fredag 17. august 2007

Endelig helg:O)



Da var helga her igjen å jeg er veldig glad for det. I går var det så mange syke på jobben at jeg sa meg villig til å jobbe hele dagen. (10 timer). Jeg har fått en ekstra hjelp til å ta min vakt i dag slik jeg har tid til å pakke, rydde og vaske huset før vi dra opp på fjellet.

På bildet ser dere at jeg har flyttet ned igjen bordet som jeg fikk av min svigermor.
Lysestager er fra søstrene Grene. Oppi planten står et lite sink hus som jeg var veldig sikker på at jeg kunne ha the lys i.
Ja da må man enten dele lyset i to eller skvise det inn gjennon det lille vinduet. he he.




Urner til porselens plantene min.
Eller rettere sakt kurver. Plast pottene er så uhamslige at de passer ikke til små urner og er for små til store. Ja, da tok jeg gi bruk disse. De er fra IKEA.




Så vil jeg vise noe av det fineste jeg har. Min Trude samling. Trude på bloggen "Hos Trude" har laget disse på bestilling.
Thilda engelen(som heter Trude) er noe av det søsteste jeg vet om. Og hjertet fikk jeg i denne uken. Hun har også sydd en flott serviett med en prinsessekrone på til meg.




Nærbilde av Trude. Flott hva?




Jeg har hentet ned hvite puter til stuen.
Den største er arvet. Den er sydd til min mor da hun var baby.
De andre var et tilbud fra en tekstilbutikk, som jeg ikke klarte å si nei til.






Så en titt på hyllen på badet. Litt nips og en lavendelkvast som jeg fikk av en person som har samme interesser som meg.
Det er så deilig å ha noen som gir deg inspirasjon i hverdagen.
Takk M!



Jeg var innom Panduro sine sider for å se på Thilda produkter. Den nye kolleksjonen har kommet.
Mye fantastisk fint og noe som ikke tiltrakk meg.
Disse figurene kunne jeg tenk å hatt i mitt hus, til jul . Liker fargene og designet.


Denne var også veldig fin.





Klippe ark får jeg aldri nok av. Bruker de hele tiden til kort, pynt og gaver. Det nye designet var også fint.
Tror det kommer til å dette inn en pakkelapp fra Panduro i løpet av høsten. På litt Thilda produkter og litt julepynt.
Må ha noe å gjøre når høsten setter inn for fullt.

Helgen er her å vi reiser på den årlige skalldyr festen til familien. Vi blir godt overr 30 stk som skal kose oss sammen i 3 dager.
Den minste er 1 uke og den elsdte er over 70. Kjempekoselig.

Snakkes på mandag.

Elin:O)

30 kommentarer:

Hulda sa...

Så mye fint du viser hjemmefra. Tilda-tingene så flotte ut, jeg liker også sånne klippeark. Gleder meg til Panduro-katalogen kommer. Det blir nok snart. Du får ha ei flott helg, og kose deg masse med familien. :)

MODERN COUNTRY sa...

God Morgen Elin :)
Ser du har kommet godt i gang med bloggingen din. Ja,jeg skulle sjekke Bloggen til Molly i går kveld for å lese resten av kommentarene men bloggen var allerede slettet! Ja, det der gikk så fort og jeg står bare igjen med masse spørsmålstegn jeg. Skjønte ikke så mye av hva alt som hadde skjedd. Mulig fordi jeg har vært mindre på nett i det siste eller at jeg ikke har besøkt de "riktige" jentene. Men men, livet går jo videre, og det gjør det for deg og heldighvis :) Det hadde jo vært veldig trist hvis du også takket farvel!!
Jeg har aldri handelt noe fra Panduro fordi jeg rett og slett ikke har kjent til den butikken før jeg kom inn i denne verdenen i slutten av Januar. Men har fått tilsendt katalog tidligere fra Danmark og da fikk jeg se at de har veldig mye både til hobby og dekorasjoner. Engelen fra Trude har jeg alltid likt og hjertet var supert. Ja, jeg er jo selv så glad i hjerter :) My fint der til Jul ja, gode ideer til å lage selv og sikkert. Så hvordan går det ellers med deg da? Alt bra med humøret og jobben? Håper du får en fin helg snuppa og at været blir bra. Her er det supert i dag selv om det ikke er så varmt, men det gjør ikke noe. Så lenge sola smiler, smiler jeg og! I morra tidlig skal vi hente et fransk bord jeg vant i budrunde på nettet, og jeg gleder meg så ille!! Endelig kan jeg begynne å føle at ting skjer på mitt kreativ rom, etter å ha ventet i mange mange måneder nå. Ha det godt Elin, varm klem ;)

Silkeline sa...

Hei på deg Elin!
Sier som Moderncountry jeg, det er godt at du er her ennå:)....
Det er alltid så hyggelig å høre fra deg, og jeg sitter å humrer for meg selv når jeg leser kommentarene du legger igjen. Du får kose deg som "sigøyner" nå da, i ny campingvogn og greier....hihi:)Er fint med en mann som kan overraske!

Det lille runde bordet i stuen din var nydelig! Passet jo så godt mellom vinduene. Tildafigurene så fine ut, litt annerledes enn før, og det er jo bare bra. Vi har litt Tildating i butikken vår, og skal på messe til uka for å ta inn nye ting. Tildadamen fra Trude er kjempesøt! Jeg sikler på en selv også...

Kos deg på skalldyrsfest med familien i helga!:) Høres artig ut.
Vi drar en tur på hytta vi:)....
Klem fra meg:)

Stina sa...

Så fint och mysugt du har det. Kramis

JULIEK sa...

Så koselig det er å titte inn til deg. Du vet jeg liker det jeg. Får alltid så masse inspirasjon jeg. Nydelig de juletingene fra Tilda. Jeg begynner så smått å komme i julemodus jeg he he. Er alltid en slik som er så tidlig. I år kan jeg jo ikke starte før i slutten av november, da jeg blir bort til da, men jeg kan drømme for det. Kos deg så masse denne helgen. Kjempestor klem fra meg : )

@afjo72 sa...

Ha en strålende helg, kos deg! :o)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så varmt og koseleg du har det hos deg. Søstrene Grene er ein koseleg butikk, eg var innom når me var i Stavanger. Me har ein tilsvarande her og, men den heiter Styvis.
Tilda produktene var skikkeleg koselege, og med det veret me har nå så kan me jo berre begynne å glede oss til jula i staden for, hehe.
Du må ha ei flott helg og kose deg saman med familien:o)

Nette sa...

Her var det som vanlig mye fint å se ja! Trude var veldig snuppete og søt hun ja:-)) Håper helgen blir knall, høres ut til å bli gøy det der!

Tussaluso sa...

Her var det mykje fint. Må rett inn å sjå på nye Tilda ting no. Kos dåke på fjellet i helga.

Lynetmor sa...

Hei, det er så fint med sånne arvede ting som puter etc. Den puten og de nye var kjempe fine :-)
Jeg liker også Tilda veldig godt, har en del klippe ark i en skuff her ja ;-)
Ønsker dg en kjempe fin helg og håper dere får kost dere masse!!

[morgrethe] sa...

Hallo Elin. Må nok skuffe deg med at det nok ikke er så innmari mye nips og naps hos meg, *ler*, det spørs om jeg får legge ut noen bilder av stua. Jeg har tenkt en del på stilen min siden jeg begynte å blogge, og venninna mi kaller stilen min Grethe-stilen. Jeg er veldig glad i det praktiske og funksjonnelle, og det preger nok huset mitt av, lite dill og dall, men bittelitt er det jo. Når det gjelder Tilda var jule-engelen helt nydelig, og Trude lager jo så mange fine Tilda-ting. Nei nå må jeg gå og vaske vindu, så jeg får opp kjøkkengardinene igjen. Tror jeg skal slå til og kaste noen døde planter i løpet av kvelden. Sånn går det uten stell.Kos deg i helga Elin, skalldyrfest hørtes både godt og trivelig ut. *misunnelig*

Kreoline sa...

Hei igjen Elin, takk for dine koselige kommentarer, du er så skjønn at. Høres ut som du skal ha en kjempekjekk helg, kos deg masse og nyt hele frihelgen, ser du har jobbet mye i det siste. Ha en riktig god tur, kjør forsiktig.
Blogges til uken, en stor klem fra meg.

Andrea sa...

ååå, du har fått ny blogg vennen. Så fint du har fått det her allerede. Du må ikke forsvinner fra bloggen! Da hadde det blitt så utrolig trist! Alltid så gøy å lese alle dine innlegg og kommentarer du gir meg, du er jo en god venn syns jeg! Så mye fint du hadde å vise her nå, du har så mange fine ting og søte ting også! Hun Trude var en søt snuppe ja, hihi. Kos dere så mye i helgen, er spent på hvordan det er der. Stooor klem snuppa!

. sa...

De nye Tilda figurene var fine.. Kanskje mam må sy seg slike til jul;)
Du får kos deg i helga!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Hei Elin.
Ojsan har det vært debatt
i bloggverden. Har ikke vært innom på en uke.
Ser at du har sletta den gamle bloggen og startet på nytt.
Bra skrevet det første innlegget.
Flotte bilder og detaljer i dette innlegget.
Ha en fin kveld og god helg ;)

Elzie sa...

Nej, vem kan låta bli att handla när det är rea. Och fina saker visade du denna gång. Gillar din Tilda väldigt mycket.
Trevlig helg.
Kram Elzie

litenIda sa...

Hei!

Jeg var innom og kommenterte det første innlegget ditt i bloggen, men det har ikke blitt med ser jeg..
Men i allefall: gratulerer med ny blogg! Tøft gjort av deg å starte helt på nytt. Bra du ikke forsvinner herfra, synes det er trist at det har endt slik for flere i det siste.
For meg er bloggen utelukkende positiv; ser jeg eller leser noe som jeg ikke synes er interessant, ja, så går jeg bare ut derfra. Så skjønner ikke helt hvorfor folk skal legge seg så opp i hva andre ønsker å skrive om i sin personlige blogg..!

Det er, som alltid, en glede å besøke deg!
Trude-figuren din var kjempesøt! Må innrømme at jeg synes det er litt tidlig med julepynt enda da. Må vente til september..! ;)

Ønsker deg en god helg!

Anna Lisa sa...

Så masse fint du viser frem:) Lenge siden nå, men nå er eg tilbake til bloggverdenen. Håper du har det bra. Ønsker deg en god helg. Klem

Anonym sa...

Hei vennen ! Så du hadde vært innom og sett innlegget mitt med gummihansker og forklær - tenkte litt på deg nemlig da jeg fant det...., mon tro hvorfor ...hi, hi. Kos deg masse på festlig lag i helgen - det blir sikkert kjempe koselig. Skulle gjerne vært med å spist skalldyr jeg - er nemlig deg beste jeg vet !! Mmmmmmm, smatt, smatt ;o) Vi "blogges" snart igjen kjære Elin.

Anonym sa...

Visst er det deilig med helg, nyyyytes...

Kjempe fine nye Tilda produkter, venter på den nye Pandouro katalogen i disse dager, blir alltid fristet.

God helg Elin!

Anonym sa...

nydelig flotte tilda figurer... og bilder ... god helg!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei min venn!
Mange flotte bilder fra ditt flotte hjem!
Synes den puten du hadde arvet så bare så flott ut :)
Hyggelig å se og bruke slike ting også.
Jeg håper dere får en herlig tur og koser dere i godt selskap!
Ja, også at du finner de oliventreene du skulle ha tak i da!!

Stoooor klem , og god helg!

Anonym sa...

Så fint du har det:)
Har lagret bloggen din så jeg pleier titte innom deg fra tid til annen.
Hvor har du fått kjøpt de hvite prinsessekronene hen?
De var bare kanonsøte

Gjertrud

Norah sa...

Sa du slappe av...?
Det hørtes jo helt nydelig ut.
Nei, her er det altfor mye å gjøre til å kunne sette seg ned.

Neida, det er ingen som presser meg til å jobbe i helgene, jeg gjør det av egen fri vilje. Hvorfor? Jo fordi jeg ELSKER jobben min. Koser meg, det er det jeg gjør....!

Gode helgeønsker til deg og dine
Stor klem

Anonym sa...

Hej
Så fint du har skrivit om ditt bloggande, och jag tycker om dig och din blogg:)jag känner verkligen igen mig själv på många saker.
Och den där Trude är ju hel skön!
Ska minsan in på Panduro snart igen.
Ha, en trevlig helg.
/S

Helene-Årets gleder sa...

Hei, Elin:-)
Så fin "smugtitt" på Tilda-produktene.....jeg ble i julestemning her jeg satt *fnis*

Vet du hva....jeg tror jeg har et sånt bord hjemme hos mamma (et sånt som du har fått av tigermoren din (svigermoren)...:-)
MÅ ringe mamma idag:-D Ditt var så fint der det sto.
Med ønsker om en herlig og avslappende søndag.

Store klemmer fra Helene

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin sida och ett bra inlägg i början! Man måste se detta som en rolig grej/hobby - inte som ett krav eller måste! Man måste tillåta sig att inspirera andra och att inspireras! Jag gillar också panduros Tilda saker!! Blir nog några nyköp i höst... Ha det bra! Kram!

Mia sa...

Heia Elin! Vil først takke deg for koselige kommentarer i bloggen min. Alltid hyggelig å føle seg savnet... Og så leser jeg at det har skjedd saker og ting her i bloggverden mens jeg har vært borte... blogger som kommer og blogger som går... Godt å se at du fortsatt er her (selv om det meste er borte... Litt trist det også, siden vi begynte å blogge omtrent samtidig ifjor høst, du og jeg). Det har jo vært artig å følge utviklingen din som blogger fra den "spede" begynnelsen. Men det viktigste er jo at du fortsetter, og det gleder meg. Håper du har hatt en super helg med familien. Klem fra Mia

Anonym sa...

Så søte tilda ting det kommer til høsten...måtte jo innom panduro og titte litt da... og jo - her var det masse flott...
Måtte jo skjekke resultatlisten jeg da... men da har dere mange syklere i klubben, så jo mange av dere jo...
NM er jo hos dere neste år, og vi hadde sett for oss en tur på de kanter da... men så fikk vi beskjed om at UM er på Stjørdal... å da ble det jo ikke så langt for oss da... håper vi ser mange syklister fra dere neste år...

Ha en flott kveld, håper fjellturen var flott...

Solstad sa...

Grattis med ny blogg! ..alltid så koselig å titte innom deg :) Du skriver så flott og viser ossså masse fine ting. Jeg blir alltid i godt humør når jeg er innom deg :D
Håper du har koset deg masse i helga!
Stor klem fra meg