tirsdag 21. august 2007

Høsten er tid for håndarbeide:O)




Nå når det er "høst" så har jeg gjordt meg klar for lange kvelder regn og vind med storm i kastene.
Det er mer vanlig med stiv kulig her, enn sol som bader i høstens farger.
Har blitt vant til dette og jeg vet hvordan man takler dette.

Man bruker kveldene til å pusse opp eller drive med noe håndarbeid.
Nå har jeg pusset opp hvert høst, så nå skal jeg prøve ut det andre.
(litt opp pussing skal det bli- gjeste rommet ser ikke ut)
Så jeg har gått til anskaffelse av en slik pakke som dette.
En hage engel( ha ha... skal bli spennende å se)
Jeg har satt meg som mål å ikke bli sur hvis utseende etter hvert skulle vise seg og ikke være i nærheten av Trude sine, etter hvert som den tar form.

Men for å gardere meg for feil i beskrivelsen som var oppi denne pakken.
som egentlig var da veldig sånn "inn med teskje" oppskrift så har jeg gått til innkjøp av boken, Thildas hus.
(Men det ble jo bevist en gang for alle i går at jeg er fryktelig, fryktelig treig i oppfattelsen. he he.)





I denne fikk man mange godt tips og hva man skulle tenke på når man sydde slike( men fremgangs måten var helt lik! Ikke så mye som en eneste skrivefeil. he he)
Her var det også mange god oppskrifter til ting man kan lage.
Å det er jo ikke feil!

Så nå jenter skal Elin til å sy!
Har ikke turt å si det til noen her hjemme i tilfelle de allerede før den er pakket ut av pakken, ser at "nå har hun tatt
vann over hodet"- så jeg venter å ser om jeg klarer dette før jeg begynner å skryte;O)
Tuller litt med dere men jeg skal nå prøve å få dette til.

Og hvis jeg får det til og disse blir vellykket.
Ja, da blir det jammen mange Thilda engler under juletreet i år.




Men så var det tilbake til høsten for slik det ser ut i dag, ja så har høsten jammen tatt seg en aldri så liten ferie.
For her ser det ut til at det blir et flott sommervær. JIPPI!

Jeg har bytta med en annen på jobben.
Så jeg skal jobbe i kveld i steden for torsdag.
Da har jeg min siste arbeidsdag i morgen og ikke på torsdag.
Å det er jo heller ikke feil.

Ha en fin dag alle sammen.

Elin:O)

19 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til, har kun prøvd meg på en "jule engel" og den så heller miserabel ut, men jeg har noen slike pakker jeg også som må testes ut....skal ikke vises hvis de blir helt mislykket...fniiisss...Lykke til, her skinner solen, og tempen er allerede bra, så i kveld blir det ut i hagen for min del!

Helene-Årets gleder sa...

Heia, Elin.
Tusen takk for kos hilsen.Jeg har blitt Tilda-inspiret av innlegget ditt.....bare så synd at det drøyer SÅUTROLIG LENGE før Tilda-jule-stæsjet kommer til Panduro...
Jeg var der i går...og de sa at boka kommer nok ikke før i november!!!!!DET er for seint altså.De har ikke bestillt jule-pakkene engang enda...(postkort, clip-ark, bokser, julemus.....hyyyyyyl.

Jeg har tatt meg ut symaskin i går.Med broderienhet.Den skulle være veldig bra.Det var 12.000 for den, så jeg vet ikke helt når jeg skal få råd....men jeg SKAL ha den, det er sikkert.
I mellomtiden har jeg fått låne mamma`s.Den broderer ikke da:-(
Jeg skal på stoffbutikken i lunchen og skaffe meg pene stoffer.
Håper de kan skaffe rødt toilet-mønster.Har tenkt å kjøpe et Lexinton håndkle og fore det med rød toilet bak....julepute;-)
Skal ha rødt trekk til Ektorpen til jul:-)
Jeg også elsker den sofaen.Det er jo ikke noe problem å ha små-barn og lys sofa.Den kan jo vaskes på 60 grader...og blir som ny:-)(ikke hele sofaen da:-D)
Apropos lykter, Elin:
Har du sett de de har fått på Black Design????Grå sinklykter i to str.....
Åhhhhhhh, de var SÅ utrolig fine:-)

Ha en kjempe-fin dag, Elin.

Klem fra Helene

Hilde sa...

Hei Elin:) Jo, nå e vel snart pausen öve. Det som er synd er at kvalmen er värst på kvelden, så jeg orker ikke så mye. På torsdag reise eg heim te Okka by, de ska bli herlig. Skal nok få sammen et lite blogginnlegg för jeg reiser.
Klem Hilde

[morgrethe] sa...

Hallo.

Tøffe du! Hageengelen blir fin skal du se, og jeg sier at det skal vises at det er håndarbeid. Det er sjarmerende det. Jeg var også innom butikken her på tettstedet da du viste Tildas julenyheter. Jeg også sa, som Helene over, at boka må jo komme ut ei god stund før jul skal en rekke å sy noe. Nei... her står jeg i treningsklær, nå må jeg stikke ut på sykkeltur. Ha en fin dag.
Grethe

Gunhild sa...

Hei! Du husker kanskje, jeg har det samme settet som deg liggende. Har hatt det framme mange ganger, men motet til å begynne har svikta. Det er jo så mye arbeid på den og så mye annet som skal gjøres. Med din energi, så er det vel bare en, to, tre så er den ferdig. Så i innlegget til Helene at det kommer ny Tilda-bok!! Den kommer jeg garantert til å anskaffe. Må sjekke forlaget etterpå :) Skal lage nytt innlegg i dag fra nytt jenterom i kjelleren. Ha en god dag!!!!

Lottemor sa...

Lykke til med engelen, håper vi snart får se den...
Kjenner godt til det der med høst og oppussing, fnise.
Ha en fin tirsdag.

My White Cottage sa...

Har sett fler inlägg om dessa Tilda-böcker ska bli spännande att se det du syr! Blir väldigt imponerad för jag tycker det är svårt att sy! Sydde en hissgardin till vårt tv-/gästrum igår av ett gammalt spetslakan och det blev faktiskt jättebra! Ska lägga ut lite bilder snart... Ha en fin vecka! Kram Jenny

Silkeline sa...

Heisann!
Masse fint i Tildabøkene ja...:)Høres ut til å bli en koselig høst hos deg, med sying og oppussing. Noe må man jo bruke høstkveldene til:) Gleder meg til å titte innom deg å se resultatene etterhvert...for vi får vel se...?:)
Klem:)))

Interiørhuset sa...

bloggen din har blitt så flott!
Så spennende det blir å få vite hvordan det går med tildaenglene.Jeg har aldri vært flink til å sy,men etter alle de flotte og kreatvie personene her i bloggverden er jeg fristet til å prøve meg....så kanskje en dag får du se noe som er sydd av meg...hihi
Morsomt ditt innlegg i bloggen min var,du har alltid slik en flott humor i innleggene dine=)
Ha en fin dag!

Helene-Årets gleder sa...

Skal prøve med en nett-panduro-bestilling:-)
Takk for tips:-)

Anonym sa...

Hage-engelen din blir helt sikkert perfekt, og som julegave er den jo super...
I Tildaboken er det jo så masse flott... Så jo foresten på juletildaproduktene, etter å ha sett i bloggen din, og der var det jo også masse flott...

Ha en flott kveld...

Andrea sa...

ååå, sånn har jeg også sett mye på om jeg skal lage, Dn er jo så fin, Tilda ting er så kjempe fint og har fått Panduro katologen i går og jeg blir så inspirert, hihi. Så spennende at du skal lage den, da skal jeg følge med hvordan det kommer til å gå, hvis du klarer det så får jeg også prøve etterhvert. Den boken har jeg også vurdert en stund om jeg skal kjøpe, mye fint i den? Hørt at det er så mye fint inni den. Lykke til på jobb da! Stooor klem snuppa, hihi

Vangen sa...

Så spennende da. De englene er jo bare så skjønne! Må si fra om det er vanskelig eller ikke da. Er ikke flink og sy, men fikk litt lyst å prøv på en jeg også. Liker så godt godnatt englene.
Noe må en jo finn på i høstmørket:)

Nette sa...

Blir sikkert bra, hvis du synes det er gøy å holde på med så! eg har ikke turt å prøve så mye fra Tilda ennå jeg, men har boka og ser ganske ofte i den:-D

Anonym sa...

Lykke til med syingen, du får det nok kjempefint til tenker jeg! :) Jeg hadde også satt meg som mål (nyttårsløfte faktisk) å bli flinkere til å sy, men hittil har symaskinen vært fremme... ca 3 ganger i år tror jeg, hehe... Tilda-tingene er jo bare kjempeskjønne! Ha en super kveld! :)

Olstad sa...

Så spennende, jeg har også gått til innkjøp av denne boken, prøvde meg på ett par ting og konstatert - selv om jeg kjøpt bok har jeg ikke blitt noe flinkere til å sy...

Jeg synes imidlertid den pakken du kjøpt var veldig smart så det må jeg vel også forsøke.

Lykke til jeg følger med.

Anonym sa...

Dette klarer du fint ålage denne fine jule engelen.
Lykke til ..
Tilda ting er finejeg har kjøpte noen juleting som jeg skal lage utover høsten.
Nydlig solnedgang her i kveld.
Klem ;=)

Anonym sa...

Hallo der...så flott Elin!Dette får du til...du trenger tid og tålmodighet. Tone Finnanger skriver også at en ikke skal tro at den første engelen skal bli perfekt...en lærer hele veien...jeg trodde ikke jeg skulle få til å sy slike. Sov ikke første natten etter at jeg fikk til den første. Nå gleder jeg meg til de nye englene som kommer...Koselig arbeid når høsten kommer. Og husk, du kan alltids spørre om du skulle lurer på noe...har mange triks jeg vet du. Klem

Anonym sa...

Hvis Karna sin juleengel ble mislykket...ja da kommer jeg ALDRI til å sy sånne Tilda figurer! De er liksom så tynne i beina syns jeg, kan ikke skjønne hvordan det går an å få de beina til å bli pene etter vrenging hvis jeg kan si det sånn...hehe...
Ja ja, jeg gleder meg til å følge dette syprosjektet ditt fra sidelinjen. Skal bli kjekt å se hvor fin engelen blir!
Jeg prøvde meg på et syprosjekt med rette sømmer rett før ferien. Tok fine bilder av stoffene og la ut på bloggen, men BOM så sto symaskinen fast, og da pakket vi alt pent sammen og sa god sommer!!
Ha en fin kveld i sol og sommervær.