tirsdag 11. mars 2008

Sjokolade dag:O)



Av og til så forbløffer jeg meg selv. Jeg hadde en opplevelse i går som var ny for meg. Mange har vel opplevd at man er uheldig å drikke noe å få dette opp i nesa. Vann går greit men brus- den er verre. Man står der og på en måte unskylder seg mens brusen spruter ut av neseborene...

I går hadde jeg en annen opplevelse. Jeg stod lett henslengt og tilbake lent mot kjøkkenbenken og (på rogalansk) trøkka pops i trynet.
Jeg var så heldig å finne en pose med disse herlige sjokolade klumpene laaaaaaangt inne i skapet og siden jeg var alene hjemme så trengte jeg ikke å dele.
Å hvis jeg spiste alle trengte aldri "noen" få vite at de hadde eksistert.





For dere som ikke vet hva pops er så er det noen sjokoladeklumper med kjeks inni og et nydelig sjokoladetrekk, som smelter når man putter de inn i munnen.

De kan forveksles med sauedrit eller kanindrit og jeg vet at dette har vært utprøvd på narchspil- klarer man å se forskjell?
Vi skal ikke gå nærmere innpå det akkurat nå.

Jo, der stod jeg altså å tygde i min egen lille verden.
Plutselig satte jeg pops i halsen.
Jeg prøvde å hoste men det funket ikke.
Ikke kjente jeg popsen i halsen heller. Panikken begynte å bre seg.


Så plutselig begynte det å svi og brenne i nesa....What the f.....?
Det var ikke sånn forkjølelse sviing, men det var lik "det brenner som faen sviing" der inne.

Jeg tok tørkerullen og flerra av et papir og snøyt meg........å ut av nesa kom det jammen smelta sjokolade.
Jeg blåste en gang til og det kom enda mer.
Så nå går jeg å venter på at nesa skal fylles opp igjen med flytende smelta sjokolade slik jeg kan lage mine egne pops.

Det må nå kalles resurkulering. Eller hva?




I dag angrer jeg på at jeg ikke tok bilde av hendelsen, for dette hadde vært stilig å ha på"papiret".

Skjer det igjen så skal jeg være pokker så kjapp med kamera.

Tenk å ha sin egen sjokolade fabrikk i nesa..........sukk......



Ha en flott dag alle sammen:O)

50 kommentarer:

Lille Trille sa...

He he ... kan vel ikke si jeg misunner deg den opplevelsen ;-)
Men det blir jo en morsom historie av det, og helt enig med deg ... dette mååå jo være et Kodac-moment hi,hi.
I tillegg kommer jo spørsmålet...Hvordan i all verden havnet popsen i nesa ????? Hmm, mye man skal bryne hjernen på :-D
Ønsker deg en flott tirsdag...uten sjokolade-fabrikk i nesa hi,hi.
Klem Lille Trille

MODERN COUNTRY sa...

For en deilig haug med stoff!! Og den nye anda/gjessen?? Var så søt :)Det er like mye sying hver dag som før? Jeg har problemer med maskinen min jeg. Den vil ikke sy knappehull. Jeg har sjekket maskinen om og om igjen. Når nåla skal vende stopper den helt opp og lager bare en stor fast knute. Har du hatt problemer med dette noengang? Hmmm..

Vel, du får ha en fin dag Elin og pass på å få pusset nesen godt nå da, hihi :))

Gunhild sa...

Jeg er igrunnen glad for at du ikke hadde fotoapparatet tilgjengelig... Ville jo mye heller se disse bildene du viste her. Så mange skjønne stoffer du har.

elisabeth sa...

LER SÅ JEG SKRIKER...HAHAHAHAHAHA:))
Har du forresten tenkt på noe navn på eventuell sjoklolade/fabrikk??? ;)
Det morsomme er jo at du skriver ordrett det man tenker i en slik situasjon, og da tenker jeg, at det er det man husker fra hverdagen, OG damer i pysjamas...:)) hehe
ha en snytefri fin dag!

Nette sa...

Hihihihiiiii....så snodig:)
Kanskje du bør spise litt saktere?
Nydelig and/gås du har laget, Elin:)

Huset i Hagen sa...

Hei Elin! Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min :0) Å så mye herlig stoff du har nå! Skulle gjerne hatt kloa i noe mer lekkert stoff jeg også nå. :0) En lignende gås har jeg på hytten. Den sitter der å venter på oss og påsken. Ellers så ser jeg bilde for meg i hodet mitt av deg og sjokoladen he,he

Marte sa...

Ha ha for en opplevelse!! Det må da ha vært veldig ubehagelig???
ha ha jeg må le...

Flotte stoffer og den gåsen var jo så skjønn!! :)

Tørkede roser overlever aldri en flytting;)

Ha en fin dag!
Klem fra meg

liven sa...

Hihihi.....du får det dagt du!!
Fine bilder du har og den skjønne anden......
Jeg sa du ikke trengte stresse med de trekkene! Jeg venter jeg:)
Forresten så bor jeg også på vestlandet og i dag regner det her!
ha en fin dag:O)

Lena sa...

Klarte du å tenke på sjokoladefabrikk midt i denne skrekkopplevelsen:)!
Du er god:)
Nydelig gås!!
Ha en flott dag:)

Grip dagen sa...

Jeg har hørt uttrykket: Hun spiste så mye at det tøt ut ørene.
Men hva når det kommer ut av nesa? Har du spist enda mer enn det, da?!

Det var ikke samvittigheten som spillte deg et puss da?
Spise hele sjokoladen i smug... Hmm

Neste gang jeg kommer til deg skal jeg ta med noen småmynter.
Jeg ser for meg at jeg putter et kronestykke i det ene øre ditt, vrir på det andre øret, så så
popper et sjokoladekuler ut av nesa di!

Er det bare Pops du lager i nesa?
Hva med M? Eller kanskje lakrissnor? Du kan ikke hale ut et marsipanbrød, vel?

Stå på og øv videre, Elin. Dette kan du gjøre det stort på!

Hilsen ei Marit med godtelov...(Sukk)

Tone sa...

He,he, kanskje det dukker opp allverdens konfekt i Veslehuset snart? Konfekt med det lille ekstra, den personlige touchen? Hm, eksotisk... ;-)
Gåsa di var kjempesøt, håper du legger ut masse kaniner og sånn i Veslehuset snart, for jeg har lyst på! Sånn ellers så er jeg ikke så begeistret for konfekt ;-)
Ha en fin dag, klem :-)

Anita sa...

GLad du ikke tok bilder jeg da;o) Masse nydelige stoffer i bunken din! Ha en flott dag!

Anonym sa...

Ha ha ha...for en morsom historie! Ler så jeg må tørke tårer her (sitter på jobben og smugleser, og de andre rundt meg lurer på hva som er så morsomt!)
Den anda var nydelig, håper det kommer noen sånne på veslehuset også, for en sånn en kunne jeg virkelig ha tenkt meg:)

chevostar sa...

Ha ha ha ha ! Morsom historie!
Masse flotte stoffer du har kjøpt da som du viser på forrige innlegg!

frk. vims sa...

haha. synd du ikke fikk tatt bilde ja, skulle jeg likt å se.
Selv har jeg aldri klart dette med sjokolade, men pommes frites fra Burger King har klart å lure seg opp i nesa mi. Salt og fett. DET gjorde vondt det. Og flaut var det også. Jeg var 15 år og sto på torget i Trondheim. Superkul :s

Miss.T sa...

hehe- bra du ikkje " poppa heile driden då " !! : )
Flotte stoffer du viste bilde av, de blir nok forvandlet til de lekreste ting : )

Verkstedet sa...

hvaaaa???? det er ko KRISE!!!!!!! å, nei, hva kan det være???? synes det har vært lite kommentarer, kanskej flere som ikke klarer det!!!!hm...
nydelige and du har laget. kommer inn igjen, ble så giret på problemet nå.
ps. kan du prøve igjen i kveld og gi meg en lyd på det???

åsemor sa...

Uff, det hørtes egentlig ikke noe særlig ut, tror jeg vil være den sjokoladefabrikkopplevelse foruten:)

Aina sa...

Lo så jeg nesten grein, og det gjorde søsteren min som jeg leste historien for også;-D
Men det er vondt da, har fått gele gotter nesten i nesen, veldig høyt opp i svelget, svir jo noe innmari!
For en supersøt and, nå MÅ jeg jo ha den boken også, for det er oppskrift fra en egen Tildabok er det ikke?
Lykke til videre med fabrikken;-)

Anonym sa...

He he....Har aldri hørt om noen som har hatt sjokoladefabrikk i nesen før nei :)
Må innom og lese litt i bloggen din innimellom,for du skriver så bra om så mye... :)

Lemi sa...

nice... ;o)

no ligg kakeoppskrifta inne hos meg.. nyyt

Helene sa...

Ha,ha dette må jo være en typisk Elin historie. Tenk sjokoladefabrikk i nesen. Måte på å være miljobevist og resirkulere.

Ellers var det flotte bilder du hadde lagt ut på bloggen i dag. Gåsa var lekker den, og eggene kjempefine. Tildaboken den er bestilt, og etter at jeg nå så bildene dine gleder jeg meg ikke mindre til å få den i hus. Skal bli gøy og sy noe "nytt"!

ChatrinesLiving sa...

Ups...! Det trodde jeg faktisk nesten ikke gikk ann. Helt utrulig at du klarte å få sjokoladen opp i nesa... For et syn det må ha vært;)
Hærlige stoffer du har, de skal du vel bruke i påsken?;)
Her tror jeg ikke det skal sys, men strikkes i påsken.
Ha en finfin kveld, å uten pustebesvær;)
Klem fra chatrine:)

Verkstedet sa...

å, elin....jeg ler meg skakk....mannen og...;) leste jo ikke innlegget i sted, så bare de fine bildene og var opptatt av at du og andre ikke fikk kommentert.
det hadde vært kult med bilder, ja!!! fantastico....ja, ikke at det var vondt da!!!! å, du kan underholde du!!
gi meg en lyd om du enda ikke får kommentert, må til bunns i dette!!! emmeline fikk heller ikke, men klarte det plutselig.
ha en fin kveld.
nå blir du dessverre avslørt- for nå ser de jo at du skyter sjokoladekuler med nesen...;)

Mita`s hjørne sa...

Ha, ha... effektiviteten selv, nå kan du jo bare sy ivei - å melder søthungeren seg er det jo bare å snyte seg...

Håper dere får ei koselig påske med masse sol...

Lovise sa...

He he he jeg ler og leser...det er helt utrolig hva som kan skje..
Jeg opplevde en gang å få munnen full av shampo.... og det var slett ikke godt. Klatten med shampo som jeg hadde i hånden gled av og landet i munnen da jeg løfta hånda opp mot hodet....ikke spør hvorfoe jeg gapte, for det vet jeg ikke. Jeg plagdes med smaken resten av den dagen....
Blupp blupp....

Klarafina sa...

Hadde vært morsomt å se sjokoladepopsene komme ut av nesa! Mosomt å lese om var det i hvert fall.

litenIda sa...

Hehe.. Morsom historie! Jeg har selv opplevd det samme med Dundersalt en gang - ikke særlig behagelig..!
Så utrolig nydelige stoffer på det siste bildet! Fargene passet kjempegodt sammen!

Mia sa...

He heh, du er da ikke sann, Elin! Egen sjokoladefabrikk du... Men den med sauedritten må du nok "lenger ut på landet med..." for jeg ser da forskjell på sauedritt og sjokolade... for ikke å snakke om lukten. Men, muligens blir sansene til folk noe sløvet på nachspill, hva vet jeg... hihii.

Flott "ny" blogg du har fått deg også... Det er jo en stund siden jeg var innom sist, og jeg måtte nesten sjekke to ganger at jeg virkelig var i "Prinsessens lille verden"...

Zizzi Molde sa...

Net nachspillet kunne jeg tenkt meg å være på.... med kamera... Og jeg tror absolutt det hadde vært et herligsyn å se deg ved kjøkkenbenken og :-)
Sjokoladefabrikk i nesen? Neeeeeeeei, takke meg til!
Ha en fin onsdag!

Tonje sa...

hehe det skulle jeg gjerne ha sett du=)

Tusen tusen hjertlig takk for kommentaren på bloggen min...er så koslig med slike tilbakemeldinger ang bloggen og det man har kommentert hos andre!

Pssst! Har lagt ut bilder av en ny bok i dag hvis du vil se=)

Håper du får en strålende onsdag=)

Bestefars Verksted. sa...

Men i alle dager da Elin.....er du så opptatt av resirkulering.....hihiii ? Hørtes ikke spesiellt behagelig ut,men jeg tar poenget....pops er nemlig en stoooor favoritt hos meg også !! Ellers syr du vel innimellom,også...? Så masse flott stoff,og den boken må man nok skaffe seg,så skikkelig fin ut !! Søt den du har sydd også,flink er du :O) Ha en fin-fin dag,enten du finner noe i skapet,som frister,eller ikke..... :O)

madebyjulia sa...

Så masse flott du lager:)

Andrea sa...

Hei hei. Hahaha. Jeg ler så begynnte å felle tårer, litt av en historie. Syns jeg ser deg i hodet mitt, Elin som står bøyd over kjøkkenbenken med pop som kommer ut av nesen med rennende sjokoldade, hehe. Litt av en historie ja, var vel bra du var hjemme alene, haha.

Og så klart nydlige stoffer du har og hjerter du har sydd. Så ha en fortsatt fin onsdag og pass nå på sjokoladefabrikken din, hihi. Kleeeeem

Merete sa...

Ha,ha,ha..!! du er fiii..ser det liksom for meg der du står og kavar med sjokolade sivande ut av nasa.var nok nokon som ikkje unnte deg den der...
herlig liten pip,pip du har sydd! og lykke til med vidare produksjon av sjokolade og anna ;o) ha ein fin onsdag!

Pikiteniang Swefil sa...

Hej,

En fin kupa med en liten korg!!! den ska jag ha så snart och blir frisk.

Tack for tips & inspirationer.

Kom förbi hos mig med:
http://richiesliv.blogg.se/?c=1205342369

My little footprints sa...

Hahaha Jeg ler så tårene trille her! Dette var virkelig en morsom historie ;) Synes jeg liksom ser deg for meg! Du ble nok veldig forbauset over at den havnet i nesa di! Haha.. Jeg tror jeg ler meg ihjel ;)
Ønsker deg en fortsatt herlig uke!
klemmer fra Beth

Emmeline sa...

Din snille snille og alt for snille Prinsesse??????????

Jeg er overveldet. Gave har kommet i posten til meg og vi har sett på den vakre badedamen med LANGE SLANKE OG FLOTTE BEIN ( det er jo ikke jeg vant til??) Hvordan kunne du ane at jeg planlegger nytt kjøkken på hyllen, der pynt og detaljer skal være i lyseblått???
Badedamen skal jammen få hedersplassen der nede, men i skrivende stund sitter hun oppå alle regningene ( med andre ord et behagelig mykt sted, for det er mange regninger--) mens hun stirrer på meg. Hvordan takker man Elin tilbake??? Hmmmm---
Kan jo ikke akkurat sy noe til deg??
Jeg får tenke på det...For dette var ALT FOR MYE, og Elin:YOU MADE MY DAY!!!
Skal knipse damen i morgen den dag. Hun var rett og slett lekker:)

Emmeline sa...

Ps: Er du gal?? Sjokolade i nesen på bilde vil vi IKKE se!! Ellers tusen tusen takk Elin....hehehe...Ler høyt av syk historie!!

Emmeline sa...

Nytt kjøkken på hyllen???

Nytt kjøkken på hytten ---med hylle....

Herligheten for en blogdysleksi.

elisabeth sa...

VIKTIG MAIL TIL DEG!

h.espe sa...

Hi, hi.... Litt av en historie!!

Er VELDIG glad i Pops, men foretrekker at de smelter på tunga, og går den rette veien ned ganen...

Kanskje en stund til du "sniker" til deg en pose med Pops igjen :O)

Ha en fortsatt herlig kveld!!

Klem :o)

Anonym sa...

Ha ha der fikk jeg meg en skikkelig latter,ser for meg "ulykken" i reneste Mr Bean stil.Ha en flott påske,med eller uten pops:)

Aalerud Stall sa...

Ops, det hørtes ikke godt ut! Jeg hatet å få brus opp i nesa da jeg var liten, noe som skjedde rett som det var fordi jeg snorker når jeg ler... Men sjokolade har jeg enda ikke "prøvd", og tenker å la det være :-)
Gleder meg til å vise Tildaen min når soverommet blir ferdig; hun kommer til å passe perfekt! Faktisk minner hun veldig om meg om morgenen :-)

Klem Britt

elisabeth sa...

Har du fått mailen? :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Menså fint..o såå sött!!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

elisabeth sa...

Ny mail:)

Mummimamma sa...

Har ikke annet å si enn at jeg:

LER SÅ JEG GRINER! =))

Ikke fordi jeg unner deg å ha vondt i nesa, men du beskriver det så morsomt at jeg holder på å knekke sammen av latter.

Karna sa...

Det er bra det er noen som gjør noe, fantasien har sagt helt stopp, og jeg aner ikke hva jeg skal lage til påske swapen.....Får bla litt i Tilda bøkene mine, selv om mine venner ikke har samme smak som meg i det hele tatt...og begge er i USA også, så det begynner i grunnen å haste litt.....iiikkkk...

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Glad påsk!!
tusen tack för din varma hälsning på min blogg! du är välkommen att kika in när du vill! vilka fina bilder du visar!

Kram sofia (sött och sunt)