tirsdag 4. desember 2007




De to siste dagene har bloggen blitt forsømt av meg.
Grunnen har vært jobbing og diverse rydde prosjekter oppe på prinsessas rom. Er jo greit å få en viss kontroll av og til.
Foruten det har jeg jobbet, vært på julehus åpning på den lokale blomster buttikken, hatt besøk, bakt pepperkaker og vært på kunstutstilling!






Mens adventslysene brandt så hadde vi besøk. Vi drakk gløgg og bakte pepperkaker.
Skikkelig koselig.





Her har gradestokken krøpet under 0 talllet, å hva er vel smartere enn å kle på sviblene.
Så her har de fått mosekjolen på slik at de ikke skal fryse ihjel.





Når vi var på juleåping av blomster butikken, så var det vel ikke sjokk at jeg kom hjem med noe derfra.
Denne skålen, fra Miljøgården var så fin at den kunne jeg ikke la bli igjen. Se føre dere røde epler liggende oppi.
Nydelig hva?




Denne hadde jeg tenkt å ha utenfor, men fant ut at den passet perfekt i vinduet i stuen. Ute kan den få stå etter jul.
Kan det bli enklere med en krukke og en moseklump?
Når det nærmer seg jul kommer jeg til å ta noen pærler å legge oppå mosen. Fiks ferdig julepynt.


I dag har jeg fri og skal bruke dagen til ting her hjemme, bli med prinsessa på ridning og blogging.
Jeg har noen "julegave tildaer" som også må gjøres ferdig.
Så dette skal jeg også dytte inn i timeplanen min.

Ønsker dere en fantastisk dag.

Masse klemmer fra Elin:O)

34 kommentarer:

Aina sa...

Så enkelt og lekkert det ble med mosepynt i krukken og på sviblene, det skal jeg huske(les.kopiere):0)
Det høres ut som du har rimelig travle dager men du får jo gjort mye lell du.
Ha en god tirsdag!

Anita sa...

Den mosedotten var veldig fin!! Såå enkelt! Og fatet! Åhhh!

Klem Anita

Anonym sa...

så flott adventsstake du har og så fine bilder hos deg som vanlig. Du har så koselig og fin blogg... sukk ... blir sånn kosemodus når jeg kikker inn på din blogg :)

Ha en fin dag Elin! Kos deg masse :)

Hulda sa...

Høres ut som du har hatt ei koselig helg, selv om det har blitt travelt hos deg. Savna deg på bloggbesøk i går. :) Likte den nye skåla di veldig godt, flott ornament på den. Du må ha en fin dag!

Anonym sa...

Her var det mye fint! Godt med en fri dag innimellom da, sånn at en får gjort det en skal! Jeg hadde fri i går, og da fikk jeg gjort litt.. men var fortsatt litt sliten etter de71,5 timene som jeg jobbet forrige uke.....
Ha en fin tirsdag!

@afjo72 sa...

Ha en flott dag du også! :o)

Anonym sa...

God mrg,en liten hilsen før jobben kaller.Kun i dag, så fri en uke.Koselige bilder,så flott med mose på sviblene,god ide.Og du...takk for kommentaren i dag tidl, husk at jeg er gift og har ikke slike hodeputetrekk ...hi hi Men du får ønske deg bryllup til jul av din kjære!!Klem

Lynetmor sa...

Hei, høres kjempe kosleig ut å drikke gløgg og bake pepperkaker da :-)
Den skåla var kjempe fin.
Ønsker deg en kjempe fin fri dag.

Lilla Blanka sa...

Mossa är så vackert och det ser så fint ut med "kjolarna" på lökarna!
Kram
Mia

ChatrinesLiving sa...

Så koselig bilder! Koselig er det med advent også, alle lysene gir fin stemning i den her mørkeste tiden:)
Fine ting du fikk med deg hjem!! Moseklumpen var nydelig, og det var fatet også:)
Kos deg på din fri-dag!
Klem fra chatrine:)

Fru Grön sa...

fin adventsljusstake. måste fixa min en vecka försent... glömde visst att det var advent i söndags.
ha en skön dag!

organic-lizzi sa...

Så fin stemning i hjemmet ditt:-)
Lekker Den store skålen var lekker..
Har aldri tenkt på at svibler trenger frakk..Fint at du minnet meg på det:-))
Kos dag til deg..
klem Randi

Vangen sa...

Så fine bilder du viser. Fikk riktig lulestemning av å lese om pepperkakebaking og gløgg:)
Skjønner at du ikke kunne la være å kjøpe den skåla,lekker!
klem!

Grip dagen sa...

Hei igjen.
Lenge siden sist!
Må bare si at jeg er vel hjemme - såvidt... Kom hjem i natt. Vi ble sittende i Riga i flere timer å vente.
Etter en dag som julehjelp på skolen, er det nå tid for lekser og middag. Etterpå er det julemusikk, pepperkakebaking og pynting på programmet.
Jeg føler jeg har mista mange dager nå, så her MÅ DET BLI JUL!

Må prøve å få tatt noen bilder av "fangsten" også. Du får se den senere...
Ha det fint så lenge.
Klem Marit

PS Glemte å si at bildene du hadde lagt ut var nyyydelige, Elin!

Mita`s hjørne sa...

Kontroll...???
Kjempesøt den skålen fra miljøgården, og en krukke med bare mose - super...
Men du, har du sviblene stående ute???...
Flotte bilder hos deg... her går det i vasking, blogging, julemusikk - så skal jeg ta litt sol sånn etterhvert, hadde det ikke vært så kjedelig så...
Julebord i helgen - å da kan jeg jo ikke komme likblek heller...

Ha en koselig dag...

Lykke sa...

Adventstida er så hyggelig! Og bildene dine r jo kjempekoselige! Tror jeg henger meg på de som har tnekt å kopiere mosekåpen til sviblene dine: kjempelekkert!
Ha en riktig fin dag:)

ESMERALDAS HJERTE sa...

deilige betraktninger i førjulstida......Nytelsen er de små tingene som skaper stemning og forventnig-morsomt med jesus og tannpussen, skjønner jo hvor mye morsommere det faktisk er å ta han med seg rundt enn å måtte forholde seg til en krybbe som "sitter fast".....

Tirsdagsklem

Merete sa...

Det er så lekkert hos deg, Elin med pynt og interiør ellers! Skåla frå miljøgården er jo nydeleg og eg kan godt sjå for meg raude epler oppi den ;o) flott mosepynt og krukke og..enkelt men likevel nydeleg :o) blir sikkert kjempefint med perler oppå til jul..gler meg til å sjå! ha ein fin tirsdag :o)

Sol sa...

Du har mye du dytter inn i timeplanene din....Håper du får tid til alt. Du får i alle fall tid til å pynte flott rundt deg...har du plukket mse selv kanskje? det er så lekkert,og det passer så fint til sink og til svibler og andre juleblomster. Vakkert fat fra Miljøgården,jeg har noen firkantede potter som er akkurat lik den runde skåla di ;-}
Heldige er de som får juegaveTildaer av deg!!!

Anna Lisa sa...

Så koselig du har det. Det er så koselig tid nå...med advent. Lite blogging på meg fr tiden, men tenker på dokke, mine bloggvener. Skal komme snart med et innlegg. Håper du har det bare bra. Klem

Silkeline sa...

Så nydelig du har pyntet til jul Elin! Det ser så hyggelig ut hos deg....adventstaken din ble superfin.
Kult at du kledde på sviblene dine, det ble tøfft! Jeg har mose liggende som jeg har spikket løs fra barfrosten, so kanskje jeg skal pakke inn mine også.....:)
Ha en strålende tirsdagskveld, og kos deg masse:)

Linda sa...

Hei! Så masse fint du viser.Nydelig krukke/bolle flott mønster.Det er morro å bruke naturmaterialer når en pynter.Ha en fin uke.Linda :))

Ellie sa...

Skikkelig koselig det lysfatet ditt! Stemningsfulle og fine bilder fra deg.

Emmeline sa...

Der var jeg igjen...En travel dag er i havn, har arrangert avslutningsfest for fotballaget til den ene av mine barn (-Bare tre sånne fotballfester igjen puuh)
så har jeg forsøkt å ta fine bilder av girlanderen i gangen
(115 bilder og seks brukbare??? Stønn) Så har jeg brukt to timer på å legge innlegg på bloggen??
( Gikk ikke an å legge inn bilder)
Men jeg klarte det tilslutt... Et innlegg hver dag i desember-får håpe det går mer knirkefritt etterhvert må jeg si!

Her står også ryddeprosjektene i kø, og mine adventslys er nok ikke så fine som dine!!! Syns disse sviblene dine ble sabla gøye som jeg ville ha sagt! Skålen fra Miljøgården kan jeg ta som adoptivskål, den var utrolig fin!!
Håper du har hatt en fin fridag.

Jeg drømmer om en fridag snart jeg også--det hadde vært deilig!

MiaMaria sa...

Hejsan Elin!
Oj så mycket fint du arrangerat och pysslat ihop. Massa härligheter för ögat...vackert!

Ha´det så gott!
Miamaria

Lene sa...

Altså - jeg synes virkelig du er superflink til å dytte inn litt av hvert på den timeplanene din - og er imponert over at det i det hele tatt blir tid igjen til blogging.

Og, ja - misunnelig på skålen fra miljøgården - hadde heller ikke klart å gå hjem uten :)

Visste altså intet om denne kaken fra før, jeg. Har sett den på diverse kafeer, men alltid forestilt meg at den ville være for søt for meg. Det var min manns datter, og mor til ettårsjubilanten som ønsket seg den. Ohhhh, ME LIKE TO :)Og at den er spansk... Vi reiser til solkysten i mars, og regner med vi da kanskje får smake litt lokale varianter av godsaken, selv om du forteller at den er vanligst i innlandet. Enda mer å glede seg til.

Ha ei god natt :)

åsemor sa...

Det enkle er ofte det beste( mose i potte), riktig så dekorativt.
Hørtest ut som dere hadde et trivelig kakebakebesøk, litt misunnelig da det blir lite av slikt når ungene har flyttet ut.
Vi koser oss i helgene, men kakebakinga må jeg nok gjøre selv:)
Ha ei fin førjulsuke !

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för dina ord hos mig!!! Om du vill hitta till min nya blogg "Under en vind" Kan du maila mig på underenvind@telia.com så kan jag skicka dig en inbjudan!
Du visra så mycket fina stämningsfulla bilder! Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Så fint du har gjort det med de adventslysa!

Stina sa...

Vad mysigt, eller koseligt:-), som ni gulliga säger. Kramis gumman:-)

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Skjønner du har det travelt om dagen og at du koser deg med førjuls-gjøremål. Flott krukke med mose oppi. Ønsker deg gode adventsdager. Trine

Klarafina sa...

Skålen er så vakker. Den kan stå fremme hele året tenker jeg.

Lovise sa...

Hei på deg.
Jeg skjønner at du koser deg i adventa, og godt er det.
Nydelige bilder med de hvite adventslysa.
Spis masse pepperkaker og nyt denne tiden.
Klem.

Lemi sa...

veldig mye fint på di siste innleggan dine..
kor kaldt kan sviblan klare ute?
tåle egentlig ikke svibler, men må ha di! så no itt æ her å klør i øyan og lure på om æ ska sette di ut...