lørdag 22. mars 2008

Livet er herlig...



...når vi har et sikt vær som i dag. Her skinner sola og det er minus 10 grader ute. Men i solveggen tror jeg det kan bli veldig behagelig.
Dette er utsiken over jordene til min søster.
Et nydelig skue.
Påskeaften er jo en dag for påske egg og diverse snop fra påskeharen.
Her har ungene spist snop i flere dager så jeg venter på at de skal bli selvlysende av alle e stoffene.
Har ikke sett så mye snop på lenge så det er ikke behov for å kjøpe inn reserve. I steden så er det dagen for god mat og i kveld skal jeg lage til sursteik til hele gjengen.
Men over til sola igjen. Den skal utnyttes i fulle drag.




I går var det ikke et slikt vær, men det hindret ikke unger og voksne for å ha det gøy utendørs av den grunn.
Her har oppfinnsomheten ingen grenser og det er bare å henge seg på.
Aberet var at når det er -3 grader og stiv kulign så kjennes detter etterhvert, både i ben og armer.




Å når de kom inn så de slik ut. Prinsessa er ganske rød i kinnene.

Nei, nå må jeg utnyttte sola så mye som mulig.

Ha en fin dag alle sammen.

God påske videre.
Masse klemmer fra Elin:O)

25 kommentarer:

liven sa...

Ser du har det fint i dag Elin:)
Her skinner også solen ennå..... hadde vært deilig å få litt sol på den gustengråbleke huden!!!
Ha en fin dag:O)

My little footprints sa...

Hei!
Ja det var et nydelig skue! Og det så skikkelig kaldt ut også ;) Her skinner sola i dag, og jeg håper at den snøen som kom her om dagen, kan smelte bort slik at vi får ordentlig vårvær igjen ;)
Nei nå skal jeg på kjøkkenet og lage kake. Vi skal til svigers i dag og spise middag, så da er det jo hyggelig å ha med seg en kake til kaffen ;)
Fortsatt god påske til deg Elin!
Klemmer fra Beth

åsemor sa...

Virka som om du har ei topp påske hos søstra di, kos dere videre !

Zizzi Molde sa...

Ser , og høres ut som dere har en super påske. Her glimrer solen atter igjen med sitt fravær, men vi er ute og koser oss allikevel.
En fortsatt god påsek til alle dere.

Klem fra meg

Anne-Berit sa...

Herlige påskebilder.Ungene så ut til å ha hatt det kjekt,blide og gode.Ha det kos de to siste dagene av påsken også,klem fra meg:o)

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Så nydelig vær dere har i dag! Her har det også vært sol og kaldt, med litt sur vind i tillegg. Det gjør ikke så mye, for det er egentlig bare å kle på seg :-)

Skal du laget surstek til så mange? Jeg har flere oppskrifter på surstek, men har aldri prøvd det selv, så ved anledning kunne jeg gjerne tenke meg å få din oppskrift hvis det er mulig?

I dag skal vi ha noen få gjester, så jeg skal lage litt "smågodt", dvs. en pai, innbakte pølser, kyllingkjøttboller og cherrytomater på spidd, samt resten av foccaiciabrødet fra fryseren. Litt fingermat faller i smak både hos store og små :-)

Fortsatt god påske! Klem fra Britt :-)

Lene sa...

Hei, Elin - og riktig så god påske i søsterstua!!

Duuu - I have a confession to make... Jeg har altså tatt meg en aldri så liten høneblund der i din søsters stue. Eller nærmere bestemt her på bloggen din. Lå så godt på sofaen her om dagen - med laptoppen på magen. Lun og god påskestemning inne hos Elin dro meg langt inn i dvalen - og jeg snorka vel til slutt. Da jeg våkna hadde tia flydd i fra meg, og jeg måtte bare komme meg avgårde. Igrunnen ikke tenkt på dette før nå når jeg er innom igjen. Måtte inn på kommentarboksen nedenunder her for å se om jeg hadde skravla i søvne. Men nei... ;)

Derfor får du påskehilsenen her og nå istedet. Jeg ser at dere storkoser dere. Forsett masse med det - og bli både påskebrune og selvlysende :)

Påskeklem fra meg :)

[morgrethe] sa...

Fin påske ser jeg. Selv har jeg vært på fjellet med mange minus i dag.... det var så kaldt at ketchupen frøs... og jeg selv har sittet foran peisen i mange timer nå for å få igjen varmen.... brrrr... Håper du har hatt det varmere i solveggen!

Hulda sa...

Så bra at dere koser dere! :) Nydelig blå himmel! God påske videre, Elin. :)

Merete sa...

Så koseleg dåke har det på fjellet med masse påskesnø og allting!!
Herleg når ungane kjem inn med raude roser i kinna etter å ha vore ute og leika :o) kos dåke masse resten av påska!

Marianne sa...

Jo livet er herligt og sikke en skøn natur d er omgivet af - dejlige unger :-)

Lotta sa...

Kikar in och önskar dig en fortsatt härlig påsk! Här strålar solen från en klarblå himmel, kylan biter i kinderna, men man får ändå en känsla av att våren faktiskt är på väg!

Kram
Lotta

Anonym sa...

Å så deilig! Og for en utsikt!! Kos dere masse i snøen så lenge vi har den!! :-)

Anonym sa...

Det er deilig å være ute og ja, oppfinnsomhet er moro! Vi har vært ute og gått i dag vi også, nydelig! og nå er det påskelam og svigermor på middag straks. Det blir godt :) Ikke svigermor stakkar, hihi... men lammekjøttet. hihi...og hjemmelaget sjokolademousse nam nam nam

kos deg videre :) mette

JULIEK sa...

Deilig med sol ja. Vi har hatt endel av den i påska. Alt blir jo litt lettere da. Og påske godt har jeg også spist masser av, tror jeg er selvlysende jeg og : )

Hilsen fra landet sa...

Nyt siste rest av påsken! Satser på like bra vær i morgen :-)

Anita sa...

Såå nydelig det ser ut!! Håper du fikk kost deg masse i sol veggen! Ha en fin påskeslutt! Klem Anita

Emmeline sa...

Ser at du STORKOSER deg denne påsken:) SÅ KJEKT!!

Jeg har tenkt masse på deg...Satt og tittet med lang hals i den andre rundkjøringen etter et rødt hus og det så jeg.. Ganske nytt og med karmer i hmm grønt eller sennep??? Hmmm jeg husker ikke...

Hadde jeg vært alene i bilen så skulle jeg jammen santen ha stoppet og stukket bortom for å ringe på.----Men du vet Herr Emmeline er skrekkslagen når jeg foreslår sånne ting;) hehehe. Gå bort og ringe på til fullstendig fremmede mennesker???

Nei denne damen er jo ikke fremmed pappa, sa Josefine da...Det er jo Tildadamen, moren til badedamen og piggsveisdamen.... Det var like før jeg hadde knipset et bilde for å høre om jeg tittet på det rette huset også:) Hehehe!! Men jeg kunne jo ikke akkurat ha lagt det ut i bloggen min for å spørre om jeg stirret på rett hus heller **ler!! Tror det er på tide med et bloggtreff iallefall, Det hadde vært knallhyggelig:) Ha en fortsatt fin søndagskveld det lille som er igjen av den!!

Mita`s hjørne sa...

Utrolig flott...
Så jo på tv at de var bekymret over alt gotteriet som ble kjøpt til påsken - makan... påskeharen må jo handle enorme mengder - ikke bare til påskaften... tror vi har spistgotterier for et helt år her, iallefall 1 mnd... må nesten le, for de første dagene ble skåla tom på et blunk, i dag har nesten ingen rørt den...
Men sol har vi hatt, og minusgrader i massevis...

Ha en koselig kveld og nyyyt siste dagen av påsken...

Nette sa...

Heheh...lett å se at de to der har hatt det gøy...lyser av dem:)

Marie sa...

Flotte bilete frå påskeferien din! Ser at de har kosa dykk!

Klem frå Marie :)

Anonym sa...

Så godt at du kosar deg i påsken! Gledar meg til du er tilbake, klem frå Linda

tinemor sa...

Ser ut som noen deilige dager!
Her skinner solen, -siste feriedag.
Nyter den.
Hilsen Tine

Marte sa...

Vakkert!!
Godt å se at dere koser dere!!
Kos deg den siste påskedagen!
Klem fra marte:)

MODERN COUNTRY sa...

Herlige bilder fra hytteturen din Elin! Savner også de skikkelige gode Norske hytteturene. Røde kinn, blå himmel og mye snø, rene eventyrland!