torsdag 16. august 2007

Torsdag:O)



Denne vasen kjøpte jeg i går av ei jeg kjenner.
Hun selger produkter for et nytt "home party" selskap som selger pynteting.
Riktig nok synes jeg denne var den eneste som var fin og for å ikke skuffe henne, så kjøpte jeg denne.
(noe måtte jeg kjøpe - alle kjøpte jo noe. he he)
I allefall når jeg la meg i går lå jeg å tenkte på denne vasen
(for det er en vase) at det var dumt at den var brun innimellom sølvfargen.
Bildet tilsa, når jeg så det at denne var sølvfarget.
I natt kl. 2 kom jeg på at jeg kan jo bare spraye dem med sølvfarge. Så nå må jeg ut å kjøpe sølvspray.
Har et par andre prosjekter som innebærer sølvspray også.
Tror det kommer til å bli finere. Hva tror dere?




For en tid tilbake fikk jeg fatt på en lang eføy ranke(kunstig) som jeg tenkte kunne brukes til noe. Og i sammen med en rose ranke ble dette en flott krans. Han er litt ujevn men dette var det beste jeg fikk til.
(femte gangen ble den såpass fin at den var verd å vise dere)





Jeg har byttet ut de blanke tallerkenene som var i denne med noen loppefunn fra i sommer. Disse rosetallerkenene er nydelige. Mener jeg har sett nesten like på en av bloggene før. Hvis noen der ute vet noe om disse hadde det vært veldig gøy om de kunne fortelle meg litt om de. Jeg vil nemlig begynne å samle.




Jeg har hatt opprydding i vitrineskapet på kjøkkenet. Inni skapet står de mest brukte kokebøkene mine på rekke å rad.
Sink bøtta med lys og en kurv med tøy servietter.



Her er det jobbing for alle penga. Skal jobbe både i dag og i morgen.
Til helga reiser vi opp til gården for den årlige familiefesten som innebærer krabber, reker og vin.

Så en liten vits som prinsessa måtte fortelle til mammaen før hun skulle legge seg( jeg holdt på å flire meg ihjel)

Damen trodde hun hadde fått en flått i rompa å gikk til legen.
Dama: Var det flått?
Legen: Flått og fått!

Ha en fin, fin dag alle sammen.

Klem fra Elin:O)

15 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi :) morsom vits:) Flott hylle du viser på forrige innlegg! Ha en fin torsdag!

Stina sa...

Haha...Fy vilken sak du berättade för mig. Tur att du inte slog dig. Men det såg väl väldigt kul ut kan jag tänka.


Jättefina saker du visar. Kram, vännen./ Stina

Anonym sa...

ler* skikkelig merkelig vits den der, veldig koselig!!
Det er jo egentligfor gale at du må spraymale en vase... Hmmm..Men spennende blir det likevel!
Så nå venter jeg i spenning på resultatet. Du må ha en god helg Elin, jeg trenger nok en pause fra denne bloggingen, blir litt små hekta vet du..

Hulda sa...

Så mange fine bilder av fine ting! Vasen var jo spesiell da, blir nok artig å spraye den, hehe.. ;) Så fint det ble i skapet ditt også, og kransen var nydelig! Skal sannelig se etter noen kunstige ranker jeg også, har lenge hatt lyst til å lage noe sånt. Passer jo så godt til den franske stilen. :)

ChatrinesLiving sa...

Hei,
Jeg syns vasen var flott som den er , veldig spesiell. Koselig og inspirerende blogg du har:) Ønsker deg en flott dag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fin bild du har i överkanten på din blogg, verkligen vackert!! Och såna ljuvliga rosentallrikar du har, oj så vackert, såna gillar jag verkligen!! Mari.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahaha, min humor også! Thihi :)
Ja, jeg tviler ikke på at du lå vålen til to på natten og funderte på dette , hahahaha -jaja, det er jo bare ei Elin! God du.
Har ikke peil på dette jeg , også er det litt vanskelig å se vasens farge på bildet.
Flott det ble med tallekene i hyllen også . Er de ikke Stavanger Flint de da? Tror det , om så det er det så er ed fra 50 tallet , veldig søte !

Ja, så du bare slettet alt ja...Har faktisk tenkt tanken noen ganger , litt sånn Feng Shui , hehe.
Men jeg er nok ikke så tøff , er jo liksom en liten minnebok da.

Anonym sa...

Det er fint du kjøpte noe for ikke å skuffe hun du kjenner, det er jo noe vi alle gjør når vi er på sånne partyer. Men har du tenkt over at hun kan bli skuffet om hun leser innlegget ditt?

Hilsen meg som velger å være anonym på denne kommentaren ;)

elin1976 sa...

Nei jeg tror ikke hun blir det:O)

min sin lille tue sa...

Hehe, bra vits fra jenta det:)
Blir spennende å se vasen ferdigpsrayet. Irriterende med sånt som ikke er sånn man har forestilt seg.
Ha ei fortsatt fin uke

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du viser i dag. Den vasen var veldig spesiel men fin :-)
Og den kransen likte jeg også godt.
Så gøy å ha familiefest da, det blir nok gøy. Ønsker deg en fin helg :-)

Verkstedet sa...

kolselig innlegg, elin. takker for meg nå. klem fra Karoline

Norah sa...

Åh den var god!!!
(den må jeg huske - fæl t å glemme vitser)

De fatene hadde farmor også. Jeg kan tro de er norsk produsert. Kjempe skjønne - skal si fra om jeg finner slike - på en av mine jaktturer (uten gevær).

Og den vasen vil absolutt gjøre seg i sølv. Den var egentlig så rar at den var søt...!!

God natt og fine drømmar

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei, på andre sio av fjorden.
Det var ein artig vase du har kjøpt deg, eg har aldri sett noko liknande. Den blir nok flott når du sprayar den sølvfarga, sjølv om eg likte den brune fargen og.
Hehe. Den vitsen er løyen, har høyrt an i ein litt meir på kanten versjon også. Det er så artig når ongane fortel vitsar, og det er ikkje alltid dei forstår poenget heller...hehe.
Eg storkose meg på skulebenken igjen, og det var jo ein flott bonus at det berre var 3 dagar når eg har 50 min å kjøre kvar veg.
Du må ha ein finfin dag, Elin:o)

Anonym sa...

En liten tur innimellom "slagene i huset" Likte vasen slik den var nå også jeg da:)Men sølvspray er fint også:) Noen dager siden jeg var på nett, og oppdaget at du hadde fått ny blogg i mellomtiden. Gratulerer så mye. gleder meg til å følge med her videre:) I mitt "virkelige" liv er jeg ganske alene om interiørinteresser, (les: alle skal ha minimalsime og synes jeg er gammeldags. til og med mammen min hehe) synes det er kjekt å kunne treffe andre her på nettet og utveklse ideer og inspirasjon rundt hobbyer. synes det er flott at vi er så forskjellige alle mann. Din blogg er en av de jeg virklig liker å lese, og se på bilder av:)Lykke til videre med bloggen og familiefesten:) klem Thea