onsdag 19. mars 2008

Påsken er en fin tid for...



...å få orden på huset. Gjøre ting som ellers ikke blir gjort og ikke minst klare å gjøre seg ferdig før man skal haste avsted på jobb. Alle tre har påskeferie så nå rekker vi både å rydde og kjøre dette avsted til søppelplassen.

Her er det store vidunderet. Jeg følte meg nesten som jeg var kommet til kjempenes verden da jeg stilte meg ved siden av denne. For denne er enorm. Prinsessa som er 10 klarer såvidt å titte over kanten på den.

Dagen skal jeg bruke til å sortere klær, legge på plass og bloggfiksere( som emmeline aller det) Bilde av et stylet soverom kommer i neste innlegg.



Påsken er også visstnok tid for hemmeligvenn gaver.
Jeg har allerede fått min. Den datt ned i postkassa i går.
Jeg forstod faktisk ikke hva det var da jeg henta pakken.Synes min hemmelig venn har vært veldig kjapp.
Denne gangen klarte jeg å beherske meg å fikk tatt et bilde før papiret ble flerret av:OD







Pakken inneholdt masse flott som virkelig satte meg i påskestemning. Serrvietter med påskemotiv er jo slettes ikke feil, Anton Berg er favoritten så denne er hellig. Ingen av de andre i familien har engang spurt om å få smake.....enda. Stoff, blonder , små flotte pynteblomster og et nydelig kort som skal rammes inn å ha på den nye kommoden. TUSEN TAKK min kjære hemmelige venn.

Jeg har som en hobby å prøve å finne ut hvem avsenderen er.....denne gangen var den første tanken som slo meg. Har jeg fått gave (ikke nødvendigvis hemmelig venn gave) fra denne personen før? Fikk det på følelsen.

Men siden sansynligheten for at dette er en av de første gavene som har blitt sendt ut, så slo tanken meg at det faktisk kunne være en av de helt nye medlemmene.

Jo, lenger man har vært medlem jo lengre drøyer man med å sende gaven....iallefall er det slik for min del.
Jeg har liksom funnet ut inni hodet hva jeg skal sende,å da er jo halve jobben gjort.



En ting skal iallefall min venn ha: Hun skriver aldeles nydelig.
Å da tenker jeg, Er hun lærer? Hun hadde nemlig en slik skrift som min frøken Reidun, hadde da jeg gikk på barneskolen.



Jeg blir rett å slett i lykkerus når jeg kjøper en slik boks. Andre elsker kaffe- jeg elsker maling.

Jeg er så glad i disse boksene at jeg kan ikke få nok av dem.
Denne skal brukes til å ta et strøk i taket prinsessa sitt rom og på et strøk på vårt rom.
Når dette er ferdig skal jeg kjøpe en enda større og da skal hele gjesterommet/ hobbyrommet bli hvitt.

Har mange proskjekter pågående men det kommer etterhvert som rommende blir hvite og det blir varmere i lufta.

Jeg ønsker alle en god påske.
Jeg skal SELFØLGELIG være på nett. Men til dere som reiser til steder uten internett så vil jeg øsnke dere en fantastisk flott påske sammen med familier og venner. Til dere andre " vi blogges"

Masse klemmer fra Elin:O)

27 kommentarer:

Anita sa...

Så spennende med hemmelig venn! Tror jeg må sette meg på vente liste jeg!! Vil også være med!! Vet du om det er lang vente liste? Gleder meg til åse ferdig bilder av soverommet ditt!! Er selv også på "nett" i påsken og mitt neste innlegg skal vise fram mitt FERDIGE bestemor lappe teppe!!!! Er så fornøyd med å være ferdig!! Nå skal det vaskes og så blogges!! Ha en noen koselige dager før vi snakkes igjen! Klem!

MiaMaria sa...

Hej!

Så trevligt med en hemlig vän som skickar presenter.

Och vad spännande att få se när du målat färdigt.

Önskar dig en Glad Påsk!
Miamaria

Helene sa...

Hei
Sover du aldri?
Kommentaren hos meg var skrevet kl. 6 om morgenen.... Da hadde ikke jeg vært i stand å blogge.
Ser du har prosjekter på gang, som vanlig:0) Kommoden så ut til å være et vidunder med tanke på oppbevaring. Diger.Her får du nok orden i sakene.
Fint om du sender meg en sms når du nærmer deg kvinesdal:0)

Solstad sa...

Pakke allerede ?...det var kjapt ja! jeg har såvidt beg. å tenke ut hva jeg skal snekre ihop jeg :)
Gaven din var veldig koselig....nydelige servietter og mmmmm deilig snop!! he he
Kommeden din såg veldig romslig og god ut!! ..man får aldri nok oppbevaringsplass, det er sikkert!
Ønsker dere en god dag....nå skal det vaskes her i huset :)) klem

Zizzi Molde sa...

Heia snuppa!Her sitter jeg, SUPERtrøtt i trynet, og nyter å ha fri fra jobben. Alle prosjekter er lagt på is, for her skal det nytes i laaaaange drag. Men du bare bobler over av energi, du. Jeg fatter ikke hvor du tar det fra, og bøyer meg i støvet for det ufattelige pågangsmotet ditt. Gleder meg iallefall til å se resultatet.
Herlig gave du har fått, jeg har registrert at dere er i gang igjen.. Ønsker deg en fortsatt fin onsdag, og det var godt å høre at det er flere enn meg som ikke skal ha bloggferie.

Klem fra meg

Anonym sa...

God morgen! :-)(ja litt sen...men det er jo ferie;-)) Så spennende med hemmelig venn! Blir gøy å se hvemm hun er og om noen av dine gjettinger er riktig!Blir spennende å se soverommet da! vedder på at det er kjempelekkert om jeg kjenner deg rett ;-)

Cathrine sa...

Kjekt med en hemmelig venn som sender gaver da..Ingen gaver her nei. holder på å pakke til vi drar på påsketur i ettermiddag. Ha en fantastisk fin påske. Klem

Silkeline sa...

Hehe, der er vi like Elin! Jeg elsker også malebokser, og jeg har tilogmed ønsket meg maling i burstagsgave. Ingen diamanter her nei.....bare maling *glis*
Så koselig med påsketing i hemmelig venn pakken..... jeg gleder meg til å få post jeg også:)

Ha en riktig GOD PÅSKE Elin, og kos deg med malekost og hvitmaling:):)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Ønskjer deg og dine ei fin påskehelg:)
Klem.

Anonym sa...

Herlig med en sånn stor, flott kommode :) Og så heldig du var med gaven din da, mye fint, og påskegodter er jo aaaldri feil...! Hihi ;) Ønsker deg en flott påske!! Klem fra Synnøve :D

frk. vims sa...

så fin gave du fikk fra den hemmelige vennen din :)

morsomt å se at det er noen som tør å legge ut rotebilder på bloggen sin!! De fleste bildene er jo av veldig ryddige og pent strigla rom. Viktig å vise baksiden av medaljen også ;) (jeg har ikke gjort det selv ennå da :P )

Nå skal jeg ta bloggferie frem til søndag, vi skal kose oss på fjellet med svigers. Håper jeg ikke går på veggen! \o/

GOD PÅSKE!

Hulda sa...

Så fin den kommoden din var! :) Her har vi også fått rydda, og jeg har laget en påskedekorasjon. La ut bilder av den nå. :) God påske!

h.espe sa...

Suser innom for å ønske deg en riktig GOD PÅSKE!!

Nå drar jeg til seters ... (tji, hi... for å gjøre meg fet)

Klemmer :O)

Elzie sa...

Vilken fin present du fått. Hoppas du får mycket gjort nu i påsk men njut av fritiden också.
Kram Elzie

Helene sa...

Bildebloggen bruker jeg bare til å sende over bilder jeg skal bruke på min "vanlige" blog pga usb kablen bare trøbler nå for tiden. Må vist få meg en ny.
Sletter bildene stort sett etterhvert så det er derfor den er lukket

Merete sa...

Oj, fått pakken allerede!! heldig du ;o)
flott og svær kommode du har kjøpt deg..gler meg til å sjå bilder frå ferdigstyla rom! ønsker deg ei fin påske, Elin. Kos deg masse med maling m.m

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin påskpresent du fick och så vackert du har pyntat din skåp med ljusen nedan! En riktigt god påsk önskar jag dig! Mari.

liven sa...

Hei!! Så fin pakke du har fått fra din hemmelige venn!! Lurer på om du finner ut hvem det er:O)
Jeg er også sånn som deg når det gjelder maling!!! Kan ikke vente med å få sprettet lokket:O)
Ha en fin påske videre!!!!

mali-mo sa...

Hendig den kommoden der, kunne tenkt meg en sånn. Fra vår alles kjære svenske møbelutsalg? Du holder stadig på med prosjekter, er noen ytt hver gang jeg er innom, du er ganske effektiv tenker jeg...

Virker morsomt den hemmelig venn gave alongen. Tror jeg står på venting der.

God påske!

Virre sa...

Det er jammen meg ikke mange som blir like glad for en boks maling som du blir, men så er du sannelig meg ei dame i egen klasse også :)
En romslig kommode er ikke å forakte. Kos deg videre i påskedagene.

Line sa...

Så koselig påskepakke du har fått !
Du får kose deg med maling og ordnings i påsken! Nå vasker jeg malekosten min og lar den få hvile ett par dager for nå er det påskefjellet som står for tur
(¨,)
Klem

FO - 2 sa...

God påske! :)
Mandeleggene fra Anthon Berg er NAM NAM! ;)

Anonym sa...

Trur me er ganske like eg, Elin :) Oppe dag og natt, elskar maling, ordning og kasting :) Denne påsken går nemlig i samme duren som din, trur eg. I går sorterte eg alle leikene til S. Hjelpe meg. Har smugla ut ein del bilbanar og etc som skal til Fretex, samt ein god del som går i søpla. Jammen vert det mykje rot og rask av Donaldleiker, kinder egg og slikt.

Kommoden dåkas er fantastisk. Gratulera! Kjempekoseleg pakke du har fått også. Me bloggast :) Klem

Nette sa...

Åh, store fine kommoden sin:) Deilig med ekstra skuffeplass ja!
Flott gave du fikk av den hemmelige vennen. Lykke til med malingen og ha en fortreffelig påske:)))

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina presenter du har fått!
Spännande att se när du målat färdigt!
Kram och Glad Påsk!
Marie

åsemor sa...

Ja, ja du holder på, ikke mye helgefred hos deg skjønner jeg:)

Men her derimot er det ikke mye som skjer, men en annen dag da skal jeg.......tror jeg.......

Kos deg med gjøremålene dine, jeg skal kose meg med å gjøre ingenting i dag :)

Huset i Hagen sa...

Gratulerer med ny og fin kommode! :o) Så koselig å få fin gave fra en hemmelig venn! :0) Ønsker deg en God påske! :0)