fredag 24. august 2007

Endelig fredag:O)




Egentlig begynte helgen min onskdag kl. 15.30, men det er liksom på fredagen det virkelig er helg.
Jeg har ryddet og vasket her hjemme, slik alt er klart til hundevakten skal komme.
Etter sist helg på fjelle klarte Dina på en eller annen merkelig måte å slite av nesten alt skinnet på forlabbene sine.
Så denne helgen må hun være hjemme med mormor og morfar.




Må jo prøve å sy alt i Thildas hus (på kortest mulig tid)
Så nå har jeg prøvd meg på hjerter. Enten er alt i denne boken veldig lett eller så har jeg et talent jeg ikke visste om at jeg hadde, for dette er ganske lett. he he.
Thulda nr. 2 er ganske bra, mangler fortsatt hår men har bestilt det på Panduro.
Hjertene er fantastisk lette å få til. Det tar 10 mnutter.
Trodde aldri at jeg skulle gjøre noe slik, da jeg hadde som nyttårs forsett å lære å sy på maskinen.

Å Trude, jeg har funnet ut hvordan man syr mamelukkene.
Det var jo idiotsikkert bare man vet hvilken vei buksen skal være. he he.

Dette hjertet passet så fint inni kransen på døren vår.




Har gjordt klar noe håndarbeid som jeg kan kose meg med i helgen. Skal stappe og montere denne bamsen.
Ser at det kan bli vel mye prikker, men denne er bare en prøve.

Bestilte stoff på panduro sine hjemmesider i går.
Det har kommet masse flott. Kan liksom ikke vente med å prøve alt. Gleder meg.

Alle sammen må ha en super helg. Kos dere å nyt livet.

Elin:O)

25 kommentarer:

Trude sa...

Her går det unna (",)En kan faktisk bli litt hektet på disse Tilda bøkene også. Sender deg en mail ang godnattenglene...

Anonym sa...

Det er spændende at følge dit "Tilde-projekt" - det er meget sødt og kært....

Andrea sa...

Du har virkelig blitt en reser på symaskinen nå ja! Dette ser jo veldig bra ut, så mye fint du lager og fort går det også! Lenge siden jeg har hørt fra deg nå, alt går bra? Kjempe fine Tilda ting du lager vertfall, du er så flink! Ønsker deg en kjempe fin helg. Stor klem

Nette sa...

Jeg har prøvd en ting i fra den boka (vesken) og skjønte ingenting...jeg vet ikke om det andre er no lett, jeg tror rett og slett du har talent for å sy Tilda:-D
Ønsker deg en fortsatt fin helg!

karu sa...

så flik du har vært. den kransen ble jeg veldig misunelig på. den ser nesten ut til å passe bedre på døra mi. he he... kos deg og ha en super deilig helg

Lynetmor sa...

Skal si du virkelig har kommet i gang med sying! Så morro da. Det hjertet ble jo kjempe fint.
Ønsker deg en kjempe fin helg :-)

Anonym sa...

Du verden...imponerende. Snart åpner du egen butikk, og da vil jeg kjøpe hjertene...hehe! Det er virkelig rart, det en av oss syns er utrolig vanskelig, går som en lek for nestemann...SÅ FLOTT.Kjekt at du får det til. Jeg er på bedringens vei, har fått noen gode ideer til skapet mitt etter å ha tittet innom Karna sin blogg og sett bildene fra Mollys Heaven, inspirerende. Tenkte kanskje jeg skulle se meg omkring etter årets første loppemarket også...mannen min får helt panikk når jeg begynner med dette. IKKE MERE ROT INN panikken lyser i øynene på ham, men herlighet...jeg har jo et helt skap jeg skal fylle...hehe. Kos deg i helgen, ikke slit dere helt ut!!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Vennen!
Skal si du har fått fart på symaskinen, og det er vel på sin rett og gratulere deg. Ja GRATTIS!!
Ja, for nå kan jo du sy og!! :)
Dukkene dine ble jo fabelaktig så dette her går bra fremover vettu :) Jeg må si det tar deg mye kortere tid å lage hjerter for jeg sitter med ett hjerte i 20 min. Ja, det er fyllinga som tar tid. Ja, jeg er jo perfeksjonist og vil at alt skal se jevnt ut, hihi..Har sydd endel hjerter i det siste jeg og, bilder kommer snart. Ja, denne helgen er syledig for meg, nå skal vi ut på tur. Tenkte vi skulle se etter loppis og kanskje besøke en dyrehage. Vi får se. Kanskje er det bedre å ta seg en tur til sjøen nå som det er så varmt. Ja, vi har fått ett par veldig varme dager her og var gjennomvåt etter sykleturen i dag. Skal bli spennendes å se hva du vil få til noe mer fremover, artig!! Ha en flott helg Elin og kos deg masse, klemmer fra Aina (",)

Nina sa...

Så morro å lære seg å sy da!! Å, du er virkelig ordentlig flink! Kos deg med mere sying i helga og riktig god helg!!:) klem

Anonym sa...

Det må jeg si...du er jo bare et sånn multitalent selv om en Tilda ble Thulda....hahaha, jeg må jo bare le, du er så morsom, men jeg må si at den innsatsen og resultatet er evigheter foran hva jeg hadde klart!!!! Her er det natt, når det gjelder søm;) Men hjertet ble jo lekkert da, og så fint inni kransen:)) GOOOOOOOOOOOD HELG!

Hulda sa...

Så stilig det ble med det hjertet på kransen ute. :) Du må ha ei god helg og kose deg med håndarbeidet!

Anonym sa...

Skal si du har startet storproduksjon av Tilda figurer...he,he....Kjempe koselige figurer og ting hun viser i bøkene sine, så en får jo lyst på ALT. Ser at det kommer en ny Tilda bok i Oktober, med jul....det liker vi!!

Ha en kjempe fin helg!

Helene-Årets gleder sa...

Heia, Elin:-)

Så fine ting du lager.Jeg skal pusse opp toalettet i 1 etg. i helgen, men får jeg tid skal jeg jammen meg lage noen hjerter i kveld.Ble så inspirert når jeg så det du hadde laget:-)
Gleder meg til å se hvordan bamsen din blir ferdig stappa.

Kos deg masse i helga, Elin.
Vi tittes når du er hjemme fra hytta.Blir sikkert kjempe-fint ( gleder meg til å se bilder)
NM i motorkross passer super-bra for ei sprek dame;-)

Ha det så bra så lenge.

:-)klem Helene

JULIEK sa...

Er de virkelig så lette å lage disse hjertene? Har så lyst å prøve selv jeg. Skal begynne å sy litt til vinteren når jeg er tilbake igjen. Står disse hjertene i siste tilda bok eller den forrige ?

Anonym sa...

så gøy da nåe man får til noe nytt! Ser flott ut den tilda dukken du har laget! spennende! kanskje jeg må prøve noe sånt selv i løpet av vinteren! Ha en flott helg i campingvognen!

Anonym sa...

10 min?? Hihi, jeg får legge meg i hardtrening, men jeg tror sjansen er liten for at jeg noen gang tar deg igjen der. ;-)
Kransen med hjertet ble kjempefin!

Kos deg med alle prosjektene, og ha en super helg!
Klem:-)

Tussaluso sa...

Hei. Masse fint i Tilda bøkene ja. Hjertet inni kransen var ein fin idê. Kjempefint.

Silkeline sa...

Huff....stakkars Dina. Høres jo ikke noe godt ut:(.....
Men du, du er jo en skikkelig reser foran symaskinen! For en produksjon....det går jo så det griner dette...hihi:) Så morsomt da Elin! Skikkelig flott blir det også....:)Jeg synes det ser ut som om bamsen kler prikker jeg...den blir nok kjempesøt når den har fått litt "kjøtt" på kroppen:))
Ha en super helg på hytta.

Anna Lisa sa...

Så flink du er å sy:) Håper du får en kjempe fin helg videre.Klem

Anonym sa...

Så flotte ting du har sydd, det er jo flott...
Det er jo så masse flott i den Tilda-boken attdet... skulle gjerne sydd alt...
Blir spennende å se hva du syr framover...
Bamsen blir nok kjempesøt...

Ha en flott kveld...

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej, så vackert du har dekorerat dörren din!! Och mysiga bilder fr ditt hem som vanligt, sån stämning... Ha en fortsatt skön helg önskar Mari.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

I alle dager , er det ikke supersyerksen !!!
Kan fortelle deg at du har talent!
Jeg hadde nok ikke klart å sy en søm engang!
Kos deg med prosjektene , det er godt med hobby!
Jeg har vært i Oslo i helgen , på messe! Masse flott :)

Klem

Merete sa...

Så flink du er å sy, Elin!! Tildafigurane er kjempefine! Gler meg til å sjå kva meir du tryllar fram.. Ha ei flott veka!

Anonym sa...

Söta saker var det här igen:0)
Hoppas du haft en trevlig helg
/S

Eva Agnes sa...

Elin, nu måste jag säga att du är jätteflink med symaskinen. Helfina hjärtan, nallar och Tildor.
Skulle vilja göra dockor själv. Men jag tror inte att jag kan sy kläder till dem. Kanske ska jag försöka i alla fall.
Kramar Eva Agnes