mandag 20. august 2007

Oliven trær og Caming liv!



I helga fikk jeg endelig kjøpt mine oliven trær som jeg har hatt så lyst på lenge. Tenk å bli så glade for et par kunstige blomster... he he.
Kom hjem så sent i går at det akkurat var tid til å dyppe prinsessa i syrebad( etter en hel helg i gjørmen på firhjulere, cross mopeder,kos med hunder,skalldyr og grilling.) Skolen begynner i dag og vi kunne ikke møte opp første dag og lukte bensin og reker!

Siden vi snart skal bygge så har vi kjøpt oss en camping vogn til å ha der oppe som vi kan bo i mens vi bygger.
Min søster har riktig nok sakt at vi kan bo der, men jeg har sakt nei.
Vi trenger ikke å innvadere deres hus hver helg mens vi bygger. Jeg trodde aldri i mitt voksne liv at jeg kom til å kjøpe en Camping vogn!
Siden jeg har vært så heldig å være en av de ungene som har vokst opp i camping vogn (16 år har satt sine spor!) sommer som vinter, hadde aldeles ingen planer om dette!(aldri mer sa jeg) Men når jeg tenker meg om er det en ufattlig god ide.



Konteineren som vi har begynt å kalle den er ikke ny, og ikke fin. Den har god plass og vi har fortelt til den.
Så til helgen igjen reiser vi opp og fyller den med alt mulig stæsj.
Passer meg utmerket!
Jeg kan bli kvitt noe av de tingene som jeg ikke trenger her hjemme og har alt for mye av!

Dette ble ikke så langt innlegg men jeg kommer sterkere tilbake senere i uken.
Jeg vil ønske alle dere som har barn lykke til med vekking om morgenene og matpakkesmøring!

Elin:O)

22 kommentarer:

Hulda sa...

Hei!
Er tidlig opp jeg også i dag, vi har planlegging på skolen jeg jobber, i dag og i morgen. Onsdag begynner skolen her. Så fine Oliventrær du har kjøpt.Er de fra Kremmerhuset? Så de hadde slike der. De ser veldig naturtro ut. Kos deg i dag. :) mårraklem fra Hulda.

Anonym sa...

Lurt med en campingvogn når en bygger hytte, så slipper dere å ta hensyn til andre enn dere selv, skjønner dere godt jeg!

Slike oliventre er grønt innslag her hos meg også, de klarer jeg nemlig ikke å ta livet av, ha ha ha

Anonym sa...

lurt med campingvogn der dere skal bygge hytta! Flotte trær du har kjøpt! Lykke til med første skoledag! og ha en fin uke!

@afjo72 sa...

Hehe, syrebad til prinsessa - høres ut til å ha vært litt av en helg dette! :o)

Fine "oliventrær" du har kjøpt deg. Hadde ikke sett at de var kunstige om ikke du sa det. Vil ha jeg også... :o)

Ønsker deg en super dag, og håper at morgenrituale og nistesmøring er under kontroll i dag!!

Anonym sa...

Så mye fin inspirasjon det var her :O) Kjempefine trær, og så fint at de ikke kan dø!

Vangen sa...

Kunstige blomster liker vi! de holder seg like fine selv om en ikke har grønne fingre. En kompis av meg vannet sine i ett år,
helt til mora fant det ut og sa de ikke var ekte..hehe
kos deg på campingtur!;)

Anonym sa...

Jeg har aldrig prøvet det, men kunne godt tænke mig at prøve at bo i en campingvogn. Jeg elsker at gå på udstillinger med campingvogne - tænk hvor praktisk man kan indrette sig på en lille plads - det er da forrygende

Anonym sa...

Grattis med campingvogn:)) Har hatt noen ferier i slike, da jeg var LITEN;)
PSSST! Trenger din hjelp;)

Anonym sa...

Du må lese velkomst innlegget mitt;) Tusen takk for raskt svar...hehe:))

Anonym sa...

DU ER BARE SÅÅÅÅÅ VITTIG...HAHAHAHA:)))

min sin lille tue sa...

Hei og lykke til med camping og bygging:) Jeg skjønner at du sa aldri mer, men smart ide når man skal bygge:)
Regner med at det kommer bilder etterhvert.
Ha ei fin uke, nå skal jeg smøre matpakker:)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Elin!

Ja, så dt er i gang med skole og morratrøtte tryner ja, hehe..hjemme pleide vi og smøre selv ettersom vi var veeeeldig mange. Ellers måtte vel mamma stått opp fire om morran for å bli ferdig :) Så deilig med nytt hytteprosjekt! Å, det er livet vettu, ja jeg mener hytteliv er kos :) Har hatt mange flotte turer med venner. Henting av vann i brønn og fyring i ovn i stue og kjøkken. Ja, men det er jo litt av sjarmen da, sånn uten dusj,tv og innlagt vann. Joda, jeg tok meg en pause på 10 dager fra bloggen, noe lengre enn du sa. Bare satt inn et bilde sånn fort mellom gjøremåla. Tenkte jeg skulle ta det litt penere fremover for jeg har enda mye å gjøre. Men har vel enda mer jeg vil dele med dere :) Det har blitt masse bilder etterhvert av ting som er ferdige, så det kommer vel en rekke med ferdig-prosjekt poster snart vel, hehe ;) Å, Oliventre er jo så flott og tenkte på det i forrige uke faktisk å kjøpe et, men så forsvant pengene til noe annet. Ja, du vet vel hvor fort man blir avledet? Jeg eier jo ikke grønne fingre så en uekte en som du har ville vel vært praktisk, hihi..kan ikke se det da!Koselig :)
Du får ha en fin kveld og uke snuppa! Klemmer

Lynetmor sa...

Hei, gratulerer med nye trær og ny campingvogn :-)
Er oppvokst med vogn jeg også, og jeg ønsker meg en nå. Hadde vært så praktisk på tur he, he.
Håper det gikk bra med prinsessa på skolen i dag.
Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Takk så mye... Merker at skolen er i gang igjen, men jeg har heldigvis fire greie barn som vekker seg selv og lager nistemat på egenhånd. De er veldig godt oppdradd av sin far, som har hatt dette som et mål over lang tid,hehe! Gratulerer med flotte oliventrær, de så veldig ekte ut! Må jo også ønske lykke til med den spennende byggeperioden som dere skal i gang med. Campingvogn høres jo genialt ut...

Dans på roser... sa...

Heia du =)
Er så enig med deg når du skriver angående debatten som har gått. Dette gjør vi frivillig! I det formatet vi syns passer oss personlig. Fint skrevet, Elin! Lykke til med bygginga. Vi sees.

JULIEK sa...

Ha ha ja det er jo sånn, at man som ung ikke riktig var fornøyd med dette. Vi dro mye på teltturer vi. og jeg var så lei. Nå kan jeg tenke meg det igjen, det er jo en viss sjarm over det : )

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med campingvogn,stilig:o)
Det høyrest ut som prinsessa har kost seg i helga, men syrebad var nå litt drastisk syns eg, hehe...
Fine oliventrer, sånn har eg og sett på, men kjøpte eg, nei da.
Ha ei finfin veke med vekking og matpakke.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hehehehe, sorry at jeg ler litt! Ikke for det , det er jo en god ide, men jeg ser jo ditt snitt til å innrede enda et sted:)
Hva er det den serien på Nrk hette, Camingliv , tjihi!!!
Ja, ja, heheh, nei ok, det er sent nå, og jeg er overtdadig trøtt!
soooooory tullete innlegg , men jeg er helt på trynet trøyt, kan ik skjønne hva jeg gjør foran pc nå i det hele tatt!
Men syrebad , haha, stakkars barn!
natta natta,

Anniche ♥ Annas Rom sa...

som i Campingliv, det var det jeg prøøøøøvde å sei !
NEI HERREGOD , NATTA

Anonym sa...

Tack för så fina kommentarer i min blogg!
Campingliv är kul, vi campade varje sommar när jag var liten och jag älskade det!
Ha en fin dag!
Klem Bodil.

Hulda sa...

god morgen, Elin! Jeg skjønner også hvem Lilly er nå, hadde ikke lest det første innlegget hennes, men da jeg gjorde det, forstod jeg. hehe.. ;)

Silkeline sa...

Hei Elin!
Grattis med oliventrær...de er flotte selv om de er i plast:) Har sånne selv, og de krever jo ikke så mye stakkars:)
Så spennende med hyttebygging! Greit å ha "konteinere" som base da tenker jeg:)...
Ha en superduper tirsdag!