onsdag 22. august 2007

God morgen alle sammen:O)




Her i morgentimene ser det slik ut på mitt kjøkken. Hva som er grunnen?
Thilda dukken. Jeg kaster alt rundt meg og ting flyter.
Men alt er nødvendigheter. Det ble for varmt...av med genseren, Cola zero for å holde meg vårken, slik jeg ikke sovner mens jeg syr, En skolekjeks itilfelle akutt mat behov osv. he he.





Og kjøkkenbordet ser likedan ut! Her er alt fra gårsdagens post til bokbind( måtte jo legge det på samtidig som jeg skulle sy) og her er den nymoderne symaskinen min fra 1970. Arvet av min stefar!



Er langt fra ferdig men har kommet et stykke. Tulda heter hun, i fare for at hun Tone ett eller annet som har designet dem skal få hetta når hun ser denne. Dette må jo kalles en prøvedukke. Hun kikker misstenksom til høyre hele tiden, føttene får dere ikke se for maskinen begynte å tulle i går når jeg sydde dem, så de måtte jeg til med nål og tråd på.De hadde sendt med altfor lite hår i pakken, osv, osv.....Men Nå har jeg funnet ut hvordan man gjør det.
Første triks er nok å bruke lin ,slik som trude gjør.
Det er mer robust en dette bomullet som er med i pakken.
Så det skal jeg neste gang.
Et annet triks er å legge inn mellomvatten i vingene før man syr vingene sammen(øh.......!) Der for har Thulda fått blomstrete vinger som ikke er brodert enda.
Mamelukkene kommer også til å bli blomstrete men den historien er sååååå lang at den gidder jeg ikke å fortelle. he he.

Elin:O)

28 kommentarer:

@afjo72 sa...

Wow - er utrolig imponert jeg! Hvis du ikke har sydd noe særlig før - hvilket jeg tolker deg til... - så er jo dette knallbra!! Hadde aldri jeg klart!! Men jeg kjenner at det rykker i symaskinfoten hver gang jeg ser slike innlegg da...hehe...

Artig å ha arvet symaskin fra stefar da!! :o)

Ha en super dag Elin!!

Haust sa...

Hihi, eg smiler for meg sjølv her eg sit, du skildrar saumprosessen på ein slik artig måte! :)

Tulda er jo kjempeskjønn!!! Eg kjenner at eg vert litt inspirert! Berre så sørgeleg at symaskina mi er på service...

Ha ein herleg onsdag!

Anonym sa...

Jøss, måtte tidlig opp og inn til deg og se...regnet med at du satt oppe å sydde ja...hi hi. Jeg er kjempeimponert!Synes hun ser flott ut!Og du har jo fått til mye på veldig kort tid. Du kan være stolt av deg selv. Nå er det bare å hive seg på neste, så har du en liten familie snart. Har begynt å sy endel i røde klær her, så kan de sitte klare til jul. ...så du forresten alle de fine Tildastoffene som har kommet inn? Vi høres snart! Klem

Anonym sa...

Den var kjempefin Elin!
Her går det i maling og atter maling, nå er det ute som står for tur siden finværet endelig har kommet hehe
Og når jeg er ferdig med dette huset og det er klart for salg, er det klart for maling i nyehuset, men det blir gøy da:)
Har vært uten internett i 2 dager! og det var aldeles krise både for meg og mannen hehe
Kos deg videre med syingen , du er dyktig:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

hahahahaha, du er så morsom !
ser virkelig deg for meg i de tidlige morgentimer med dette prosjketet !
Men wow, det må jeg si!
Fu har helt klart et talent! Uten tvil:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Det skulle virkelig være fru, og ike "fu" ,hehe-kremt !

Virre sa...

Hun godeste Tulda ble jo så søt. Er så imponert over hva du har sydd altså. Leeeeenge til jeg skal prøve meg på noe slikt iallefall. Rett fram søm går greit, utover det tror jeg vi lar være å være prøve også...

Ha en fortreffelig dag :)

Gunhild sa...

Alt i gang med den!! Hjelp, min ligger fortsatt i skapet. Men nå fikk jeg veldig lyst. Så flott at du kommmer med forslag til utførelsen. De rådene skal jeg virkelig ta til meg. Og det blir jo bare stilig og gjør den mer personlig, når du bruker noen andre stoffer enn de som følger med pakken. Ja du må ha en god dag!! Jeg vurderer om jeg skal begynne å male sittebenken på kjøkkenet i dag. Den er syrebeisa furu og skal bli hvit.

Anonym sa...

Ja du kan virkelig få det til syns jeg.. Det er jo fantastisk at du har fått det til! Kjempebra..en høyrevridd Thulda er virkelig bedre enn ikke noen Thulda.
Må jo bare si at jeg er imponert over hvilket tidspunkt du legger inn hilsen på bloggen min på, hehe. FOR en morgenfugl du er, med eller uten cola zero, veldig veldig imponerende, du står liksom opp rett etter at jeg har gått til sengs...hehe!!! Gleder meg til å se både føtter og fjeset helt på nært hold! DU ER FLINK!!!

Interiørhuset sa...

wow så flink du er elin! Den ser jo kjempe flott ut=)

Det er vel slik at man lærer seg sine egne teknikker etter hvert. SYns du har vært flink jeg.

At det blir litt rotete mens man driver på er jo naturlig.

Anonym sa...

Hehe, artig beskrivelse. Kjenner meg igjen i å sitte og knote med en symaskin fra 70 tallet, men der stopper alle likheter... Mens jeg er fornøyd når jeg klarer å få til noen vindskeive hjerter, eller en pose som faktisk ligner på en pose, så tryller du fram denne nydelige engelen!
Du har talent, det er det ingen tvil om. :-)

Kos deg masse med syingen, gleder meg til mere inspirasjon fra deg!

Klem fra meg:-)

Nette sa...

Ahahaha,kreativt kaos!Tulda ser så fin ut at, bare sjarmerende at hun ser litt til siden, gir henne personlighet det vettu!

Mia sa...

Nei men, såååå søt hun Tulda er da!!! Og sååå flink er du, Elin, som har gitt henne liv (huh, det høres nesten for åndelig ut...) Bra jobbet! Jeg har all respekt for dere som får til disse søte små figurene, er redd for at rette sømmer (les patchwork...) passer bedre for meg.

Hulda sa...

Det ser jo ut til at dukken blir fin, Elin. Også heter hun jo nesten Hulda, hehehe.. ;)

:) sa...

Det er så utrolig komisk, for jeg kjenner ei Elin født i -76, og du skriver på nøyaktig lik måte som henne! Jeg ser for meg henne når jeg leser innleggene dine. Hehe :o) Også har du helt like smileyser - sånne med stoooOOor nese :O)

Måtte bare flire - litt av det og litt av måten du beskriver syprossessen på ... Hehe ;) Godt vi er flere som ikke helt er venn med den maskina...!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, tar bara en snabb bloggrunda i kväll så jag får läsa sedan vad du skriver, mysigt såg det ut i alla fall!! och hade du sytt den lilla dockan?! Imponerad! : ) Mari.

Anne sa...

Synes du er kjempeflink jeg. Lekker ble den.

Ser ofgså at du er som kvinner flest, klarer flere ting på en gang...

Lynetmor sa...

Hei, synes Tulda ble kjempe fin jeg :-)
Blir litt inspirert her nå. Fikk panduro katalogen i går. Tror nok kanskje jeg også blir å prøve meg på noen sånne.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld .

Silkeline sa...

Så flink du er Elin:) Tulda...*hihi*...blir helt superfin!

Kjenner veeeeldig igjen det med rot ja. Når jeg syr, eller driver med noe annet, blir jeg helt oppslukt av det jeg driver med at jeg ikke enser hvordan det ser ut rundt meg. Kjenner også igjen det med Cola, kjeks, og gjerne litt sjokolade....man må jo ordne seg her i verden:)))

Jeg må nok prøve meg på en engel jeg også nå, jeg har jo boka. Takk for inspirasjonen Elin, og ha en fin sykveld:)Flott å ha blitt kjent med Tulda...:)))

Bestefars Verksted. sa...

Så flink og dyktig du er !! Og så har du sånn "hæli" humor,at man må virkelig le.....tror jammen du har det ganske moro der du sitter....skulle gjerne sittet sammen med deg en stund,kunne blitt riktig festlig,selv om vi har "bare" cola zero,i glasset.....hihi....kos deg da :)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så flink du er Elin, eg er kjempeimponert.
Det kallast kreativt rot det du omgir deg med.
Gler meg til å sjå ei ferdig Tulda:o)
Ha ein fin kveld.

Anonym sa...

Du må ikke være så streng mot deg selv, var jo kjempe skjønn med blomstrete vinger!!!! Flott jobbet, jeg kan skrive under på at disse dukkene ikke er lette å få til!!!!

Anonym sa...

tulda er jo kjempe fin! Dette klarer du fint jo! litt rot må en ha når en skal sy! Lykke til videre med prosjektet!

På min gatan i stan sa...

Va fint!!! Inte illa att kunna sy så fint! :-)

Kram Martina!

Anonym sa...

He,he... jo du - skal en sy MÅ en sy NÅ... om det er natt eller dag, spiller det ingen rolle...
Tilda-engelen din ble fin... blir nok flere nå...

Ha en flott kveld...

Solstad sa...

Jøss, så flink du er da!! Tulda ble kjempefin :) Jeg synes du er tøff som prøver deg på ei slik ei hvis du ikke har sydd noe særlig før......imponert ? JA! ...jeg tor jeg holder meg til å sy lavendelposer ei stund til ...litt pyse jeg ;)
Klem.

Line sa...

Den ble helt skjønn!! så flink du er :)

Brunkullan sa...

Vilken fin blogg du har!
Tittar in här genom en länk från lily of the valley.
Återkommer gärna:-)

Susanne