lørdag 12. januar 2008

En herlig dag:O)



I dag har stort sett dagen gått med til huslige sysler. (endelig begynner jeg å få kontroll) Jeg har også fått baka Muffens med god hjelp fra prinsessa, Jeg har sydd denne Tildaen som dere ser bilde av og begynt på en ny, den ligger på veslehuset.
Og så har vi baka boller som vi hadde til kveldsmaten med kakao til.
Her har influensaen gjort sitt inntog i huset på nytt. Nå er det mannen og prinsessa som ikke har det så bra. Da er det jammen godt at jeg har hatt det og kan varte dem opp(?) Av og til skulle jeg ønske at ikke alltid jeg fikk disse smittsomme sykdommene først for da hadde de kanskje skjønt hvorfor jeg ikke gjorde noe annet enn å ligge på sofaen i hele romjula. he he.




Dere får alle sammen ha en fin kveld. Jeg skal sy litt til før jeg tar kvelden.

Masse klemmer fra Elin:O)

27 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fin Tilda du har laget - du imponerer stadig med din effektivitet! Har lyst til å prøve meg på en Tilda en vakker dag jeg også.. må vel på Panduro og kjøpe stoff snart, det er jo en begynnelse iallfall.
God helg videre! :)

Mummimamma sa...

Hei!
Så flink du har vært i dag!
Ville bare hilse på, og ønsker husstanden din god bedring, så du slipper å være sykepleier lenge :)
Ha en fortsatt fin lørdagskveld, klem.

Trude sa...

God kveld i systua, gleder meg veldig til å få sydd noen av de nye damene.Her har mor kost seg med en god vin og noe godt i glasset.Så fin den hageengelen ble. Har vært å kjøpt noen nye bånd til de som skal sys her,masse fint som kommer fremover.

Verkstedet sa...

Nydelig Tilda! Høres godt ut medboller og kakao, dog ikke influensa!! En hilsen på siden min til deg;)

Tiril sa...

Jammen skal jeg si du får ting unna...Nå får du ta godt vare på den sjuke,og passe godt på deg selv. Natti

Anonym sa...

Kjempesøt Tilda! Ta godt vare på mannen og prinsessa da...nettopp ferdig med min influensa tur så jeg føler med de :-) Ha en koselig Søndag!

Anne-Berit sa...

Jammen har du fått unna en del ja.Så kjempefine tildaer du lager.Det hørtes veldig godt ut med boller og kakao til kvelds,var nok godt for dem som er syke som sikkert ikke har allverden med matlyst.Kos deg resten av helga da:-)

Tiril sa...

Nå går det mot natt, og jeg må komme meg i seng.Det er min butikk men skulle mange ganger ønske jeg var ansatt,da hadde jeg hatt mye mer fri,(kunne sittet mer på dette tastatur)hahaha.
Jeg har drevet i så mange år at det er godt iblodet på meg.så jeg blir nok gående her til jeg er "pensjo"og ingen vil ha det vi kjøper inn.
natti viss du da ikke allerede soverzzzzz.

@afjo72 sa...

Huffda, håper mann og arving snart er på beina igjen da sånn at du kan konsentrere deg om det du skal!! :o)

Fortsatt god helg

Villa Nyhem anno 1918 sa...

oj så många fina Tilda dockor du har jag har käpt flera Tilda böcker men ännu ej haft tid att tillverka nåt .Ha en bra helg mvh Maria vILLA Nyhem

Lykke sa...

Jammen er du flink! Håper heimen er frisk snart, kjedelig å bruke helgen på sykdom.
Ha en fin søndag!
Klem fra meg:)

Marie sa...

Så fin Tilda du har sydd!

Koseleg å lese innlegget ditt! Det er nesten som om eg kjenner lukta av nysteikte boller og rykande varm kakao.

Når du har vore sjuk først puslar du nok ekstra om dine kjære, for du veit iallefall korleis dei har det, hehe

God søndag :)

My little footprints sa...

Hei!
Skal jammen si at denne damen har vært effektiv! ;) Baket og sydd og pleiet familien, nok å henge fingrene i med andre ord ;)
Jeg likte Tildaen du hadde sydd veldig godt!
Nå skal jeg stikke, skal gjøre meg i stand til barnedåp til niesen min i dag, det skal bli koselig!
Ønsker deg en fin Søndag!
Klem fra Beth

liven sa...

Uff....sykdom i huset igjen?
Her er heldigvis alle på beina.
Kjempeskjønn Tilda!! Ser ut som de selger som "hakka møkk" Forståelig nok! ha en fin dag og håper de syke kommer seg fort:o)

Gunhild sa...

Jeg rakk ikke å fortelle deg at jeg hadde gitt deg "utmerkelse" før du oppdaget det selv. Det er bra!! Den Tilda dukka du har laget nå var kjempefin!!
Ha en god dag og lykke til du også med utrensking i skuffer og hyller!! Vi gidder jo ikke å ha ting som aldri blir brukt, selv om det er aldri så fint :) Jeg må nemlig gi vekk de fineste topper og bluser. Her skal jentene helst bare gå i t-skjorter og hettegensere. De hadde nok likt seg i butikken din.

Ellie sa...

Nok en koselig Tilda, Elin! Så flotte vesker du har laget også. Jeg laget jo et par før jul, og har veldig lyst til å lage en til meg selv også! Ønsker deg en god søndag, og håper mannen og dattera friskner fort til!

Berit T sa...

De Tildaene dine er bare så flotte og veskene ja alt!
Stakkars de som er blitt syke, får håpe det går fort over, og at du ikke blir smittet igjen.
Veldig kjekt at det går bra i butikken din! Det er vel ikke så veldig langt herfra, så du skal ikke være for sikker på at jeg en dag er der. Har en venninene på Ålgård ser du, så kanskje...
Du må ikke ødelegge deg selv med å jobbe for mye, for jeg har også hatt en slik butikk for noen år siden, der jeg lagde mesteparten som skulle selges. Holdt på i 11 år å gjøre det som alle andre ville jeg skulle gjøre, og til slutt forsvann gleden med å "skape" noe. Det tok meg flere år å ta opp igjen maling og diverse håndarbeid som jeg hadde kost meg med tidligere. Butikken ble nesten et mareritt, så dermed tok jeg opphørsalg, og har nesten ikke satt min fot i lokalene etterpå, som er på en låve jeg har. Fremdeles står arbeidsbordet med tørka blomstermatriell som den dagen jeg låste døren!!
Den sperren er over nå, så nå storkoser jeg meg, og til tider begynner jeg på for mye, og spesielt etter at at jeg begynte å blogge, fordi her viser dere så mye flott og kjekt!!!
Jeg liker måten du skriver på, det er så "levende" og engasjerende, at jeg ler høgt av og til.
Ønsker deg en fin søndag ettermiddag.

Anonym sa...

Nydelig Tilda! Du imponerer stadig med produktiviteten din :-)
Ønsker mann og barn god bedring. Håper du slipper å være sykepleier så lenge, hehe. De er heldige som har deg til å stelle pent med dem :-)

Ønsker deg en flott søndag og uke!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så nå er det mannen og prinsessa sin tur til å være sjuke, og eg tippar at mannen er mykje, mykje sjukare enn det du var.... Du får stelle godt med begge to, og håpe at du ikkje blir smitta igjen:)
Fine Tilda du har sydd, og så herlege vår fargar.
Nå lengtar eg etter vår og varme, er litt lei av 5 grader og regn....
Ha ein fin søndag Elin.
Klem.

♥Linda♥ sa...

Så fina dockor du gjort! Vad duktig du är!
Ville bata titta in och önska dig en go vecka!
Kram/ Linda

Lilla Blanka sa...

Jättefin Tilda-docka!!!
Kram
Mia

Mita`s hjørne sa...

Utrolig godt poseng du hadde der, ang. oppvartninga... hmmm...
Flotte tilda-damer du har sydd...

Ha en koselig kveld...

Lena sa...

Sykdom igjen ja...det går visst mye rart rundt omkring...Vesla mi skal begynne i barnehage i neste uke, så da regner jeg med det dukker opp litt av hvert her i huset også..rart med det, de får en del rusk og rask disse små, når de kommer i barnehage!
Er fryktelig spent på hvordan det går..selv om jeg jobber med barn selv, så er det alltid spesielt å levere fra seg sine egne søte små!
Ha en flott kveld videre:)
Klem fra meg

Tone Yvonne sa...

Sarah takker for bursdagshilsnen :o)

Mia sa...

Denne Tildaen din er bare utrolig nydelig, Elin. Kanskje er det den herlige lyseblå fargen på kjolen og skoene hennes som gjør henne sperielt fin! Men så er det jo synd med influensa i huset da, deilig for deg å være ferdig med denslags, men så til gjengjeld får du "jobben" med de andre... ikke for det, jeg tror nok at du gjør det mer enn gjerne. Så får jeg håpe at alle i din husholdning får en fin ny uke, med bedre helse og frisk mot.

Elaine sa...

Vad skönt att ni inte blev sjuka alla på en gång....Här är inte formen helt på topp heller men det blir bättre och bättre. Önskar en god bättring till man och barn och en skön start på en alldeles ny och underbar vecka!
Klem!

Anonym sa...

Kommer du å baker boller og koker kakao til meg også vennen.....?? Er også slått ut av influensa og er "dett" i både nese og hode. En liten bolle og litt kakao hadde nok gjort det hele lettere å utstå....... ;o)Bra noen der ute er friske og raske - du hviler jammen ikke lenge Elin, men forresten - hvile kan man gjøre når man blir gammel..... Klem fra Sanna ;o)