tirsdag 19. februar 2008

Her jobbes det...




Her er det travelt men gøy om dagen.
Jeg holder på å forbrede turen til Krims og krans den 29.02- selveste skuddårsdagen.

Butikken åpner fra morgenen av som vanlig.
I 19 tiden kommer vi med tingene våres. Å blir helt til 24.00 .
Jeg vet at Butikken skal ha gode tilbud denne kvelden så kom innom for en titt hvis du har muligheten til det.
Å kansje det blir et aldri så lite blogg treff.
Bare synet av butikken er jo grunn nok til å ta turen til Vigrestad denne kvelden.





Jeg prøver å komme på nye ting som jeg ikke har sett på bloggene eller i nettbutikkene før.
For en tid tilbake skulle jeg ha gjester og la et håndkle over det nybakte brødet som jeg serverte....det skulle jeg ikke ha gjort for da begynte det å spinne i hodet og jeg måtte rett opp og tegne det ned.

Brød posene mine er til nybakte brød som ligger på kjøkkenbenken for å kjøle seg etter å ha kommet ut av ovnen men også til å ha til pynt når man har gjester.
Disse kommer til salgs på veslehuset senere.
Noen er hvite med påskrift "gi oss i dag vårt dagelige brød" og noen står det "Nybakt og velduftende" Disse her på bildet er så fine i seg selv så det holder med en blonde.

Asolutt et must på hvert et kjøkken med respekt for seg selv.




Kaniner i rosa og blå kjoler kommer frem om våren.
Her er det skikkelig kanin produksjon.
På bildet er denne ikke på langt nær ferdig.
Denne er i rosa med rosa pose til. Kansje til en liten pike....har klippet klar til et par i guttefarger også men da med bukse isteden for kjole.

I dag er siste dag på jobben før jeg tar meg en liten vinterferie.
Det skal blir koselig å kunne være hjemme med prinsessa på dagene.
Hun har også vinterferie. Da skal vi kose oss, bake, sy og rett og slett nyte livet....i hele 5 dager. øler meg såååååå heldig.

Ha en super tirsdag alle sammen:O)

30 kommentarer:

MiaMaria sa...

Men så fiffigt med brödpåse....

Hoppas ni får det trevligt under ledigheten....

HA´det så bra!
miamaria

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Så fine poser. Fikk tildaene mine i dag! Kjempefornøyd. kommer nok til å bestille mere! Takk for god service!!!

Anita sa...

God ferie til deg!! Kjekke brød poser! Her hos oss blir det hytte tur!
Ha en god uke videre!
Klemmer fra Anita

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
I dag allerede kom frøken Tilda i postkassa, tørrskodd;)
Hun var bare så lekker den frøkna, så TUSEN TAKK!!
Om et par dager skal hun på "foto-shoot" å komme i bloggen:)
Vi venter på "sky-fri" himmel og godt fotolys!
Skjørtet og skoene har et nydelig stoff!
Passer godt til brødposene dine også, fin ide!

Ha en super-duper kveld!
Klem fra meg:)

Hulda sa...

Så flott den brødposen var, en fin idè. Jeg prøver også å lage ting som jeg ikke har sett andre steder, blir liksom litt ektra stas det. :) Her har vi ikke vinterferie før uka før påske.

Merete sa...

Knallsøte brødposar og så geniale dei er..eg og har berre lagt eit kjøkkenhåndkle over, men er enig i at dt ikkje ser særleg delikat ut om ein har gjester. Desse hadde jo vore geniale å hatt rundt på hotella og..for der er det mange forskjellige folk som skal skjære seg brød og servietten som ligg over brødet då dett så lett av!!!
Kos deg vidare i vinterferien, Elin!! klem :o)

Lena sa...

Hei hei...her sitter jeg også og syr på en kanin, som også skal få rosa kjole:)
Fant så mye fine stoffer på den lokale hobbybutikken, at jeg hadde store valgproblemer...
Ikke sunt å gå inn der nei;)
Er så stolt av Tildaen min som eg har klart å sy helt alene...
Ble litt gira av dette:)
Ha en super vinterferie!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Å ja, delikat med brødposer, blir enda mer innbydende. Kos deg i vinterferien, her har jeg lovet både bollebaking, pannekaker og muffins så blir endel kjøkkentjeneste, har hytte men gidder ikke å kave med pakking når det ikke er vær....for det regner-puh!
Klem

Lynetmor sa...

Hei, så smart ide og så fin pose :-)
Ønsker deg en fin vinterferie med prinsessa :-)

Cathrine sa...

Så fine poser,du kommer på det..Klem

Olstad sa...

Så smart liten brødpose. Så glad jeg ble når jeg leste innlegget ditt som vanlig fullt av energi og planer. Du er så flink til å skrive at du er takknemmlig for slike ting som fridager. Det er hyggelig å lese.

Ha noen fine fridager.

Tonje sa...

Slike brødposer er jo så vakre og dekorative,ser jo på bilder fra spesielt franskrike hvor de har ett klede rundt dagens nybakte bakevarer,og det er jo så vakkert=)

Så godt det blir med vinterferie...da blir det vel produksjon til tusen???

Håper alt går kjempe flott på Krims og krams...tingene deres blir sikkert solgt med en gang=)

Aina sa...

Så flotte brød poser, du er så oppfinnsom:0)
Blir nok kos med ferie, vår er allerede over desverre.
Ha en finfin onsdag:0)

h.espe sa...

Så lekker brødpose, virkelig fin var den! Flinke du!!!

Da må du ha en riktig herlig og kreativ ferie - kos deg masse!!

Klemmers

Skatan sa...

Vad du står i! Läcker påse för brödet!!

Ha en fin dag :)

//Skatan från grannlandet!

Marie sa...

Du verda så mykje fint du lagar!

Takk for kommentar hos meg! Veret har eg nok ingen kontroll på nei... Heldigvis for det, me menneske har nok å kriga om om me ikkje skulle sloss om veret også, hehe.

Eg er også utolmodig når det gjeld våren. Det slo meg her ein dag kor lett det er å leve i framtida... I oktober begynner me å snakke om advent og jul og i det juletreet er kasta ut vil me ha VÅR.

I går kikka eg litt rundt i hagen og eg ser at grastuene har etablert seg mellom staudene i bedet. Graset veks uansett ser det ut til. Eg klør i fingrane etter å starte, men det er både kaldt og "svakkande" vått ute så det fristar ikkje å leggeje seg på kne og grave akkurat.

Nei, me må nok smøre oss med tolmod eit par månader til... Så får me drive med handarbeid og gå fine turar i mellomtida.

Ha ein strålande dag i gråveret :)

Karna sa...

Så fin brødpose, er ikke så lett å komme på nye ting å lage...det kan jeg skrive under på. Du får ta patent på denne...he,he...

Kom en kasse med 9 bøker i går, fikke ikke sett skikkelig, men jeg synest Capris hadde mange fine bøker jeg, kunne godt ha kjøpt flere. Hvis du ikke har Pottery Barn bøkene, anbefaler jeg disse. Søk på Pottery Barn i søkefeltet så kommer det flere bøker opp, disse er billige også, kr. 150,- for en flott bok er jo ingenting å si på.
Skal få sett skikkelig i bøkene og gi en rapport på de som jeg liker best, det er kjekt for dem som ikke har bøkene, slik at de får noen tips....selv om vi ikke alltid har lik smak, liker jeg å lese hva andre skriver om bøker.

Hilsen fra landet sa...

Men brødposene kan da benyttes hele tiden!! Over plastposen mener jeg. Hos oss ligger brødet fremme til det er oppspist - det blir så hardt i kjøleskapet, og det rekker ikke å mugne innen 12 timer for å si det sånn... så et slikt kunne jeg hatt fremme alltid!
Nå tror jeg at du har funnet opp et nytt produkt! ;-)

Emmeline sa...

Skikkelig søt brødpose syns jeg:)
Gøy at du klarer å finne på noe nytt hele tiden, sånn er det ikke med meg..

Jeg var innom Panduro da jeg skulle kjøpe lunsj i dag ( *Ja i skrivende stund er det faktisk lunsj her på jobben--men jeg er alene, så da spiser jeg på kontoret og har selskap av bloggen din, hehehe)
Der sto jeg altså på Panduro og speidet utover den store butikken; og tenkte at jeg kanskje skulle få noen sånne påskeeggideer eller noe sånt, men det kom ikke et blaff av inspirasjon engang!! SUKK...

Jaja, skjønner at du har kjekke dager med vinterferie:) Det høres deilig ut!! Hjemme har tenåringene inntatt huset så jeg holder meg på jobben litt ekstra...Det er rett og slett litt slitsomt å komme hjem til åtte gigantgutter som sitter henslengt i mine hvite sofaer mens de forteller vitser med pubertetsstemmene sine...
AHHH give me a real holiday!!!

Kos deg med symaskin og prinsessa og ikke minst innspurten til Nattåpent den 29 februar:) Klem

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Jeg kommer nok til å bestille flere av disse, det stoffet på bloggen din nå er så nydelig og den tilda Chatrine bestilt var fristende!!! Klem!

Anonym sa...

Så fiine!

Du er da kjempesmart å da!

Miss.T sa...

Flott brødpose Elin !! Kjekt å finne på nye " egne " ting da !
Skulle hatt en tur ut på krims og krans.. sett bilder på nettet bare..ser knallbra ut !!

Aalerud Stall sa...

Så fine brødposer! En genial idè og jeg må sikkert ha en slik også, men først en Tilda :-)
Jeg ønsker meg en som er som meg, dvs. litt rar... Lyst hår og elsker blått, barnslig og vimsete; kan du få til noe sånt? Trenger du mer info så send meg en mail :-)

Ha en fin kveld nå i vinterferien!

Klem fra Britt :-)

Frk Mille sa...

Oi det hørtes interesant ut med den 29. på Vigrestad. Der skulle jeg vært, men jeg skal ut med jobben den dagen så det er jo typisk. Men jeg har planer om å ta turen til den butikken en dag, har sett bilder på nettet. Håper du finner mange skatter :) Veldig fin brødpose, var et veldig fint stoff du hadde på den.

[morgrethe] sa...

Oj... ja der skulle jeg gjerne vært, men det går nok ikke. Kos deg i vinterferien.... det gjør jeg;o)

Anonym sa...

Oj, gleder meg sååå til å se kaninene dine!! Det blir gøy! Så koselig du du skal ha vinterferie med prinsessa da!! Kos dere masse!

Anne-Berit sa...

Heihei,og takk for hilsenen.Det er voldsomt som du står på,og så får du jo gjort en masse også.Skikkelig bra ide med de brødposene,kjempefine.Håper du får ei ordentlig koseuke sammen med prinssessa.Ha det riktig bra,klem fra meg:o)

Randi sa...

Så smart brød pose. Du lager så mye fint blir så misunnelig på dere som er venner med symaskinen :)

Ha en fortsatt fin vinterferie.
Vi reiser ti hytta i dag, blir godt å komme seg bort noen dager.

Klem

Anonym sa...

Så smart med sånn brødpose, du er jammen full av gode ideer :) Er det du som har laget den kransen på det øverste bildet? Er det eukalyptus kanskje...? Ha en finfin helg! Synnøve :)

Min Skattkammare sa...

Tack för hälsningen hos mig!
Vilken fin brödpåse du har, och gott ser det ut också!
Må så gott!
Kram Kicki