onsdag 15. august 2007

Ny blogg og meneinger på en onsdag



Jeg har sittet her i morgentimene å lest innlegg etter innlegg om de som føler seg presset til å vise flotte bilder av hjemmet sitt. Jeg har lest om mennesker som mener at de som har startet nettbutikkene, legger ut bilder å reklamerer for tingene de selger på bloggen, jeg har lest om personer som ikke liker at andre kopierer saker og ting de lager men samtidig vil de være til inspirasjon for andre.
Og jeg har også lest om mennesker som føler at bloggene deres har tatt en enn vending enn det som var meningen fra begynnelsen av.

Er det ikke flott at vi er så forskjellige med så mange forskjellige meninger og tanker.
Jeg hadde min persolige dagbok der jeg skrev om meg og mine.
Jeg synes den var flott.



Jeg har slettet den gamle bloggen min i dag.
Bildene mine ja de har jeg jo. Det er bare en blogg. Jeg slettet den for å begynne på nytt.

Fra den dagen jeg begynte å blogge har jeg forandret meg så mye at jeg føler at tiden er moden for en ny start.
Etter jeg begynte å blogge har jeg funnet min nisje i livet.
Jeg har endelig funne masse andre mennesker som har de samme hobbyene som meg, gir meg den inspirasjonen som jeg trenger i hverdagen og jeg får masse gode ideèr til å lage nye og kreative løsninger her hjemme.
Kansje en dag tør jeg å være like tøff som noen av de damene jeg har truffer på bloggene, til å starte min egen butikk.

Jeg har nesten aldri hatt tid til å lese innleggene dere skriver på andres blogger.
Hvis jeg skal se om det har skjedd noe nytt eller noen nye gode ideèr må jeg skrive en kommentar å komme meg videre.
Nå i det siste har jeg virkelig lest mange av kommentarene.

Jeg må si at her er det mange forskjellige meninger ute å går.
Å janteloven råder.

Man bestemmer jo selv hva som skal stå på bloggen. Man blir liksom ikke tvunget til å legge inn bilde av den nye sengen hvis man ikke vil. Heller ikke tvunget til å ha et prikkfritt hus på bildene.
Det er jo det som egentlig er så herlig i dette universet. Ingen stiller krav til deg.

Jeg har dyp respekt for noen av de flotte damene i bloggverdenen som har gjordt hobbyen til sitt levebrød, eller innehavere som tar seg tid til å blogge.
Dette er damer som ånder og lever for det de gjør.
Hvis de vil vise de nye tingene som kommer til butikkene eller hvis jeg har kjøpt en ny ting som jeg vil vise, ja da beklager jeg om om noen føler kjøpepress.

Jeg synes det er trist å lese at noen av bloggerne legger ut for mye om seg selv slik at de føler ubehagelig heter i etterkant.
Jeg synes også det er forferdelig trist når noen av bloggerne som gir meg persolig inspirasjon ikke vil blogge mer.

Og ja, av å til kan det bli mange "så fint, åååå så flott og fantastisk" men hva skal man si da.
At det der var ufattelig stygt?
Man kan stille seg spørsmålet om hvorfor ikke alle som er innom legger igjen en kommentar på bloggene.
Kansje for at de ikke liker å ha "hest er best" på veggen eller ikke for alt i verden ville ha kjøpt et slik stygt jesusbilde, å iallefall ikke hatt det oppe på veggen.

vi er forskjellige. Bloggen er personlig, og hva vil vil med den er forskjellig. Det må vi ha respekt for.


Håper de som ønsker å besøke meg på denne bloggen,gjør det.
De som vil legge igjen en kommentar må vel det.
De som bare vil titte for å kansje finne noe inspirerende er hjertelig velkommen.

Med dette er denne bloggen åpnet:O)

Elin:o)

31 kommentarer:

Anonym sa...

TUSEN TAKK!

Lottemor sa...

Så enig, så enig. Lykke til med ny blogg.

Anonym sa...

Grattis med ny blogg!! Var ikke tenkt å lese alle kommentarene som var lagt igjen på innlegget du referer til, men så måtte jeg bare allikevell. JEG ER SÅ ENIG MED DEG! Og jeg tror også det er Janteloven som raser her ute...noe som er trist, men den er i "full vigør" i det virkelige liv også, bare at de surpompene som legger igjen anonyme meldinger ikke tør å stå for det de mener. Ingen som tvinger dem til å se på bilder av min nye lysestake, eller lese om interørbutikkene som jeg (til stadighet må jeg innrømme he,he) er innom.

Ble litt rart dette, men du skjønner sikkert hva jeg mener....

Anonym sa...

BRA START PÅ NY BLOGG... og gratulerer så mye med ny oppstart!
Flott innlegg!!! Jeg er så enig så enig, og har blitt ganske så sjokkert over mye jeg har lest på enkelte blogger det siste døgnet.
Jeg sletter ingenting selv!
Jeg kommer til å blogge til jeg blir lei og ferdig med det.
Jeg skriver ærlige kommentarer til det jeg liker og ferdig med det!
Jeg syns det skal være lov å ha blogging som en hobby, og å leve ut sine rosenrøde fantasier og ferdig med det!!
Jeg har bestemt meg for at om jeg får en million treff på siden min en dag, og når alle husene i nabolaget har identiske stuer som meg så skal jeg bli veldig bekymret! -Men ikke før...
..og jeg syns at noen bloggere har blitt dårlig behandlet av andre og det er skammelig! Lykke til med ny blogg, I'll be back!!

Lynetmor sa...

Gratulerer og lykke til med ny blogg :-)
Har visst ikke fått med meg alt dette som skjer rundt omkring jeg. Huff, men er enig i det du skriver. Ønsker deg en fin dag ;-)

Anonym sa...

He he...takk for tilbakemelding på bloggen min. Må jo bare le av deg Elin, du tar virkelig tingene på kornet! Det er tydeligvis noen som tar seg selv høytidelig her i cyberspace og som ikke blogger av egen fri vilje!! Det må være rart å plutselig bli en slags robot som maler alt hvitt...Jeg gleder meg til jeg blir en robot som syr flotte puter, men det er ingenting som tyder på at det holder på å skje desverre... Huff håper ingen blir støtt av innlegget nå, men you skjønner heldigvis humoren! Takk og lov...og jeg er enig; håper debatten snart er over!

Anonym sa...

Så fint innlegg Elin! Debatten har tatt litt meir av enn eg hadde tenkt i utgangspunktet, men men. Lite å gjer med det nå... Ein blogg er til for å lufte tankane som ein av kommentatorane sa, og akkurat det er det eg gjorde. Trur fleire av oss bloggarar kan få oss ein tankevekkar av kommentarane eg får.

Eg undra meg berre over kven som er innom eg. Ikkje at absolutt alle skal kommentere alt, men at eg oppfordra dei til å komme ut av skapet i den eine posten min.

Kjenner at nettopp nå så er eg matt og mo, rett og slett kvalm. Jaja. Eg får ta meg ein liten lur. Tusen takk for fine ord :)

Anonym sa...

Og så til Emmeline: Håpar verkeleg ikkje du meinar at eg er ein robot som maler alt kvitt, syr puter og blogger fordi eg må....

Linda :)

Anonym sa...

Gratulerer med ny blogg! Jeg har vært en stor fan av bloggen din en god stund nå, og gleder meg til å følge med i den nye. Keep up the good work! :)

rine sa...

Hei Elin,

Gratulerer med ny blogg!
Jeg må kommentere det du skriver her for jeg er så enig med deg :)

Når jeg bestemte meg for å starte egen blogg så tok jeg da stilling til hva dette ville innebære FØR jeg postet noe som helst om meg og mine. Jeg tenker alltid gjennom om jeg VIL poste et innlegg før jeg gjør det, om innlegget avslører mer enn det jeg vil at det skal. Hvem som helst kan se hva jeg legger ut og det ligger alltid i bakhodet mitt.

Vi kan ikke bekymre oss om hvem som besøker bloggene våre og hvilken hensikter de har. Da kan vi ikke blogge. Bloggingen skal først og fremst gi meg noe, og hvis jeg kan gi noe tilbake til andre så er det jo bare bra.

Jeg har aldri følt noe kjøpepress, oppussingspress og hva det skal være, fra andre bloggere og hvorfor skal vi det? Vi må da også få lov til å blogge om hva vi vil uten at andre skal legge seg oppi det.

Og, med den innstillingen vil jeg forsatt blogge :)

Jeg syns vel egentlig at hele "debatten" har tatt litt av, så derfor var det godt å besøke bloggen din nå og lese noe fornuftig ;)

Ha en fortsatt fin dag!

JULIEK sa...

Å du Elin, du Elin. Du er jo en av solstrålene mine i denne verden. En klippe jeg finner inn til når jeg behøver litt trøst og positivitet.

Du skal tro det var godt å komme inn hit idag. Jeg er så utrolig enig i alt du skriver. Du har satt ord på det jeg har følt og tenkt på hele dagen. Blir så lei meg når positive saker blir vendt til noe negativt. I denne bloggverdenen har vi jo store valg muligheter. Valg til å skrive, til å lese og et valg til hva vi selv gjør med den informasjonen andre gir oss. Jeg har virkelig funnet glede i disse bloggene som viser interiør, hobbyartikler og saker fra butikker og nettbutikker. Og gleden ligger faktisk i det å kunne drømme seg litt bort, få fokuset over på noe vakkert istedet for noe som er vanskelig. Jeg trenger virkelig det, for å overleve. Har endelig funnet et verktøy som hjelper meg gjennom dagene.

Da jeg startet bloggen husker jeg at noen hadde problem med negative tilbakemeldinger. Jeg bestemte meg da for at om jeg får det, ja da sletter jeg de bare. ikke fordi jeg ikke tåler kritikk eller negativ tilbakemelding, men fordi mitt mål med bloggen er å ha ett lite positivt lyspunkt i hverdagen og da passer det negative ikke inn. Det har jeg nok av i hverdagen. Det er min blogg, jeg bestemmer selv hva jeg vil skrive og så får andre selv velge om de vil titte inn til meg. Det er jo valgfritt om man vil lese.

Jeg er jo en av de som ofte sier oj så flott, næmen så fint etc. Det jeg ofte gjør er at jeg spontant skriver kommentater. Det vil si at jeg skriver ned det jeg utbryter når bloggens side dukker opp. Om noen har laget noe fint og jeg høyt sier wow så flott, ja da skriver jeg det. Rett fra levra altså. På samme måte velger jeg å ikke kommentere om det er saker som ikke opptar meg. Jeg er også inne på endel flotte interiørblogger der jeg ikke kommenterer, det har rett og slett med at jeg ikke har tid og vil prioritere mine favoritter og de som kommenterer til meg.

Jeg synes denne bloggverdenen er unik og jeg håper mange vil fortsette å blogge.

Helt utrolig at du har slettet hele bloggen. Du vet jo at jeg har slitt litt i det siste, og ikke helt vist hva jeg skulle gjøre. Start en ny sa du he he. Ja det er mulig det. Føler jeg er veldig glad i Julie K bloggen min, så da blir det nok en fortsettelse på den. Kanskje det passer bra nå når jeg går inn i en ny fase i livet med den lange behandlingstiden jeg skal igjennom.

Takk vennen for at du gav meg så masse idag. Jeg hadde det ikke bra, men nå ser faktisk alt litt lysere ut allerede. Stor og varm klem til deg : )

BO sa...

Hei! Om du har sletta "fortida" så håpar eg at det kjem mykje kjekt frå deg i framtida! :-)
Du skriv alltid så kjekke kommentarar som eg set stor pris på! Tusen takk!
Ha ein fin dag!

Anonym sa...

Stakkars gode fe
(Hei Linda -
all min sympati til deg i dag!)

Her raser debatten avgårde og den gode feen får skylden!
Skjønner at det ikke var en god ide å spøke med de robotene...

Det var mer en kommentar til noe av det som er blitt sagt i debatten! For det kan da seriøst ikke være sånn at folk blogger om ting de egentlig ikke liker (mot sin vilje,) kjøper nye lysestaker, maler huset sitt hvitt eller syr de rette putene på grunn av bloggepress??
Eller at noen tror man blogger kun for kommentarene -og at man er skuffet om ikke alle femhundre gjester legger igjen en hilsen??

Men jeg mente det jeg sa om at jeg gjerne skulle vært en robot på symaskin... for jeg er så utrolig dårlig til å sy nemlig!
Ha en fin kveld jenter...

Anne sa...

Takk for velgjennomtenkte ord.
Tror du har helt rett i det du skriver.

De aller fleste av oss er jo voksne mennesker, og må selv ta ansvar for sin blogg og hva den står for.
Jeg for min del var veldig usikker når jeg skulle begynne å blogge, men har "her inne" møtt så masse positivitet og kreativitet !! Mennesker som faktisk løfter med litt i hverdagen. Gleder med til å ta en velfortjent pause ved tastaturet når det måtte passe.

For meg er ærlighet et viktig stikkord. En må kjenne på sin egen samvitighet over hva en skriver og hva en blogger om. Tror dessuten at løgner ville fort blitt avslørt her. At flere av oss har ulik smak og stil, må jo bare være positivt, vi er jo ett mangfolk av mennesker og bør respektere hverandre som dem vi er.

Jeg for min del har aldri følt noe press hverken når det gjelder kjøp eller positive kommentarer. Velger også å tro at at folk er ærlige på disse sidene, at hvis de synes at ting ikke er så pent, at de da heller ikke legger igjen en kommentar på det innlegget.

MEN for min del har jeg kanskje følt at jeg skulle vært litt mer personlig, tatt flere bilder hjemme f.eks. dette har vært diskutert hjemme hos oss. Sønnen er meget bestemt på at det ikke bør legges ut bilder av ham på nettet. Da han ikke er bekvem med dette, må mor respektere dette. Håper de med mindreårige barn tenker ekstra grundig over denne problematikken. Selv om det publiseres "bare i bloggen" er jo bildene lett å kopiere /bruke og missbruke. JEG hadde vært meget skeptisk i alle fall. Som kjent :-) vokser barn og får andre meninger etterhvert, og blider lagres.

Dere er alle velkomne til å se hjemmet mitt også, har jo fått endel nære "venner" her etterhvert. Gi meg et vink og døra står vid åpen, overnattingsplass ordnes, og noe mat finner vi vel også.

Ser at Emmeline skriver at hun håper dette tamaet legges dødt snart, men tror det er sundt å få rensket luften litt jeg om der er noen som ikke føler seg helt vel.

Gratulerer med ny blogg, kommer fortsatt til å være trofast leser.
Klem.

MODERN COUNTRY sa...

Hei Elin og gratulerer med ny blogg! Bildet over var kjempeflott altså :)
Vet du, jeg skjønner ingenting i dag jeg. JO jeg skjønner hva jeg leser, men allikevel så har jeg ikke fått med meg det. Jeg var jo innom Johanna her om dagen og da leste jeg om ett par mail ho hadde fått. Men verken før eller siden har jeg hørt eller lest noe. Så dette er både litt sjokkerendes og ikke minst ikke til å skjønne da. Man begynner jo å tenke selv hva man har sagt i kommentarene sine. Jeg har vel noen ganger sagt at jeg har vært misunnelig på det jeg har sett men det synes jeg ikke er så galt. Men det er jo ille da hvis man strever og lager til et nydelig hjem og så får man bare dårlige mailer eller kommentarer tilbake. Klart man må være ærlig men skittkasting hører ikke hjemme her inne. Det er veldig trist, for jeg hadde virkelig funnet min egen POSITIVE lille verden her inne. Jeg har alltid vært meg selv, drevet med mine egne ting og har aldri følt at jeg må gjøre verken det ene eller det andre. Men kan skjønne at noen føler seg presset. Presset til å male et skap hvitt fordi det er trenden, kjøpe den siste lykta fordi alle andre har den. Sånn har det jo alltid vært, ikke bare her inne. Det gjelder mobiltelefoner, klær og smykker. Men det er jo sånn markedet er. Nei, man må jo ha bein nok i nesa til å ta egne avgjørelser da og leve sitt eget liv. Og er det noen som kommenterer får de bare gjøre det. Alle har jo rett til sine meninger å så får det være opp til deg å gjøre hva du vil med dem. Jeg blåser iallefall i det hvis jeg skulle fått noen rare mail.Sikkert bare noen som er ute etter å skape litt kaos her inne.
Men skjønner ikke hvorfor du slettet din gamle blogg??

Vel,nå skal jeg lage litt mat, det skal bli deilig. Ojoda, det går bare bra her vennen. Koselig at du tenker på meg, du er en god bloggevenn du :) Aina

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei Elin.
I dag vart eg litt trist når eg kikka innom deg, kor var bloggen hen?
Eg las det du skreiv og skjønar deg godt.
Eg håpar inderleg at du vil fortsetta å skrive like koselege, morosame, og fine innlegg som tidlegare, og vise bilder.
Eg gler meg til å lese det du skriv framover.
Lukke til Elin, og stå på du som er ein slik humørspredar:o)
Klem.

Hulda sa...

Så fint det ser ut til å bli her, flott bilde du åpner med også. Jeg ble jo nesten redd for at du skulle forsvinne som blogger, er jo innom deg daglig, og skriver. :)

Jeg har fått med meg litt av det som sies rundt omkring på bloggene angående dette. Jeg syns det er litt for dumt.. Man må legge igjen det man vil, og gi det man måtte føle for, av seg selv. Veldig dumt hvis noen er misunnelig på andre osv. Jeg ser det på som inspirasjon hvis jeg ser noe andre har, som jeg kunne tenke meg, ikke som sjalusi eller noe i den dure. Blogging skal først og fremst være positivt og inspirerende! :) Gleder meg til å følge med i nybloggen din. :) :)

Silkeline sa...

Hei Elin!
Jeg har akkurat fått med meg noe av denne "debatten" som går her inne nå, og jeg må si at jeg er litt oppgitt over at smålighet og jantelov har fått inntog her! Dette var/ er jo et fristed hvor folk er vennlige og greie mot hverandre og deler det de vil dele med andre likesinnede. Jeg er helt enig med deg,her inne kan man fylle batteriene å få ideer og inspirasjon til å gjøre om på ting hjemme.Ikke bare med interiør og hager, men også det å fokusere på positive, gode ting. Få ett nytt giv av positive,og varme mennesker og trivelige kommentarer.Visst er ting her inne på en måte overfldisk, men det er jo opp til hver enkelt blogger å sette sine egne grenser! Jeg synes det er så synd at noe som for meg er så positivt, blir etter min mening så misforstått.

Det er godt ikke du også gir deg Elin! Du er en inspirasjon, både i bildene du viser og kommentarene du legger igjen!:) Gratulerer med ny blogg! Jeg vil stadig stikke innom deg:)
Stå på :):)Klem fra meg.

Line sa...

Gratulerer med ny blogg!!! Jeg synes det er så spennende å lese alle meninger og synspunkter som kommer frem rundt i bloggene i disse dager. Jeg synes det er viktig at blogging føles positivt og at det er en kilde for inspirasjon og ikke minst at man har en kanal til å få vist frem og skrevet om det man er opptatt av, så er jo opptil den enkelte å lese innleggene og å legge igjen kommentarer. En ting som er sikkert er at når noe er lagt ut på nettet så er det tilgjengelig for absolutt alle og ikke minst..det er helt frivillig :)
Det blir spennende å følge den nye bloggen din Elin!
Ha en super onsdagskveld

. sa...

Grattis med ny blogg:)
Jeg kommer heilt sikkert tilbake på besøk til deg.
Du har så rett i det du skriver ang. debatten som går om blogging i disse dager:
Ha en fortsatt fin onsdag!!

Norah sa...

Hei, kjære du
Nyydelig blogg du har laget deg. Og jeg gleder meg til neste innlegg (du er bare rå å skrive!)

Jeg skal prøve å svare på den biten som angår meg i denne debatten.

Det jeg legger ut på nett, er det JEG gjør om dagen. Jeg hverken strikker, perler, maler eller hva som helst. Jeg fotograferer og driver en interiør forretning!

Om noen vil kjøpe produktene jeg tilbyr så syns jeg det er helt topp? Jeg skal tross alt tjene til livets opphold jeg også. Kanskje er jeg heldig som kan leve av det jeg elsker å holde på med? Men jeg har jaggu jobbet hardt for å komme dit hen.

HUN skriver jo om hva som opptar henne - og mitt levebrød opptar meg og derfor kommer det ut på min blogg. Så enkelt er det bare!

Jeg skal på ingen måte fyre oppunder denne debatten, men jeg er glad for at smaken er som baken - det er det som gjør vår forunderlige verden så herlig å være i.

Jeg hilser til alle dere der ute - skriv hva dere føler for - vi leser og beundrer deres arbeid. Vi føler sammen med dere i motgang og gleder oss sammen med dere i medgang.

At vi alle sammen kanskje kunne være litt mer kreativ - det er en annen sak. Men rotet mitt? Nei, det får dere f... ikke se!!!

God klem til deg og alle dere andre.

Silkeline sa...

Hei, meg igjen:)
Glemte i farten å takke deg for godt råd med skrift på veggen! Det skal prøves, det er helt sikkert:)....
Vanskelig å bestemme hva og hvor jeg skal skrive. Er for mange valg for hodet mitt...hihi:)

Hilde sa...

Jeg holder med deg i det du skriver selv om jeg nok ikke helt forstår alt. "Du e ei töffe dama" og jeg tror sterkt på at en gang jeg kommer hjem til Norge så besöker jeg nettopp din butikk (bare så vidt jeg våget skrive det, men jeg håper du forstår hva jeg mener?)
Klem Hilde

Vangen sa...

Oi,dette har jeg ikke fått med meg..Men så har jeg ikke vært her så lenge heller. Trodde bloggverdenen var en bedre verden enn den virkelige. At her var folk vennlige og positive til hverandre. Hva er ellers poenget? Det kan vel bli mye "Så fint .."osv i kommentarene men det er jo ikke så mange måter å si det på. Personlig lar jeg vær å si noe om jeg ikke har noe hyggelig å komme med. Både i bloggverdenen og den virkelige. Alle er jo forskjellige med forskjellige smak og meninger. Det må en bare respektere.
De som ikke gjør det må vel greie å finne noe annet å gjøre?
Ble litt bekymret tidligere da jeg så at bloggen din var forandret og det ikke var noen innlegg her. Er stadig innom bloggen din og mange andres og koser meg med å lese og se bilder av mye som gir inspirasjon og glede. Å "stjele" ideer hørest litt vagt ut syns jeg. Den stilen som mange her inne har er jo ikke en stil som noen har enerett på .Det er jo en stilretning som er veldig gjeldende for tiden. Endelig vil vel mange si, som alltid har likt den og følt at de lever i feil tidsalder;)Syns det er trivelig om noen finner det jeg gjør inspirerende jeg.Og hva folk vil skrive om i sin egen blogg må de nå få bestemme selv. Det er nå naturlig å skrive om det en opplever eller er opptatta av.
Håper de som er negative finner seg noe annet å gjøre.
Gleder meg til å følge med i din nye blogg!:)
Og gratulere med ny foresten!:)

Katarina sa...

Hei Elin.. Jeg har ikke glemt deg,..er bare på en liten jakterunde på madonnaen..hehe.. Forresten..hva mente du med bilde..eh..er ikke helt med på den..kniis..Gratulerer med ny blogg forresten :-)

Verkstedet sa...

kjære elin.
jeg syes blogging er veldig koselig, kjempeglad i å titte innom andre og særlig favorittene mine. det jeg har ment oppi dette er at jeg er skeptisk til å vise så mye fra livet mitt til helt fremmede, og med fremmede mener jeg ikke de jeg har på blogglisten eller andre hyggelige bloggvenner, men helt fremmede som tom har lagt igjen en litt hånlig kommentar om at " gid så nyttig info fra livet ditt" da kvapp jeg litt, for hvor mange slike er det som " ser " på meg? jeg har ingenting imot å dele dette med bloggverden, men er mer skeptisk til de utenfor den. vi som blogger sammen er jo liksom venner og kommuniserer sammen, og da er det jo helt ok å dele ting sammen, men det er de helt andre jeg er litt redd for. og det er det jeg oppfattet at den " gode feen" mente også. og i tillegg spurte hun seg selv hva dette gav henne. jeg oppfattet ikke henen negativt, det er likevel lett å oppfatte hverandre ulikt og så flyr balen litt avgårde.
du er helt utrolig koselig å besøke, svarer alltid og virker bare helt skjønn:) men hvorfor slettet du den gamle flotte bloggen, forstod ikke det helt.men denne ser ut til å bli fin den også, ikke sånn ment altså. gleder meg til å følge deg videre. enn så lenge er jeg en besøker, men vil gjerne legge igjen kommentarer. jeg venter på jernkur ol som skal få energi tilbake, lagrene mine er fysisk tomme.men de er nok bare å fylle opp igjen, og satser på at jeg er bedre om en mnd tid. stor klem til deg fra Karoline

Janne sa...

Gratulere med ny blogg.Jeg gleder meg hver gang jeg kan sette meg forran skjermen å surfe rundt i blogg verdenen. Ikke bare til å "Stjele" andres ideer, (gjør ikke det ofte) men til å få innspirasjon til å sette i gang med egene prosjekter. Det kribler i hver del av kroppen når jeg er ferdig sett etter å få sette i gang med mine ting.
Lykke til med bloggen din.
Ta gjerne en titt innom.
Hilsen janne.

Sol sa...

Lykke til med nyebloggen. Klem fra sommerSola ;-}

Anonym sa...

Hej Elin
Flot blog du har fået lavet :-)
jeg er helt enig med dig om hvad du skriver vedr. blog.
Jeg skriver for min egen skyld og ingen andres. Der er ting fra min og familiens liv der aldrig bliver nævnt, men ofte kommer det jeg skriver lige fra hjertet. Jeg bliver meget inspireret af andres blogge - til nye madopskrifter, strikkeopskrifter ja hvad ved jeg.
Nogen gange har jeg tænkt - når jeg ser billeder fra folks flotte stuer;
Næhhhhh hvor er der pænt og ordentlig - bor der børn der? Men jeg viser jo heller ikke selv et rodet hjem frem, vel.......
Jeg syntes at blogs er alle tiders og at jeg kan se hvad der foregår i andre lande og blive bedre til det norske.....
Tak for din opsang - jeg er med dig hele vejen rundt

Helene-Årets gleder sa...

Gratulerer med ny blogg:-)
Nydelig banner og flotte ord til ettertanke.

Ha en fin dag...vi tittes.

Klem

Bestefars Verksted. sa...

Er så enig med deg !!! Nå har jeg ikke fått med meg allt dette "styret" om bloggingen,men det du skriver her høres veldig fornuftig ut :) Jeg fatter ikke hvorfor folk som har så mye i mot oss,gidder og bruke så masse tid inne på bloggene våres,hvis de er så til de grader imot dette ???? Grrrrr......nei,nå skal jeg ikke ta helt av her....du får kose deg i helgen :)