torsdag 23. august 2007

Gjenbruks Thulda:O)



Ja da var Thulda dukke nr. 2 nesten ferdig. Denne gangen ble det ikke sydd noen feil(tror jeg)Bare et lite uhell.
Dette ble en gjenbruks thulda siden jeg har brukt rester av stoff jeg hadde liggede. Denne skal min mor få som takk for at hun kommer for å passe hunden til helgen.





Den lille feilen er at jeg laget øyner som var altfor langt oppe. Men det var bare å lage nye og de gamle kommer til å bli gjemt under håret.
Jeg må ut å kjøpe garn til håret i dag, slik den kan bli ferdig til i morgen.



Thulda nr 1 har prinsessa tatt beslag i. Den har blitt lekt og kost med hele kvelden, i går.
Å jammen om den ikke å over i sengen hennes også.
Slik ble den seende ut til slutt.




Til slutt må jeg vise prinsesse lampen til prinsessa.
Denne fikk vi endelig hengt opp i går.
Synes det var på sin plass å kjøpe en slik til henne nå når hun har fått nytt rom.


I dag har jeg pakka bort symaskinen for jeg må gjøre rent her hjemme.
Jeg har fri men prinsessa skal til reguleringstannlegen.
Så da må jeg hente henne, få henne dit og tilbake igjen.
Så skal jeg pakke masse stæsj som vi skal ha med i campingvognen osv.

Jeg skal prøve å komme innom på besøk til dere i løpet av dagen.

Elin:O)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ja la merke til klokka i går...så jo ut som om jeg satt oppe hele natten...hi hi. Se her ja, en kan ikke stoppe med en. Synes du er kjempeflink, artig å sy flere av stoffer en har fra før av. Skjønner godt at prinsessa likte de, her står det fire stk godnatt-engler på jenterommet.Får handle inn litt av de nye stoffene, syntes alle var så flotte. Gleder meg til å prøve å sy den vintage-engelen...utfordrer deg også! Kos deg i heimen. Her blir det fullt kjør noen dager fremover. Vi snakkes

Lynetmor sa...

Du er jammen godt i gang nå :-)
Så koselig at prinsessa har lagt beslag på den første he, he.
Ønsker deg en fin dag :-)

Nette sa...

Så flink du har vært da! God helg til deg!

Gunhild sa...

De ble jo så søte, og tenk at du har sydd to!!! Måtte jo inn og se om du hadde fått den ferdig. Min plan er å begynne på min engel til helga. Da kan jeg sitte utover natta og forhåpentligvis få lov til å sove litt lenge neste dag. Liker å bli ferdig med en gang. Kanskje jeg også skal lage to med det samme...Takk for inspirasjonen og god helg! Dere skal kanskje til hyttetomta.

Hulda sa...

Den ble jo riktig så søt. :) Likte lampen på jenterommet. Hun er heldig! Kos deg med fridag!

My White Cottage sa...

Vad duktig du är på att sy! Är grymt imponerad!!! Fin lampa också... :)
Kram Jenny

Anonym sa...

Så utrolig flink du er...De to skjønne søstrene Tilda ble født i en fei ser jeg! Når håret kommer på plass blir den jo helt perfekt!! Er syk i dag...Det skjer jo aldri, men akkurat i dag da jeg hadde planlagt å dra til Mollys Heavens åpning blir jeg syk. Forhåpentligvis kommer jeg meg litt ut på ettermiddagen? DU må ha en superduper dag. Lykke til med campingvognpakking...

Interiørhuset sa...

så flink du har vært=) Jeg syns den ble kjempe flott jeg=)

Den lysekrona til prinsessa var kjempe flott! Heldig hun er=)

[morgrethe] sa...

Jøsse meg.... har du rukket å sy to allerede. Fine ble de også. Du skal se at Tulda blir Tilda, jeg synes iallefall ut fra bildene at hun kunne fått navnet Tilda. Ha ei fin helg.

JULIEK sa...

Å du er nå så flink du altså. Hva er det du ikke kan (untatt å strikke hull). Søte dokker. Kanskje jeg en vakker dag får til noe sånt jeg også : )

Helene-Årets gleder sa...

Så fin Tildaer du lager:-)
Prinsesse lysekronen ble perfekt:-)
Tenker det var stas.
Jeg skal jammen prøve meg på en av årets jule-Tildaer selv:-)
Har kjøpt min første Tilda-bok og er i sy-modus:-)
Klem på deg.

Anonym sa...

Vad duktig du är på att sy!
Dom där tilda dockorna är ju så söta.Jag har boken här hemma, men har ännu inte hunnit göra något ur den.Funderar på en tavla som panduro har.
Ha, det bra!
/S

Albertines verden sa...

He-he. Jeg måtte le da jeg leste om påtegningen av øynene. Nybegynnertrøbbel kaller jeg det. Derfor begynte jeg å sette på håret først, personligheten kommer også bedre frem da. Jeg bruker også lin istedet for bomullen, fungerer likebra, og så ser det nesten bedre ut. Pleier å kjøpe fra www.sgshobby.no, de har en som er nokså lik hudfarge. Restestoffer er alltid kjekt å bruke, man får sin egen stil, og det blir billigere. Har begynt å kjøpe nøster med angoragarn med store løkker til hår, synes det fungerer bedre, mer viltre krøller på damen. Nå er det bare å glede seg til den nye juleboka kommer i oktober! Lykke til,

Silkeline sa...

Oj,så flink du har vært Elin! Jammen er du rask, og så to stykker da:)...Thulda ble kjempeflott, og har aldeles ingenting å skamme seg over....hihi:)Nå ble jeg ennå mer inspirert...
Lykke til med vasking og pakking, og ha det fint i campingvogna til helga:))Håper dere får fint vær.

Tussaluso sa...

Så fine dei blei. Såg ut som om du koste deg der du hadde rigga deg til på kjøkkenet. Eg venter på pakke fra Panduro. Har bestilt Tilda engel som skal sys og jule boka. Ha ei fin helg på campingtur.