søndag 16. mars 2008

Litt av hvert på palmesøndag:O)



Endlig er det påskeferie her i huset og vi koser oss.
Jeg har brukt tiden til lesing, oppryddning i skap og på kott
(noe dere får se bilde av lenge nede), sying og tv titting.

Jeg nyter disse herlige vårdagene.
I dag fikk vi et stort gløtt av sola.
Jeg satt ute på altanen med det nye vakre hjem og interiør å slikka sol.




Rydding i dette huset er synonymt med å flytte på ting.
Her flyttes det etterhvert som nye ideer dukker opp.
I dag har Jesus kommet ned på kjøkkenet. HALLELUJA!!!
Han fant seg aldri helt til rette opp i furuhelvete men på kjøkkenet, der likte han seg.



Planen var å kjøpe ny stol til stua men nå er jeg faktisk ikke helt sikker på om jeg gidder.
Jeg har jo denne gyngestolen som stod oppe, men ikke ble brukt.
Nå er den nede med matchende puter og teppe, og har blitt like mye brukt i helga som det siste halve året på loftet.



Jeg har blitt så fasinert av disse flotte eggene som mange av dere lager på bloggene deres at jeg måtte prøve meg på litt påskepynt jeg også.
Fugleredet ble kjøpt inn i går for anledningen.
Eggene er dekket 100 års gamle papirark fra en arvet salmebok.



WARNING:
Å for dere med sarte sjeler så har jeg laget et langt hopp til neste bilde.....bare slik at dere ikke skal få hjerteproblemer.

Mannen begynte å dra ut ting og tang fra kottet i går. I går kveld i 21 tiden så det slik ut. Husk....dette er det bilde der det vises minst rot....

















Dette på grunn av en "helvetes antenneledning" som selfølgelig måtte trekkes og selfølgelig var uttaket inne i kottet.(hvem i helvete er så smarte å legger slike inni kott....de skal jo være lett tilgjengelige???)

Så her har det blitt ryddet, kastet og kastet enda mer.
Jeg har rett å slett kastet i blinde........iallefall så satte jeg å leste mens jeg kastet.
Tok bare fra haugen og dytta opp i søppelsekken. Enkelt.






Nå jeg er så godt i gang med å kjemisk rense hele huset for drit, så skal kle skapene på soverommet få gjennomgå i morgen.
Derfor skal jeg inn til IKEA å kjøpe meg ny kommode til mine klær.
Kan man få nok skap plass. NOOOP!








Nå jeg ikke rydder, leser , spiser ja da syr jeg. Her er enda en "gakke" som har sett dagens lys.




En rosa heks......og



et måkepar. Alt skal selges.
Nå har jeg snart kommet igjennom lista over ting som må sys så nå skal jeg sette meg ned å sy på noen bestillinger.

Håper du med Albertine veska og Liven med putene leser dette;O)
Dere to får selfølgelig gratis porto etter påske også.

Ønsker dere alle en hyggelig søndag.

Masse klemmer fra Elin:O)

43 kommentarer:

liven sa...

Heisann!! Jada Elin....jeg leser og leser!! Er så tålmodig så ingen problem!
Det var godt at Jesusen var kommet i stuen før dere begynte å rydde!!
Var nok tryggere der nede:O)
Så må du ha en fin uke da!!!
Med nydelig vær selvfølgelig:O)

liven sa...

Det var visst på kjøkkenet HAN var kommet....sorry:O)

Randi sa...

Det er slitsomt og rydde men så godt når man er ferdig. Vi flyttet for ett år siden..og jeg er sikker på at vi kastet like mye som vi tok med oss. Man skulle flytte en gang i året, da hadde vi ikke klart og fylle opp med rot.

De eggene var utrolig fine, sånt kommer ikke jeg på. Du er jo så flink til å sy også....jeg som er stolt som en hane..eller høne...for å ha fått til noen hjerter og en gave pose..hehehe. Men en plass må man jo starte.:))

Ha en kos kveld.

Albertines verden sa...

Hm. Jeg tenker nå med gru på boden nede, og får nesten dårlig samvittighet for kaoset der. Det er jo så lett å sette fra seg ting der, og nå kommer vi ikke inn. Skyver på det til vi kommer hjem.
Det er jo ett helvete mens det pågår, men ingen ting er så deilig som når man er ferdig med å rydde! Måtte bare innom for å sjekke at du var i virke, og det er som vanlig ikke noe å engste seg for. En superfin påske til deg. Klem.

elisabeth sa...

Fytti katta du kan få sagt det...LER SÅ JEG SKRIKER HER!!!!!!!
Og du den kommoden er helt maks har en, og skal ha en til, faktisk så har vi fire slike kommeoder ihus i forkjellige størrelser. Jeg har ikke tatt bildet av mitt kaos, og det er myyyyye verre, men i løpet av påsken skal vi jo være i mål!!!! Må bare svinge pisken;)
Supersøte påske egg, jeg er elendig på slikt, mn jer flink til så mye annet...hahahah;)
Ha en fabelaktig kveld med eller uten antenne!

Tone Yvonne sa...

Hei, hei
Så hyggelig at du stakk innom bloggen min :o)
Ja, nå er påseken her :o) Utrolig hvor deilig og fredelig det blir....

Eggene din ble veldig fine, Likte gåsa og heksen også :o)

Det er helt utrolig hvor rotete det kan bli av å rydde ;-D Håper det meste er på plass nå.

Ha en kjempefin påske!!

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Rydding ja, det skal jeg bruke påsken til også... Utrolig så mye skit som samler seg opp altså! Jeg holder også på å påvirke min mann slik at vi kan få ferdig soverommet. Tildaen min sitter på en hylle og følger med på prosessen :-)
God Påske!

Klem fra Britt :-)

Aina sa...

Nå la jeg merke til at du ser ut til å ha veldig fint tak i kjøkkenet ditt:0)

Ikke så festlig å vaske ned soverommet like etter at det var vasket(ikke skrubbet) og samme dag en skiftet på sengen, men det ble jo ekstra bra da jeg var ferdig.
Slik rydde= flytte på ting gjelder her i huset også, svigermoren min mener jeg ommøblerer for hver gang de har vært her på besøk;-P
Men det er jo gøy!

Tror Jesus vil føle seg hjemme på kjøkkenet ditt, det er kjempekoselig.

Du lager så mye fint og så kjapt, tok meg jammen 6 dager å lage to stakkars badedamer, men tok bare litt nå og da.
Nå venter jeg bare på ny Tilda bok, så får vi se hvor lang tid en kanin tar meg å lage hehe...

Rotebildet ditt skremte ikke meg, har et rom som ser 10 ganger verre ut, det skal få være slik til badet er ferdig..tror jeg.
Godt å få tatt slik stor rydding innemellom da.

Ha en fin ny påskeuke!

Lille Trille sa...

He he :-D skjønner det har vært aktivitet hos dere i helgen. Har benyttet dagen til litt rydding her også, men ikke i samme grad som deg hi ,hi. Men det er jo sååå deilig å få ryddet og kastet, så kanskje burde jeg tatt en mer omstendelig omgang i huset ??? Hmmm, det får bli etter påske ;-)
Ønsker deg en flott påske.
Klem Lille Trille

Tiril sa...

Kjekt at du stakk innom bloggen min Elin. Jeg blir matt når jeg hører hvor driftige mange av dere er!! du er som en tornado når du setter igang, hadde jeg bare hatt litt av det!! får nå se om jeg kan røske opp litt i påsken:0)
God påske til deg Elin!!!

me and alice sa...

Hej Elin!
Vilka fina ägg du gjort!
Hoppas det löst sig med den trasiga ledningen! Visst är det tråkigt när sånt går sönder...
Vad duktig du är på att sy! Imponerande!
kram Susanne

Marianne sa...

Hvor det flot så hvidt og rent - jeg må heller også gå i gang med påske rengøring og oprydning :-)

Lotta sa...

Oj vad det var länge sen jag var inne hos dig. Hinner inte med någonting just nu känns det som. Renovering tar på krafterna minsann.

En sån massa härliga gulliga dockor du sytt. Jag hoppas att jag får ork och inspirationen tillbaka att börja sy igen.

Underbara bilder bjuder du på, tack för massa inspiration!

Påskkramar från
Lotta

MiaMaria sa...

Så fina ägg du har gjort och en massa vackra dockor....

Hoppas du får en bra vecka!
Miamaria

Gunhild sa...

Hei Elin! Ikke noe fare for hjertetrøbbel av det lille rotet du viste. Nå skal du høre hva jeg holder på med. Det var så trangt i klesskapet vårt, så nå tok jeg alt mitt tøy og bar opp på loftet, uten å vite hvor jeg skulle ha det. Heiv det i en krok, mens mannens tøy henger på geledd i skapet, med skjorter sortert etter farger.
Skulle bare ønske jeg hadde Ikea i nærheten når sånne ideer kommer over meg. Må avsted i dag og kjøpe kurvreoler til tøyet mitt. Har en ledig krok på badet oppe, som kan brukes.
Den kommoden du viste er så fin. Skulle gjrne hatt noen sånne.
Lurer på om den gyngestolen du har satt ned i stua er av samme type som står i garasjen og venter på nytt trekk her. De er jo gode å sitte i sånne gamle møbler.
Å få ryddet opp i ting er så befriende. Jeg hiver også, men har også en del som skal til Fretex. Alle gamle videofilmer og kleshengere i plast blir levert dit idag. Jeg bruker Ikea-henger, billig og bra.
Fine egg du har lagt. Jeg er ikke så veldig flink til å pynte til påske.
Ønsker deg ei koselig påske!

Lina sa...

Tack för besöket på min blogg! Vilka fina saker du sytt! Och äggen var underbart söta!! Ha en bra måndag!

Mia sa...

Du er en virkelig energibunt, du Elin! Vasker, rydder og ommøblerer slik at det tar pusten fra oss andre dødelige! Men så blir det fint også, og ekstra artig synes jeg det var med gyngestolen, som er kommet til "heder og verdighet" igjen. Det er jo så koselig å oppdage at tingene man har kan jo faktisk brukes et annet sted, og på den måten få et nytt liv (ikke for det, det er jo alltid stas å kjøpe nytt også, men du kjønner hva jeg mener...) Jeg håper du får en kjempefin påske, Elin (ikke hyttepåske iår...?) med tid til kos og avslapping, men også til kreative sysler.

ChatrinesLiving sa...

Hehe, det "bod-rotet" liknet på mitt;) så der er du ikke alene!
Jeg som var kommet så godt igang med vaskingen fikk plutselig en brå-stopp. Influensa... har jo ligget rett ut hele helgen, men i dag skal det etes paracet, for jeg mangler noen rom enda. :)
Å jeg som trodde jeg skulle slippe unna, siden alle har ligget syk før meg i tur og orden;)
Jaja, påske blir det vel likevell!
Ha en super dag Elin!
Klem fra chatrine:)

Lena sa...

Rydde og flytte rundt på ting er noe jeg også gjør!
Det er kjekt med forandring ja...
Du har som vanlig sydd kjempemye fint!
Ønsker deg en super påskeferie:)

Verkstedet sa...

hei.
jo- jeg er alvorlig bekymret!!!! særlig når han sier så skjønt sagt...bla, bla, jeg mobber han masse. men fra spøk til alvor!!!- det er bare det at jeg er så idiot på oppskrifter at han må trå til....han har ikke en forkjærlighet til disse kaninene, men når jeg fikk den boken for en del år siden måtte jeg ha hjelp til både veskene og kaninene og vips, - så hadde han laget noen!!! jeg kan vel i samme slengen nevne at deter han som har sydd liftgardinene til stue og kjøkken og trekk til benken på kjøkkenet....hi, hi, han bare ser hvordan det skal gjøres, men stakkersen blir litt mobbet for det. for å forsvare hans rykte har han laget plattinger og snekret hele hagen ol også,laget flere bord - altså litt mer typisk mannfolkarbeid!! og han fikk meg til å skjænne bestemorsrutene m hekling...he, he....
vel, for et rot, elin, tenk at vi skulle få se det his deg!!!! jeg nyter det, mon tro om jeg skla legge det inn som link bilde til deg på bloggen....;)
nydelige syprodukter, jeg skla tipse mannen om dem, og også be han levere inn søknad på deres sommerstilling....tror dere hadde likt å hatt min jan thomas blant dere, og jeg lover dere- han er litt mer mann, ok mye mer!
ha en deilig påske.
mobbing på nettet er forresten svært alvorlig!!! Tuller masse;) ;) jeg ventet på det....;) og jeg bare ler!!!
påskeklem fra Geilo.
sitter og venter på banankake med sjokoladebiter i, eldste er inne m feber, og noe må vi jo gjøre, solen skinner, men det blåser.

Nina på Kyrktorpet sa...

Jag gillar måsen! Underbar, och inte fullt så "gullig" som resten av tilda kollektionen. Ibland behövs det att bryta av lite. Gåsen är oxå underbar!

Ingrid sa...

Hei! Jeg må nok innrømme at jeg blandet sammen Veslehuset og Veslestua litt... Beklager det! Dere har mye fint dere også.. men jeg har som mål å lære med å lage egne Tildaer etterhvert... må bare få tid først. hehe..
Inviterer deg gjerne til middag på nybordet mitt ja! Skulle hatt et skikkelig laaaangt bord for å få plass til alle dere koselige damer der ute!
Ha ei herlig påske! :)

Klarafina sa...

Hei!
Skulle ønske jeg også fikk ryddet litt. Det er en deilig følelse når det er gjort. Jeg har nøyd meg med å ta frem litt mer pynt til påske. Gåseparet er på plass i stua. Slektninger av din gås? Jeg tror jeg kan spore noen likheter.
God Påske!

Hulda sa...

Her var det mye fint! Syns den gamle vindusrammen din er så flott, riktig look på den, ja. :) Ble veldig fint i stolen også, så ut som et deilig sted å sitte. Flotte figurer du har sydd, du er virkelig snar med de. :) Har vært på shopping i dag, og fikk Vakre Hjem i posten, så dagen har vært topp! :) :)

Anonym sa...

Så skjønn Gakken var!! :-) Så deilig og påske vakkert du har fått det nå :-) Nydelige egg! Hihi godt å se at du også har litt rot :-)!!

Elisabet sa...

Slikka sol ett så härligt ord, det borde vi kalla det i Sverige med , ert språk är ju bara så läckert , det känns så kosligt , du vet.
Jag gillar er i norge (Har ju en norsk hund vet du )
Kram Tilde

Nette sa...

Sikkert godt å få unna litt rot ja, pleier jo å gå unna når man først setter i gang...det som tar mest tid hos meg er all gruingen FØR jeg begynner:) Må le av den søte måken din, jeg hater virkelig måker, men din må man jo bare elske:)))

Nette sa...

Og eggene....nydelige!

åsemor sa...

Skal si oss det, påskestemning på kjøkkenet, med Jesus og det hele.

Rydding er altid trivelig etter at jobben er gjort, mer som en renselse i påskehøytiden :)

På min gatan i stan sa...

Vilka underbara grejer du sytt!!!

Jag önskar dig en härlig påsk!


Kram Marre :-)

[morgrethe] sa...

Å kaste i blinde er ikke akkurat min sterke side... har vanskelig for å kaste.... puh.

God påske!

Grip dagen sa...

Du ligger ikke på latsida, nei?!
Det er rene fugleparken du har satt igang med nå!
Ikke bare har du påskeegg, du risikerer også gåseegg og måkeegg! Det må da bli ei real feiring!

Jeg har jobba så hardt i det siste at nakke, skulder og arm har låst seg... Skal få meg noen nåler i morra, og håper det løsner da!

Når jeg kommer hjem fra ferie blir det mye sying. Har bestillinger på litt av hvert liggende nå. Det
er bare å sette igang!

Snakkes vel før vi drar!

Karna sa...

Kjempe fine tilda figurer du har sydd Elin, og jeg kan love deg at det ser slik ut i alle hjem når en rydder i skap....phuuu...håper du fikk fatt i ny kommode og at alt nå er i den skjønneste orden igjen.

Holder på å rydde litt i skap, og drar de rundt i huset, som vanlig....og endelig er trappen ferdig også, det tok sin tid for å si det slik....=0}

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Saaaant det er godt å få ånden over seg og kaste ukritisk, venter på ånden jeg da....men furuhelvete er jeg kvitt, har du tenkt på hva vi skal gjøre om det blir in igjen, har en god forretnings ide, starte å produsere malingsfjerner så blir vi rik, hi,hi.
Nydelige små egg, skikkelig dekorative. Men hjelp så mange Tilda saker du får sydd på kort tid, er vel bare å innse at noen av oss er født i sneglens tegn..her går det saaaaakte, fniis.
Koselige bilder, ha en fantastisk påske.
Klem

Lena sa...

Skal si deg du fikk ryddet ja! Aldri så galt at det ikke er godt for noe:o) Og kommoden var lekker! Kjekt å ha Jesus på kjøkkenet da, så har han full oversikt over matlagingen;-) Ønsker deg en riktig god påske!

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske deg en fin påske :-) klem

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan!
Stikker innom for å ønske deg
*,,,,(>?<)
*,,,,(`o`)
*===(,,)=(,,)=== GOD PÅSKE fra meg

Käranån sa...

Hej! Jag tänkte önska dig en GLAD PÅSK!! sen har jag läst o läst o tycker att norska språket är för härligt, men sjutton jag kommer på vad "kott" kan betyda..ha,ha...Måsen är ju bäst!!! Alla dina Tildor är jättefina!

Anne-Berit sa...

Nå ble jeg nesten grønn av misunnelse på alt du har fått gjort.Jeg har pratet i det uendelige om å rydde skap,loft og kjeller,men begynner å innse at prating ikke er nok,jeg må faktisk få r... i gir og begynne å gjøre noe også.Huff og æsjh,det er så mye at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne,kanskje med det jeg tenkte å kaste forrige gang jeg ryddet,og som(selvfølgelig)ikke har blitt brukt siden,hehe.Nydelige ting du har laget.Håper du får en super påske:o)

Miss.T sa...

Det er godt å få ryddet litt ja : ) flotte ting du har sydd igjen !!! du er SÅ flink :) Ønsker deg en fortreffelig påske !!!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei du :))

Innom og ønsker deg en HERLIG PÅSKE!! Det første bildet her var skikklig kos !!

Dans på roser... sa...

Juhu!!!
Jeg digger oppryddinger, eller det vil si jeg elsker når ryddinga er ferdig.
Og kan du fatte hvordan det blir så mye rask??? På så kort tid.
Jeg syns vi er ganske flink til å kaste/levere på loppis og gjenvinning, men likevel.... det blir hengerlass på hengerlass med søppel. Men så godt når det er gjort!

Lykke til med klesskap og mere til. =)

God påske! Klem.

Anonym sa...

чтобы добавлять свои статьи, обязательно ли регистрироватся?