torsdag 13. mars 2008

Påskeferie:O)



Tusen takk for alle kommentarer i forrige innlegg, om min nystarta gesjeft.
Jeg fikk mange gode tips, til hva som kunne poduseres og har allerede fått bestilling på siverse produkter av min søster.
Hun lurte på om jeg kunne fikse litt påskesjokolae som vi kunne kose oss med nå i kommende uke.
Det er sååååååå deilig å kunne dele mine små hverdags hendelser med dere.
Det må jo rett og slett kalles hverdags lykke:O)

Nå for øyebblikket jobber jeg med noen ting som skal selges på Knaben Landhandel i påska.
Noen slike par som dette, vil det bli å finne.

Disse er gamle mønster fra Tilda kolleksjonen og er veldig kjekke å sy.
De er faktisk ganske geniale, hadde ikke vert for alle de 100 000 perlene som ble liggende på gulvet etter jeg hadde stappet og sydd igjen kroppene.
I bunnan av hver kropp finnes det perler slik de står støtt av seg selv.






Å slike som denne, vil det bli å finne på butikken også.
Flere hekser i naturfarger og blått, som for tiden er en favoritt farge.
Dette kan ses igjen i det jeg syr nå om dagen. Mye bått og natur altså.

Denne har jeg laget til meg selv, for en gangs skyld.
Det blir lite av det nå om dagen. Men av å til så må man sette av tid til dette.
Som Marit sa i telefonen: Jeg lager bare ting til meg selv nå for øyeblikket og det føles helt luxus.

Etter påske kommer det både gjess, hekser og kaninpar på Veslehuset men da kan dere selv være med på å velge farger. Det er bare å sende en mail.

Har lagt merke til at ingen ting av disse sakene jeg skal lage nå, har vært solgt t på blogshoppene før (iallefall ikke som jeg har fått med meg) Så jeg prøver med noe nytt.
Det er jo veldig hyggelig å kunne tilby noe som ikke alle lager å selger;O)

I dag skal her det helgevasken som står for tur så jeg har nok av å holde på med.


Ønsker dere alle en flott torsdag.


"Hemmelig venn spørsmål"

Hva liker du best med våren?

Hvordan tar du våren inn i huset ditt?
Jeg tar den inn med blomster, greiner og diverse pastellfargete pynte saker og tekstiler.
Å så går jeg ut å stiller meg på verandaen og lukter...mmmmmmmm....

Hvilken farge synes du er mest vår?
Alle pastell farger, men lyseblå er en stor favoritt

Hvordan er en perfekt vårdag for deg?
Fri fra jobben, nyvasket hus, noen timer ute på verandaen i sola,
åpne dører og vinduer og ikke minst en eller annen fugl som kvittrer.

Kaffe eller te?
Te og kaffe!


Hvilke planer har du for våren som ligger framfor oss?
Fikse til i hagen, Male gjesterommet, male tak, lage mitt eget syrom,
male et strøk til på de hvite møblene og sy nye produkter i vår og sommerens farger.

Liker du hagearbeide?

Ja!

37 kommentarer:

Anita sa...

Kjemppe fine ting!! Så kuuule de parene var!! Har solgt hekser jeg da, men har jo ikke bloggshop;o)! Koselig å bli enda litt bedre kjent med deg!! Ha en flott dag!

Hulda sa...

Disse var jo kjempesøte! Lurt med perlene slik at de står/sitter av seg selv.

Måtte le litt av sjokoladehistorien din. ;)

Lynetmor sa...

Hei, så fine ting som du har laget :-)
Ønsker deg en fin dag :-)

Käranån sa...

Så fint kaninparet är!! Du gör fina Tilda arbeten!!

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Det er bare så lekkert det du lager!! Nydelig det paret der da!! Ha ei flott påske Elin!:0)

Bestefars Verksted. sa...

Så søte disse var da Elin !!! Og perler var jo veldig lurt,så de kan stå selv !!!...hihiii.....du fikk vel ingen i nesen,vel....? Du kan vel tenke deg hvem jeg hadde i tankene da jeg sto ved Pops-hylla,på butikken idag....og rørleggeren ikke skjønte hvorfor jeg lo av en pose godteri...... Ønsker deg iallefall ei herlig helg,og ei superduper påske,med masse sjokolade.... :)

Ingrid sa...

Hei! Ser at det er gratis porto på veslehuset fram til påske.. når man går til kassen må man velge postoppkrav etc. Hva skal man velge her for å få det gratis da?
Hehe.. sikler etter et par ting, skjønner du, og da er det jo greit å slippe porto når man kan!
Ha en fin kveld!

Tiril sa...

Hei, å så hyggelig av deg, har fått med meg at du drar til fjells.
Håper der blir masse bra vær,og en god påske til deg.

chevostar sa...

God påske til deg og!

Berit T sa...

Disse var da utrolig søte!!
De perlene er kjekke, men ikke få de kring golvet, det har jeg og erfaring med etter at jeg holdt på med porselensdukker.

Ønsker deg en fin helg og en riktig god påske,Elin. Håper været blir bra, at en kan få litt farge i kinnene. Lover godt i dag iallefall.
Klem herfra.

h.espe sa...

Jeg er så kjempeimponert over alle de fantastisk, søte Tildaene dine - du er superflink - og sprer masse inspirasjon!!!

I ettermiddag drar jeg hjem til Nordfjord på påskeferie. Gleder meg masse!! Skal bli deilig med over en uke fri. Forhåpentlig med sol og silkeføre... (er iallfall lov å drømme) :O)

Ønsker deg en fin fredag, og en strålende påske!

Klem fra meg :O)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Enda fleire flotte ting fra di hand:)
Ha ei kjempefin helg Elin.
Her skinner sola akkurat nå, luksus:)

Kreoline sa...

God påske til deg også, har det så travelt for tiden at jeg blir sprøøøøø, men nå er det ferie. Kos deg masse, ein store påskeknib fra meg.

Dans på roser... sa...

Hei. Koselig med besøk av deg i bloggen. Lenge siden sist nå. Så mye fint i bloggen din. Du syr og syr... =)
Ha en fin påske!
Klem.

kreaLIV sa...

Så masse fint du syr, kjempestilig.
Vil ønske deg ei strålende påske :)

Huset i Hagen sa...

Her var det påske hos deg også ja! :0) Fin påskepynt du har laget. Det er visst bare meg nå som ikke har komt til påske ennå. :0) Ha en god påske Elin! :0)

Andrea sa...

Hei hei snuppa. Så søte kaniner og tilda figurer du har sydd nå, dem var jo bare sååå nusslige da. Likte dem kjempe godt! Du er jo så flink! Så håper jeg det går bra med sjokoladeproduseringen din, hihi. Ønsker deg en riktig god påaske og lykke til med all sying i påsken også. Mange klemmer til deg

liven sa...

Heisann:O) Koselige ting som skal selges på Knaben landhandel:O)
Her blir det hjemmepåske og kos i fjæresteinene:O)
Har vært en tur ut til Molly's idag. Mye fint men kjøpte bare litt småtterier. Klarer jo å styre meg når mannen er med:O)
Ha en fin påske!!!!!

Merete sa...

innom for å ønske deg god helg og ei knakande flott påske!! nyt fridagane og kos deg saman med prinsessa og mannen :o) klem frå meg!

Line sa...

herligheten så flink du er!!
Du tryller jo frem de flotteste tildaer (¨,)
Det var litt av en pops historie..jeg har helt panikk for å sette ting i halsen, så nå er jeg ihvertfall kurert for å spise disse underlig formede sjokoladene..tjihi
ps du burde ta en tur innom koseligkoselig og se på videoen fra you tube hun har i dagens innlegg...utrolig morsom :)
Ha en fin helg Elin!

Anna Lisa sa...

Så koselig at du kommer innom og ønsker meg god helg. Sitter og koser meg med strikketøyet og er litt forkjølt. Så det er godt med helg. Kos deg. Klem

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Flott ting du har laget.
GOD HELG og klem fra meg :=)

Emmeline sa...

Du er en tryllekunstner Elin.
Før kjørte vi alltid forbi Knaben på vei til hytten ( aaaahhh, da er det bare en time igjen heldigvis) men nå er det altså kommet en ny vei--og vips så sparer vi masse tid og det blir ikke noen tur til Knaben likevel...

Akkurat i dag så syns jeg jo at det er litt dumt, skulle gjerne ha stukket innom landhandelen og knipset noen bilder og studert varene dine nøye;) Selv om jeg begynner å kjenne noen av dem ganske godt her hjemmefra selvfølgelig!!

Endelig har jeg fått knipset noen bilder av badedamen---og selv om du syns at hun må få bo på hytten; så skal hun få bo hjemme hos meg frem til sommeren iallefall. Vi har faktisk så dårlig plass i bilen at vi ikke tar med oss putene som jeg har sydd engang.

Min bedre halvdel skal reise en tur alene før sommeren med alt dillet som vi skal ha med oss da; både puter og pledd og komfyrer og skohyller...Men i påsken blir det bare oss selv---til og med den slanke badedamen skal få bo hjemme hos meg en stund til.

Hun er jo så fin; vet ikke om jeg kan flytte henne til hytten noensinne??? Hun er nesten alt for fin til den hytten syns jeg!!
Du er knallflink med denne syingen din Elin:) og hadde jeg fått deg til hemmelig venn da hadde jeg ikke trengt å lete i bloggen din for å finne ut hva du likte tror jeg??? Føler at jeg vet det meste om deg snart; til og med at du lager sjokoladesnått i nesen!!!

Ha en deilig påskeferie både hjemme og på hyttetur. Skal se etter rødmalt hus på veien;)

Zizzi Molde sa...

Heia snuppa, bare innom for å ønske deg en rigtig god helg!

klem fra meg

Verkstedet sa...

bra det funket igjen.
satt nettopp og kosete meg med tilda sin påskebok, du har jammen rett i at det er mye fint i den, har laget kaniner og vekser fra den for noen år siden. kaninen sitter på siden min i dag...;)
nydelig arbeid du har gjort!!!
kos deg med god mat og ferie, snart kan ikke mannen lese fra sidendin...- pinnekjøttet koker, huset er vasket, symaskinen går og du traller i vei....og sist, men ikke minst kommer deg opp om morgenen....du er drømmedamen!!! du har en hemmelig beundrer i bergen...;).....men han får pent bli her!!!...;)
ha en deilig påske, blir ski på oss igjen, men når jeg da er tilbake erdet for å ta imot våren med begge armer!!!
stor klem!!!

9na sa...

Fine kaniner! Jeg sitter her og fniser over sjokoladefabrikken din...

MODERN COUNTRY sa...

Perfekt vårdag med nyvasket hus ja, tenkte jeg det ikke! Er det noen som er glad i ha vaske å ha det rent rundt seg er det vel deg, hihi..
Jeg har vasket selv som en gud om dagen for å ha det rent til visning. Mye arbeid å holde det perfekt ved like, men det får vi nok igjen ved en god kjøpesum. Ja la oss håpe det :)

Fine Tildadukker igjen Elin, og du har helt rett. Disse har jeg ikke sett så mye av rundt omkring. Lurt med disse perlene så de sitter av seg selv. Husker jeg brukte sand i bunnen av ei nålepute, det var genialt. Ellers ville den bli feid ned av arbeidsbordet ved et lite pust.

Håper du får kost deg i påsken, skal du ha ferie?
Nyt helgen og kos deg med kreativiteten! Du er dyktig!!

Lille Trille sa...

Nydelige Tildaer, er veldig enig med deg...lyseblått og natur er kjempefint sammen.

Ønsker deg en riktig god påske !
Klem Lille Trille

Anonym sa...

Såkoselige Påske Tilda saker! Heksen var jo bare helskjønn! Og med de lekre fargene holder hun jo sommern gjennom ;-)

Håper du nyter helgen, og at dere har en like vakker dag som vi har på denne kanten av landet!

Klem Monica

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ha,ha til ditt forrige innlegg, du har vel hørt Salhusvinskvetten; Ikkje putt erter i naso sa mor då ho for til byen, og så gjorde me da...
Nydelige Tildaer som alltid, her broderes det så øynene svir,pokker så små disse korsstingene.
God Påske !
Klem

Anonym sa...

Hi hi, jeg sitter og ler av Pops-innlegget ditt under her...! Fantastisk, ser for meg ansiktsuttrykket ditt idet det kommer ut nese-pops, knis ;) Ha en finfin sjokoladeproduserende helg! Synnøve :)

Unni sa...

Ville bare innom deg og si God Påske!!
Håper du får en fin påske...

Må si du lager mye fint!!

Klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahahaha, den sjokohistorein din slår vireklig alt! Du er ikke sann Duracell:=)

Vil ebare ønske deg en alle tiders fantastisk , og flott påske !!!

STOR KLEM FRA MEG

ChatrinesLiving sa...

Heisann Elin!
Fine tilda-saker det der! Tenker meg det ble perler både her og der etter stappingen;)
Jeg skal være hjemme i påsken, så her vasker jeg hus. Halvferdig nå, så det begynner å bli så koselig atte;) Å etterpå har jeg resten av påsken til å bare gjøre sy eller strikkerier:)
Du må nu ha en superfin Påske!
Kos deg masse!!
Klem fra chatrine:)

åsemor sa...

Kom bare innom for å ønske deg en god søndag.

Så koselig å sy noe til seg selv også da, fine farger på tingene du lager, delikat med blått og naturfarget.

Anonym sa...

bellissime sia le papere che le tilda complimenti per il blog spero tu capisca smack PINa

Anonym sa...

bellissime sia le papere che le tilda complimenti per il blog spero tu capisca smack