søndag 26. august 2007

Søndag:O)



Borte bra-Hjemme best!
Det mener iallefall jeg.
I kveld har jeg vasket klær, ryddet på på plass tingene etter helgen og nå har jeg nettopp bakt ut en porsjon med rundstykker.





Det har blitt litt sying i helgen. Denne ble sydd på fredag.
Isak Mathias på 2 uker fikk denne til å ha i vuggen.
Sløyfen passer til de nye sengklærne og sengehimmelen som oldemoren har sydd til han.





Å denne sydde jeg til meg selv i helgen. Denne er litt mer feminin med en blomst på brystet.
Den skal henge i gangen.





Noen bilder fra badet. Et speil fra Nille til 20 kroner, og noen bilder av gamle familie medlemmer.




I morgen er det mandag igjen og enda en uke har gått.
Nå kommer det til å bli en stud til vi reiser oppover igjen for til helgen skal vi ha varetelling på jobben. SÅÅÅÅÅ KJEDELIG!

Etter det vil jeg har et par fri helger her hjemme til å komme asjur med saker og ting.
Skal begynne å male kjelleren slik at vi kan få ferdig ryddeprosjektet våres.


Ha en fin kveld alle sammen.

Elin:O)

25 kommentarer:

Anonym sa...

Så søte bamser du har sydd... Det joo morro å sy - bare en kommer igang...
Er det Tilda som har disse bamsene også???
Nille - de har i grunnen masse flott de, og noe kan jo også males bare formen på tingen er flotte...

Ha en flott søndagskveld...

. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
. sa...

Så flink du er til å sy da.. Bamsen er jo bare så søt da;)

Anonym sa...

så flott! skriver en mail til deg i mrg jeg...

Brunkullan sa...

Du är så duktig!

Har uppdaterat med lite nya bilder från målningen i stugan:-) Inte helt klart, men lite närmare det jag vill ha:-)

Susanne

Anonym sa...

Selvfølgelig, du måtte jo vært hovmester, eller hedersgjest, også kunne vi jo hatt noe ved siden av teen...hahaha;)Spørs om det hadde vært like hvitt og delikat etterpå...hehe!
Ha e fantastisk uke:))

Anonym sa...

sååå søte bamser du har sydd i helgen.. nå har jeg og bestilt tildas hus boken! gleder meg til jeg får den!
Ha en fin uke!

JULIEK sa...

He he jeg må bare le av deg litt Elin. Du kommer hjem, rydder og vasker og så baker du litt også he he. Den energien din altså. Takk for at du altid legger igjen så hyggelige kommentarer på bloggen min. Blir så glad av hele deg : )

Gunhild sa...

Hei igjen! Blir litt forvirra. Har du vært på hyttetomta i campingvogn og samtidig sydd to bamser?? Jeg representerer nok den treige sørlending...., har ikke fått gjort mer på tildaene. Jeg hadde kjøpt noen Tildastoffer på salg i Oslo i sommer. I tillegg kjøpte jeg den ullfilten nå. Det gikk jo ganske mye stoff til dukkene. De bamsene som du har sydd ble forresten veldig fine. Jeg lurer litt på hva slags fot som skal brukes på symaskinen for å klare alle svingene. Vil jo helst se hvor nåla treffer. Skulle vært er gjennomsiktig fot.Jeg har en gammel Bernina.
Her var det ikke noen ivrige jenter, som skulle leke med dokka. De er litt guttejenter og bryr seg ikke om sånt.
Ha det kos!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så søte bamsar du har sydd, dei vart knallfine.
Du er flink Elin:)

Anonym sa...

Ja dette er det nye symaskingeniet i bloggverdenen ser jeg...hehe!
Flotte bamser, veldig søte, men jeg håper virkelig at du ikke gav bamsen bort i flere deler? (*ler høyt av dårlig vits som vanlig.)
Skal si du har mange prosjekter på gang, blir kjekt å følge med i uken som kommer. Flott speil fra Nille -kunne godt tenkt meg å smake litt på baksten!! Ha en fin fin uke, lykke til med tellingen da Elin- Klem

Hulda sa...

Så fine bamser du har sydd, fikk veldig lyst til å prøve meg jeg også når jeg ser hvor fine dine er blitt. Søtt med den blomsten du har brodert på brystet til den ene. Vet du, det speilet fra Nille trodde jeg var skikkelig gammelt!! Det var veldig fint, og billig!

Anonym sa...

meget søde små bamser..... og dejligt spejl.... en god uge til dig

Anna Lisa sa...

Så fine bamser du syr. Herlige:) Takk for koselig kommnetar i bloggen, må si eg har savnet deg. Ha en strålande dag i tross dårlig vær her iallefall. Med nysnø i fjella..huffa.Klem

Anonym sa...

Hei.. igjen...
Nå har jeg funnet hvor bildet av buret er fra, det jeg hadde i et tidligere innlegg...
HIMMELROMMET, å hjelpe meg - de har masse flott de...

Ha en flott dag...

Thea sa...

Etter en uke uten nett var det sååå gøy å komme innom siden igjen og kunne lese masse og nyte bilder:) De tilda figurene du har laget er så søte:)Kunne godt ha tenkte meg det speilet du hadde kjøpt. visste ikke at man kunne få slikt på Nille.. Er selv vokst opp med bobil, og vet hvor mye gleder det livet fører med seg:) så kos deg masse med vogna:)

Anonym sa...

Så masse fint du lager:0)

Lavendel & Romantik sa...

Vilka helt underbara nallar du gör,du är väldigt duktig...det är så kul att få se dina alster..Ha det gott Kram/Majsan

MODERN COUNTRY sa...

Heisann vennen!
Ja, Mandager er ikke mine favoritt heller. Men det hørtes da enda kjedeligere ut med vareopptelling enn jobb og studie. Jaja, det må gjøres det og. Men kjenner jeg deg rett gjør du dette også med et smil ;)
Som du har fått dreisen på syinga! Jøsses, du er jo et supertalent! Ja, det å lage bamser er jo noe ikke alle greier å lage. Så nydelig og flott gave :) Stolt av deg Elin!! Ikke sant det er moro når man er ferdig og resultet blir bra? Sov nesten ikke første natt jeg greide å lage en vaskepose jeg, hehe..Ja, i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på et forkle. Tror du det vil lykkes? kremt, ja jeg har ikke høye tanker om meg selv med akkurat dette valget. Men, jeg vil lage det!! Jepp..
Deilig med rundstykker, glupsk som jeg er..ja, i morra er det trening altså. Har jo ikke magemål i helga.
Du får ha en fin uke snuppa, og lykke til med syinga! MORO!!

NICOLINAS BONING sa...

Hallå där...
Vad pysslig du är... jättemysigt hemma!
Kram/Birgitta

Mia sa...

Skal si du har sydd masse siden jeg tittet innom sist, Elin! Jeg er stadig like imponert over energien din. Bamsene ble bare helt nydelige, og så hadde jeg virkelig sansen for hun "gjenbruks-Tulda"! Så herlig ( med øyene opp i håret og det hele... masse sjarm!) og morsomt at du bruker stoffer du har også (i ren patchwork-ånd, altså...)

Lynetmor sa...

Hei, så fine bamser som du har sydd :-)

Vangen sa...

Så søte bamser! Så du hadde laget flere tilda engler og:)

Anonym sa...

Vilket sött litet pyre du har sytt! Va duktig du är! :)

Sol sa...

Så flink du har vært til å sy i det siste. Den bamsen er kjempekoselig!