mandag 24. mars 2008

Hjem kjære hjem....



Det er så deilig å reise bort noen dager men det er enda bedre å komme hjem igjen...

I påsken har jeg sittet og planlagt hva som skal gjøres her hjemme fremover og jeg klør i fingrene etter å komme i gang med det.

Siden alt jeg planla måtte lagres inni hodet mitt(av mangel på datamaskin) var det en lykkelig Elin som satte foten inn i hjemmet sitt i dag.
Klar for alle de nye prosjektene.

Før påska klarte jeg iallefall å få orden på soverommet.
Både mine og mannens klær ble om hyggelig brettet og lagt på plass og vi fikk kastet sååååå mye som ikke er i bruk lengre.

Jeg fikk også flekket over noen merker i takene slik de er klare for en omgang med kosten nå når det blir bittelitt varmere i været.




Neste prosjekt er altså tak på soverom og prinsesserom.
Ikke noe særlig stort og prangende prosjekt men det må gjøres.

Etter det er det gjesterommet/ hobbyrom som skal få hvite vegger og hvitt tak.
Gjestesengen skal også få et strøk med maling og det skal sorteres og kastes.

Dette rommet skal kun inneholde seng,skap, nattbord og skrivepult.
Alt i hvitt samt noen enkle IKEA hyller til å ha kurver på.

Rommet er norda vendt så dette rommet er ganske mørkt, derfor skal jeg sy hvite liftgardiner slik at lyset ikke blir stengt ute.





Jeg er klar for våren og sommeren nå.
Jeg går å venter på pakke fra stoff og stil.
4 meter med voksduk.
Noe til spisebordet vårt, resten skal brukes på krakker som først skal males og deretter skal toppen kles med dette.
Praktiske til å bruke som ekstra stoler ute og inne.




Å i år blir det nye hagemøbler på denne fruen. Det har vi sagt i 3 år nå....at til neste år ja da kjøper vi nye....i år blir det.....endelig.

Det skal bli veldig koselig å kunne fikse til terrassen med nye fin hagemøbler,urner med blomster og dekke middagsbordet med fine tekstiler og nydelige blomster.

Jeg skal innta hver en soldags frokost på terrassen dette året.
Å det bør bli mange for jeg har bestillt fint vær dette året.
Jeg ble snytt ifjor så i år bør det bli fint her i sør.


Ønsker alle sammen en flott mandagskveld.

Masse klemmer fra Elin:O)

18 kommentarer:

Andrea sa...

Hei hei. Her var det mye lesestoff for meg nå og så mye koselig du har gjort i påaske da. Vært på hyttetur også ja, da var det nok en lykkelig Elin som kom hjem igjen til seg selv. Du har alltid nye prosjketer på gang, høres så spennende ut. Håper du hadde en fin påaske. Jeg fikk mitt knallvær på hytta, hurra! Mange varme klemmer...

Merete sa...

Godt å sjå at du har planane i orden ;o) blir nok knallfint når taka blir malt kvite..rommet vil nok virke større og "luftigare" på ein måte..
Søte små etaljar frå rommet ditt..glass med perler osv.. Nyt resten av fridagen og ha ei flott kommande arbeidsveke ;o)

MODERN COUNTRY sa...

Herlige planer Elin! Det blir nok topp å få malt, mye mer lys da.
Og terassen med nye møbler, urner og tekstiler hørtes kjempevakkert ut.
Til våren høres det jo gjerne forandringer og oppussinger til,men hvor ble det av den? Her snør det enda og gradene har krøpet nedover. Ja i går viste de innslag på tv med snø, det ble spilt julemusikk til. Ja for været minner oss mer om Jul enn vår akkurat nå.

Du får ha en fin ny uke og lykke til med nye prosjekter!
Klem Aina

Anonym sa...

Sitter å drømmer og planlegger vår prosjekter her jeg og! Fikk litt fnatt når all den snøen dalte ned igjen altså ...men våren kommer nok snart alikevel ;-) Gleder meg ti å se alt du planlegger fremover!
Klem Monica

Tone Yvonne sa...

Hei, hei.

Tusen takk for koselig bursdagshilsen på bloggen min!! Hadde en flott dag og fikk mye fint..... vi var i Valdres hele påsken, men kom hjem før køene....

Ser du har planene for våren klar ;-D Ha en fortsatt flott kveld!!

klem fra Yvonne

Ingrid_blafre sa...

Velkommen hjem fra påskeferie! Kjenner meg igjen i dette med økt tiltakslyst etter noen dager i deilig dvale. Lykke til med prosjektene!

Hulda sa...

Åja, så du skal også kle krakkene dine med voksduk på setet. ;) Det blir skikkelig fint ja. Har planer om å høre med pappa om han kan snekre et par til til meg. Også har jeg sett på en hvit kurvstol på Skeidar, gjett om jeg har lyst på den. Hadde blitt super på terrassen!! Lykke til med alle dine nye prosjekter!

Anonym sa...

Det er deilig å få rydda opp ja! Det har vi også gjort i påska! Og så er det i gang med ny diett så snart som mulig (jeg venter på en bok jeg har bestilt) ... GI mat, dag for dag. Håper jeg skal klare å gå ned de kiloene nå, åh så lei ...;) Har 3 store IKEA bokser fulle av klær som jeg ikke passer lengre, de er ikke brukt noe særlig en gang mange av de ;)
Utrolig kjedelig ...
Ønsker deg også en fin mandagskveld. Siste episode med Foyle for nå snart på tv'n og så er det jobb igjen i morgen, åh den som hadde hatt fri ei uke til. Det hadde vært deilig det :)

Zizzi Molde sa...

Planleggingen er halve gleden. Skjønner du gleder deg til nye hagemøbler, men tenk deg om... Vi kjøpte teak møbler, ikke midre enn 8 stoler, benk og 2 bord, men gurimalla.... Det krever jo mer vedlikehold enn meg selv :-))
Håper ellers alt er bra, ønsker deg en fin uke!

Olstad sa...

så fint å se alle planene jeg har også kjempe lyst på nye hagemøbler i sommer og det skal jeg bare ha. Vi har bare noe gammelt skrammel fra 70 årene... Arvegods i huset.

Ha en fin arbeidsuke

Landstil sa...

Hei Elin
Nå har vi her på Landstil endelig fått oss egen blogg.! Dere bloggere har inspirert oss lenge, dere er jo daglig innom nettbutikken vår.
Gleder oss som unger til å komme i gang. Har allerede vært innom Mollys Heaven å kommentert innlegget om all kopieringen som skjer her i bransjen; Jada , vi sliter med samme problemet her. Vet at det er en stund siden diskuskjeonen gikk, men oppdaget det først i dag på din blogg.
Kan ellers fortelle at vi åpner en ny butikk ved E 39, nede ved Shell her på Moi. Et kan jeg love, at det blir anderledes og franskinspirert, så da kan du jo stikke innom på vei til Flekkefjord. Vi skal ha egen avdeling til kundene, med plass til å sette seg ned, få noe drikke og godt lesestoff skal vi også ha. Og høy i taket. Nei, nå røper jeg litt mye. Men bra skal det bli og velkomen er du.
Håper du legger oss til, og kommer innom bloggen på besøk.
Synes det er så inspirerende å være gjest på din blogg. Din kreativitet og drivkraft inspirerer!
Klem fra Tone & Anette,Landstil

Anonym sa...

Så fine bilder, jeg har også bestilt bare finvær, så da må det jo bare bli slik...?? Ha en fin mandagskveld du også :) Synnøve

liven sa...

Heisann!! Lykke til med takmalingen!! Det blir så fint men gu så tungt det er:O)
Men så lenge arbeidslysten er der så går det bra vet du:)
Kjøpte nye hagemøbler i fjor sommer og tror jeg brukte de sånn cirka 3 ganger:( Men i år kommer sommeren til å bli helt nydelig!! Det er jeg helt sikker på!!
Så bare løp og kjøp du:O)
Ha en fin uke!!
P.S. Sender deg adressen pr. E-Mail

åsemor sa...

Det er dama si det, bare noen dager borte fra heimen så bobbler topplokket over av ideer og gjøremål :)

Har noen prosjekter på gang selv, men tør ikke å nevne noe om det før jeg er godt i gang, så flink til å utsette malearbeide jeg. Kanskje gu kommer til å inspirere meg nå når du setter i gang, kjør på !

Mummimamma sa...

Hei Elin, og velkommen hjem!
Høres ut som noen flotte planer du har lagt i påsken, gleder meg til å se resultatene.
Og nye hagemøbler er toppen. Vi kjøpte nye i fjor, to sett til og med, og jeg gleder meg sånn til å finne det frem snart.
Ha en fortsatt fin kveld, klem.

mali-mo sa...

Det er alltid godt når rotet har forsvunnet og alt er sirlig og ordentlig...så lenge det varer hehe. Ser du har prosjektene klare for tiden fremover og jeg følger spent med på rapportene om fremdriften. Du er en effektiv jente (tror jeg har sagt det før, men jeg er litt imponert vet du). Ha en fin uke!

Tonje sa...

Hei Elin!
Så fint dagens bilde var=)
Så travel tid du får dorran deg nå som du har så mange prosjekter...men så godt det er å ha noe å glede seg til.

Håper du får en flott tirsdag,så "snakkes" vi sener i uken=)

elisabeth sa...

hehe...det surret litt i toppetasjen, før jeg sovnet, og så for meg disse skjorteknappene som spratt alle veier...hahaha:)
Bråvåknet 07.00, og er også klar for ny dag;)
Her skal det pakkes til vi ser mannen med ljåen, det har vært en travel påske...juhhu!
Kos deg med bebis, her var det litt godt å sende alle mann på skolen;)
Ha en super dag!!!!
PS! Me4n du så tiden fløy;)