søndag 9. mars 2008

Søndag kveld:O)



Helga har vært koselig og mettende...et selskap går ikke upåvirket hen i vår familie...min søster smurte hele 90 smørbrød å serverte 3 kaker til 15 mennesker.
Det var kun 4 skiver igjen.
I dag tidlig ble det sjokoladekake til frokost til alles begeistring!
Er man på tur så er man på tur!

Jeg fikk kjøpt mange flotte ting på fredag.
Lyseblå lin, blå stripete stoff, lyst stoff med lyse prikker og hvitt med rosa prikker. Sy tråd, tresko, maling og masse masse mer.

Jeg har allerede brukt linstoffet til en heks som jeg sydde til min søsters bursdag.




Var innom IKEA en liten tur og der hadde de store Hyasinter til kun 19,- Slike måtte selfølgelig bli med hjem nå til påske.




På kremmerhuset fant jeg dette rede med ferdigmalte små egg i. Dette lyser opp på bordet nå til påske.
Vi blir hjemme for å slappe av første del av påska mens vi reiser til fjells andre del.
Deilig med noen rolige dager her hjemme bare oss tre.



En slik heks sydde jeg til min søster og nå har jeg begynt å sy en slik til meg selv. Jeg skal også sy opp noen kropper til gjess som skal selges oppe på lokalbutikken på fjellet.

Jeg har også et par bestillinger som ligger på vent. Skal bli godt å få dem ut av verden.



Har vært inne på Mollys blogg i dag. Er så enig med deg vennen.

I SUPPORT MY MOLLY`S HEAVEN

Ønsker alle en fantastisk kveld.
Mange klemmer fra Elin:O)

25 kommentarer:

Hulda sa...

Så mye fint stoff, blonder og diverse, du har fått tak i. :) Jeg har også endel bestillinger som skulle vært gjort, men tar litt tid med disse løperne som jeg syr nå, så folk må bare vente. . Vi får kanskje se bilde av Heksa? Jeg har også den boka du viser bilder fra, har sydd et lam fra den.

Anita sa...

Nydelige og vårrlige stoff! Liker de heksene kjempegodt! Har en som henger på syrommet mitt! Selv har jeg sydd en gutte kanin idag, men får ikke til å laste opp bilder, så nytt innlegg får vente til i morgen! Ser ut som dere har hatt en flott helg! klem

Kreoline sa...

Velkommem hjem, håper du har kost deg på fjellet i helga. Skal si du har "snopt" masse blonder og tøy, her blir det mye kosesying fremover ser jeg. Nå må eg se å få rævva i gir å kjøpa nogen løkblomster eg og, det e jo så fint og dekorativt. Te helgå e det påske, då ska eg slappa av i 2,5 uker, herligt, ska nyda kvert sekund. Ha ei flotte uga Elin, kos deg masse, knib fra Mona.

Mummimamma sa...

Høres ut som om du har hatt en flott helg.
Og gode og mette ble dere også, går jeg ut i fra, hihi

Så stilige hekser!
Du er jo bare å kreativ.

Jeg mottok en flott pakke fra Veslehuset på fredag, flott skilt, og det kommer et bloggeinnlegg om dem etterhvert.

Ha en fortsatt fin søndag!

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine varer du har fått. Har mottatt skiltet og det er kjempe fint :-)
Ønsker deg en fin uke.

Tussaluso sa...

Høyrest godt ut med sjokoladekake til frukost og. Så masse fint du syr. Ser ut som om det er veldig masse fint i den nye Tilda boka.
Ha ein fin søndags kveld.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei:)
Det høyrest ut som du har kosa deg masse i helga.
Så vårlege og fine stoff og blonder du har handla deg, dei får nok bein å gå på ganske snart, om eg kjenner deg rett:)
Heksa ser supersøt ut, og du viser vel bilete av den du har sydd???
Ha ei kreativ og fin veke Elin:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei igjen.
Klart du kan kopiere diktet.
Eg har sjølv funnet det på nettet:)
:)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så mye fine stoffer, og blonder!
Her blir det produksjon ser jeg;)
Min helg må ha vært den lateste på evigheter...
Har gjort ferdig en strikke jakke da, som har ligget lenge på vent, og min gode venninde blir nok glad for endelig å få sin "kose-jakke":)
Så har jeg jo en del andre uferdige prosjekter...
Hærlig den nye bysten din var! har vært på jekt etter en sånn lenge. Jeg har faktisk en byste, men det er ikke en sånn fin en, den er sånn du måler inn og ut etter hva størrelse man skal ha. Mere en sy-byste som ikke står til pynt akkurat.
Ha en super ny uke! nå går det fort til påske ja:)
Klem fra chatrine:)

Verkstedet sa...

oij så mye fin, elin!!! ndelige stoffer, og det redet frister sånn!!!!! høres ut som en fantastisk helg, ihvertfall for gjestene:)
leste hos molly, ikke bra!!!! synes bloggverden har vært fantastik meddelsom på forklaringer, oppskrifter og tips, tenker også spesielt på deg her. emn rene kopiereingen er å gå for langt. at vi vil ha lik blomsterpotte og flere liker ogsyr tilda er noe annet. tom stoffer kan bli ganske så lik, mange som liker prikker, striper og sarte farger her inne. derfor lurt med agnes produktene dien, lurt å finne noe som er sitt. men når vi bruker nettet kan noen ta alle ideene også, håper ingen plutselig lager helt like smykker, må innrømme det, men ser alt nå på denen tiden at vi ikke er alene om ideen om unik tekst. får håpe at folk fortsette å la seg sjarmere av det håndlagete preget og formene. jeg vet at akkurat disse er våre, men alle har vi liksom hatt et navnehjerte og plate, så håper det er utformingen i kraftig sølv med de bokstavene som likevel gjør de annerledes. kanskej man må vurdere å ta patent på det man lager..???;)
men som sagt- jeg elsker dette gi og ta og dele prinsippet som så mange av oss har med hverandre!!!!
( men var visste ikke det som gjaldt i molly saken da, de hadde vel bare tatt og langt fra delt noe...!!!! og det gjaldt jo stpre saker også!!)
ha en superduper uke!!!
klem

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men såå fint du påskpyntat ju!!!!

säöta ninisdockor med!!!

Säljer du...isåfall, vad kostar dem??Söt påskpresent ju!!



Önskar er en härlig vecka!
~~♥ Milliskramar ♥~~

Elaine sa...

Så härligt inspirerande bilden med tyg och spetsar ser ut.
Jag hittade en affär som hade massa olika spetsar, i helgen. Ska snarast göra ett återbesök och fylla på lagret. Har en pute som väntar på att få den sista finishen......
Ha en fin start på den nya veckan!
Klem!

faster atta sa...

Men hallå i stugan! Du ser ut att ha fyndat rejält!!! Är så nyfiken på häxan du sytt!

Grip dagen sa...

Heisann!
Dumt vi ikke kunne treffes i helga...
Vi hadde det deilig! Laaaange skiturer hver dag. Vi ser ikke på været! Vi gikk hele husmorløypa i tykk tåke!
Flott hytte var det også. Det var sikkert 40 grader på gulvet i gangen og på tørkerommet. Så klær og sko tørka på et blunk.
Det var tøft å se så enormt med snø. Igår så vi til og med sola! Så idag kan jeg stolt telle flere nye fregner...
Idag setter jeg igang å male framskapet jeg kjøpte. Blir spennende. Må først ut og pusse alle delene. (ikke fullt så spennende...)
Da får jeg kaste meg over arbeidet!

Snakkes! Marit

elisabeth sa...

Jeg blir så glad hver ganger jeg kommer inn her hos deg:)) God stemning, nydelige bilder, og ikke minst inspirasjon av alt det flotte du lager!!!!
Disse figurene var jo bare superkoselig:))

I support you;)
Veslehuset er beste bevis på inspirasjon, med med et sluttresultat som bare dere kan lage:)) Deres egen vri, og med det lille ekstra!
YOU ROCK TOO:)

MODERN COUNTRY sa...

Hei syersken!

Her var det jammen meg mye flott! Deilige stoffer og blonder!! Hadde passet utmerket til mine prosjekt :) Og bysten under her var jo også super. Artig denne nye heksa..Skal si skandinaviere er glade i dukker! Ja jeg ser dem overalt. Og som du sa sist har du bestillinger i fleng, veldig moro...
Jeg selv har ikke komemt så veldig mye lengre siden sist. Det har vært for mye med studie og huset. Huset har vi holdt på med i 6 uker nå, men i helgen ble vi altså endelig ferdig. I dag blir megleren kontaktet så i kveld bærer det avsted til veksthuset for å få inn litt friske planter. Skal bli spennende å se hvor fort dette salget går! Spennende tider altså..

Du får ha en fin uke som kommer og lykke til med nye prosjekter!
Klem fra bloggevenn

Lille Trille sa...

Kjempefine stoffer og blonder, skal bli spennende å se hva du tryller frem av de :-)
Den påske-Tilda boka er sååå fin, jeg er ikke så ivrig på syfronten, men bildene kan man jo nyte fordet.
Ha en flott uke!
Klem Lille Trille

elisabeth sa...

Mail er sendt;)

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Härligt med fina tyger!
Och boken fick jag verkligen lust på att köpa:)
Ska bli fint och se vad du syr av det.
Ha, en fin kväll
/S

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Nå har jeg fått pakken fra Veslehuset! Elsket alt sammen, både god natt Tildaen, klesklypene og klypeposen samt skiltet :-)
Blir ikke siste gangen jeg bestiller noe fra dere! Jeg skal vise bilder i bloggen min når jeg får ferdig soverrommet :-)
Ha en fin kveld!

Klem fra Britt :-)

P.S Har fremdeles ikke funnet den Frisergården, har du skrevet riktig adresse i kommentaren på min blogg?

Sigurd Olav Silset sa...

Så fin påskestemning det er blitt hos deg da:) Kjekt med nye stoff og blonder også!

liven sa...

Hei!! Høres ut som du har hatt en kjekk helg:) Fine stoffer og slikt du har fått tak i . Påskeeggene så lekre ut de.
Ha en fin uke og gi meg en lyd du:O)

Tone sa...

Så mye fint "stash" du har fått tak i da! Jeg var nesten litt skuffet nå, fordi vi ikke fikk se bilde av heksa...Begynner å bli bortskjemt nå, vettu ;-) De påskereirene er så koselige, angrer på at jeg ikke kjøpte et da jeg var på kremmerhuset. Ha det så bra, klem :-)

åsemor sa...

Hei du kreative dame, har nå kost meg med de siste innleggene dine. Helga ble plutselig borte for min del, fullbooket fra fredag til søndag så det har ikke blitt noe blogging.

Nydelige de "badedamene" dine, og heksa var sjarmerende kan jeg tenke meg.

Tøffe puter du har sydd også, alt dette på no time. Her ligger det ei ferdigstrikka jakke og venter på en god dag, den kommer nok i løpet av påska tror jeg :)

Ha ei fin uke ;(

Berit T sa...

Herliglighet, her går det vilt for seg, hehe, må jo le av hele greia, for jeg kan se deg føre meg. Full fart, ikke tid å nyte sjokoladen, det må jo gå galt. Og det må ha vært vondt skulle jeg tro, og redd ble du vel også. Roe ned to hakk du så går det nok bra.

Det er noen flotte ting du har sydd, så her var det blitt påskestemning, med kaniner, gjess, reder med egg, og nydelige stoffer.

Rekner med at når du reiser på påsketur så har du amsse arbeid med deg, men det er en måte å slappe av på det også.
Alltid når jeg drar på hytta så har jeg masse hobby med meg, men ikke alltid det blir gjort noe. Greitt å ha det visst lysten skulle komme da...

Ha en fin uke iallefall!!!
klem fra BeritT