torsdag 20. mars 2008

Skjertorsdag:O)



Da var skjertorsdagen her og i skrivende stund sitter jeg på det som er vår midlertididige hytte i påsken. Min søsters hus. Her lever vi det gode liv men god mat og hyggelig selskap. Å det mangler ikke på selskap heller for her er vi ca 9 personer og 3 hunder som skal bo. I morra kommer det enda flere til gards.
HURRA FOR PÅSKA.
I kveld har jeg satt meg selv på kjøkkentjeneste og skal lage eplepai og gele til i morra middag. ( det høres fryktelig enkelt ut men det er altså 8 pakker gele som skal lages og pai til alle disse menneskene, ja da rekker det ikke med en.....hvis pluselig ikke noen i huset har fått nvavnet Moses og har blitt ekspert på å mette veldig mange mennesker med veldig lite mat he he)




Siden jeg ALDRI finner på mer arbeid til meg selv enn nødvendig, så dro jeg frem et gammet vegg fat her om dagen.
Trengte noe nytt å ha på veggen på soverommet, å etter en om gang med kosten så var denne ferdig. Nå er detn jo blitt rett og slett vakker.




Tenkte dere skulle få sett litt fra "hytta" vi bor i.
Her har vi alle faseligteter.
Å denne er vel konge. 50 tommers flatskjerm slik at alle får sett påskekrimen i påska.
Min søster tenker alltid på alle.
Til og med de som går tur ute på veien.(50 m borte)
ja, de kommer også til å nyte godt av denne.






Å tv kan være godt å ha når været er som dette.
Her laver snøen ned og det er meldt stiv kuling.
Inne brenner det på peisen, god mat i grytene, masse snop på bordet og Emil i lønneberget på tv. Kan det bli bedre?

Ønsker alle der ute en flott torsdag. Kommer til bake med tilsdandsraport fortere enn dere aner.

Masse klemmer fra Elin:O)

15 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Ja det høres ut som en deilig hyttetur.

Jeg kan vel ikke si annet enn lykke til med gele-kokinga;o)

Anita sa...

Så fint det fatet ble!! Nydelig!! Her laver også snøen ned!! Er det mulig??? Den hytta hørtes kjekke ut!! Kos deg videre! Klem Anita

Helene sa...

Heisann
Skal si været slo om. Snø i lange baner. Ble verken planting eller feiing ute ha,ha
Er nesten ferdig med en bade-Tilda. Skjøte at du bare hadde kopiert de ulike mønsterdelene, så det gikk helt greit.
Rene luksus "hytta" du har hos Irene. Du får hilse hene fra meg og ønske henne god påske.
Kos deg i snøkaoset ;0)

Miss.T sa...

Hørtes herlig ut på "hytta " !! Så Flott kommoden din ble med styling på : )

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Likte den 50 tommer flatskjermen, jeg! Litt for skummelt å se påskekrim på den da, jeg er nemlig veldig pysete... Nå skal jeg se High School Musical 2 med døtrene. Så eneren forrige dagen og barnslig som jeg er falt den helt i smak :-) Ha en fortsatt god påaske! Klem fra Britt :-)

Garden Angel sa...

Høres ut som dere koser dere ja!
Håper kjøkkentjenesten gikk greit;)
Goood påske til deg!!!
KLEM:)

Trines Hus og Hage sa...

Hørtes jo både artig og fint ut, dette! KOs deg i påsken med alle menneskene. Mye sosialt og liv og latter! Trine

Anne sa...

Så deilig det høres ut til at du har det. Vakkert rundt deg har du det også.
Ser du har fått en slik flat firkant opp på veggen du også (maken til maken sin :-)))
Vel, ikke akkurat det mest ønskede møbel men....

klem herfrea med ønske om god påske videre til deg.

liven sa...

Hei!! Ser ut som du har det bra på hytten!! Ikke særlig primitivt ser det ut:)
Kos deg:O)

åsemor sa...

Åtte pakker gele, dere må være veldig glad i gele :)

Skjønner godt du koser deg på hytta, alle ingridiensene var på plass.

Ha en fin langfredag :)

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
For en særdeles fin hytte da!;)
Flink du er som har kjøkkentjeneste!
Vet du, i dag skal det spises her i huset også;) Jeg fikk meg en ufrivillig slankekur denne siste uken. Influensa, halsbetennelse, ja å betennelse i munnen... (tannverk trodde jeg, men heldigvis det var det ikke)
Så NÅ skal jeg nyte resten av påska! Men bok og sying og alt mulig, etter "dvalen" min!:)
Kos deg videre på "hytta"
Klem fra chatrine:)

My little footprints sa...

Hei Elin!
Jeg må bare si at jeg fallt sånn for den flotte tallerken din som hadde fått en omgang med malekosten! Den var jo kjempfin! Hadde passet perfekt hos meg! Men den er vel kjøpt for mange år siden, og er vel ikke å få tak i nå lenger kan jeg tenke meg!
Kan tenke meg at du koser deg hos søsteren din i påsken! Familie og gode venner er herlig å tilbringe påsken sammen med, det er det også jeg gjør ;) Her blir det å dra på mye besøk til venner og familie, og huset mitt blir også fullt noen dager ;) Det begynte pent i går, hvor jeg fikk besøk kl.11 på formiddagen, og besøket fortsatte utover kvelden. En jevn strøm hele dagen, og de siste dro hjem ved 22. tiden ;9 Da kan du tenke deg huset mitt så ut! For her var det også masse barn på besøk ;) Og hos Tante og "dadda" der er det fritt fram ;) Jeg har passet på å ha leker i fleng her, så da var det leker OVERALT når sistemann dro hjem ;) Til og med pus hadde fått leker i matskåla si.. hihi ;)
Ønsker deg iallefall en kjempefin påske!
Klemmer fra Beth

MODERN COUNTRY sa...

Kos deg på Hytta vennen! Og pass på så sjokoladen ikke kommer ut der du vet, haha :))

_♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥_____
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥____/___@__\\___♥
_♥____\\__/♥\\__/___♥
___♥_____W_____♥
_____♥♥_____♥♥
_______♥♥♥♥♥

God påske!

Klem fra bloggevenn
Aina

Anonym sa...

Hei Elin, endelig langfredag og hvordan gikk det med matlagingen for deg i dag???
Sitter her og koser meg med en pils, jeg har ryddet og steamet i hele dag! Herremin så mye ting vi har !!! iiik, ante ikke at det var så fullt som det var. Mannen min hadde for eks 15 par strikkesokker, han fant ut at han ville beholde 2 par eller var det 3?! *ler*
Det ble ikke noen hyttetur på oss i påsken, vi orka ikke fordi det er sommerhytte og vi har litt tradisjon på å gå tur i skog og på stranda og se etter hvitveis bl.a... litt skuffende at det begynte å snø så vanvittig. men men... that's life

Fortsatt god påske :)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Antas ut fra snøbildene at du er på de sørlige breddegrader ....eh;)

Jeg vil også ha peis nå....
Kos deg med kjøkkentjeneste , det har jeg også i morgen . Mulig jeg må ha traktor for å komme meg til butikken , men lell ..hihi

KOs deg med fam.duracell- klem