! Den muggen din, har jeg faktisk nesten helt lik, om den ikke er lik? Jeg har aldri forsøkt å helle av den da, siden jeg har kjøpt den til pynt, den har jeg faktisk plasser i vinduskarmen min ;)
Ønsker deg en fin onsdagskveld!
Klem fra Beth

Emmeline sa...

Jepp blått er også min favoritt, deilig vårfarge. Fine ting og den pannekakebollen liker jeg veldig godt. Jeg har sett noe lignende hos Molly og de er knalltøffe og UTROLIG praktiske;) men så er det dette med plassen da. Har på en måte utrolig mye annet som står lagret overalt. Din lille søte Ming var så fin der den står oppå toppen;) Gjør ikke noe om den blir stående der, den var virkelig søt.
Her har jeg gått ned for telling. Lurer på om jeg har fått influensa, det føles sånn, er så slapp og har ikke krefter til NOE.
Dette miniatyrprikkede stoffet har jeg også, men det er IKKE lett å se prikkene for å si det sånn, så foreløpig har jeg ikke brukt det til noe! Jeg kjøpte en knallfin blå blomst til helgen. I følge damen i butikken skulle den holde seg fin i minst en måned, men det var fysan va det gikk fort... Den måneden altså---En måned eller kanskje fem dager istedet?? Mannen min blir skikkelig sur og kjefter fordi blomsten visner...men herligheten jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre??? Jeg kniper og vanner til den store gullmedaljen.
Nå må jeg sende barna på Rema 1000 -er tom for garn, og skal være hjemme i morgen også. Dette hekleprosjektet er omtrent som å svømme over den engelske kanal; Det tar aldri slutt!! Ha en fin dag på jobben!

Marie sa...

Så koselege bilete frå heimen! Blått er favorittfargen min!


Ha ein fin og god onsdagskveld :)

Anita sa...

Åh! Den bakebollen var kjempeskjønn!! Godt og høre at du er frisk igjen! Nå skal jeg utfordre skjebnen og teste symaskinen igjen!
Masse klemmer fra Anita

. sa...

Oj, så masse fine bilder;)) Likte det bilde med kassen veldig godt jeg da.. Tror jeg må skaffe meg en slik en selv også til våren.

Mia sa...

Jeg er så enig, Elin! Blått og vår hører jo liksom sammen. Du har mange flotte blåe ting (jeg har litt sansen for slike Ming-ting, og selv om din er litt "skadeskutt" så gjøre den seg fint oppå kjøkkenskapet). Den pannekakebollen din er kjempeherlig også, nydelig med slik pastellblå farge.

åsemor sa...

Jeg var blåere før, mens jeg nå er blitt helt grønn :)
Den pannekakebollen virka praktisk, samtidig som den var dekorativ.

liven sa...

Heisann:) Ja...så mye fint i blått!!!
Hvordan går det med Tildaen min??:O)
Å joda.... bruker selvfølgelig noe under skjørtet. Får nå være måte på:)

Silkeline sa...

Så herlige blå ting du har.Bakebollen fra Annas rom er helt nydelig! Så synd med mingurnen at den gikk i gulvet, men sånt skjer....den er jo superfin oppå skapet:)
Er veldig glad i blått selv, og om sommeren må jeg ha blått rund meg. Da er det fram med blå stoffer, puter krukker og kar. St.Paula blomst er det lenge siden jeg har hatt....hmmmm, den er jo nydelig da! Må nok få kjøpt meg en sånn ser jeg:)Vi har fått inn endel kunstige blomster i dag i butikken,(kommer snart i nettbutikken)og jeg må innrømme at jeg tyr til disse sånn innimellom. I mørke kroker er det ingen som ser forskjell.... jeg hadde for en stund siden noen i vinduskarmen som min svigermor gjerne ville ha avlegger av, for hun syntes de var så frodige....hehe:)
Ha en fin kveld, og bra du er i form igjen:)

Tone sa...

Fine bilder fra deg, blått er jeg også veldig glad i. Jeg har nesten maken bolle, min er uten hellekant og hank. Liker de veldig godt, har lyst til å kjøpe meg en i rosa og kremfarget også. Men vi får nå se, boller er vel en av de tingene jeg ikke trenger, akkurat... Håper du føler deg bedre, nå da. Du får ta deg tid til å bare være syk også, vettu (hør på mamma nå) for da blir du fortere frisk :-) Klem.

ChatrinesLiving sa...

Heisann1
Tusen takk for koselig kommentar:) Må si meg litt fornøyd med rommet selv også:)
Så fint du har med blåe detaljer! Vårlig å fin farge. Jepp, nå venter vi på våren!:)
Overrask meg med farger på tildaen, og en liten en passer godt inn her;)
Ha en riktig go natt!
Klem:)

Mummimamma sa...

Hei!

Så fine blå ting!
Vet du, blomsterkrukka og den kula med blå dekor på, sto jeg å så på i dag. Var innom en butikk på mitt lille hjemsted, og dere hadde de alle slike blå ting fra Miljøgården til halv pris. Hadde nesten hele butikken til halv pris, og det var såååå mye lekkert!
Dessverre hadde jeg kjempedårlig tid, hadde egentlig ikke tid til så stikke innom den butikken i det hele tatt, men kunne ikke motstå fristelsen når det lå en ny og ukjent interiørbutikk rett foran nesa mi :)
Dessverre så rakk jeg ikke innom den butikken mer i dag, og nå er jeg hjemme igjen, og min bardoms dal og vakre interiørbutikk ligger 2 timer + en fergetur unna :(
Så jeg er ikke den lykkelige eier av slike vakre ting som du..snufs...
Men det er faktisk så ille, at jeg lurer på å ta meg en tur i helgen, men hva hjelper det med halv pris, når lommeboka er slunken, og 10 mils kjøring + ferge tur/retur kommer i tillegg? Hmmm....får se om fornuften eller estetikken seirer i helga :)
Tusen takk for titten på alle de fine blå og vårlige tingene! Klem

Tonje sa...

jeg er også veldig glad i blått...det var mange vakre ting du viste her i dag=) Den pannekakebollen har jeg så utrolig lyst på...men den er vel umulig å få tak i nå...

Lena sa...

Godt du er på beina igjen:)
Masse fint i blått du har også..det er den rette blåfargen ja! Nydelig dusblå, den liker jeg også, selv om jeg ikke har så mye blått for tiden:)
Ha en flott dag da Elin!

Randi sa...

Ja blått er en av yndlingsfarvene mine. Du har så nydelige ting, tror jeg må inn på Annas Rom og se på en sånn bake bolle.
Ha en superfin dag.

Anna Lisa sa...

Tusen takk for koselig kmmentar i bloggen min. Eg tar meg pause nå til eg er tilbake fra Island. Og då får eg kansje kjenne meir etter og tenke litt på kva eg vil ang bloggen. Bloggen har gitt meg mykje..
Vi skal uansett ikkje misste kontakta. Vi snakkes!! klem

Miss.T sa...

Du er jammen meg en reser..alt du får tid til å gjøre..Kanskje du er i slekt med raskeRolf : ) hvis du har hørt om han : ) ?
Supersøt den fine lyseblå bakebollen din !!

Blomster med flytvest!!..Eg *ler *
gullkommentar

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Tenker masse på disse Tilda dukkene! har du sett kjøkkenet mitt? På bloggen? Jeg har lyst på ei til det og henge på hyllen ved spisebordet. Den må være lysblå/creme og evt brun. Er det mulig å få til ei sånn?? Om jeg kan bestille ei? Masa e no!!:0)

Trude sa...

Heisann,innom for å ønske deg en god helg. Håper formen er på topp igjen.I mrg skal jeg til din vakre by,skal til varmere strøk en tur først.Nå har det blitt slik at jeg reiser på jobb for å lade batteriene til nye prosjekter på arbrommet (",)Fine saker du viser,koselig hjemme hos dere. Vi høres...

Helene sa...

Så du skal gjør Kvinesdal utrygg i helga... :0)
Presangen har mye fint, men de har jo akkurat vært på messen så det kommer sikkert mye nytt nå fremover.
Så Irene har begynt på Glassmagasinet også.. Trodde hun jobbet fullt opp og mere til på Prix, men fint for deg som liker så godt den kremfarvede serien de har der.
Går utifra at jeg skal på Pontis på lørdag, så det hadde jo vært koselig om du stakk innom og tok en kopp kaffi :0)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

hi,hi, ingen blomster er svømmedyktig... Så herlige blå ting du viser. Jaja ubrukelig saftmugger kan heldigvis brukes til andre ting som vaser. :o))))
Ha en flott torsdagskveld.
Klem

Christinas låvebutikk sa...

Kan vi sende via sms? Mailen min og pc min er smeltet faktisk! dette er en gammel xtra pc som ikke vil sende og motta mail! tlf 40846027

Nette sa...

Fine ting i blåtoner her ja:) Digger den bakebollemugga der asså, har ønsket meg en sånn lenge egentlig...jeg fant en i rødt i København i fjor sommer, men klarte altså ikke å bestemme meg. Bra den kan bestilles hos Anniche da ja:) Trehjulssykkel inne er vel normalt det? Iallefall her ...også:)

Karna sa...

Så kjekt at du er kommet deg igjen og kan gå på jobb. Nydelig blåfarge på den puten, er jo svak for blått selv....er vel ingen hemmelighet.

Helgen skal brukes ute hvis det er noenlunde vær, skal prøve å få noen av mine nevøer til å komme å hjelpe, selv om det er motvillig. Rart dette at når de er 16 år, så må de sove minst til kl. 15.00 og da er jeg ferdig for dagen for å si det slik...for se hva jeg klarer å overbevise dem til. Har en stor jordhaug som ligger og venter på å bli lagt ut, fin jobb for sterke ungdommer, så er den klar til å plantes i når våren kommer. Herregud så lei jeg er dette været, er jo storm, sludd, regn hver eneste dag, og som du sier da er det jo tussmørke hele tiden også...må få litt sol nå altså!
Jeg har begynt nedtelling til påske, gleder meg til noen fridager, kan ikke komme raskt nok!

Ha en fin helg Elin, kos deg med symaskinen din!

Aina sa...

Blått hos deg og blått hos meg, en fin vårfarge etter julens rødhet;0)

Den bolle/muggen var lekker, sikkert ekstra gode pannekaker når en har en slik..jeg og vil ha! hehe..

Blomstene dine skulle ha byttet en feriedag i uken med mine de, her er det tørke, rene Sahara. Jeg vannet de sjelden før men de overlevde på trass, men etter varmepumpens inntog i heimen lider de tørstedøden en etter en *sukk*

Du må ha en fin fredag!

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Likte godt det stoffet på den med rosen (lys blå prikker?)men har lyst på en i kjole som den i rosa (men lysblå)kjole og beige hår--ha ha-ha : er jeg vanskelig nå?? Klem!

Mita`s hjørne sa...

Blått er jo en nydelig farge da... her har den plass i kjøkkenet og på badet, klarer liksom ike å få den inn i andre rom...
Godt du er frisk igjen nå...

Ha en koselig helg...

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen!
Tenkte jeg skulle stikke innom å ønske deg God helg. Selv om det er mye å gjøre her om dagen må jeg jo ta meg tid til det :) Godt du føler deg bedre! Det var vel litt rart å måtte holde seg sånn i ro, du som alltid er rundt og springer mener jeg, hihi..
Mye blått og flott hos deg! Pannekakebollen er helskjønn, skulle gjerne hatt en selv. Ja, flere egentlig. Skal jeg fortelle deg noe? I går lagde jeg gode gammeldagse Norske vafler, det var deilig det! Søs hadde med vaffeljern sist og lot det være her igjen. Vaffeljern er jo ikke til å få kjøpt her. Det var kos det! Ønsker deg en toppen helg Elin!