onsdag 5. mars 2008

Onsdag morning blues....



Ja, da er vi halveis i uken og snart helg for min del.
Reiser til fjells til helga sammen med familien.
Til samme fjellet reiser makkeren min med hele sin familie på ei hytte de har leid for helga.
Men hun tar med svigermor....( ja alle besteforeldrene er med- snakk om ferie he he)
Planen er å levere fra oss varer på den lokale butikken som fungerer som et supermarked i seg selv. Varene kommer opp dit til påske.
Her finnes alt fra mel, kaffe, snop til raggsokker og skrutrekkere!
Det er Knaben landhandel det!



Jeg skulle vise litt mer puter som har blitt sydd her hjemme og her er noen.
Likte virkerlig dette stoffet og da går jeg bananas!

Til sommeren er planen å male denne sengen svart. Mannen vil ha ny men da blir det rammemadrass.
Jeg vil kjøpe nye madrasser og male sengen svart og sage av fotgjærde.
Synes formen på sengen er fin.

Her vi bor går slike møbler som dette, under navnet borerigg!
Å en borerigg har alltid gjærder mener nå jeg! ha ha ha ha ha ha ha kremt...
(ikke les det der mamma)



Disse har blitt sydd til loftstua og min elskede Ektorp!

Jeg føler meg skikkelig heldig som har en slik Ektorp.
Har du prøvd å kjøpe en slik på Ikea uten ventetid er du heldig!
De har jo ALDRI inne noe av det som er fint lengre.
Ikke lin, ikke lingardiner, ikke trekk til ektorp, ikke trekk til pall osv.
Å vente tiden.....godt det tar 10 minutter å kjøre dit. Å ikke to timer.




Badedamene går en høy gang her i huset. Nå sitter jeg å øver meg på blind sying!
Det går unna og de er så kule å sy. Jeg synes at det var ikke akkurat Elin hvis jeg sydde disse slavisk etter boka så jeg måtte jo prøve meg frem med nye stoffer.
Denne ligger på veslehuset.

Der har vi forresten gratis porto på alle varer frem til påske.
Å nå er det mye varer der!





Denne her har jeg laget til gjestetoalettet vårt. Skal lage en til badet også men da i andre farger.

Nå kaller jobben ,så nå skal jeg ned å selge noen jaktdresser og fjellsko!
Ha en god dag alle sammen:O)

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :-) Førstemann idag jeg ;-) Så deiig at det snart er helg for dere! litt lengre igjen for min del men ;-) Koselig med familietur på fjellet da :-) God idee å male sengen svart! Formen er jo virkelig fin :-) Og du er produktiv som vanelig ser jeg?! ;-) Nydelige de bade Tildaene altså! De har jeg sansen for! Ser for meg tre sånne på stativ, tittene ut på fjorden fra stuevinduet på hytta ;-)Kos dere på fjellet da vennen!Og suss til vofsen! Jeg holdt på å le meg skakk når du beskrev skjønnheten i en tidligere kommentar inne hos meg ;-)

MiaMaria sa...

Hej!
Så vackra kuddar du sytt och dina badflickor är ju så vackra!

Hoppas du får det trevligt i fjällen!

Ha det så gott!

Anita sa...

Har soveromms bilder idag jeg også!! Selv om du har litt annet og da! Ha en flott laang helg! Klemmer fra Anita

Lynetmor sa...

Hei, så fine puter og bade damer som du har laget :-)
Håper du har en fin dag på jobben og får solgt mye.

My little footprints sa...

Hei!
Å så deilig å dra på en liten ferie da!! Kos deg masse ;)
De nye Tildaene du har laget var jo kjempefine! Forstår bare ikke at dere får det til! Det må være et utrolig nøysommelig arbeid og kreve stor konsentrasjon spør du meg! ;) Flink er du ;)
Ønsker deg en fortsatt fin onsdag!
Klem fra Beth

liven sa...

Fine puter du har sydd....gleder meg jeg:O) Min mann likte veldig godt det navnet du brukte på møbelet ditt. Han har lært noe nytt i dag;O) Det er det jeg sier at å blogge er veldig lærerikt
Ha en fin tur til fjells:O)

Zizzi Molde sa...

Bare timer igjen på jobb jeg og, før det er helg!! Men vi skal desverre ikke på hyttetur, her skal helgen brukes til maling om møblering av nye rom ... nå må dette ta en ende snart!
Holder med deg ang. sengen, her i huset kommer aldri en rammemadrass inn igjen, når den vi har først kommer ut!
Ha en fin helg,da, Elin!

Ingrid_blafre sa...

Jaha? Blindesying? Her har jeg et kunnskapshull, merker jeg. God fjellhelg til deg!

Lemi sa...

så flotte damer!!
ha en fin kveld!

Magdalena sa...

såååå fine puter og figurer du har laget!
Og takk for besøket på min nye blogg! klem :)

Merete sa...

flotte puter du har sydd!! enig med deg i at stoffet er kjempefint :o)
Herlege badedamer du har sydd..utruleg kule der dei står. Ha ein fin onsdagskveld!! og kos deg på hytta til helga :o)

christiane sa...

heia tante:)du e bare jille du:) verdens beste tante:) masse klemmer isak mathias å
christi

Tea Kristin sa...

Masse flott - som vanlig! :) Herlig med hyttehelg da! Gleder meg til vi også skal på hytta i påsken! :)

Grip dagen sa...

Youuhuuu...
Ja, hva mer skal jeg si? Jeg prater så ofte med deg at jeg ikke har så mange kommentarer igjen til bloggen...
Ikveld må jeg slappe av. For i morra blir det ei himla pakking! Jeg er IKKE glad i å pakke. Og når jeg skal fore 8 mennesker i flere dager - i ei utleiehytte - da er det MYE som må tas med...

(En liten kommentar KUN til deg:
Hvis det er "Marit" som henger på veggen i badedrakt, vil du be henne kutte ut å sprike slik med beina. Det er ikke særlig dannet...)
Kos deg videre med syinga di. Så sees vi på fjellet!
Hilsen kollegaen...

Aina sa...

Lo godt av den kommentaren; "ikke les dette mamma"
Ulempen av at kjentfolk leser bloggen *fnis*
Men putene ble fine og badedamene så flotte, men hva er blinde sying?
Klem!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs..tackar tackar!!!

Så härligt sovrum ni har--o söta dockor du gör!!


Snöiga hälsningar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

Berit T sa...

Du Elin, jeg hadde ikke tvilt et øyeblikk på at du kunne sy i blinde!!! For så mange flotte Tildaer du har laget nå, så kan du nok det!

Ser du hadde fått verdens beste syltetøy fra Hervik. Ver du hva, jeg har hytte der og ser rett over til fabrikken. Så her er det alltid saft og syltetøy fra de!
Ønsker deg en fin fin helg!!!
Klem.

Anonym sa...

Hihi, blindsying... Ja ja, er det noen som kunne fått til det, så er det vel deg ;) Kjempefine puter du har sydd, skjønner godt at du liker det stoffet! Ha en finfin dag :) Synnøve

Tonje sa...

de tildaene dine blir kjempe flotte=)
Tusen takk for din y\hyggelige kommentar ang mitt bestikk,er så koslig når man får tilbakemeldinger=)

Nei nå skal jeg ta meg en tur i utikken din...ha en fin kveld=)

Helene sa...

Blir helt vill når jeg ser de nye dukkene og putene dine. Heldigvis lå pakkelappen fra stoff og stil i posten i dag, så snart kan jeg også sy igjen:0)
Må bare måke en hel haug med dritt ut først. Ser ikke ut her med sagespon og greier. Minner om en slum, så i morgen skal vaskebøtta frem og det skal skures til den store gullmedaljen. Skal bli godt å få ting litt på stell igjen for nå er det helt pyton.

Hulda sa...

Tusen takk for den koselige bursdagsgaven du sendte! Fikk den i dag, og ble veldig overraska. :) Nydelig Tilda, hun sitter på en stol ved sida av Tilda-puta jeg sydde i fjor vår. :)

silje-sin sa...

Flotte bilder,og for et fint og delikat soverom! Ha en flott helg,og god tur til fjells:) klem fra silje.

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Først må jeg bare si at de er SÅ hærlige disse bade-tildaene:)
Så, når det bærer avgårde på hytta må du bare kose deg MASSE!!
Tenker "bagen" er fyllt med tilda-stoffer, og inspirasjon:)
Her i huset er det stille...gutten reiste på ferie i dag, så nå er det bare jeg og kjæresten hjemme
(i hele 3 uker)
Så da kan du jo bare tenke deg til hva jeg skal bedrive tiden min med, og det er IKKE ski-gåing...
Har en ide i "hodet" som jeg skal prøve ut;) men jeg tror det blir noe matchende til de glamorøse skoene, så det kan jo bli spennende!!;)
Så skal jeg da bare nyte dagene, i all stillhet. HAHAHA, jeg blir jo bare SÅ fort rastløs;) Så noen kafe turer kommer det til å bli, Tromsø er jo sånn en kafe by, og det er kos:)
Ha en flott tid på hytten!
Stoooor klem fra chatrine:)

Karna sa...

Venter spent på stjernestoff og stripe stoff jeg også, skal sy litt nytt til uteplassen. Så du forresten programmet i går på TV2...VIL HA DEN UTEPLASSEN, men kostet sikekert flesk.

Ha en kjempe fin helg, kos deg på fjellet!

Gamlå sa...

Hei på deg. :-) utrolig flott blogg du har. Jeg blir både glad og full av inspirasjon når jeg leser :-). Kommer garantert innom igjen.

Anonym sa...

Hi I'd like to congratulate you for such a terrific quality site!
Just thought this is a perfect way to make my first post!

Sincerely,
Edwyn Sammy
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/thanksgiving-party-supplies.html]thanksgiving Party Supplies[/url].